God Bless America

Heb je een film gezien die je ons niet wil onthouden, vertel erover!
Gebruikersavatar
Civilis
Posts in topic: 1
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jan 2010, 02:58
Contacteer:

God Bless America

Bericht door Civilis » 18 apr 2012, 16:13

Heerlijke film over een man die het verval van normen en waarden zat is en zich niet meer kan identificeren in zijn medemens.
http://youtu.be/GEFj0Pngu_E

Niet de meest filosofische film, maar ik vind de discussie over dit soort films (Falling Down, Cold Fish, Balada Triste de Trompeta) altijd wel boeiend.
Veel mensen (mi beïnvloed door de media en/of op zoek naar iets om de schuld op af te schuiven) vinden dat dit soort films geweld propageren en iemand kunnen overhalen om Tristan/Anders-achtige acties te ondernemen.
Ik zie het precies andersom. Tuurlijk zal een Tristan zo'n film ook kijken, omdat hij zichzelf er in kan vinden. Kip&ei; Ik denk dat ze de film boeiend vinden omdat ze die ideeën hebben en niet andersom. Voor veel mensen, waaronder ik, geeft zo'n film je de kans zulke fantasieën te beleven zonder het zelf uit te hoeven voeren. Je kan er je agressie juist mee afvloeien dus.

Ik vind trouwens sowieso dat zulke massamoordenaars te snel gedemoniseerd worden. Ik kijk liever naar wat iemand zo heeft laten doordraaien. Daar zou je een oplossing voor moeten vinden ipv je afreageren op iemand die ws gepushed is tot hij knapte.
'Power to the one who doesn't want it!' Clawfinger

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten