BREATHE, NOLAN, BREATHE.

Heb je een film gezien die je ons niet wil onthouden, vertel erover!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 5
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

BREATHE, NOLAN, BREATHE.

Bericht door arkhétupos » 22 jul 2021, 21:56



VINDICAT
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 18
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 23 jul 2021, 01:36

Ik heb nooit begrepen wat er zo “goed” zou moeten zijn aan studentenverenigingen. Die daar lid van waren lagen op maandagochtend (en vaak doordeweeks ook) letterlijk hun roes uit te slapen in de collegebanken en wat ik nog luguberder vind is dat de heren “hoog”leraren en universitair docenten dat práchtig vonden en daar met groot respect, ja bijna ontzag mee omgingen. Terwijl ze verder altijd op de studenten liepen te hakken. Maar daar niet op. Magisch gewoon, dat lidmaatschap van zo’n vereniging. Hoe wálgelijk dat volwassen zogenaamde intelligentsia daar trots op zijn. Onbegrijpelijk. In mijn optiek ligt daar een deel van het probleem, bij de hoge heren die dat lidmaatschap verheerlijken en het normaal vinden dat studenten laveloos in de bank liggen te snurken. Letterlijk! Met de kop op de bank, ogen dicht. Die docenten houden mede die cultuur in stand. O o o wat inturrussant allemaal.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 23 jul 2021, 11:59

Bärbel schreef:
23 jul 2021, 01:36
Ik heb nooit begrepen wat er zo “goed” zou moeten zijn aan studentenverenigingen. Die daar lid van waren lagen op maandagochtend (en vaak doordeweeks ook) letterlijk hun roes uit te slapen in de collegebanken en wat ik nog luguberder vind is dat de heren “hoog”leraren en universitair docenten dat práchtig vonden en daar met groot respect, ja bijna ontzag mee omgingen. Terwijl ze verder altijd op de studenten liepen te hakken. Maar daar niet op. Magisch gewoon, dat lidmaatschap van zo’n vereniging. Hoe wálgelijk dat volwassen zogenaamde intelligentsia daar trots op zijn. Onbegrijpelijk. In mijn optiek ligt daar een deel van het probleem, bij de hoge heren die dat lidmaatschap verheerlijken en het normaal vinden dat studenten laveloos in de bank liggen te snurken. Letterlijk! Met de kop op de bank, ogen dicht. Die docenten houden mede die cultuur in stand. O o o wat inturrussant allemaal.
Dan zouden ze nog eens andere drugs moeten legaliseren en zien wat er dan gebeurt.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 18
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 23 jul 2021, 20:54

LeonHoen schreef:
23 jul 2021, 11:59

Dan zouden ze nog eens andere drugs moeten legaliseren en zien wat er dan gebeurt.

Dat vind ik een heel goed plan. Legaliseren van soft drugs. Krijgen die mensen tenminste het goede spul tegen een redelijke prijs en zijn we gelijk van die criminele bendes af.

Begrijp me niet verkeerd. Ik beschrijf wel mijn observatie over die verenigingen en hun gezuip maar dat betekent helemaal niet dat ik ertegen in zou willen grijpen. Ik doe gewoon verslag van wat ik met bevreemding heb geobserveerd in het voorbijgaan. Ben blij dat groepsdwang mij als kind/jongere minder in de greep had, al maakte mij dat een buitenbeentje.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 23 jul 2021, 20:59

Bärbel schreef:
23 jul 2021, 20:54
LeonHoen schreef:
23 jul 2021, 11:59

Dan zouden ze nog eens andere drugs moeten legaliseren en zien wat er dan gebeurt.

Dat vind ik een heel goed plan. Legaliseren van soft drugs. Krijgen die mensen tenminste het goede spul tegen een redelijke prijs en zijn we gelijk van die criminele bendes af.

Begrijp me niet verkeerd. Ik beschrijf wel mijn observatie over die verenigingen en hun gezuip maar dat betekent helemaal niet dat ik ertegen in zou willen grijpen. Ik doe gewoon verslag van wat ik met bevreemding heb geobserveerd in het voorbijgaan. Ben blij dat groepsdwang mij minder in de greep had, al maakte mij dat een buitenbeentje.
Daar heb je jouw antwoord.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 18
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 23 jul 2021, 21:00

LeonHoen schreef:
23 jul 2021, 20:59
Bärbel schreef:
23 jul 2021, 20:54
LeonHoen schreef:
23 jul 2021, 11:59

Dan zouden ze nog eens andere drugs moeten legaliseren en zien wat er dan gebeurt.

Dat vind ik een heel goed plan. Legaliseren van soft drugs. Krijgen die mensen tenminste het goede spul tegen een redelijke prijs en zijn we gelijk van die criminele bendes af.

Begrijp me niet verkeerd. Ik beschrijf wel mijn observatie over die verenigingen en hun gezuip maar dat betekent helemaal niet dat ik ertegen in zou willen grijpen. Ik doe gewoon verslag van wat ik met bevreemding heb geobserveerd in het voorbijgaan. Ben blij dat groepsdwang mij minder in de greep had, al maakte mij dat een buitenbeentje.
Daar heb je jouw antwoord.
Ik stelde geen vraag.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 23 jul 2021, 21:06

Bärbel schreef:
23 jul 2021, 21:00
LeonHoen schreef:
23 jul 2021, 20:59
Bärbel schreef:
23 jul 2021, 20:54



Dat vind ik een heel goed plan. Legaliseren van soft drugs. Krijgen die mensen tenminste het goede spul tegen een redelijke prijs en zijn we gelijk van die criminele bendes af.

Begrijp me niet verkeerd. Ik beschrijf wel mijn observatie over die verenigingen en hun gezuip maar dat betekent helemaal niet dat ik ertegen in zou willen grijpen. Ik doe gewoon verslag van wat ik met bevreemding heb geobserveerd in het voorbijgaan. Ben blij dat groepsdwang mij minder in de greep had, al maakte mij dat een buitenbeentje.
Daar heb je jouw antwoord.
Ik stelde geen vraag.
Ik had het niet tegen jou.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 5
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 24 jul 2021, 02:14

Je mist het punt B.

Het gaat niet om legaliseren of verbieden, het gaat erom hoe ermee omgegaan wordt.

Empathie, is hier het toverwoord, en geen van allen (in de film) lieten daar ook maar iets van zien.

Waren allemaal veel te veel met hun eigen imago bezig, zonder zich om dat van een ander te bekommeren.

Nu hebben ze allemaal (justitioneel gezien) tenminste "doodslag" op hun geweten.

Lekkere toekomst.

VINDICAT
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 18
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 24 jul 2021, 12:25

arkhétupos schreef:
24 jul 2021, 02:14
Je mist het punt B.

Het gaat niet om legaliseren of verbieden, het gaat erom hoe ermee omgegaan wordt.

Empathie, is hier het toverwoord, en geen van allen (in de film) lieten daar ook maar iets van zien.

Waren allemaal veel te veel met hun eigen imago bezig, zonder zich om dat van een ander te bekommeren.

Nu hebben ze allemaal (justitioneel gezien) tenminste "doodslag" op hun geweten.

Lekkere toekomst.

VINDICAT
Ik denk dat je mijn punt ook mist. De cultuur binnen die studentenverenigingen is er een van groepsdruk en dus van de cultivering van het gebrek aan en de vernietiging van empathie. Ze noemen dit “hazing”, zoals in de video duidelijk naar voren wordt gebracht. https://www.bestcolleges.com/blog/college-hazing/

Je hebt natuurlijk gelijk dat een gebrek aan empathie aan de basis ervan ligt. En een gebrek aan verantwoordelijkheid nemen erbij. Het geweten wordt toegeschroeid onder druk van de groepsleiding. Narcisten ten top. En als je dan beseft hoe diepgeworteld de invloedssfeer van die clubs is in de academische wereld en het bedrijfsleven, als je lid was van die en die club heb je een streepje voor bij je sollicitatie, dan snap je ook hoe de gewetenlozen in de wereld aan hun kruiwagens komen.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 5
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 25 jul 2021, 21:15

Bärbel schreef:
24 jul 2021, 12:25
Narcisten ten top.

Je hebt natuurlijk gelijk dat een gebrek aan empathie aan de basis ervan ligt.
Empathie van wie?

----->8

Mijn supernarcist zou zichzelf instantaan herkend hebben, en was direct ter hulp geschoten:
- "Ik kan mijzelf toch niet laten sterven?"


Hij is dus, naast andere zaken natuurlijk, ook humanist. Mijn Supernarcist geeft om anderen gelijk als om zichzelf.

Een onhoudbaar leven want, welhaast per defintie: "Stalker".

::

Als je de toestand in de wereld bekijkt, kun je niet anders dan concluderen dat ik gelijk heb.

Er zijn er veel te weinig van. ("Stalkers")

Aspiranten genoeg, dat zeker: "FBI, Mossad, STASI, KGB, Manson, en diverse andere sekten waarvan menigeen meent dat ze uit democratisch oogpunt gekozen zijn ...)
Geen van hen echter durft zich te uiten en zichzelf: "Meester", te noemen.

"Closet-Narcisten": allemaal, en bang van democratische processen.

(De massa weet exact hoeveel de koe weegt.)

(Meester waarin ook? Houden van jezelf? Geldt er niet een masturbatieverbod binnen kerken?)

Hoe zou jw jwzelf ook kunnen spiegelen aan het evenbeeld Gods?
Dat wordt je dood nog eens!

Beter is het jwzelf te ontkennen, en door te gaan waar jw mee bezig bent.

Dat levert - haast per definitie- een gelukkig leven op.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 18
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 31 jul 2021, 13:01

arkhétupos schreef:Mijn supernarcist zou zichzelf instantaan herkend hebben, en was direct ter hulp geschoten:
- "Ik kan mijzelf toch niet laten sterven?"
Dat is zó vanzelfsprekend it is not worth mentioning. Alleen is een supernarcist om diezelfde reden geen of niet lang lid van zo’n club.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 18
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 31 jul 2021, 22:51

Ik heb geleerd dat het gedrag van die lui uit die video normaal is in deze wereld.

normaal


normaal bijv.naamw. Uitspraak: [nɔrˈmal] zoals het vaakst voorkomt, zoals de meeste mensen doen Voorbeelden: `een espresso, een decafé en een normale koffie`, `Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.`Antoniemen: vreemd, abnormaal
Gevonden op https://www.woorden.org/woord/normaal



Hier zijn wij de abnormalen. De wappies zeg maar.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 18
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 01 aug 2021, 13:08

Op het laatste school”feest” wat ik - als oorgetuige want aanwezig was ik niet omdat ik toen al zwaar overspannen was -meemaakte, is er een meisje van 15 bewusteloos per ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. Als ik het me goed herinner hebben ze daar haar maag leeggepompt en heeft ze ook een infuus gekregen om die troep sneller uit haar bloed te verwijderen. Op het school”feest” konden bovenbouwleerlingen via als ik het me goed herinner een bonnensysteem en een stempel op hun hand met de kleur die “bovenbouw” aangaf, “slechts” twee alcoholische consumpties kopen. En op die school hadden ze de idiote regel dat de derde klas daar tot de bovenbouw behoorde. Maar goed, dat kind had vooraf een hele fles Tequilla de school binnen gesmokkeld en in haar kluisje bewaard. Die had ze vervolgens buiten opgezopen alvorens ze het “feest” ging vieren op school. Comazuipen noemden ze dat. Nou das dan gelukt. Wat een prestatie zeg, echt iets om trots op te zijn. :?

Deze achterlijkheid schijnt normaal te zijn.

Overigens heb ik nooit begrepen waarom er op een schoolfeest alcohol moet worden geschonken. Toen ik zelf nog leerling was werd er op geen enkel schoolfeest ooit alcohol geschonken en toch hadden wij plezier. Kennelijk is gewoon plezier tegenwoordig sterk aan inflatie onderhevig.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 01 aug 2021, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 18
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 01 aug 2021, 13:53

En dan kun je alcohol wel gaan verbieden, maar dat lost het werkelijke probleem niet op. En dat is dat die kinderen, dat de mens, geen geestelijk voedsel meer krijgen, niet worden opgebouwd, niet geestelijk volwassen worden, niet worden opgevoed. Ze proberen een gat in zichzelf op te vullen met nepvoedsel. En dan gaan ze dat gewoon weer opvullen met ander nepvoedsel. Dat creëren ze zelf. In het communistische China of het theocratische Iran waar geen druppel alcohol mag worden verkocht is echt niet minder narigheid. Andere narigheid misschien maar zeker niet minder. Eerder meer. Alleen Christus kan het gat voor altijd opvullen.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 01 aug 2021, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 18
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 01 aug 2021, 15:20

Vroeger (voor 2000) hadden kinderen nog idealen. De drive iets goeds te gaan doen. Vroeg je een kind wat hij of zij wilde worden dan kreeg je als antwoord brandweerman, of verpleegkundige, advocaat, loodgieter, arts, kapster,leraar,automonteur of iets dergelijks. Na 2000, tegelijk met die afschuwelijke afbrekende onderwijsveranderingen kreeg je nog maar één antwoord, of hooguit twee: rijk. Of schouders ophalen “weet ik niet”, met een gezicht erbij trekkend alsof ze wilden zeggen “das toch niet cool? Wat boeit mij dat nou?!”

De ontgeestelijking, de ontmenselijking, lijkt zijn hoogtepunt te naderen. Narcistische overheden hebben de regeringen overgenomen en afgestompte bijna bewusteloze mensen volgen hen als zombies, als willoze machines. Hoog tijd dat onze Lieve Heer ingrijpt.Maranatha.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 18
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 01 aug 2021, 16:49

Vroeger zorgde je als leraar samen met schoolleiding en kinderen ervoor dat de school netjes bleef of het weer werd als het niet meer zo netjes was. Als docent moest je een of twee keer per week surveilleren in je pauzes en dan pakte ik zelf dingen van de grond, sprak leerlingen aan die zich verkeerd gedroegen, en liet hen ook dingen van de grond rapen waar ze vlak naast stonden. En ongeacht of zij het zelf hadden neergegooid, raapten ze het dan al of niet met rood hoofd op van de grond en stopten het in de prullenbak die altijd vlakbij stond. Zonder veel tegenspraak, dat lieten ze wel uit het hoofd. De leraar had (het nodige) gezag en het gebeurde gewoon anders was je nog niet jarig. In een uiterst zeldzaam geval dat een kind weigerde, had ie echt een groot probleem met de directeur of de afdelingsleider en dat wist zo’n jongen of zo’n meisje. Dus lieten ze dat wel uit het hoofd.

Maar wat gebeurde er zo rond 2000, wat het begin van de grote verloedering was,het onderwijs werd inhoudelijk en organisatorisch kapot gemaakt. Lesgeven mocht niet meer, de kinderen moesten alles maar zelf uitzoeken. De inhoud van de vakken werd gemarginaliseerd,men zette allerlei lieden zonder onderwijsachtergrond of bevlogenheid neer als “managers”, en die trokken zich terug op hun kamertjes, of ze zaten met zijn allen op de hei te “teambuilden” (lees vakantie op kosten van “de zaak”) en te brainstormen hoe ze het leven van docenten nog verder konden verzieken en hun taken op hen konden afschuiven.

En toen kwam de dag dat kinderen dit ook door kregen en zich niets meer aantrokken van docenten die hen geboden of vroegen even die rommel van de grond op te ruimen. Het antwoord dat ik op een gegeven moment kreeg was letterlijk”Doe het zelf, míj́n vader betaalt jóúw salaris!” —> van wie heeft ie dat? Van zijn vader (en moeder) ! Vaders en moeders die ook op de stoep stonden om de docent te vertellen dat die 3 een 7 had moeten zijn.

Dat was “normaal”geworden en geen “manager die beschikbaar was als back up. Slappe afwezige hap. Allemaal zakkenvullers.

Op een keer gebeurde het volgende. Een probleemleerlinge (die zich in MIJN klas keurig gedroeg) die veertig gele kaarten in haar dossier had zitten, verzameld over twee jaar tijd, dus 40 verwijderingen uit de les in pakweg 80 lesweken - en NOOIT was daarop enige actie ondernomen, geen schorsing, niks!! - viel fysiek een leraar aan door haar keihard van de trap te duwen!!

Bovenaan een vrij steile lange trap duwde ze meermaals hard tegen de rug van die leraar. Een hele hoop hysterisch geschreeuw erbij, van die leerling en ook die leraar, leerlingen die zich joelend om die trap hadden verzameld om naar het spektakel te gaan kijken….

Het voltallige “management” zat op de hei te teambuilden of wat dan ook, ze zaten samen in een hotel op de hei. Als zorgcoördinator viel ik officieel (gelukkig) buiten het management, maar zat daar kwa funktie-inhoud het dichtst tegenaan zeg maar. Dus alle ogen van mijn collega’s waren op mij gericht. Iemand moest toch iets doen, dit KUN je toch NIET laten passeren???! Dus ik erop af, en ik heb de meid (havo 4) op zeer strenge toon per direct geschorst en naar huis gestuurd. De lerares (een journaliste die zonder onderwijsdiploma Nederlands was komen geven, zg. zij-instromer) woog naar schatting een kilootje of 150 en had zich aan de leuning weten vast te klampen, daarom was ze niet de hele trap afgedonderd. Was het een lichtvoetiger type geweest dan hadden we wellicht een groter probleem gehad.

De rust keerde weer, collega’s schonken me waarderende blikken en sommigen spraken me waarderend aan. Maar nou moet je niet denken dat mij achteraf mijn ingrijpen nog steeds door ook maar 1 iemand in dank werd afgenomen. Op het moment dat het gebeurde wel,maar de dag erna……

De schoolleiding was er niet blij mee want een schorsing werd zichtbaar op de zg. “kwaliteitskaart” en als ouders van toekomstige leerlingen zien dat er schorsingen zijn geweest dan zouden ze, zo was de filosofie, denken dat het een asociale school was en hun kinderen niet naar onze school sturen.

De betreffende docente die zo geduwd was had nog geen vaste aanstelling en die zei dat het allemaal niet zo erg was en dat ik overdreef, omdat ze bang was dat ze geen vaste aanstelling zou krijgen.

Dacht je dat ik het leuk vond om die meid te schorsen? Echt niet! Bij MIJ in de klas en ook buiten de klas vormde die meid voor mijgeen probleem. Ik pakte ze aan en er was geen onduidelijkheid wie er de baas was. Maar al mijn collega’s hadden grote problemen met die meid. Stelletje slappe hypocrieten.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 01 aug 2021, 21:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 18
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 01 aug 2021, 16:55

Ik kan er een boekenplank mee vullen, met de verloedering en de wantoestanden in het onderwijs sinds 20 jaar. Maar sorry, aan MIJ heeft het NIET gelegen. En van mij mogen ze allemaal doodvallen. Dat zeg ik bovenmentaal wentelwiekend, dus zonder haat, en met affect, maar met afgestorven cq aan de boeien gelegde empathie.

Maar begin niet tegen mij over steekpartijen onder de jeugd. Jullie hebben dat zelf zo gewild. Jullie (ouders, leraren,directies en overheid) hebben ze niet op willen voeden. Nu, plukt de vruchten dan maar.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 01 aug 2021, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 18
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 01 aug 2021, 17:01

Overigens deed die voormalige journaliste (50 plus destijds)het niet slecht als docente Nederlands. Ze was ook alsnog de lerarenopleiding aan het doen en die vaste aanstelling ging ze zeker wel krijgen. Dat was het probleem niet. Het was verder een redelijk leuk mens.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 01 aug 2021, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 18
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 01 aug 2021, 17:04

De mocromaffia begint ook al bij de jeugd. Als ze relatief jong zijn en geen hond durft in te grijpen. Deze wereld krijgt wat het zélf heeft gewild.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 18
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 01 aug 2021, 17:24

Ben op de school daarvoor ook nog naar de strot gevlogen door een Turkse vader die onverwachts in de deuropening van mijn klaslokaal stond nadat ik de eindrapporten had uitgedeeld, de kinderen naar huis waren vertrokken en ik de ramen aan het sluiten was. Die wilde me uiteindelijk (toen zijn manipulaties om mij haat alsnog te doen bevorderen - wat niet eens mogelijk was maar die kerel wist dat kennelijk niet of wilde het niet weten- niet bleken te werken) te lijf gaan omdat ik zijn dochter niet kon bevorderen naar het door hem gewenste niveau. Ik kon ternauwernood de 0 indrukken op de telefoon achter me, waarmee je als docent een hulpoproep deed naar de conciërge/portier. Gelukkig zat die op zijn plek en had hij het al heel vreemd gevonden dat die vent hem daarvoor had gevraagd in welk lokaal ik zat. Bij mijn noodoproep zei hij direct “Bärbel ben je in nood”, ik zeg “ja”, “ ik kom er gelijk aan”, zei hij. En hij stond binnen een minuut met een afdelingsleider in mijn lokaal en ze hebben de man beiden bij een arm beetgepakt en naar buiten getrokken. Onderwijl schreeuwde die vent mij ineens in het Nederlands (daarvoor kon ie alleen Turks en zijn zoon die bij hem was tolkte zogenaamd) allerlei verwensingen toe. Met ziektes erin en ondeugdelijke beroepen.

Van mij mogen de psychopaten de psychopaten een poosje gaan regeren. Dan komen we daarna wel even kijken hoe het is bevallen. Misschien snappen de overlevenden het dan.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 18
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 01 aug 2021, 17:31

Lang leve Corona: ga ze lekker zélf lesgeven dan! Stelletje hypocrieten. Huichelaars. Slapjanussen. Onderkruipers. Lafaards. Geweldenaren. Zakkenvullers. Afbrekers.

Zo. Ik heb gezegd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 18
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 01 aug 2021, 17:34

En dan die domme snotneuzen met hun “academische filosofie” en hun domme veroordelingen. Amateuristische prutsers met hun gesleutel aan een ander die ze niet eens kennen. Laat je nakijken!
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 18
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 01 aug 2021, 17:41

En dat meisje, 14 jaar, verkracht door een loverboy, uit de auto gezet, naar huis gelopen, op de stoep bij haar moeder in elkaar gezakt met het bloed letterlijk in haar schoenen lopend. Moeder droeg haar naar de auto, want woonde op vijf minuten afstand van het ziekenhuis, aldaar met spoed direct geopereerd. Drie inwendige hechtingen. En niemand, NIEMAND deed aangifte. Het ziekenhuis was verplicht dit te melden bij het AMK, is niet gebeurd. Ouders, geen aangifte gedaan. Allemaal kruipend voor het gespuis.

En het dan vreemd vinden dat er nu advocaten en misdaadjournalisten worden vermoord.

Het daderprofiel en het slachtofferprofiel op pagina 21 en 22 kloppen. https://hetccv.nl/fileadmin//Bestanden/ ... matiek.pdf

Meisje was van gescheiden ouders. Loverboy(s) mocro’s.

Lang leve de multikul.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 5
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 01 aug 2021, 21:38

Bärbel schreef:
01 aug 2021, 17:41
Meisje was van gescheiden ouders. Loverboy(s) mocro’s.

Lang leve de multikul.

En zo houden we de status quo in stand: mekkeren over zaken, zonder er daadwerkelijk is aan te (kunnen) doen.


Ik bespeur echter een tegenspraak in je redenatie; "BREATHE, NOLAN, BREATHE": is namelijk "ras"-onafhankelijk.

Misschien wilde hij niet onderdoen, voor zijn gelijken?
Kende hij zichzelf niet genoeg?
Durfde de uitdaging niet omgekeerd uit te dagen?
Wilde Hij zichzelf als minder laten gelden dan zijn "Medemens" die meer drank aankon dan hij?

(Misschien was hij ook wel gewoon dom, en meende dat de ouderlingen hetzelfde ritueel hadden moeten ondergaan en dat het daarom wel veilig was?)

Het geeft alvast een invulling van hoe Nolan zover geïntoxiceerd heeft kunnen komen.
(Misschien deed hij het wel expres en wilde hij zich van zijn leven beroven, en bleek dit de meest ultieme mogelijkheid?)

Niemand was strafbaar, op morele gronden.
Maar naar publieke opinie was iedereen schuldig. Vooral aan: "Niet-handelen".


Helaas kunnen wij enkel maar gissen naar de redenen die Nolan had.

::

Ook in "monokul" treden deze excessen op: "Islamitische meisjes die door islamitische jongetjes in India in de bus verkracht en vermoord worden", bijvoorbeeld.

Als je het vanuit een helikopterperspectief bekijkt dan lees je dat die drie jongetjes inmiddels niet meer leven.
"Goed voor de genenpoel": zou een eugeneticus kunnen menen.

Als je een nog hoger podium betreedt zou je kunnen menen dat het: "Hun verdiende loon" was, zowel dat van het meisje als dat van de jongetjes.

Maar in een "genderneutrale" wereld kan er (eigenlijk) alleen maar goed en slecht bestaan:

Wat als dat meisje vond dat zij een (pre-operatief) jongetje was?
En die jongetjes meenden dat zij (pre-operatieve) meisjes waren?

Dan zijn het opeens drie meisjes die een jongetje vernield hebben.

Gendergeweld = slecht, want justitioneel onverdedigbaar.

Het feit is: dat er een 4 mensen vermoord zijn. Met een ratio van 3:1

(Justitie en Gerechtigheid kunnen nog wel wat van elkaar leren. 1:1 is immers een Bijbelse ratio: "Oog om oog, tand om tand, God voor God.")

Vanuit de helikopter gezien lijkt dat niet eens een slecht idee.
Tot je landt en beseft dat jw er zelf middenin staat.

Dat jw de enige variabele bent in het besef van gerechtigheid en justitie.

::

Even terug in de tijd ...
dat kind had vooraf een hele fles Tequilla de school binnen gesmokkeld en in haar kluisje bewaard. Die had ze vervolgens buiten opgezopen alvorens ze het “feest” ging vieren op school.
- Hoe kwam zij daaraan? (Van de ouders/opvoeders gejat misschien? Zouden die 1 fles gemist hebben denk je? Zo ja, waarom ging ze dan de consequentie aan? Zo nee: die wist ze al, en nam een voorschotje op vrijheid?)
Wat een prestatie zeg, echt iets om trots op te zijn.
- De trots van de opvoeders is gekrenkt, die van het meisje is intact.
Deze achterlijkheid schijnt normaal te zijn.
- Neen, deze achterlijkheid is abnormaal, toch er wordt wel reclame voor gemaakt.
Overigens heb ik nooit begrepen waarom er op een schoolfeest alcohol moet worden geschonken.
- Om juist deze reden: Als je het verbiedt doen ze het elders, met alle gevolgen van dien.

Slimmer zou het zijn om op schoolfeesten alcoholarm, alcoholvrij of zelfs het zgn "festivalbier" te schenken, zonder dat de studenten dat weten. Het effect blijft hetzelfde, maar tenminste zonder gevaar op biologische vergiftiging.

En dat is het hoogste goed tegenwoordig: "Let op Uw lichaam, want anders wordt de (verplichte) zorgverzekeringspremie te hoog, en wordt U niet meer geholpen bij ongemakken die U zelf had kunnen voorkomen."

::

Zie jij ook parallellen tussen deze verhalen?

Dan welkom tot de: "Status Quo"

De realiteit van de meerderheid.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 18
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 02 aug 2021, 01:15

arkhétupos schreef:
01 aug 2021, 21:38


Ik bespeur echter een tegenspraak in je redenatie; "BREATHE, NOLAN, BREATHE": is namelijk "ras"-onafhankelijk.
Das kul. Nergens heb ik het over ras. De Cultuur van Christus is op deze wereld niet maakbaar voor stervelingen. Het mag en dient wel geprobeerd (te) worden. Deze wereld is een correctiefaciliteit cq quarantainewereld waar geleerd mag/kan worden en men tot zelfkennis mag/kan komen en zich zo kwalificeren kan voor de Hemel. Maar in de gevangenis wordt het nooit een Hemel, hoewel de Hemel op aarde neder moet en gaat dalen.

De Cultuur van Christus is monocultuur maar multiraciaal.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 5
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 04 aug 2021, 19:33

Bärbel schreef:
02 aug 2021, 01:15
arkhétupos schreef:
01 aug 2021, 21:38


Ik bespeur echter een tegenspraak in je redenatie; "BREATHE, NOLAN, BREATHE": is namelijk "ras"-onafhankelijk.
Das kul.
Da's geen kul.

Stel Nolan was van het meisjesras geweest?

Wat was er dan gebeurd?
Bärbel schreef:
01 aug 2021, 17:41
En dat meisje, 14 jaar, verkracht door een loverboy, uit de auto gezet, naar huis gelopen, op de stoep bij haar moeder in elkaar gezakt met het bloed letterlijk in haar schoenen lopend. Moeder droeg haar naar de auto, want woonde op vijf minuten afstand van het ziekenhuis, aldaar met spoed direct geopereerd. Drie inwendige hechtingen. En niemand, NIEMAND deed aangifte. Het ziekenhuis was verplicht dit te melden bij het AMK, is niet gebeurd. Ouders, geen aangifte gedaan. Allemaal kruipend voor het gespuis.
Inderdaad.
NOLAN is, door slachtoffer te zijn, opeens een meisje geworden.

Bärbel schreef:
01 aug 2021, 17:41
Overigens heb ik nooit begrepen waarom er op een schoolfeest alcohol moet worden geschonken.
arkhétupos schreef:
01 aug 2021, 21:38
- Om juist deze reden: Als je het verbiedt doen ze het elders, met alle gevolgen van dien.
Beter is dan placebo alcohol te schenken, zoals ik hierboven reeds opmerkte, zodat tenminste: "ontoerekeningsvatbaar", vanuit puur biologisch perspectief, geen stand kan houden; evenmin als "consentual".

Voer voor psychiaters, wordt het dan.
(Waarschijnlijk met het boek van Mulisch in de hand als leidraad.)

::

Advocaten definiëren het als volgt:
https://www.juridischwoordenboek.nl/zoe ... +consensus
"wederzijdse instemming van partijen"

Etymologen kunnen hier ook helpen:
Consensus: "Waar verschillende mensen of partijen mee instemmen".

De advocatuur verliest hier echter.

Geenszins is duidelijk wanneer de wederzijdse instemming geschonden werd, indien er geen contract werd ondertekenend door beide partijen.

"Zin in sex vanavond schat?"
- "Even mijn advocaat raadplegen"

Excessief, maar steeds reëler.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten