Ik heb de film vandaag gezien. Ik vond het een hele mooie film. Dit is hoe ik het zie (interpreteer): Rhoda is gelouterd. Ze heeft alles gedaan wat ze kon doen om haar fout te herstellen. Ongedaan maken kon ze niet, dat kan geen mens. Maar ze is wel tot het uiterste gegaan in haar berouw. En ze heeft alles opgegeven waar ze van hield, waar ze van droomde, en haar kans op geluk (haar droom waarmaken) aan John gegeven. John, die Rhoda niet vergeven kan/wil, en die haar bijna vermoordt, neemt de kans met beide handen aan. Maar Rhoda ontvangt de genade: zij vindt zichzelf. Wat John aantreft blijft een mysterie.Rara schreef: De film “another Earth” is een diepgevoelige fantasie over een dergelijke tweelingplaneet. Die kan je wel filosofisch noemen, omdat het dan gaat over het onder ogen zien van de harde waarheid dat er gewoonlijk geen tweede kansen zijn.
Dan is er nog de situatie met Purdeep. Purdeep heeft Rhoda eerde zulk wijs advies en troost gegeven. Pas je aan. Maar stille wateren hebben diepe gronden blijkt ook op hem van toepassing. Rhoda begrijpt zijn probleem. Rhoda snapt waarom hij deed wat hij deed. (Kwil niet de hele film spoilen

@ RaRa, zie jij dit ook zo? Of interpreteer jij het anders? Of heb je misschien nog wat aan te vullen wat jou opviel? Ik ben benieuwd hoe jij het vond.