RSA Animate

Heb je een film gezien die je ons niet wil onthouden, vertel erover!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 6
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

RSA Animate

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 14 feb 2011, 15:16

RSA is iets leuks en aparts. Er worden spreekbeurten en lezingen van mensen gebruikt en vervolgens wordt er een animatie van gemaakt, welke een zeer leuk resultaat geven.
Zelf schrijven ze:
The RSA (Royal Society for the encouragement of Arts, Manufactures and Commerce) has been a cradle of enlightenment thinking and a force for social progress for over 250 years.

Het youtubekanaal van deze organisatie zit m.i. vol met pareltjes:
http://www.youtube.com/user/theRSAorg

Een voorbeeld gaat over het huidige onderwijssysteem en ook waarom er zo veel kinderen tegenwoordig ADHD hebben. De kinderen worden meer dan ooit gebombardeerd met informatie, is het dan raar dat ze snel zijn afgeleid?
Een schitterend filmpje over waarom het huidige onderwijssysteem niet (meer) werkt.. een mooie analyse en heel erg mooi vormgegeven -->


En ook nog een video over de 21e eeuwse verlichting, één die nog dient plaats te vinden. Er worden vraagtekens gezet bij de huidige instituten en er wordt een poging gedaan om verder te kijken dan de huidige concensus. Rethinking society.. zeer interessant:

The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Civilis
Posts in topic: 7
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jan 2010, 02:58
Contacteer:

Bericht door Civilis » 15 feb 2011, 19:17

:klapperdeklap:
Dit soort teksten geven me vertrouwen in de mens. Niet dat er verandering komt, maar wel dat er nog denkers zijn.
De tekeningen zijn een goed excuus om het op YouTube te zetten ;)
'Power to the one who doesn't want it!' Clawfinger

Gebruikersavatar
Civilis
Posts in topic: 7
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jan 2010, 02:58
Contacteer:

Bericht door Civilis » 05 mar 2011, 00:02

Bevestiging voor mij :greins:
'Power to the one who doesn't want it!' Clawfinger

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 6
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 05 mar 2011, 18:21

Coole video idd..

goed om daar ook eens bij stil te staan... tis echt 'either you're with us, or you're against us' --> eng
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Civilis
Posts in topic: 7
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jan 2010, 02:58
Contacteer:

Bericht door Civilis » 16 jun 2011, 19:15

Nieuwe RSA. Best een aardige samenvatting van mijn visie op kapitalisme.
'Power to the one who doesn't want it!' Clawfinger

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 6
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 17 jun 2011, 12:39

Civilis schreef:Nieuwe RSA. Best een aardige samenvatting van mijn visie op kapitalisme.
Goede video idd!
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Civilis
Posts in topic: 7
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jan 2010, 02:58
Contacteer:

Bericht door Civilis » 18 apr 2012, 15:29

Eindelijk erkenning :)
http://youtu.be/PhDCz0V9FcA
'Power to the one who doesn't want it!' Clawfinger

Gebruikersavatar
Civilis
Posts in topic: 7
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jan 2010, 02:58
Contacteer:

Bericht door Civilis » 18 apr 2012, 15:41

Deze spreekt me nog meer aan
http://youtu.be/v-G5Zj1sFpk
'Power to the one who doesn't want it!' Clawfinger

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 6
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 19 apr 2012, 00:54

Civilis schreef:Deze spreekt me nog meer aan
http://youtu.be/v-G5Zj1sFpk
Dit is NWO! Pas hier goed mee op :)

Ik heb een paar minuten gekeken en de man kwam me erg zenuwachtig over.. misschien wel omdat hij eigenlijk niet gelooft in wat hij zegt.

Wat zeg nou zelf, wat maakt het uit of de wereldregering controle heeft over de economie of over de ecologie en mensenrechten? Het is en blijft hetzelfde: totale controle.

En dat is nou net wat we m.i. niet nodig hebben nu. We hebben juist meer vrijheid nodig. Maar dat kan pas, als we onszelf tot op een hoger niveau hebben gebracht, door onze persoonlijke ontwikkeling. Als we onszelf beginnen te leren kennen, leren we ook de wereld beter begrijpen. En als het 1 ding is, waar Occupy nooit achter zou staan, dan is het wel 1 wereld overheidsorgaan dat de regels bepaalt omtrent iets veel groters dan de economie, namelijk onze gehele leefomgeving!
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Civilis
Posts in topic: 7
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jan 2010, 02:58
Contacteer:

Bericht door Civilis » 20 apr 2012, 16:50

Ik denk dat het wel een goede tussenstap is. Te veel mensen zitten vastgeroest in het huidige systeem om ineens alles om te gooien. De prioriteit verleggen naar duurzaamheid (in de breedste zin van het woord) lijkt me een goede eerste stap.
Ik denk dat je te weinig onderscheid maakt tussen vrijheid van de mens en vrijheid van het bedrijfsleven. Ik denk dat bedrijven, vooral de obsessieve zucht naar meer geld, flink aangepakt moeten worden voordat de mens weer wat vrijheid kan genieten. Momenteel zijn we nl niet meer dan grondstoffen die bestaan om de zakken te vullen van de beruchte 1%
Viva la revolución! :peace:
'Power to the one who doesn't want it!' Clawfinger

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 6
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 20 apr 2012, 18:50

Alles vanuit het grotere geheel bekijken ==> prima
Alles door 1 regering bestuurd ==> niet prima

Juist omdat deze wereldregering alleen maar een voortzetting van huidige inefficiënte of corrupte (of beide) clubjes kan zijn - willen we het op korte termijn voor elkaar krijgen.. en als ik dan kijk wat er allemaal al mis is bij de VN.. hou ik mijn hart vast :)
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Civilis
Posts in topic: 7
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jan 2010, 02:58
Contacteer:

Bericht door Civilis » 18 jul 2012, 19:23

'Power to the one who doesn't want it!' Clawfinger

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 6
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 18 jul 2012, 20:27

zeer interessant.. bottom up approach!
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 2
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 21 jul 2012, 13:45

De animated video's vind ik beter te volgen dan de sprekers daar moet je echt voor gaan zitten en je kop er goed bijhouden anders val je in slaap.
Sommige vind ik wel goed maar ik ben het niet met elke video wat ik tot nu toe (helemaal of soms maar een gedeelte) gezien heb.

Zoals de spreekster bij choice, ik denk dat sowieso kapitalisme als sociale verandering geen goed uitgangspunt is. Dat mensen bang zijn om te kiezen mwoah ik weet het niet ik denk dat mensen zeer wel in staat zijn om te weten wat ze willen, economisch gezien maak je een keuze die het meeste nut oplevert. Normaal gesproken wordt dit in een economische waarde vertaald, maar kan soms ook wel gebaseerd zijn sociale waarde en daardoor economische waarde hebben. Zoals die professor die geen wijn kan kiezen om bang te zijn wat anderen van hem vinden, kiest hij de middenweg, omdat dit volgens hem de meeste nut oplevert, sociaal gezien en om niet buiten de maatschappij te vallen levert dat hem het meeste op, althans dat is hoe ik er tegen aan zou kijken. Je zou dat angst kunnen noemen hoe je bepaalde keuzes maakt, maar dat is een kwestie van interpretatie.
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 2
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 21 jul 2012, 13:45



Ik vind deze wel erg goed.
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten