Righteous Kill

Heb je een film gezien die je ons niet wil onthouden, vertel erover!
Plaats reactie
Matt Haydn
Posts in topic: 1
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 nov 2008, 20:09
Contacteer:

Righteous Kill

Bericht door Matt Haydn » 09 dec 2008, 04:01

Deze film wil ik geen van jullie onthouden. Al is het niet om de interessante filosofische vraag die de film oproept (kijk alleen al naar de titel), dan wel om het gegeven dat Robert de Niro en Al Pacino eindelijk zij aan zij in een film tegen het kwaad dat immer loert strijden!
De Niro (Turk) en Pacino (Rooster) zijn twee oude detectives die op het spoor komen van een seriemoordenaar die verkrachters, moordenaars, pedoseksuelen of pooiers vermoord omdat zij de dans door de beruchte mazen in de wet ontspringen. Hij laat bij al zijn slachtoffers merkwaardige kinderachtige rijmpjes achter. Rooster en Turk kampen niet alleen met deze lastige zaak maar worden tegelijkertijd gedwongen een psychologische behandeling te ondergaan om te toetsen in hoeverre ze nog sterk genoeg zijn om het vuile politiewerk te verrichten.
Ik ben zeer te spreken over de film, ook al is het verhaal soms voorspelbaar, het acteerwerk van de twee acteerlegendes is zoals gewoonlijk solide en zeer overtuigend. (heerlijk om die twee oude rotkoppen naast elkaar te zien!)



Het filosofische aspect is in hoeverre moord rechtvaardig kan zijn. Onze instincten en redelijkheid slaan met elkaar op de vuist zodra wij weten dat een kinderverkrachter vrijuit gaat en door het recht wordt beschermd. Redellijk zeggen wij dat het ondermijnen van de rechtsprincipes het elimineren van alle veiligheid, zekerheid, maar vooral waardigheid is. Instinctief zouden we maar al te graag een kogel door zijn kop heen jagen.

P.S.: Godfather II waren de Niro en Pacino ook al samen te zijn, alleen speelden ze geen enkele scene samen.
In Heat waren de twee tegenstanders van elkaar en waren slechts in een scene samen op de set, waarover ook veel wordt getwijfeld.
"Een sinaasappel is een heel slecht fallus symbool."
- Gert Jan van Leeuwen

Gebruikersavatar
ziznl
Posts in topic: 1
Berichten: 2382
Lid geworden op: 11 okt 2007, 12:15
Contacteer:

Bericht door ziznl » 09 dec 2008, 09:06

oei oei....door deNiro en PAcino is deze film gewoon goed ......ook al istie slecht...ga hem zeker zien...
NeoCartesiaan:
"Ik denk (mezelf), dus ik ben (een bedachte gedachte)."
"Ik spreek (tegen mijn begeerde geliefde), dus jij bent (een besproken sprookje)."
"Ik vecht (tegen mijn gevreesde vijand), dus jij bent (een omstreden strijd)."

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten