Burgernet

Discussieer hier over onderwerpen uit kranten, tijdschriften e.d.
Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Burgernet

Bericht door Arjen » 06 okt 2008, 00:08

Een paar dagen geleden kreeg ik een brief in de brievenbus waarop dapper en fier de predikaten 'Gemeente Gouda', 'Politie' en 'Gouda Veilig' preken. Mezelf afvragende wat de politie en de gemeente van mij wilden opende ik vol goede moed de enveloppe. In deze enveloppe zaten een brief, een folder, een enveloppe en een flyer over iets wat men 'Burgernet' noemt. Eigenlijk al vergeten dat ook de predikaten 'politie' en 'Gouda veillig' op de enveloppe preken verkeerde ik even in de waan dat dit om een online gemeente site ging wat ongetwijfeld een of ander registrerende werking zou hebben, waar ik overigens een vrij grote hekel aanheb gezien de gevolgen voor ieders veiligheid en vrijheid van deze systemen las ik de brief. Ik woon al mijn hele leven in Gouda en ik moet zeggen dat ik de sfeer grimmiger heb zien worden. Gouda is die stad waarvan Geert Wilders nog niet zo lang gelden het idee had dat het leger in moest grijpen en waar een paar dagen geleden een supermarkt geplunderd werd. Het vreemde is dat je hier niets van zou merken wanneer je in Gouda over straat loopt. Het enige is dat de politie stelselmatig niet ingrijpt bij bepaalde situaties en dat Sommige jeugdige delinquenten daardoor min of meer de vrije hand gegeven wordt om publiekelijke onrust te veroorzaken. Het gaat her niet om georganiseerde misdaad, niet om milieu vervuiling op grote schaal, noch om grote misdaden. Nee, het gaat gewoon om een paar handenvol 'jongeren' tussen de 10 en de 25 die dreigende taal uitslaan en, als ze de kans krijgen, het leven van sommige mensen zuur maken. Daardoor scheppen ze eigenlijk alleen maar een onveilig gevoel.

Ik denk dat de bovengenoemde omstandigheden ertoe geleid hebben dat men het idee had dat het mij doen toekomen van de bovengenoemde post verstandig was. Mij deed het echter denken aan lang vervlogen tijden, tijden waarvan alle mensen die deze mee hebben gemaakt ondertussen volledig buiten de maatschappij staan. In de mij toegestuurde bief was het volgende te lezen:
Afbeelding
Eerlijk gezegd was ik in eerste instantie van mening dat het best een goed idee is. Iemand die ik ken werkt in de desbetreffende supermarkt en ik moet zeggen dat het me best geraakt heeft dat zij zoiets mee heeft moeten maken. Daarna begonnen langzaam maar zeker bepaalde lampjes bij mij te branden. Als eerste verzon ik de situatie dat men hiermee behoorlijk gepest kan worden. Als ik bijvoorbeeld een hekel heb aan Mohammed, dan zou ik zijn signalement door kunnen geven. In tweede instantie voelde ik me daar eigenlijk erg onveilig door omdat iemand dat geintje ook met mij zou kunnen uithalen. Ik moest daardoor denken aan de woorden van Benjamin Franklin: "Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.".
Het vervelende gevoel van een onvrije samenleving liet me niet los en ik moest denken aan verhalen die ik wel over het voormalige oostblok en Cuba gehoord had, namelijk dat er daar veel mensen zouden zijn die klikten over wat anderen gezegd zouden hebben bij de politie en regering. Het is dit soort 'controle' over de levens van de bevolking wat men wel totalitair noemt en op dat moment moest ik denken aan Nederland tijdens de bezetting in de tweede wereldoorlog. Met name deed het mij denken aan de NSB. Het was immers de NSB die samenwerkte met de Duitse besetters, waar mensen die Joden verborgen hielden voor waakten en die gebruikt werden om een volk onder de duim te houden omdat iedereen er immers een zou kunnen zijn. Terreur van de eerste plank in die tijd natuurlijk. Dit 'Burgernet' heeft dit allemaal niet in zich natuurlijk. Het zal, volgens de website alleen gebruikt worden voor de volgende situaties:
- diefstal of inbraak;
- doorrijden na een aanrijding;
- tasjesroof;
- geweld;
- vermiste personen.
Als er later nog een goed idee omtrend waarvoor burgernet gebruikt kan worden, dan kan dit immers toch gewoon toegevoegd worden. Uiteraard is het gemakkelijk op dit moment om niet herkend te worden. Anders zou je op dit soort gedrag aangesproken kunnen worden. Dat kan nog vervelende situaties tot gevolg hebben. In die zin is het net een soort geheime dienst, een geheime dienst die de bevolking in de gaten houdt zoals de binnenlandse veiligheidsdienst ofzo. Wel vraag ik me een beetje af sinds wanneer het noodzakelijk is om de eigen bevolking in de gaten te houden. Daar komt dan bij dat ik me afvraag waar de stadswacht dan eigenlijk voor is.

Ik vermoed echter dat het invoeren van dit burgernet en de recente onlusten behoorlijk wat met elkaar te maken hebben. Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat met dit burgernet bepaalde sujetten vrij gemakkelijk gevolgd kunnen worden. Geheel toevallig deed een bepaalde zin uit een van de persberichten waar ik hierboven naar verwijs me wel heel erg sterk denken aan het 'nut' van dit 'Burgernet':
De daders waren immers toch al verdwenen en in de tussentijd waren er bovendien nog twee andere incidenten waarbij directe inzet vereist was
De daders waren immers toch al verdwenen…Toeval? Misschien, maar ik denk van niet.

Ik denk dat ze er weer zijn, terug van weggeweest: Nieuwe laarzen van een oude leest.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Eva Lilith
Posts in topic: 4
Berichten: 2242
Lid geworden op: 06 sep 2007, 19:33
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 06 okt 2008, 16:15

Dag Arjen.
Dit 'Burgernet' heeft dit allemaal niet in zich natuurlijk. Het zal, volgens de website alleen gebruikt worden voor de volgende situaties:
- diefstal of inbraak;
- doorrijden na een aanrijding;
- tasjesroof;
- geweld;
- vermiste personen.
Eng.
Ik vind het weleens moeilijk; waar eindigt 'een goed idee voor ons aller veiligheid' en begint er iets griezeligs?
Maar hier krijg ik (ook) een akelig gevoel van, ergens bij mijn ruggengraat.

Jouw onderschrift:
"Force always attracts men of low morality."
~Albert Einstein
"De afdrukken van de vinger Gods zijn niet altijd identiek." (Stanislaw Jerzy Lec)

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 2
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 06 okt 2008, 20:52

Probleem: zognmd. Marokkaanse jeugd
Reactie: zognmd. onvrede bij de burger
Oplossing: zognmd. medewerken van de burger - Burgernet

Kijken we echter door de farce heen, dan is er duidelijk sprake van het populariseren van Wilders en Verdonk en de zijne, wat weer als gevolg heeft een verdere polarisatie van de samenleving. Speel de burgers tegen elkaar uit, daar lijkt het een beetje op.

Ook mooi de volgorde van de samenwerking: burger, gemeente, politie
terwijl in de praktijk natuurlijk vooral de politie hiervan gebruik gaat maken. Al met al nog meer macht naar de overheid, simpelweg omdat ze het klaar weten te spelen het te doen lijken alsof de burger niet zonder de overheid kan. Terwijl een groot deel van de huidige problematiek haar wortels heeft in de begintijd van het gastarbeidersschap en het bijbehorende slappe optreden van de politiek tot nu toe.

Was er voortijdig ingegrepen, dan was er nooit zo'n grote aanhang voor Wilders of Verdonk geweest. Wat men oogst, zal men zaaien..

en dan dit van de website nog als toetje 'inspelen op het onderbuikgevoel':
[quote]Wonen en leven in een veilige omgeving: dat vindt u toch ook belangrijk?[/quote]
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 09 okt 2008, 17:38

@ Eva:
Zoals Benjamin Franklin eens zei:
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.
Het is nooit veiliger om je vrijheid op te geven; dat denk je alleen maar.

@ Intangible:
Problem Reaction Solution indeed.

Zie onderstaande voor hoe de beeldvorming geplanned is en waar het naar verwijst:


Burgernet:
Afbeelding
Afbeelding
London, in de periode dat die Braziliaanse jongen ten onrechte in de rug geschoten werd door een agent:
Afbeelding
Nazi Duitsland:
Afbeelding

Zoek de overeenkomsten.....
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Eva Lilith
Posts in topic: 4
Berichten: 2242
Lid geworden op: 06 sep 2007, 19:33
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 09 okt 2008, 19:15

Arjen schreef:
Zoals Benjamin Franklin eens zei:
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.
Het is nooit veiliger om je vrijheid op te geven; dat denk je alleen maar
Zoiets probeerde ik dus ook te zeggen.
:D
"De afdrukken van de vinger Gods zijn niet altijd identiek." (Stanislaw Jerzy Lec)

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 09 okt 2008, 19:36

Dat ik al Eva. Wat vind jij er nou van? Moet ik meedoen of juist niet?
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 2
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 09 okt 2008, 22:08

ZEIKMODE ON:
'Mogen wij naar binnen mevrouwtje?'
Afbeelding

'Kom maar binnen hoor meneer, heeft u zin in een'
Afbeelding
'Trouwens, meneer de overheid.. wist u.. die buurvrouw he.. die is me toch vreemd bezig de laatste tijd'

'Bedankt voor de genomen moeite mevrouwtje. We gaan er meteen achteraan. Uw buurvrouw houden wij al langer in de gaten namelijk.

Hier heeft u wat voor in de koffie. Het is beter dan de gewone suiker. Veeeel zoeter!'
Afbeelding
ZEIKMODE ON: #-o
Toch maar even
ZEIKMODE OFF

overdreven maar goed.. wees waakzaam
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 1
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 10 okt 2008, 02:48

Waar moet je banger voor zijn?
Voor de terreur van de overheid?
Voor de straat terreur en de terreur van criminelen?
Of de terreur van de hardwerkende, brave burgers?

Of moet je sowieso bang zijn voor mensen?
Omdat ze niet zo prettig in elkaar steken?

Wat is de eigen verantwoordelijkheid en wat moet je doen?
Liefde uitstralen?
De rijen sluiten? Op grond waarvan?
Volledige vrijheid voor iedereen zonder overheid maar met een pistool op zak?
Knokploegen organiseren: tegenterreur.
Het systeem saboteren
Emigreren
Bij een sekte gaan

of misschien: niets doen
"Eruditie is alleen weggelegd voor loosers".
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)

Gebruikersavatar
Eva Lilith
Posts in topic: 4
Berichten: 2242
Lid geworden op: 06 sep 2007, 19:33
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 10 okt 2008, 09:08

Arjen schreef:
Dat ik al Eva. Wat vind jij er nou van? Moet ik meedoen of juist niet?
'k Zou 't niet doen, Arjen.
Maar daar ben jij zelf natuurlijk ook allang uit.
Anders zou je jezelf verloochenen en dat doe je niet.

@ Radja, je bent op dreef!

@ Yopi, jij ook!
"De afdrukken van de vinger Gods zijn niet altijd identiek." (Stanislaw Jerzy Lec)

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 10 okt 2008, 09:54

Of moet ik meedoen omdat ik dan kan zien wat er plaatsvindt? Moet ik meedoen omdat ik dan misschien op plaatsen kan komen waar ik iets kan betekenen/voorkomen?
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 1
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 10 okt 2008, 12:09

Angst is een slechte raadgever.

Luister naar de liefde in jezelf, naar het goddelijke.

Door kwaad met kwaad te bestrijden, behoudt je het kwaad.

Allochtonen hebben het moeilijk in dit land, omdat wij het ook moeilijk maken voor ze. Allochtonen hebben moeite met zich aanpassen, omdat wij daar net zo veel moeite mee hebben. Her-ken je-zelf en ver-los je-zelf, daarmee maak je de ander ook een stukje vrijer.
Laatst gewijzigd door Jeroen op 10 okt 2008, 15:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 10 okt 2008, 12:25

Dat burgernet doet me denken aan de campagne om te voorkomen dat mensen ideeën krijgen, specifiek terroristische ideeën.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Eva Lilith
Posts in topic: 4
Berichten: 2242
Lid geworden op: 06 sep 2007, 19:33
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 10 okt 2008, 12:45

Arjen schreef:
Of moet ik meedoen omdat ik dan kan zien wat er plaatsvindt? Moet ik meedoen omdat ik dan misschien op plaatsen kan komen waar ik iets kan betekenen/voorkomen?
Soort van infiltreren... Is eigenlijk ook wel iets voor jou!
Maar dan doe je dus niet echt mee, maar doet alsof je meedoet.
Onder(of boven-)gronds verzet.

Okke schreef:
Dat burgernet doet me denken aan de campagne om te voorkomen dat mensen ideeën krijgen, specifiek terroristische
Ja, en dat doet mij bijvoorbeeld weer denken aan perioden in de, nog niet zo lang vervlogen, geschiedenis, dat 'den gewoonen mensch' de bijbel niet mocht lezen, omdat men anders ook wel eens zélf op ideeën zou kunnen komen...
"De afdrukken van de vinger Gods zijn niet altijd identiek." (Stanislaw Jerzy Lec)

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 12 okt 2008, 00:10

@ Radja:
Vooral die taart staat me wel aan.
:)

@ Eva:
Ik geloof niet dat ik daar dapper genoeg voor ben...

@ Okke:
1) Het willen voorkomen dat mensen terroristische ideeën krijgen, dat verwijst naar een specifieke bevolkingsgroep en daarmee naar een vreemdsoortig apartheid. Daar komt nog bij dat een zelfde soort beeldvoorming in de aanloop naar de tweede wereldoorlog ook in Duitsland (en Nederland trouwens) gespeeld heeft. Maar dat weet je best.
2) Het bijsturen van de gedachten van mensen, het vormen van een publieke mening middels een publiekelijk debat, pamfletten en voornamelijk veel leugens in de berichtgeving noemt men propaganda. Ook dit was tekenend voor het Duitsland (en Nederland trouwens) van voor de tweede wereldoorlog.

Is dat wat je hier verdedigd door te wijzen op het 'positieve' effect ervan? Of verdoezel je dat alleen maar?
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 12 okt 2008, 00:24

Arjen schreef:@ Okke:
1) Het willen voorkomen dat mensen terroristische ideeën krijgen, dat verwijst naar een specifieke bevolkingsgroep en daarmee naar een vreemdsoortig apartheid. Daar komt nog bij dat een zelfde soort beeldvoorming in de aanloop naar de tweede wereldoorlog ook in Duitsland (en Nederland trouwens) gespeeld heeft. Maar dat weet je best.
Ja, ik weet dat in de aanloop naar de Tweede Wereldoorlog suggestieve beeldvorming speelde. En dat dit nog steeds gebeurd.
Ik zou met de campagne (iets) minder moeite hebben als deze gericht was op het voorkomen van terroristische activiteiten, maar dat de campagne gericht was op het voorkomen van terroristische gedachten vind ik te gek voor woorden.
Arjen schreef:2) Het bijsturen van de gedachten van mensen, het vormen van een publieke mening middels een publiekelijk debat, pamfletten en voornamelijk veel leugens in de berichtgeving noemt men propaganda. Ook dit was tekenend voor het Duitsland (en Nederland trouwens) van voor de tweede wereldoorlog.
Goede propaganda heeft zo min mogelijk leugens, maar zorgt desondanks dat mensen een vertekent beeld krijgen, Een reclame van Camel-sigaretten dat de meeste rokende artsen voor Camel kiezen, wekt de suggestie op dat Camel-sigaretten gezond(er) zijn.
Arjen schreef:Is dat wat je hier verdedigd door te wijzen op het 'positieve' effect ervan? Of verdoezel je dat alleen maar?
Ik verdedig niets. Hoe kom je daarbij?

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 12 okt 2008, 00:43

okke schreef:Ja, ik weet dat in de aanloop naar de Tweede Wereldoorlog suggestieve beeldvorming speelde. En dat dit nog steeds gebeurd.
Ik zou met de campagne (iets) minder moeite hebben als deze gericht was op het voorkomen van terroristische activiteiten, maar dat de campagne gericht was op het voorkomen van terroristische gedachten vind ik te gek voor woorden.
Maar waarom verdedig je dan altijd teleologie en empirisme waarmee paradoxen in de hand gewerkt worden zodat het ontzettend veel makkelijker wordt om bepaalde dingen voor mensen verborgen te houden (omdat er binnen die denkstelselsels geen inductie plaats kan vinden) en daarbij het publieke debat (a.k.a. de film)?

Goede propaganda heeft zo min mogelijk leugens, maar zorgt desondanks dat mensen een vertekent beeld krijgen, Een reclame van Camel-sigaretten dat de meeste rokende artsen voor Camel kiezen, wekt de suggestie op dat Camel-sigaretten gezond(er) zijn.
Het hoeft inderdaad eigenlijk alleen maar rekening te houden met de dubbele bodem die mensen niet kunnen zien dankzij de op scholen aangeleerde teleologie en empirisme. Goede propaganda kan dus alleen maar gemaakt worden binnen bepaalde tekortschietende denksystemen. Het feit dat dit aangeleerd wordt op scholen zullen we dan maar indoctrinatie noemen?
Ik verdedig niets. Hoe kom je daarbij?
Ik had je post opgevat als een vergoelijking van burgernet. Heb ik dat verkeerd gezien?
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 12 okt 2008, 09:51

Arjen schreef:Waarom verdedig je dan altijd teleologie en empirisme waarmee paradoxen in de hand gewerkt worden zodat het ontzettend veel makkelijker wordt om bepaalde dingen voor mensen verborgen te houden (omdat er binnen die denkstelselsels geen inductie plaats kan vinden) en daarbij het publieke debat (a.k.a. de film)?
Als je in wil gaan op mijn persoonlijke kwaliteiten en gebreken, adviseer ik je hier je berichten daarover te plaatsen.
Arjen schreef:Het hoeft inderdaad eigenlijk alleen maar rekening te houden met de dubbele bodem die mensen niet kunnen zien dankzij de op scholen aangeleerde teleologie en empirisme. Goede propaganda kan dus alleen maar gemaakt worden binnen bepaalde tekortschietende denksystemen. Het feit dat dit aangeleerd wordt op scholen zullen we dan maar indoctrinatie noemen?
Propaganda werkt door suggestie, doordat we gaten invullen. Door de juiste blokjes te laten zien, laat men de kijker de rest zelf invullen.
Iets vergelijkbaars gebeurt onbedoeld in ons gesprekken. Jij ziet teksten van mij en vult daarbij in dat ik altijd teleologie en empirisme (ik ben niet bekend met de termen) verdedig. Of dat ik het Burgernet zou verdedigen door op het positieve effect te wijzen.

Mensen vullen altijd hiaten in, daar is niets mis mee. Om verkeerde invullingen te voorkomen, moet men wel bereid zijn continue zijn beeld bij te stellen.
Arjen schreef:Ik had je post opgevat als een vergoelijking van burgernet. Heb ik dat verkeerd gezien?
Ja, dat heb je zeker verkeerd gezien. Hoe kwam je tot de opvatting dat ik het Burgernet vergoelijk?

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 12 okt 2008, 11:14

Arjen schreef:Ik had je post opgevat als een vergoelijking van burgernet. Heb ik dat verkeerd gezien?
Ja, dat heb je zeker verkeerd gezien. Hoe kwam je tot de opvatting dat ik het Burgernet vergoelijk?
okke schreef:Als je in wil gaan op mijn persoonlijke kwaliteiten en gebreken, adviseer ik je hier je berichten daarover te plaatsen.
Maar goed....

Misschien omdat ik je hetzelfde plaatje heb zien gebruiken en je toen aangaf dat verhoogde waakzaamheid helemaal niet zo verkeerd was?
===============================================
Propaganda werkt door suggestie, doordat we gaten invullen. Door de juiste blokjes te laten zien, laat men de kijker de rest zelf invullen.
Propaganda werkt door beeldvorming. Anders zouden pamfletten en publieke debatten niet nodig zijn. Daarnaast is het van belang dat mensen bepaalde achterliggende waarheden niet kunnen doorgronden omdat de beeldvorming anders heel makkelijk door de mand valt. In die zin is er sprake van het 'invullen'. Vandaar misschien dat je in dit gesprek niet in wilde gaan op jouw intenties?
Iets vergelijkbaars gebeurt onbedoeld in ons gesprekken. Jij ziet teksten van mij en vult daarbij in dat ik altijd teleologie en empirisme (ik ben niet bekend met de termen) verdedig. Of dat ik het Burgernet zou verdedigen door op het positieve effect te wijzen.
1) Je bent wel degelijk bekend met de termen. De bewijzen staan overal op dit forum te lezen. Of ga je nu je berichten weer editen?
2) Is het zo vreemd om te denken dat je dingen als 'Burgernet' verdedigt wanneer je in al je berichten precies afleidt van datgene wat werkelijkplaatsvindt en zo onheuse beelden schept (precies zoals propaganda werkt dus eigenlijk) en je daar nog bij liegt ook. Op die manier probeer je een aantal onheuse beelden te vormen:
a) Okke is onwetend en daardoor onschuldig (Hier en op het odeon zijn een aantal topics te vinden waarin je zelf meedoet aan discussies omtrend de gebruikte termen).
b) Arjen verzint dingen en is dus onbetrouwbaar (Hier, op het wo2 forum en op het odeon zijn uitspraken te vinden waaruit blijkt wat ik zeg en die gedachte valt dus vrij snel door de mand).
c) Je brengt het gesprek naar persoonlijke overwegingen die je discutabel maakt door op de man te spelen, daarmee de aandacht afleidende van de denkkaders zoals deze bestaan in onder andere telelologie en empirisme. Alsof men ideaal beelden ook zou kunnen weerleggen binnen die denkkaders.
Mensen vullen altijd hiaten in, daar is niets mis mee. Om verkeerde invullingen te voorkomen, moet men wel bereid zijn continue zijn beeld bij te stellen.
Je bedoelt: het ideaalbeeld, waarmee je mensen beïnvloedt? Ik weet al een bijzonder lange tijd (post 1 op forum.wo2.nl) van jou dat je daar bewust op inspeelt. Dat bewijst ook gelijk mijn hele argument jegens jou.:
1) Je gebruikt propaganda om de ideaal beelden van mensen bij te sturen, alsook de beelden van mensen over jou en anderen.
2) De reden om dat te doen is om af te leiden van de werkelijke moeilijkheid: de bron van wat ons geleerd wordt is de bron van deze ellende en de manier van denken die ons geleerd wordt houdt het in stand.
3) Middels onderstaande manieren, die ik opgesomd heb toen ik nog dacht dat je het goed bedoelde, ga je vervolgens het gesprek aan en zorg je ervoor dat de zaken omgedraaid worden; de paradox scheppende die niet opgelost kan worden binnen onder andere teleologische en empirische denkkaders, daarmee verklarende waarom je kennis hiervan wilt ontkennen:

- Net doen alsof je niet begrijpt waarnaar ik verwijs
- Het ontkennen van betekenissen van woorden en het op getimede momenten opeens erkennen van bepaalde betekenissen (vermoedelijk om goodwill te creëren bij 'het publiek' van je propaganda).
- Net doen alsof je geen gedachtenobjecten hebt geschapen van bepaalde dingen (vermoedelijk om een bepaalde doelmatigheid in je vragenlijn te maskeren).
- Middels ontkenning van je eigen definities proberen aan te tonen dat jij gedachten probeert te delen in plaats van gedachten probeert te ontkennen. (<--cirkelredenatie alert).
- Middels de net geschapen goodwill en de omkering van de feiten beweer je nu dat mijn definities niet verkend zijn. (De topics op dit forum zijn niet meer op handen en voeten te tellen waarin ik erover uitweid.) Ook beweer je dat ik niet genoeg ruimte zou krijgen. Dit gebeurt echter alleen in je gedachten. Dat is het gevolg van een utilistisch gedachtegoed: je ontkent een ander bestaan, daarna volgt de rechtvaardiging van de vernieling.
- Het is een groot goed om aan te geven dat er verschillende standplaatsen bestaan en al helemaal om aan te geven dat we niet zeker kunnen zijn van bepaalde zaken. Nooit zal ik echter, zoals jij deze gedachten aanwenden om net te doen alsof ik niet besef waarnaar woorden verwijzen.
- Het aanwenden van een psychologische verwijzingen om iemands integriteit ter discussie te stellen is een spel wat ik niet meer wens te spelen.



Dus, Okke, ben je al zover dat wilt vertellen waarom je jezelf zo gedraagt?

p.s. Waarom voer je deze discussie niet op het wo2 forum, waar je moderator bent?
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 12 okt 2008, 15:41

Arjen schreef:
okke schreef:Hoe kwam je tot de opvatting dat ik het Burgernet vergoelijk?
Misschien omdat ik je hetzelfde plaatje heb zien gebruiken en je toen aangaf dat verhoogde waakzaamheid helemaal niet zo verkeerd was?
Ik heb het plaatje inderdaad eerder gebruikt - heb er nog naar gezocht, maar kan niet vinden waar dat was - maar ik kan mij niet herinneren dat ik goedpraat hoe het westen reageert op de toegenomen angst tegen geweld en terrorisme. Verhoogde waakzaamheid op verloren bagage, het verbod vloeistoffen mee te nemen op vliegtuigen, de verplichting schoenen te laten controleren voor een vlucht, vind ik allemaal overtrokken maatregelen die de collectieve angst en onverdraagzaamheid vergroten en risico's amper verlagen. Een burgernet past in dat rijtje.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 13 okt 2008, 01:49

Goh, ik heb je eigenlijk altijd de wetten en voorzorgsmaatregelen 'horen' verdedigen uit angst voor de 'wettelozen'. Vanwaar die omkering?
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 13 okt 2008, 08:47

[edit: modder verwijderd]

Ik ben benieuwd of het initiatief voor dit Burgernet een lokaal initiatief van de gemeente Gouda is of dat meer gemeenten dit initiatief nemen of over zullen nemen.
Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 07 sep 2009, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 13 okt 2008, 12:29

okke schreef:Goh, ik negeer deze opmerking.

Ik ben benieuwd of het initiatief voor dit Burgernet een lokaal initiatief van de gemeente Gouda is of dat meer gemeenten dit initiatief nemen of over zullen nemen.
Zoals gezegd is Gouda na Nieuwegein de 2e gemeente waar Burgernet intrede doet. De rest van Nederland zal volgen als ik de planning moet geloven. Juist dit soort planning doet mij, zoals gezegd, vermoeden dat de media aandacht voor Gouda dus ook 'geplanned' is. Het is immers vrij gemakkelijk om een groep connexxion medewerkers die al langer wilden 'staken' nu groen licht te geven voor hun acties. Dat heeft de zaak publiekelijke aandacht gegeven en uiteraard heeft Wilders daar nog een schepje op gedaan. De 'misdadigers' in kwestie hebben daar natuurlijk weer op gereageerd, net zoals iedereen zou dien die zo in het nieuws komt.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
ziznl
Posts in topic: 2
Berichten: 2382
Lid geworden op: 11 okt 2007, 12:15
Contacteer:

Bericht door ziznl » 13 okt 2008, 17:28

Burgernet is het summum van maffiapraktijk.
Dit zijn namelijk 'offers you can't refuse (without being inhuman)'
als je tegen burgernet bent, dan loop je in de weg voor de bestrijding van terreur. Zoiets...haha....tsjongejonge....zijn we echt vergeten wat er 65 jaar geleden is gebeurd bij de vrije verkiezingen van onze oosterburen?

Een normaal mens is tegen terreur, zo wordt verkondigd. Ik ben geen mens meer--> mijn enige ontsnapping, mijn enige kans op een zelfstandige denkwijze.

Sterker nog ik krijg meer mensenvrees dan ik ooit heb gehad.

Ik begin een hekel aan 'de mens' te krijgen.

(ben ik nu staatsgevaarlijk aan het worden??)
NeoCartesiaan:
"Ik denk (mezelf), dus ik ben (een bedachte gedachte)."
"Ik spreek (tegen mijn begeerde geliefde), dus jij bent (een besproken sprookje)."
"Ik vecht (tegen mijn gevreesde vijand), dus jij bent (een omstreden strijd)."

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 14 okt 2008, 03:14

Heel scherp, Ziznl, als je meedoet doe je mee met het verdelen van het volk in 'kampen', en als je niet meedoet, doe je ook mee aan het verdelen van het volk in 'kampen'.

Als je een 'normaal' mens bent, ben je tegen terreur en daarmee veroordeel je mensen tot de terreur van de meerderheid. Als je niet een 'normaal' mens bent wil je een ander niet veroordelen tot de terreur van de meerderheid, waarmee je jezelf ertoe veroordeeld.

Dit is toch wat je bedoelt?
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
ziznl
Posts in topic: 2
Berichten: 2382
Lid geworden op: 11 okt 2007, 12:15
Contacteer:

Bericht door ziznl » 14 okt 2008, 17:43

Arjen schreef: Dit is toch wat je bedoelt?
Je zegt het wel heel anders, maar dat maakt mij niet uit!
Dit is vrijwel zeker wat ik bedoel!

Als mens heb je feitelijk geen keus; heb je feitelijk geen 'vrijheid' (om dat vaak verwarrende woord maar weer eens van kast te halen)
Alleen als monster kun je nog vrij kiezen!

Heel scherp
Zelf vind ik dit eerder allemaal nogal bot..maar ook dat is slechts een kwestie van woorden.
VlijmScherpe botheid dan maar.
NeoCartesiaan:
"Ik denk (mezelf), dus ik ben (een bedachte gedachte)."
"Ik spreek (tegen mijn begeerde geliefde), dus jij bent (een besproken sprookje)."
"Ik vecht (tegen mijn gevreesde vijand), dus jij bent (een omstreden strijd)."

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 20 okt 2008, 22:08

Op het Tweedewereldoorlogforum, waar Arjen een vergelijkbaar topic heeft gestart, worden ook boeiende reacties geplaatst.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 20 okt 2008, 23:28

okke schreef:Op het Tweedewereldoorlogforum, waar Arjen een vergelijkbaar topic heeft gestart, worden ook boeiende reacties geplaatst.
Nee, Okke, ik heb daar exact hetzelfde topic gestart. Het is ook de plaats waar ik naar verwees toen ik aangaf dat ik op twee plaatsen op dezelfde manier aangesproken werd. Beide door mensen die waarschijnlijk zelf niet eens doorhebben hoe je ze gebruikt.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 20 okt 2008, 23:53

[edit: modder verwijderd]
Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 07 sep 2009, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 21 okt 2008, 01:31

okke schreef: Ik had alleen je vraag voor propagandaposters op het wo2-forum gezien. Van het bericht over burgernet was ik niet op de hoogte tot jij erover klaagde dat ik daar niets van mij liet horen en hier wel.
Ik geloof niet dat je dat topic daar nog niet gezien had eerlijk gezegd. Als ik het mis heb en je toch niet geloof, realiseer je dan dat dat een gevolg is van de vele leugens die ik je heb zien posten.
Over wie heb je het eigenlijk, die door mij gebruikt zouden worden?
Denk je dat de mensen die zich voor jouw karretje laten spannen dat zelf kunnen geven? Lijkt me niet, anders moeten ze zichzelf zien als mensen die niet in staat zijn zelfstandig te denken en dat heb ik nog nooit iemand toe zien geven. Wat is dan je intentie met het stellen van deze vraag?
- Precies weer het spelletje wat je al jaren speelt: publiekelijk mooi weer spelen en een ander laten zeggen wat er aan de hand is.
Waarom wil je publiekelijk mooi weer spelen?
- Omdat je anders mensen veel minder makkelijk kunt bespelen.

--edit--
Zou je dit soortgebral voortaan ergens anders willen posten? Dan kan hier over Burgernet gesproken worden. Ach ja, ik was vergeten dat je dat natuurlijk wilt voorkomen met je extreem rechtse inslag.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 21 okt 2008, 11:03

Arjen schreef:Ik geloof niet dat je dat topic daar nog niet gezien had eerlijk gezegd. Als ik het mis heb en je toch niet geloof, realiseer je dan dat dat een gevolg is van de vele leugens die ik je heb zien posten.
Je hebt het mis. Welk licht werpt dat dan op de zaak?
Over wie heb je het eigenlijk, die door mij gebruikt zouden worden?
Denk je dat de mensen die zich voor jouw karretje laten spannen dat zelf kunnen geven? Lijkt me niet, anders moeten ze zichzelf zien als mensen die niet in staat zijn zelfstandig te denken en dat heb ik nog nooit iemand toe zien geven. Wat is dan je intentie met het stellen van deze vraag?
- Precies weer het spelletje wat je al jaren speelt: publiekelijk mooi weer spelen en een ander laten zeggen wat er aan de hand is.
Waarom wil je publiekelijk mooi weer spelen?
- Omdat je anders mensen veel minder makkelijk kunt bespelen.
Je negeert mijn vraag; je zegt dat ik specifiek dat ik mensen die aan die twee topics meededen heb gebruikt. Om welke personen heb je het dan?

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 21 okt 2008, 12:39

Zullen we je bezwaren elders voortzetten om zo in dit topic over 'Burgernet' te kunnen spreken?
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 21 okt 2008, 15:03

[edit: modder verwijderd]
Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 07 sep 2009, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 22 okt 2008, 00:15

okke schreef:Is dat een afleidingsmanoeuvre of vertragingsmanoeuvre? Antwoord nou maar gewoon of je mag anders ook een link geven naar de plek waar je je antwoord plaatst als je deze liever niet hier plaatst.
Ik ben niet zoals jij. Ik wil gewoon oprecht in dit topic discussiëren over Burgernet. Waarom wil wil je dat voorkomen?
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 30 aug 2009, 00:12

De laatste vijf Burgernetacties in regio Hollands Midden - Gouda:
  • Regio: Hollands Midden - Gouda op 27 aug 2009 13:59, actieduur: 00:17
    Een blond jongetje van 9 jaar oud met een gezet postuur werd donderdagmiddag vermist. Hij reed
    op een bordeaux rode damesfiets en was voor het laatst gezien in de Reigerstraat. Na ongeveer 17
    minuten werd hij weer gevonden.


    Regio: Hollands Midden - Gouda op 10 aug 2009 15:01, actieduur: 01:26
    Gouda Vermiste man terecht. De politie heeft maandag 10 augustus rond 15.05 uur de deelnemers
    aan burgernet gevraagd om uit te kijken naar een vermiste man. De man, dementerend en 63-jaar
    oud, werd vooral gezocht in de wijk Korte Akkeren en dan met name de omgeving van de
    Vossiuslaan. Om 16.30 uur kon het bericht weer worden ingetrokken omdat de man weer terecht
    was.


    Regio: Hollands Midden - Gouda op 3 aug 2009 11:49, actieduur: 00:27
    Op maandag 3 augustus schakelde de politie rond 11.50 uur burgernetdeelnemers in om te zoeken
    naar een 4 ½ jarig vermist meisje uit Gouda. Haar ouders meldden de politie dat hun dochtertje al
    twee uur zoek was. De politie deed een oproep via Burgernet en verstrekte het signalement van
    het kind. Om 12.16 uur kwam het vreugdevolle bericht dat het meisje bij een vriendinnetje was
    waarvan de ouders dachten dat zij met haar ouders op vakantie was.


    Regio: Hollands Midden - Gouda op 13 jul 2009 16:35, actieduur: 00:06
    Op maandag 13 juli om 16.35 uur vond er een burgernetactie plaats vanwege de vermissing van
    een 90-jarige vrouw. Zij werd vermist vanaf de Ridder van Catsweg. Ongeveer 3000 mensen
    werden via vaste en mobiele telefoon en sms opgeroepen uit te kijken naar de vermiste vrouw.
    Na zes minuten was de vrouw terecht en werd de burgernetactie beëindigd.


    Regio: Hollands Midden - Gouda op 10 jul 2009 12:41, actieduur: 00:19
    Gouda Politie zet Burgernet in voor vermiste jongen De centralist van de meldkamer heeft vrijdag
    10 juli een Burgernetactie opgestart om uit te kijken naar een 15-jarige Gouwenaar. De jongen
    was even voor 12.30 uur met de fiets van huis vertrokkenen richting het station. Met meerdere
    agenten werd gezocht naar de jongen. Twee deelnemers van Burgernet reageerden op de oproep
    en het signalement van de jongen. Zij zouden de jongen hebben gezien op de Kleiweg waar hij
    inderdaad door agenten werd aangetroffen. Om 13.00 uur werd de Burgernetactie beëindigd.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 30 aug 2009, 13:02

29/08/2009 20:19

Burgernet:
gaarne uitkijken naar: marokaanse jongen, 1.60 mtr, grijse broek, zw jas, kort zw haar, snor en klein baardje.
Heeft u informatie bel dan 0800-0011


Heel vreemd, dat je enkel wat vermissingen quote. Heel vreemd, dat over dit soort acties niet bericht wordt...

Waarom denk je dat deze jongen gezocht werd?
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 30 aug 2009, 13:11

In welke politieregio staat de melding die jij citeert?

Erg vreemd dat die niet bij de Burgernetacties in regio Hollands Midden (Gouda) staat.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 30 aug 2009, 13:39

Arjen schreef:Heel vreemd, dat je enkel wat vermissingen quote. Heel vreemd, dat over dit soort acties niet bericht wordt...
Ik quotete de laatste vijf burgernetacties van politieregio Hollands Midden (waar Gouda onder valt), omdat dat illustreert wat er op dit moment met burgernet bereikt wordt (of mis gaat: afhankelijk van je standpunt). Zoals je zelf aangeeft wordt burgernet voornamelijk gebruikt om vermiste personen terug te vinden. En vaak (dankzij of ondanks burgernet) succesvol.

Als dit slechts een deel van de acties van burgernet is, dan is het inderdaad vreemd dat over het soort acties dat jij (zonder bron) vermeld niet gemeld wordt. Heb jij je aangemeld voor burgernet, zodat je kan volgen of de gemelde burgernetacties overeenkomen met de werkelijk ondernomen acties?

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 30 aug 2009, 13:41

Arjen schreef:29/08/2009 20:19 Burgernet: gaarne uitkijken naar: marokaanse jongen, 1.60 mtr, grijse broek, zw jas, kort zw haar, snor en klein baardje. Heeft u informatie bel dan 0800-0011

Waarom denk je dat deze jongen gezocht werd?
Ik weet niet waarom deze jongen gezocht wordt. Het staat niet in het bericht dat je plaatst. Heb je het bericht zelf verzonnen?*

* Ik wil niet suggereren dát je het verzonnen hebt, maar aangezien ik het bericht niet terug kan vinden op burgernet.nl, vraag ik me af of je het ergens anders vandaan hebt of dat het een voorbeeld is dat je ter illustratie plaatst.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 30 aug 2009, 15:39

okke schreef:In welke politieregio staat de melding die jij citeert?

Erg vreemd dat die niet bij de Burgernetacties in regio Hollands Midden (Gouda) staat.
En toch is deze oproep gedaan...waarom wordt die niet genoemd denk je?
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 30 aug 2009, 15:52

okke schreef: Ik weet niet waarom deze jongen gezocht wordt. Het staat niet in het bericht dat je plaatst. Heb je het bericht zelf verzonnen?*

* Ik wil niet suggereren dát je het verzonnen hebt, maar aangezien ik het bericht niet terug kan vinden op burgernet.nl, vraag ik me af of je het ergens anders vandaan hebt of dat het een voorbeeld is dat je ter illustratie plaatst.
Mijn bron is veel realistischer dan een internet pagina. Op internet is namelijk nogal wat desinformatie te vinden. Ik kan die bron echter niet weergeven. Het feit dat jij dat niet vertrouwd zegt nogal wat over je...
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 30 aug 2009, 16:46

Natuurlijk vertrouw ik jouw bronnen. Je gaf er alleen geen.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 30 aug 2009, 16:55

okke schreef:Natuurlijk vertrouw ik jouw bronnen. Je gaf er alleen geen.
Leugenaar. Je plaatste dat bericht omdat je mij niet vertrouwd. Dat spreekt boekdelen over hoe je in elkaar zit.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 30 aug 2009, 17:02

[edit: modder verwijderd]

Wat is je bron van het bericht wat je plaatste?
Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 07 sep 2009, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 30 aug 2009, 17:04

okke schreef:Je mag mijn intenties invullen zonder te checken of je deze verkeerd of goed invult. Het gevolg is wel dat je het gesprek een kant op drukt.
right...
Om weer terug te komen op burgernet: wat is je bron van het bericht wat je plaatste?
-geheim
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 30 aug 2009, 17:06

okke schreef:Je mag mijn intenties invullen zonder te checken of je deze verkeerd of goed invult. Het gevolg is wel dat je het gesprek een kant op drukt.
right...
Om weer terug te komen op burgernet: wat is je bron van het bericht wat je plaatste?
-geheim
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 30 aug 2009, 17:07

Hoezo geheim? Een burgernetactie wordt naar alle aangemelde burgers in de regio waar de actie wordt gestart per sms verzonden. Dat een bericht per sms aan burgernet-burgers verzonden wordt en wat dat bericht is, is toch niet geheim?

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 30 aug 2009, 17:28

okke schreef:Hoezo geheim? Een burgernetactie wordt naar alle aangemelde burgers in de regio waar de actie wordt gestart per sms verzonden. Dat een bericht per sms aan burgernet-burgers verzonden wordt en wat dat bericht is, is toch niet geheim?
Hoe kom je erbij dat ik smssen van 'Burgernet' krijg?
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 30 aug 2009, 17:56

Arjen schreef:
okke schreef:Een burgernetactie wordt naar alle aangemelde burgers in de regio waar de actie wordt gestart per sms verzonden. Dat een bericht per sms aan burgernet-burgers verzonden wordt en wat dat bericht is, is toch niet geheim?
Hoe kom je erbij dat ik smssen van 'Burgernet' krijg?
Ik zeg helemaal niet dat jij sms'en van burgernet krijgt. Ik schreef dat burgernetdeelnemers een bericht krijgen. Ik heb je eerder wel gevraagd óf jij sms'jes van burgernet krijgt, maar had daar (nog) geen antwoord op gekregen. Ik heb het nog even voor je nagezocht en zal burgernet.nl nog even voor je citeren:
burgernet.nl schreef:Burgernetdeelnemers krijgen een ingesproken bericht via de (mobiele) telefoon of een tekstbericht per SMS met het verzoek uit te kijken naar een duidelijk omschreven persoon of voertuig.
Het lijkt mij geen geheim als de centralist van de meldkamer van de politie een Burgernetactie opstart, zoals een melding om 'gaarne uitkijken naar: marokaanse jongen, 1.60 mtr, grijse broek, zw jas, kort zw haar, snor en klein baardje'.

Op de website van burgernet (ik verval in herhaling, maar de boodschap lijkt nog niet aangekomen te zijn) staan de burgernetacties die zijn opgestart. Die van de Marokkaanse jongen van 1m60 staat daar niet tussen. Vandaar dat ik je vroeg of dit een echte burgernetactie is of dat je een voorbeeld plaatst. De burgernetacties worden in regio Hollands Midden volgens de site meestal door ruim tweeduizend burgernetdeelnemers ontvangen. Als het bericht wat jij plaats in regio Hollands Midden is opgestart dan kan je dat moeilijk geheim noemen. Of hebben alle burgernetdeelnemers een geheimhoudingsverklaring moeten ondertekenen?

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 30 aug 2009, 18:57

Je post is weer één groot feest van aan elkaar geschakelde onwaarheden.

Even heel vlug:
1) Ik heb nergens gezegd dat ik 'burgernetdeelnemer' zou zijn.
2) Ik heb nergens beweerd dat smssen van burgernet geheim zouden zijn.
3) Ik heb nergens beweerd dat het opstarten van burgernetacties geheim zijn.

4) Ik heb gezegd dat een specifiek bericht verstuurd is door burgernet.
5) Ik heb gezegd dat dat specifieke pericht niet op de website voorkomt, naar jouw woorden.
6) Ik heb vraagtekens gezet bij jouw woorden dat deze sms niet voorkomt op de website van burgernet.

7) Hoe moet ik weten of burgernet deelnemers een geheimhoudings verklaring hebben moeten ondertekenen?
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 30 aug 2009, 20:00

Ik weet niet of het bericht om 'gaarne uit te kijken naar een Marokkaanse jongen' een Burgernetactie is. Ik heb je gevraagd in welke politieregio de melding is uitgegeven. Zou je daar antwoord op kunnen geven? Of valt dat ook onder de geheimhouding van je bron?

Stel dat het werkelijk een Burgernetactie was*, dan vind ik het jammer van de centralist dat hij of zij 'Marokkaans' en 'grijze' verkeerd geschreven heeft en dat hij of zij meter niet afkort met 'm'. Verder zegt de melding uiterst weinig. Het kan wel voor verwachtingen of beelden oproepen van zakkenrollers en winkeldieven, maar het kan evengoed om een zwakbegaafde jongen zijn die niet verkeersveilig is en van de woongroep is weggelopen.

Dan blijft het natuurlijk vreemd dat deze Burgernetactie - als deze echt is - niet gerapporteerd wordt op de website van Burgernet.

* Wat ik begin te betwijfelen door je ontwijkende en agressieve reactie nadat ik om toelichting op je bericht vroeg.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten