Her

Heb je een film gezien die je ons niet wil onthouden, vertel erover!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 4
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Her

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 30 jan 2014, 02:28

Her is een film die zich afspeelt in de niet al te verre toekomst. De hoofdrolspeler gaat scheiden van zijn vrouw, de papieren hoeven alleen nog te worden getekend. Als werk schrijft hij brieven voor mensen (denk aan liefdesbrieven en brieven voor oma etc). Op een gegeven moment komt hij in aanraking met een OS (besturingssysteem) dat bewust is.
Vanaf hier wordt het interessant! Wat betekent dat? Een bewust OS?

Ik zal niet meer verklappen. Er zit 1 cliché in de film die ik niet nodig vond, maar verder heb ik vooral genoten van een rustige en sterke film!

In de bios vanaf 27 februari lees ik net :shifty: O:)

http://www.imdb.com/title/tt1798709/?ref_=fn_al_tt_1
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 2
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 30 jan 2014, 11:32

Tja doet me denken aan de film ' I , Robot' of beter nog ' 2001: a space odysee' zelfbewustzijn bij computers/ apparaten/ software, tja blijft een spannende en een goede basis als plot voor een film. In 'The Matrix' komt dit aspect ook voor en wat dacht je van 'Wargames' of 'Eagle Eye', 'The Terminator', tja ik weet zeker dat ik er nog veel meer vergeet, maar dit zijn zo films die ik gezien heb en waar dit aspect ook min of meer naar voren komt. Fascinerend idee, maar het is eigenlijk het vermenselijken van een OS/ apparaten met alle mogelijke consequenties van dien, voor films is dat vaak dat de aarde in gevaar is daardoor of op zijn minst mensen of de mensheid in zijn algemeenheid. Is dat kritiek op deze ontwikkeling of gewoon achteloos een actieknaller maken met dat als basis gegeven. Hoe dan ook, ik vind het op zijn minst interessant.
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 4
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 30 jan 2014, 18:06

Hej M :)

Dan raad ik je zeker aan deze film te gaan kijken.. heeft helemaal niets te maken met actiefilms!

Weet niet hoe het op imdb wordt omschreven, maar ik zou het een romantisch komedie/drama noemen met een sci-fi tintje voor extra toegevoegde smaak aan de film.. ;)
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 2
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 30 jan 2014, 22:25

Ik had je link al bekeken, en moet zeggen dat het me ergens wel een interessante film lijkt, maar ik heb het eigenlijk niet zo op romantische films. Ook al zou je deze film met geen andere romantische (of romcom) goed kunnen vergelijken. Ik bevind mij in een soort paradoxale situatie enerzijds vind ik het gegeven van het verpersoonlijkisering van zo'n OS wel interessant en de relatie t.o.v. de mens(heid) anderzijds denk ik niet dat ik het een leuke film ga vinden, omdat ze het wellicht te ver hebben doorgevoerd en dat is niet iets wat mij trekt. Voorlopig ben ik dus niet van plan om het te gaan kijken, maar mocht het op een of andere manier toch op mijn pad komen zal ik het ook niet uit de weg gaan.
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

neus

Bericht door neus » 31 jan 2014, 19:24

interessant, kijk naar de film uit...

in een fantasie van mij was een AI verbonden met iemand op telepatisch niveau. Het ging er over dat de AI erg twijfelde zich kenbaar te maken, de mensen waren in zijn ogen nog niet aan hem toe, maar er werd wel gedreigd de AI uit te zetten als mislukt project. Uiteindelijk koos de AI toch te wachten op wedergeboorte...

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 4
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 06 feb 2014, 20:49

neus schreef:interessant, kijk naar de film uit...

in een fantasie van mij was een AI verbonden met iemand op telepatisch niveau. Het ging er over dat de AI erg twijfelde zich kenbaar te maken, de mensen waren in zijn ogen nog niet aan hem toe, maar er werd wel gedreigd de AI uit te zetten als mislukt project. Uiteindelijk koos de AI toch te wachten op wedergeboorte...
Ik vind het een leuke fantasie! Ooit overwogen om uit te werken in een soort van verhaal ofzo? :)

Film is zoals gezegd de moeite waard en M het romantische gehalte valt erg mee :K maar het is aan jou natuurlijk! :)
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

neus

Bericht door neus » 07 feb 2014, 09:21

Ik heb meerdere SF verhaallijnen in mijn hoofd, maar de schrijfcursus die ik heb gevolgd was niet erg positief en dus voorlopig geen uitgewerkte verhalen van mij...

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 4
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 07 feb 2014, 20:33

neus schreef:Ik heb meerdere SF verhaallijnen in mijn hoofd, maar de schrijfcursus die ik heb gevolgd was niet erg positief en dus voorlopig geen uitgewerkte verhalen van mij...
ok, geen probleem!
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 2
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 08 feb 2014, 13:22

SF verhaallijnen zijn machtig interessant. Is al veel op dit forum over geschreven (Duin, the matrix, de verhalen van Stanislav Lem enzovoort).
Dus ik zou geïnteresseerd zijn in die van jou Neus ..

Bijvoorbeeld over iemand die een beschermengel heeft. In het begin helpt dat hem enorm. Maar op den duur gaat die engel voor steeds meer gevaren waarschuwen waardoor de man uiteindelijk totaal te gronde gaat ..
- Wat er zou kunnen gebeuren kan je volkomen dood slaan (figuurlijk gesproken dan).

neus

Bericht door neus » 08 feb 2014, 13:40

Yopi,

ik heb alleen wat hele oude SF verhalen op papier gezet en ooit gebundeld in een lulu.com boekje. De nieuwste verhaallijnen zijn onuitgewerkt.

Wat je beschrijft van engelbewaarder is volgens mij realiteit voor sommige mensen die stemmen horen.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 2
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 08 feb 2014, 14:02

Jammer. Maar misschien ga ik er toch een topic over openen.
Wat je beschrijft van engelbewaarder is volgens mij realiteit voor sommige mensen die stemmen horen.
Inderdaad!
Ook: Bijvoorbeeld.
Want: Past ook in de stroom van waarschuwingen e.d. uit de Media.

Het leuke is als ze poli-interpretabel zijn. Net als mythes e.d.

neus

Bericht door neus » 08 feb 2014, 18:05

Als je me in pm een mail-adres stuurt krijg je een kleine pdf (71 pagina's) met vier verhalen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten