Burgernet

Discussieer hier over onderwerpen uit kranten, tijdschriften e.d.
Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 30 aug 2009, 20:07

okke schreef:Ik weet niet of het bericht om 'gaarne uit te kijken naar een Marokkaanse jongen' een Burgernetactie is. Ik heb je gevraagd in welke politieregio de melding is uitgegeven. Zou je daar antwoord op kunnen geven? Of valt dat ook onder de geheimhouding van je bron?
Burgernet actie, politie hollands midden.

De spelfouten zijn inderdaad spijtig.
* Wat ik begin te betwijfelen door je ontwijkende en agressieve reactie nadat ik om toelichting op je bericht vroeg.
Leugenaar, je betwijfelde dat al voordat ik aangaf dat de bron geheim was. Daarnaast ben ik niet agressief. Dat is denk ik projectie?
Laatst gewijzigd door Arjen op 30 aug 2009, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 30 aug 2009, 20:12

Waarvoor denk jij dat deze jongen gezocht werd?

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 30 aug 2009, 20:17

okke schreef:Waarvoor denk jij dat deze jongen gezocht werd?
Dat is niet gezegd, maar het bericht is suggestief.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 30 aug 2009, 20:28

Ik vind het zorgelijk als het bericht maandag niet op de website verschijnt. Zelfs zorgelijker dan de suggestiviteit van het bericht.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 30 aug 2009, 20:59

okke schreef:Ik vind het zorgelijk als het bericht maandag niet op de website verschijnt. Zelfs zorgelijker dan de suggestiviteit van het bericht.
Nogal. Zeker in combinatie met de strekking van dit persbericht. Burgerverklikkers. Waar doet dat allemaal aan denken?
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 30 aug 2009, 21:33

Arjen schreef:Waar doet dat allemaal aan denken?
Het doet me denken aan vroegtijdige beschuldigingen waarvan (nog) niet gecontroleerd kan worden of deze waar of onwaar zijn.
Ten eerste weet ik niet of er een Burgernetactie is uitgezet om te zoeken naar een Marokkaanse jongen en ten tweede - als deze actie werkelijk is uitgezet - weet ik niet de reden dat deze nog niet op de site staat. Het zou kunnen dat de site niet wordt geactualiseerd in het weekeinde, bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 31 aug 2009, 13:20

okke schreef:Het doet me denken aan vroegtijdige beschuldigingen waarvan (nog) niet gecontroleerd kan worden of deze waar of onwaar zijn.
Die beschuldiging maakte je zelf impliciet.
Als je mijn bron wilt controleren zul je hierheen moeten komen, of ik kan het je laten zien als we ergens afspreken.
Ten eerste weet ik niet of er een Burgernetactie is uitgezet om te zoeken naar een Marokkaanse jongen en ten tweede - als deze actie werkelijk is uitgezet - weet ik niet de reden dat deze nog niet op de site staat. Het zou kunnen dat de site niet wordt geactualiseerd in het weekeinde, bijvoorbeeld.
Het feit wil dat er meerdere oproepen niet op de site weergegeven worden. En de meeste zijn niet uit het weekend, laat staan afgelopen weekend.

Ik weet niet waarom die berichten niet weergegeven worden. Dat is niet gezegd.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 31 aug 2009, 14:55

Arjen schreef:Als je mijn bron wilt controleren zul je hierheen moeten komen, of ik kan het je laten zien als we ergens afspreken.
Ik zou graag je bron willen weten, maar ik wil niet beweren dat ik je bron zou willen controleren voordat ik maar weet wat je bron is.

[edit: gedeelte van het bericht verwijderd; zal waarschijnlijk als aanvallend opgevat worden en heb daar geen zin in.]

Het is me duidelijk dat je van mening bent dat burgernet een verkeerd initiatief is. Ik vind het als middel om verdwaalde kinderen of dementerende bejaarden terug te vinden zeer geslaagd.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 31 aug 2009, 16:21

okke schreef: Ik zou graag je bron willen weten, maar ik wil niet beweren dat ik je bron zou willen controleren voordat ik maar weet wat je bron is.
Dat zeg ik ook niet. Misschien moet je wat minder aannames doen?
[edit: gedeelte van het bericht verwijderd; zal waarschijnlijk als aanvallend opgevat worden en heb daar geen zin in.]
Dat is hoe je zelf reageert. Projectie van je?
Het is me duidelijk dat je van mening bent dat burgernet een verkeerd initiatief is.
Ik weet dat dit soort dingen uiteindelijk een staartje krijgen. Gezien onze totalitaire minister president, de hoeveelheid totalitaire wetten die de laatste tijd aangenomen worden, de krediet 'crisis' en het initiatief om de burgers in te zetten om mogelijke misdadigers aan te wijzen (jaja, schuldig totdat het tegendeel bewezen is) lijkt me dat die argwaan behoorlijk gerechtvaardigd is. Sowieso is de prijs voor vrijheid eeuwige waakzaamheid.

Het is in ieder geval niet zo dat ik dit bij voorbaat veroordeeld heb. Wel heb ik vergelijkingen aangegeven met bepaalde totalitaire regimes.
Ik vind het als middel om verdwaalde kinderen of dementerende bejaarden terug te vinden zeer geslaagd.
Dat ben ik met je eens. Het initiatief is echter niet opgezet om deze medelijdenwekkende gevallen. Dat is het vriendelijke gezicht. Door op gevoel te spelen worden politieke (totalitaire) beslissingen immers gerechtvaardigd in democratieën.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 31 aug 2009, 17:24

Arjen schreef:
okke schreef: Ik zou graag je bron willen weten, maar ik wil niet beweren dat ik je bron zou willen controleren voordat ik maar weet wat je bron is.
Dat zeg ik ook niet. Misschien moet je wat minder aannames doen?
Ja, misschien moeten jij en ik wat minder aannames doen.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 31 aug 2009, 17:29

okke schreef:
Arjen schreef:
okke schreef: Ik zou graag je bron willen weten, maar ik wil niet beweren dat ik je bron zou willen controleren voordat ik maar weet wat je bron is.
Dat zeg ik ook niet. Misschien moet je wat minder aannames doen?
Ja, misschien moeten jij en ik wat minder aannames doen.
Ik ben niet degene die mijn bevindingen laat bepalen door mijn regelebasis (refrentiekader, aannames dus). Mijn aannames zijn niet schadelijk voor mijn onderzoek. De jouwe wel...
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 31 aug 2009, 17:52

Arjen schreef:Ik ben niet degene die mijn bevindingen laat bepalen door mijn regelebasis (refrentiekader, aannames dus). Mijn aannames zijn niet schadelijk voor mijn onderzoek. De jouwe wel...
Ja, misschien moeten jij en ik wat minder aannames doen.
  • edit: Ik voeg mijn reactie maar toe in dit bericht, want ik vind het niet waard onderstaande in een nieuw bericht te plaatsen en ik vind het ook niet waar om het elders op dit forum te plaatsen.
Arjen, je overtuigde zelfbeeld staat elk normaal gesprek met je in de weg. Je veronderstelling dat je niet hoeft op te letten dat je aannames doet; je overtuiging dat je het altijd bij het juiste eind hebt, is extreem schadelijk. Ik ben blij dat ik (in andere topics) heb gezien dat je soms een idee of uitspraak kan herzien, maar meestal ben je teveel vooringenomen dat je aannames en voorspellingen juist zijn, om op je vooroordelen en valse beschuldigingen terug te kunnen komen.

Ik ben het met je eens dat de prijs voor vrijheid eeuwige waakzaamheid is. Dit betekent niet dat alles wat bij misbruik vrijheid zou kunnen beperken bij voorbaat verwerpelijk of totalitair is. Zoals ik hiervoor al schreef: als burgernet acties uitzet waarover die niet openbaar gemaakt worden dan is dat reden voor waakzaamheid, mogelijk zelf aanscherping van de regels voor het gebruik van burgernet. Maar zolang het om 'als' gaat, en het geen feit is dat dit gebeurt*, is het voorbarig om al ten strijde te trekken, want je trekt ook ten strijde tegen bijvoorbeeld het 9-jarige dikke blonde jongetje, de 63-jarige dementerende man, het 4½-jarige meisje, de 90-jarige vrouw, en (anderhalf uur voordat er naar 'jouw' Marokkaanse jongen werd gezocht) het 16-jarige meisje**.

* Voor jou is het misschien wel een feit, maar je houdt je bronnen geheim, waardoor het geen publiekelijk feit kan worden.
** www.burgernet.nl
Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 31 aug 2009, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 31 aug 2009, 18:56

okke schreef:
Arjen schreef:Ik ben niet degene die mijn bevindingen laat bepalen door mijn regelebasis (refrentiekader, aannames dus). Mijn aannames zijn niet schadelijk voor mijn onderzoek. De jouwe wel...
Ja, misschien moeten jij en ik wat minder aannames doen.
Ik hoef daar dus niet op te letten. Een gericht onderzoek kan duidelijkheid verschaffen. Dat kan echter niet voor een teleoloog.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 01 sep 2009, 12:19

okke schreef:
  • edit: Ik voeg mijn reactie maar toe in dit bericht, want ik vind het niet waard onderstaande in een nieuw bericht te plaatsen en ik vind het ook niet waar om het elders op dit forum te plaatsen.

Riiight... Het staat gewoon vol leugens en onwaarheden en je wilt dat ik ze een keer niet ontkracht.

Arjen, je overtuigde zelfbeeld staat elk normaal gesprek met je in de weg. [Red Herring]

Ik ben niet degene met het overtuigde zelfbeeld, dat ben jij weet je nog? Jij bent degene die met regelbases werkt..
Projectie dus.

Je veronderstelling dat je niet hoeft op te letten dat je aannames doet;

Die ondervang ik met KRITISCH denken. Dat doe jij echter niet, vandaar dat je conclusies ook altijd gelijk zijn aan je aannames.

je overtuiging dat je het altijd bij het juiste eind hebt, is extreem schadelijk.
[Red Herring]

Dat is niet wat ik zeg, dat is wat jij impliciet zegt over jezelf. Ik geef aan dat ik tenminste objectieve opmerkingen maak. Daar ben jij niet toe instaat wegen je teleologische denkwijze (gebruik van regelbases).
Projectie dus.

Ik ben blij dat ik (in andere topics) heb gezien dat je soms een idee of uitspraak kan herzien, maar meestal ben je teveel vooringenomen dat je aannames en voorspellingen juist zijn, om op je vooroordelen en valse beschuldigingen terug te kunnen komen. [Red Herring]

Ik ben niet degene die vooringenomen is. Jij bent dat. Wederom door je teleologie. NOG NOOIT ben je ergens op teruggekomen en datgene wat jij 'kritisch' onderzoek noemt is een vergelijken aan je regelebases. Wederom projectie dus.


Ik ben het met je eens dat de prijs voor vrijheid eeuwige waakzaamheid is. Dit betekent niet dat alles wat bij misbruik vrijheid zou kunnen beperken bij voorbaat verwerpelijk of totalitair is. [Red Herring]

Deze uitspraak doet me aan ALLE totalitaire regimes denken: we doen dit voor jullie bestwil. Alles wat een inbreuk op de privacy van de mensen is, is per definitie in strijd met de rechten van de mens: het recht op privacy. Nederland is niet voor niets voor het internationale gerechtshof gedaagd vanwege de paspoort affaire.
In dit geval gaat het om het inzetten van burgers om andere burgers in de gaten te houden, ongeacht waar die anderen van verdacht worden en óf die anderen daarvan verdacht worden. Het hierboven aangehaalde persbericht geeft aan dat de politie mensen met grote auto's wil onderzoeken en daar verklikkers voor zoekt. Op die manier moeten mensen hun ONschuld bewijzen, in plaats van dat deze mensen onschuldig zijn totdat hun schuld is bewezen...Wat probeer je hier nu weer onder het kleed te vegen?

Zoals ik hiervoor al schreef: als burgernet acties uitzet waarover die niet openbaar gemaakt worden dan is dat reden voor waakzaamheid, mogelijk zelf aanscherping van de regels voor het gebruik van burgernet.
[Red Herring]

Nee, dan is dat bewijs van het misbruiken van het 'Burgernet' systeem voor zoektochten die beter niet openbaar gemaakt kunnen worden.


Op de hoek van de straat
Staat een NSB'er / pierewaaier
Het is geen man, ook geen vrouw
Maar een farizeeër / landverraaier
Met de krant in de hand
Staat hij daar te venten
Hij verkoopt 'Volk en Vaderland'
Voor vijf losse centen


Maar zolang het om 'als' gaat, en het geen feit is dat dit gebeurt*, is het voorbarig om al ten strijde te trekken, want je trekt ook ten strijde tegen bijvoorbeeld het 9-jarige dikke blonde jongetje, de 63-jarige dementerende man, het 4½-jarige meisje, de 90-jarige vrouw, en (anderhalf uur voordat er naar 'jouw' Marokkaanse jongen werd gezocht) het 16-jarige meisje**.
[Red Herring]

Nee, okke, ik trek niet ten strijde tegen die meelijwekkende berichten. Ik ontmasker het idee 'Burgernet' als een frontje voor heel andere zaken. De meelijwekkende gevallen worden niet door burgernet opgelost, maar door burgers die hun medemens willen helpen. Dat zou zonder 'Burgernet' ook gebeurd zijn. Nergens is te lezen hoe de personen in kwestie precies gevonden zijn. Wat probeer je nu weer als 'feit' te presenteren?

Voor jou is het misschien wel een feit, maar je houdt je bronnen geheim, waardoor het geen publiekelijk feit kan worden. [Red Herring]

En toch ga je zelf niet in op openbaringen van bewijsmateriaal. Leugenaar.





Om heel kort te gaan zien we hierboven een 'aanpassing' van een bericht van okke, waar geen waar woord in te lezen staat. Hij begint zijn redenatie met: "'Burgernet' is niet verkeerd" en eindigt zijn redenatie met: "Zie je wel, 'Burgernet' is niet verkeerd". Alle onwaarheden in zijn post heeft hij nodig gehad om die bewering 'waar' te maken in zijn geest.

Dat geeft nogal te denken over zijn betrouwbaarheid, politiek voorkeur en geestelijke stabiliteit.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 01 sep 2009, 12:22

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Arjen op 01 sep 2009, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 01 sep 2009, 13:31

okke schreef:Ik ben het met je eens dat de prijs voor vrijheid eeuwige waakzaamheid is. Dit betekent niet dat alles wat bij misbruik vrijheid zou kunnen beperken bij voorbaat verwerpelijk of totalitair is.
Arjen schreef:Deze uitspraak doet me aan ALLE totalitaire regimes denken: we doen dit voor jullie bestwil. Alles wat een inbreuk op de privacy van de mensen is, is per definitie in strijd met de rechten van de mens: het recht op privacy. Nederland is niet voor niets voor het internationale gerechtshof gedaagd vanwege de paspoort affaire.
Als Burgernet een inbreuk van de privacy van de burger is, dan is het inderdaad geen geschikt middel om burgers mee te laten helpen verdachten en vermiste personen op te sporen.
Arjen schreef:In dit geval gaat het om het inzetten van burgers om andere burgers in de gaten te houden, ongeacht waar die anderen van verdacht worden en óf die anderen daarvan verdacht worden.
Je hebt een ander beeld waar burgernet voor gebruikt wordt. Op de website van burgernet lees ik: "Alle (heterdaad)zaken waarbij een duidelijke en specifieke omschrijving bekend is van een persoon of voertuig kunnen als Burgernetactie worden aangemerkt. Bijvoorbeeld de diefstal van een fiets of auto of een vermist kind."

Het zou natuurlijk kunnen dat de website van burgernet valse informatie verspreidt, maar ik heb niet de indruk dat het doel is om burgers in de gaten te houden.

[offtopic][list][quote="Arjen"]Het hierboven aangehaalde persbericht geeft aan dat de politie mensen met grote auto's wil onderzoeken en daar verklikkers voor zoekt. Op die manier moeten mensen hun ONschuld bewijzen, in plaats van dat deze mensen onschuldig zijn totdat hun schuld is bewezen...Wat probeer je hier nu weer onder het kleed te vegen?[/quote]Dat persbericht staat ten eerste los van burgernet en ten tweede heb ik (nog) niet op dat persbericht gereageerd.[/list][/offtopic]
okke schreef:Zoals ik hiervoor al schreef: als burgernet acties uitzet waarover die niet openbaar gemaakt worden dan is dat reden voor waakzaamheid, mogelijk zelf aanscherping van de regels voor het gebruik van burgernet.
Arjen schreef:Nee, dan is dat bewijs van het misbruiken van het 'Burgernet' systeem voor zoektochten die beter niet openbaar gemaakt kunnen worden.
Ja, als burgernet acties uitzet die niet openbaar gemaakt worden, dan is dat bewijs va het misbruik van burgernet. Én reden voor waakzaamheid en mogelijk zelfs aanscherping van de regels voor het gebruik van burgernet (om te voorkomen dat acties uitgezet worden die niet openbaar gemaakt worden).

Weet jij hoe we erachter kunnen komen óf burgernet acties uitzet die niet openbaar gemaakt worden?
okke schreef:Maar zolang het om 'als' gaat, en het geen feit is dat dit gebeurt*, is het voorbarig om al ten strijde te trekken, want je trekt ook ten strijde tegen bijvoorbeeld het 9-jarige dikke blonde jongetje, de 63-jarige dementerende man, het 4½-jarige meisje, de 90-jarige vrouw, en (anderhalf uur voordat er naar 'jouw' Marokkaanse jongen werd gezocht) het 16-jarige meisje**.
Arjen schreef:Nee, okke, ik trek niet ten strijde tegen die meelijwekkende berichten. Ik ontmasker het idee 'Burgernet' als een frontje voor heel andere zaken. De meelijwekkende gevallen worden niet door burgernet opgelost, maar door burgers die hun medemens willen helpen. Dat zou zonder 'Burgernet' ook gebeurd zijn. Nergens is te lezen hoe de personen in kwestie precies gevonden zijn. Wat probeer je nu weer als 'feit' te presenteren?
Tja, dat is natuurlijk moeiijk aan te tonen: of burgernet wel of niet bijdroeg aan het vinden van de 9-jarige dikke blonde jongen en de andere vermiste personen. Misschien draagt burgernet daaraan bij, misschien niet. Misschien wordt burgernet (valselijk) gebruikt voor acties die niet openbaar gemaakt worden, misschien niet.
Als het een feit zou zijn dat burgernet een positieve bijdrage levert of als het een feit zou zijn dat burgernet verkeerd gebruikt wordt, dan zou het een stuk makkelijker zijn om erover te oordeel en het te bestrijden (of te bejubelen).
okke schreef:Voor jou is het misschien wel een feit, maar je houdt je bronnen geheim, waardoor het geen publiekelijk feit kan worden.
Arjen schreef:En toch ga je zelf niet in op openbaringen van bewijsmateriaal. Leugenaar.
Kom maar op dan met het bewijsmateriaal.

PS Al je persoonlijke aanvallen probeer ik te negeren in dit topic. Andere leden van dit forum jagen we er door weg. Bovendien leidt het storend af van het onderwerp van dit topic. Je mag je persoonlijke opmerkingen aan mij natuurlijk in een ander of nieuw topic plaatsen, dan kunnen we het er verder over hebben.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 01 sep 2009, 17:26

Vandaag verstuurd:
  • Aan: De Burgernet organisatie
    Van: okke
    Onderwerp: burgernetacties op site vermeld

    Hallo medewerker van Burgernet,

    Worden alle acties die met burgernet worden gestart gemeld op de website?

    Ik kreeg het niet-bevestigde bericht dat op 29 augustus in regio Hollands Midden (Gouda) de volgende actie om 20.19uur is gestart:

    Burgernet:
    gaarne uitkijken naar: marokaanse jongen, 1.60 mtr, grijse broek, zw jas, kort zw haar, snor en klein baardje.
    Heeft u informatie bel dan 0800-0011

    Kunt u mij meedelen of alle burgernetacties vermeld worden op de website en kunt u mij meedelen of bovenvermelde actie op 29 augustus was gestart?

    Met vriendelijke groeten,

    Okke
En vandaag ontving ik deze (automatische) reactie:
  • Geachte heer, mevrouw,

    U heeft de volgende vraag gesteld:

    Hallo medewerker van Burgernet,

    Worden alle acties die met burgernet worden gestart gemeld op de website?

    Ik kreeg het niet-bevestigde bericht dat op 29 augustus in regio Hollands Midden (Gouda) de volgende actie om 20.19uur is gestart:

    Burgernet:
    gaarne uitkijken naar: marokaanse jongen, 1.60 mtr, grijse broek, zw jas, kort zw haar, snor en klein baardje.
    Heeft u informatie bel dan 0800-0011

    Kunt u mij meedelen of alle burgernetacties vermeld worden op de website en kunt u mij meedelen of bovenvermelde actie op 29 augustus was gestart?

    Met vriendelijke groeten,

    Okke

    Wij hebben uw vraag ontvangen. De relatiebeheerder Burgernet van uw gemeente zal uw vraag zo spoedig
    mogelijk behandelen. Namens Burgernet bedankt.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 02 sep 2009, 09:53

okke schreef:Als Burgernet een inbreuk van de privacy van de burger is, dan is het inderdaad geen geschikt middel om burgers mee te laten helpen verdachten en vermiste personen op te sporen.
Lijkt me duidelijk. Men wordt in de gaten gehouden. Doet nogal aan de geheime diensten van allerlei totalitaire regimes...

Je hebt een ander beeld waar burgernet voor gebruikt wordt. Op de website van burgernet lees ik: "Alle (heterdaad)zaken waarbij een duidelijke en specifieke omschrijving bekend is van een persoon of voertuig kunnen als Burgernetactie worden aangemerkt. Bijvoorbeeld de diefstal van een fiets of auto of een vermist kind."

Het zou natuurlijk kunnen dat de website van burgernet valse informatie verspreidt, maar ik heb niet de indruk dat het doel is om burgers in de gaten te houden.
Daarmee bekent het feitelijk schuld aan het beperken van de vrijheid én het inzetten van onoffiële middelen voor opsporings doeleinden. De eerste kan in strijd zijn met de rechten van de mens en het tweede is niet toegankelijk in rechtszalen voor overduidelijke redenen.

Daarnaast is het behoorlijk makkelijk voor een agent om dit soort zaken te misbruiken. Zeker aangezien er een selectie gemaakt wordt wie er aangesproken wordt door burgernet.
[offtopic][list][quote="Arjen"]Het hierboven aangehaalde persbericht geeft aan dat de politie mensen met grote auto's wil onderzoeken en daar verklikkers voor zoekt. Op die manier moeten mensen hun ONschuld bewijzen, in plaats van dat deze mensen onschuldig zijn totdat hun schuld is bewezen...Wat probeer je hier nu weer onder het kleed te vegen?
Dat persbericht staat ten eerste los van burgernet en ten tweede heb ik (nog) niet op dat persbericht gereageerd.[/list][/offtopic][/size]
[/quote]
Het persbericht gaat inderdaad niet om burgernet, maar ligt in het verlengde hiervan. Er wordt stapsgewijs een nieuwe organisatie ingevoerd: mogelijkheden om het volk door het volk in de gaten te laten houden. In die zin is het volk al schuldig voordat het een misdaad begaan heeft. En in probleemgevallen zal iemand moeten aantonen dat hij of zij ONschuldig is.....
Ja, als burgernet acties uitzet die niet openbaar gemaakt worden, dan is dat bewijs va het misbruik van burgernet. Én reden voor waakzaamheid en mogelijk zelfs aanscherping van de regels voor het gebruik van burgernet (om te voorkomen dat acties uitgezet worden die niet openbaar gemaakt worden).

Weet jij hoe we erachter kunnen komen óf burgernet acties uitzet die niet openbaar gemaakt worden?
Ik heb dezelfde weg gekozen als jij. Ik heb echter wat meer de tijd genomen om wat secuurder te werk te gaan en heb de vertegenwoordiger wat meer informatie ontfutseld. Sowieso is het denk ik verstandig om meerdere tests uit te voeren in deze.
Tja, dat is natuurlijk moeiijk aan te tonen: of burgernet wel of niet bijdroeg aan het vinden van de 9-jarige dikke blonde jongen en de andere vermiste personen. Misschien draagt burgernet daaraan bij, misschien niet. Misschien wordt burgernet (valselijk) gebruikt voor acties die niet openbaar gemaakt worden, misschien niet.
Als het een feit zou zijn dat burgernet een positieve bijdrage levert of als het een feit zou zijn dat burgernet verkeerd gebruikt wordt, dan zou het een stuk makkelijker zijn om erover te oordeel en het te bestrijden (of te bejubelen).
Het hele punt is juist dat dit soort dingen niet aangetoond kan worden. Dat is haar bestaansrecht en de reden dat burgerpolitie niet mag...
Kom maar op dan met het bewijsmateriaal.
Waar spreken we af?
PS Al je persoonlijke aanvallen probeer ik te negeren in dit topic. Andere leden van dit forum jagen we er door weg. Bovendien leidt het storend af van het onderwerp van dit topic. Je mag je persoonlijke opmerkingen aan mij natuurlijk in een ander of nieuw topic plaatsen, dan kunnen we het er verder over hebben.
Ik waarschuw mensen voor je gedrag. Dat jaagt mensen inderdaad weg. Het is jammer dat die mensen ook wegblijven van het forum an sich. Zoals je hierboven (en in iedere post van mij trouwens) kunt zien reageer ik op alles wat je zegt op passende wijze. Wanneer jij onderzoek wilt doen (en dan heb ik het dus nog niet eens over het verlaten van je regelbases), dan hoef ik mensen niet te waarschuwen voor je gedrag.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 02 sep 2009, 14:43

okke schreef:Kom maar op dan met het bewijsmateriaal.
Arjen schreef:Waar spreken we af?
Hier op 't forum.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 02 sep 2009, 15:26

Je reactie roept een boel vragen op: vrijheidsbeperking door burgernet, onofficiële opsporingsmiddelen, burgerpolitie... Ik ben benieuwd hoe je tot deze conclusies komt.
burgernet schreef:Alle (heterdaad)zaken waarbij een duidelijke en specifieke omschrijving bekend is van een persoon of voertuig kunnen als Burgernetactie worden aangemerkt. Bijvoorbeeld de diefstal van een fiets of auto of een vermist kind.
Arjen schreef:Daarmee bekent het feitelijk schuld aan het beperken van de vrijheid én het inzetten van onoffiële middelen voor opsporings doeleinden. De eerste kan in strijd zijn met de rechten van de mens en het tweede is niet toegankelijk in rechtszalen voor overduidelijke redenen.
Hoe wordt door burgernetacties de vrijheid beperkt? En hoezo is het een onofficieel opsporingsmiddel? Zou een rechtszaak niet ontvankelijk verklaard kunnen worden omdat de verdachte van een misdrijf door verspreiding van haar signalement werd opgespoord en gearresteerd?
Arjen schreef:Daarnaast is het behoorlijk makkelijk voor een agent om dit soort zaken te misbruiken.
Hoe?
Arjen schreef:Zeker aangezien er een selectie gemaakt wordt wie er aangesproken wordt door burgernet.
Wat bedoel je?

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 02 sep 2009, 15:34

okke schreef:
okke schreef:Kom maar op dan met het bewijsmateriaal.
Arjen schreef:Waar spreken we af?
Hier op 't forum.
Zoals eerder gezegd: persoonlijk of niet. De bewijzen die ik op dit forum kon tonen heb ik al getoond.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 02 sep 2009, 15:39

Wat hebben medelezers aan een persoonlijk bewijs dat jij aan mij laat zien? Hoe wil je van je verhal een objectief feit maken als je de argumenten die je uitspraak een feit maken onder de tafel wilt houden?

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 02 sep 2009, 16:51

Hoe wordt door burgernetacties de vrijheid beperkt?
Omdat de privacy van individuen in het geding is. Privacy ís een recht van mensen. Niet dat ik me op dat verwerpelijke document wil beroepen, maar me dunkt dat dit voor ieder individu geldt.
En hoezo is het een onofficieel opsporingsmiddel?
Omdat het een burger-samenwerkings-organisatie pretendeert te zijn wat de veiligheid zou moeten bevorderen...een beetje vrijheid inruilen voor een beetje veiligheid dus...
Zou een rechtszaak niet ontvankelijk verklaard kunnen worden omdat de verdachte van een misdrijf door verspreiding van haar signalement werd opgespoord en gearresteerd?
Een verdachte kan enkel staande gehouden worden door burgers. Agenten moeten de arrestatie verrichten. Het verspreiden van een signalement aan ordehandhavers is een noodzakelijk kwaad, maar enkel op basis van een globale overeenkomst mag niemand veroordeeld worden. Een goed voorbeeld is misschien onze 20/30 jarige Marokkaan. Een willkeurige andere jongeman had hiervoor opgepakt kunnen worden. Het mag natuurlijk nooit voldoende zijn dat iemand aan een bepaald signalement voldoet. In die zin zal burgernet nooit een rol kunnen spelen in een rechtszaal. Wanneer dit wel gebeurd zou deze rechtszaak niet ontvankelijk verklaard moeten worden. Anders kan men in hoger beroep gaan.

Hoe?
Door een melding te maken voor een oproep?
Wat bedoel je?
Je kunt zelf zien dat niet altijd hetzelfde aantal mensen aangesproken wordt (aan het aantal burgernetters). Overigens weet ik niet hoe die selectie gemaakt wordt. Dat zal ik eens na gaan vragen binnenkort.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 02 sep 2009, 22:32

okke schreef:Wat hebben medelezers aan een persoonlijk bewijs dat jij aan mij laat zien? Hoe wil je van je verhal een objectief feit maken als je de argumenten die je uitspraak een feit maken onder de tafel wilt houden?
Je hebt me gehoord. Ik heb een goeie reden om te handelen zoals ik handel. Als je het wilt weten moeten we afspreken. Zo niet, dan moet je hierover ophouden.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 02 sep 2009, 22:53



Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 02 sep 2009, 22:56

Arjen schreef:Ik heb een goeie reden om te handelen zoals ik handel.
Vertel de reden dan maar waarom je niet kan laten zien op dit forum dat de door jou gemelde burgernetactie voor het zoeken van een 1,60 meter lange Marokkaans jongen werkelijk door burgernet is uitgezet.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 03 sep 2009, 00:32

okke schreef:
Arjen schreef:Ik heb een goeie reden om te handelen zoals ik handel.
Vertel de reden dan maar waarom je niet kan laten zien op dit forum dat de door jou gemelde burgernetactie voor het zoeken van een 1,60 meter lange Marokkaans jongen werkelijk door burgernet is uitgezet.
Omdat daar geen internet bron voor is okke.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 03 sep 2009, 00:45

Dan maak je toch een fotootje en plaats je die hier Arjen.
Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 03 sep 2009, 10:51, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 03 sep 2009, 10:19

okke schreef:Dan maak je toch een fotootje en plaats je die hier Arjen.
Nee.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 03 sep 2009, 10:56

Dan houdt het op lijkt me. Ik zal de burgernetactie waar je eerder een bericht over plaatste als een verzinsel van je opvatten.

Nu weer ontopic? Kan je iets vertellen over 'de tijd (die je hebt) genomen om wat secuurder te werk te gaan en de vertegenwoordiger (die je) wat meer informatie ontfutseld (hebt)'?

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 03 sep 2009, 11:08

okke schreef:Dan houdt het op lijkt me. Ik zal de burgernetactie waar je eerder een bericht over plaatste als een verzinsel van je opvatten.
Jij bent het die dingen verzint okke en je weet het. Zolang je geen interesse hebt in bewijsmateriaal moet je je misschien niet bemoeien met serieuze zaken?
Nu weer ontopic? Kan je iets vertellen over 'de tijd (die je hebt) genomen om wat secuurder te werk te gaan en de vertegenwoordiger (die je) wat meer informatie ontfutseld (hebt)'?
Geveinsde interesse van je?
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 03 sep 2009, 16:37

Nee, geen geveinsde interesse. Ik had even de ijdele hoop dat je kon laten zien dat burgernet acties uitzet zoals die welke waar jij over berichtte. En dat je kon laten zien dat burgernet niet alle acties op zijn website zet, maar ook acties buiten de publiciteit houdt. Dat blijk je niet te kunnen laten zien, dus laat ik dat bericht van jou over die Marokkaan nu links liggen. Mogelijk dat ik het weer oppik als ik een reactie ontvangen heb van burgernet op mijn vraag.

Los daarvan ben ik wel geïnteresseerd welke overige informatie je over burgernet hebt weten op te sporen wat niet op de website van burgernet vermeld wordt.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 03 sep 2009, 18:52

okke schreef:Nee, geen geveinsde interesse. Ik had even de ijdele hoop dat je kon laten zien dat burgernet acties uitzet zoals die welke waar jij over berichtte. En dat je kon laten zien dat burgernet niet alle acties op zijn website zet, maar ook acties buiten de publiciteit houdt. Dat blijk je niet te kunnen laten zien, dus laat ik dat bericht van jou over die Marokkaan nu links liggen.
Dat kan ik wel laten zien, maar je blijkt dat niet te willen weten. Misschien moet je je dan buiten dit topic houden?
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 03 sep 2009, 19:41

Arjen, je kunt voor mij en de overige lezers van dit topic niet laten zien dat de door jou genoemde burgernetactie heeft plaatsgevonden. Dat je het mij tijdens een persoonlijke ontmoeting wel vertrouwelijk wil meedelen is natuurlij een wassen neus, want je laat keer op keer blijken een tyfushekel aan mij te hebben, en ik wil daarom zeker geen persoonlijk ontmoeting met jou. Ik weet wat men met NSB'ers of vermeende NSB'ers deed na de oorlog. Ik wordt door jou voor NSB'er uitgemaakt en nu wil je mij in een donker steegje ontmoeten? Nee, dank je.

Zullen we weer ontopic gaan?

Welke informatie over burgernet die niet op de website van burgernet staat heb je met je onderzoek boven tafel gekregen? En waaruit bestond jouw (meer secuur) onderzoek?

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 04 sep 2009, 11:47

Wat dacht je van op klaarlichte dag in Amsterdam op het pleintje voor spui 14-16?
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 08 sep 2009, 13:50

Misschien wil Jeroen of een ander forumlid wel namens mij de 'bewijsoverdracht' doen.
okke schreef:Los daarvan ben ik wel geïnteresseerd welke overige informatie je over burgernet hebt weten op te sporen wat niet op de website van burgernet vermeld wordt.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 41
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 09 sep 2009, 12:59

okke schreef:Misschien wil Jeroen of een ander forumlid wel namens mij de 'bewijsoverdracht' doen.
Zoals de waard is...
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten