Food Inc.

Heb je een film gezien die je ons niet wil onthouden, vertel erover!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 2
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Food Inc.

Bericht door Mtheman » 20 feb 2014, 13:39

Vanochtend Food Inc. gekeken. Een aardig kijkje in de Amerikaanse voedselindustrie van met name vlees en mais producten en de consequuenties er van. Behoorlijk indrukwekkend, vooral het verhaal van die vrouw die haar kind heeft verloren.
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 1
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 20 feb 2014, 14:59

heb deze lang uitgesteld omdat ik dan weet dat ik keuzes 'moet' gaan maken, maar idd.. zeker maar een keer kijken.. een goede vriend van mij zei bijna vegetariër te zijn geworden na het kijken van deze docu..

ga em dus proberen te kijken :)
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

neus

Bericht door neus » 20 feb 2014, 16:09

ik kan jullie de boeken van Micheal Pollan aanraden, bijvoorbeeld "the omnivorse's dilemma"

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 2
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 20 feb 2014, 22:55

@ Neus ok waar gaan die boeken precies over dan? Titel klinkt wel interessant.

@Intangible Radjanamadjo

K L I K duwtje voor jou en iedereen die hem willen zien. Ik wacht de reactie(s) wel af.
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

neus

Bericht door neus » 21 feb 2014, 08:59

Het boek behandelt onder meer de voedingsindustrie van Amerika die voor een groot deel gebaseerd is op de gesubsidieerde maisproductie. Koeien krijgen mais te eten, gewoonlijk eten ze gras en geen mais dus krijgen ze maagzweren en allerlei bacteriën. Dit is op te lossen door de koeien een weekje voor slacht toch weer wat gras te geven. Dat doen ze niet ze bestralen (radioactief) liever het vlees zodat er geen bacteriën meer leven. Dat soort feiten beschrijft Pollan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten