- 'Ten onrechte ophef over gif op
groente'
nu.nl, 19 november 2010
DEN HAAG - Milieuorganisaties en media beweren
ten onrechte dat er te vaak gif op groenten en fruit
zit. Dat zegt het Productschap Tuinbouw.
De vertegenwoordiger van de tuinbouwsector vreest
dat de consument zo bang gemaakt wordt door de
berichten, dat hij minder groente en fruit koopt.
De overheid moet dan ook een stokje steken voor de
misleidende berichten, vindt het productschap.
Ten onrechte ophef over gif op groente
Ten onrechte ophef over gif op groente
Da's logisch dat hij dat zegt. Denk je dat de overtredende boeren dit met de woordvoerder overleggen? En zo ja, denk je dat hij het toe zou geven?
Iedereen die geld verdient wil gaten in de milieubeweging schieten, maar ik heb de politiek te goed gevolgd om daar nog in te trappen..
Iedereen die geld verdient wil gaten in de milieubeweging schieten, maar ik heb de politiek te goed gevolgd om daar nog in te trappen..
'Power to the one who doesn't want it!' Clawfinger
Nee; ik denk dat boeren die de regels voor het gebruik van bestrijdingsmiddelen overtreden dat niet met de woordvoerder overleggen.Civilis schreef:Da's logisch dat hij dat zegt. Denk je dat de overtredende boeren dit met de woordvoerder overleggen? En zo ja, denk je dat hij het toe zou geven?
En welk verband heeft dat met de metingen van de nVWA* waaruit juist blijkt dat het percentage groente en fruit met gifresten meestal ver onder de wettelijke norm ligt?
Suggereer je nu dat de nVWA een winstoogmerk heeft?Civilis schreef:Iedereen die geld verdient wil gaten in de milieubeweging schieten, maar ik heb de politiek te goed gevolgd om daar nog in te trappen.
* nieuwe Voedsel en Waren Autoriteit
Niemand beweert dat het 'meestal' gebeurt.Daaruit kwam naar voren dat in 2009 vaker de wettelijke normen werden overschreden
Perfect voorbeeld van een politieke statement. 'Spinning' heet dat.Milieuorganisaties en media beweren ten onrechte dat er te vaak gif op groenten en fruit zit. Dat zegt het Productschap Tuinbouw.
Beweer jij dat de nVWA geen rekening houdt met de winstgevendheid van bedrijven?
'Power to the one who doesn't want it!' Clawfinger