Serial Experiment Lain

Heb je een film gezien die je ons niet wil onthouden, vertel erover!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mammon
Posts in topic: 2
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 mar 2014, 12:45
Contacteer:

Serial Experiment Lain

Bericht door Mammon » 02 apr 2014, 12:40

Ik vind 'Serial Experiment Lain' echt een geweldig onnavolgbaar meesterwerk. Het is zo'n mindblow series waarbij je niet weet wat er precies gebeurd, maar er wel enigszins naar kunt raden (net zoals Lost), maar waarbij ze niet one-moment mysteries, filler-karakters en een haastig in elkaar geflanst einde hebben gebruikt voor eigen gemak (niet zoals Lost). Misschien dat iemand het ooit gezien heeft? Indien niet, dan kan ik het zeker aanbevelen op basis dat het waarschijnlijk overeenkomt met de interesses die een filosofieforum-bezoeker zal hebben.

Serial Experiment Lain is een geanimeerde Japanse serie uit 1998, en gaat over het meisje 'Lain'. Het kan worden gelabeld als 'Technopunk' en Surreal. Lain is een gewoon meisje, maar haar doodnormale leven wordt verstoord als een klasgenote zelfmoord pleegt en andere klasgenoten vervolgens e-mails van deze dode klasgenote ontvangen. Lain besluit haar oude computer eens te gebruiken om te kijken of ook zij deze e-mailtjes ontvangt, en komt zo in contact met 'The Wired', oftewel het internet, en een mogelijke dubbelganger van haarzelf.

Serial experiment Lain is 13 afleveringen lang; 13*25 min. en er is waarschijnlijk geen versie met Nederlandse ondertiteling van. Kun je echter goed Engelse ondertiteling lezen, dan kan je de serie gratis streamen of downloaden via de volgende link of door 'Serial experiment Lain' op Youtube in te vullen.

http://kissanime.com/Anime/Serial-Experiments-Lain

Belinda

Bericht door Belinda » 02 apr 2014, 13:35

Ik ga wel kijken als de experimentele fase voorbij is
Het is mijn genre niet dus ik ben ook niet van plan mee te werken
aan de onderzoekende fase.

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 2
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 02 apr 2014, 21:23

Klinkt veelbelovend mammon, ik ga wel ff kijken.
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 2
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 06 apr 2014, 21:41

Hmmm
ik heb de serie bekeken. Ik weet niet goed wat ik er van moet denken. Het is niet heel makkelijk te volgen, de antwoorden komen wel, maar wel laat. Ik vraag me af of de maker iets met deze serie iets wil zeggen. Wat ik wel mooi vind is de gedachte van verbondenheid van de mens met de aarde op een bepaalde frequentie.
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Gebruikersavatar
Mammon
Posts in topic: 2
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 mar 2014, 12:45
Contacteer:

Bericht door Mammon » 09 apr 2014, 10:18

Ja, de serie is zeker niet gemakkelijk te volgen. Volgens mij wilde de maker met deze serie voornamelijk de groeiende anonimiteit tussen mensen door social media weergeven (zeer indrukwekkend sinds hij in 1998 al zo goed kon voorspellen hoe het er hedendaags uit zou gaan zien) en natuurlijk ons over het hele verhaal rond Lain willen laten nadenken. Het mooiste vond ik hoe men zijn eigen ideologie of theorie aan het verhaal kon binden zonder dat het verhaal deze expliciet zou tegenspreken of zijn eigen verklaring zou gaan geven waar we het allemaal maar mee zouden moeten doen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten