Kriegerin

Heb je een film gezien die je ons niet wil onthouden, vertel erover!
Plaats reactie
memeticae
Posts in topic: 3
Contacteer:

Kriegerin

Bericht door memeticae » 14 feb 2016, 00:02

Wat een nare film!

Desondanks: voortreffelijk!
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

memeticae
Contacteer:

Bericht door memeticae » 21 sep 2024, 21:08

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Bärbel
Posts in topic: 6
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 21 sep 2024, 23:51

Nee dank u. Hij is wel verkrijgbaar bij Netflix maar ik pas. Uit je trailer kan ik wel opmaken dat het een goed gemaakte film is. Maar het onderwerp en het geweld staat mij niet aan. Er is al genoeg ellende in de wereld. Die hoef ik niet ook nog op film.
Hermetisch geschakeld

Bärbel
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 21 sep 2024, 23:55

Nieuwsgierig genoeg heb ik wat info opgezocht. Dan weet ik toch waar het over gaat zonder hem te hoeven bekijken.

https://www.moviemeter.nl/nieuws/kijker ... -kan-14320
Hermetisch geschakeld

Bärbel
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 21 sep 2024, 23:57

Ik vond ook nog dit

Storyline

Marisa, a 20-year-old German girl, hates foreigners, Jews, cops, and everyone she finds guilty for the decline of her country. She provokes, drinks, and fights, and her next tattoo will be a portrait of Adolf Hitler. The only place she feels at home is the Neo-Nazi gang she belongs to, where hate, violence, and heavy parties are the daily agenda. When 14-year-old Svenja joins the group, Marisa appears like a role model to her: she fits the purest idea of a combat girl fighting for the group's ideology. But Marisa's convictions slowly evolve when she accidentally meets a young Afghan refugee. Confronted to him, she will learn that the black and white principles of her gang are not the only way. Will Marisa ever be able to get out of this group?—David Wnendt

https://www.imdb.com/title/tt1890373/
Hermetisch geschakeld

Bärbel
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 22 sep 2024, 00:00

Wat ik overigens - even off topic - ook niet begrijp is waarom ik van Netflix altijd van die duistere en gewelddadige films en series aanbevolen krijg, terwijl ik nooit naar degelijke dingen kijk. “Aanbevolen voor jou” staat er dan. Vroeger (tot ongeveer een jaar of anderhalf geleden) klopten de aanbevelingen altijd en had ik er veel aan. Maar het lijkt wel alsof er ineens een ándere, duistere AI voor in de plaats is gekomen die de aanbevelingen doet. Des duivels. Bah.

Dus nu wil ik sowieso al niet naar die film kijken, omdat ik dan nog meer lugubere aanbevelingen ga krijgen. Dan denkt AI nog dat ie gelijk heeft ook.
Hermetisch geschakeld

Bärbel
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 22 sep 2024, 00:02

Het is nog in het Duits ook. Ik vind Duits een vreselijke taal tegenwoordig. Compleet op afgeknapt. En het is na bijna twintig jaar van geheelonthouding zelfs heel moeilijk om het te verstaan in die trailer. Ze praten zo snel en met een of ander accent en binnensmonds. Ik versta er de helft niet van. En de taal (woorden) die gesproken wordt, dat neonazistische, dat raakt mij diep. Ik walg er zo van, mijn maag draait om als ik het hoor. Het herinnert mij ten diepste op een heel nare manier aan een ver verleden. Dat geschreeuw ook. Dat knauwerige schreeuwtaaltje. Weg ermee.
Hermetisch geschakeld

Bärbel
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 22 sep 2024, 00:04

Duisterland.
Hermetisch geschakeld

memeticae
Contacteer:

Bericht door memeticae » 29 sep 2024, 20:34

Als de maker van deze film jou recensie zou lezen zou hij denken: "Yes! I reached, and found!"

Plaats reactie