Film: Touch me not

Heb je een film gezien die je ons niet wil onthouden, vertel erover!
Plaats reactie
Verwijderde gebruiker

Film: Touch me not

Bericht door Verwijderde gebruiker » 09 dec 2018, 18:06

Film: Touch me not

Een film bijvoorbeeld over seksuele intimiteit of de moeite die dat kost. Maar ook bijvoorbeeld een film over vast zitten in normen en grenzen en hoe dat anders kan. Een van de belangrijkste rollen is voor een jongeman met zwaar gehandicapt lichaam. Die blijkt helemaal niet vast te zitten in remmingen of blokkades, terwijl zijn tegenspeler, een man zonder haar, dat wel zit. Je merkt eigenlijk dat het andersom is, de jongen met gehandicapt lichaam is verlicht, de man zonder haar en zijn stalkster zijn dat niet.

Nog meer gaat het dus om die staat van verlichting, en hoe dat in seksualiteit gezocht en gevonden wordt. Met aan de kijker een oordeel, dat dan over zichzelf is.

De stalkster heeft een prominente rol, we zien haar in pogingen zichzelf te ontdekken door afspiegeling met een gigolo, een hermafrodiet en een SM-leraar, die op hun eigen wijze de stalkster haar grenzen bewust maken. Ook de camera en filmmaakster worden betrokken in de film.

Het heeft daarbij iets van een documentaire met geregisseerde scenes.

Mij maakte het duidelijk dat ik niet verlicht ben, zeker niet seksueel, en dat is ook niet geforceerd geweest, al blijkt uit de film dat de vader van de stalkster, nu een bedlegerige man, de verlichting bij zijn dochter ook niet heeft kunnen forceren.

Ik vraag me na zo’n film af of verlichting ook vriendelijk binnengehaald kan worden, maar het kan denk ik geen menselijke actie zijn.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 1
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 09 dec 2018, 20:37

Leon, ik heb zojuist iets geplaatst op filosoferenmet.net

Ik vraag me af of daar verlichting in kan zijn.

Moet elke "beautiful mind" per defintie verlicht zijn?
Of ligt het meer aan de aanschouwer ... dattie dat vind?

Verlicht worden is nog steeds iets anders dan uitgelicht worden ...


Toch?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten