tips voor als je niet kan slapen

Over intuitie en innerlijke kracht, depressie, bizarre gevoelens, en nog veel meer gevoelens enzo...
Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 3
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

tips voor als je niet kan slapen

Bericht door Jeroen » 22 jul 2007, 10:36

tips voor als je niet kan slapen:

1. als er allerlei gedachten door je hoofd gaan, besef dan dat je daar morgen ook nog over na kan denken

2. als je per see probeert op dat moment een oplossing te vinden, fantaseer dan hoe de perfecte oplossing er voor jou uitziet, en onthoud: er zijn geen limieten!!! dus zodra je iets tegenkomt waarvan je wilt gaan denken "nee dat kan niet", zeg dan "ja dat kan wel, dit is MIJN fantasie"

3. als je nog niet moe bent, lees een (niet spannend!) boek in bed

4. als je te moe bent, neem een voeten bad of warme douche voor je slapen gaat

op/aanmerkingen en aanvullingen zijn zeer welkom 8-)
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Gebruikersavatar
Eva Lilith
Posts in topic: 15
Berichten: 2242
Lid geworden op: 06 sep 2007, 19:33
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 12 sep 2007, 10:54

Of stel je voor, terwijl je op je rug ligt, dat er ongeveer 20 cm. boven je navel een kurk op een kabbelend wateroppervlak dobbert!
Helemaal opgaan in de beweging van het kurkje.
Werkt bij mij prima!

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 14
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 12 sep 2007, 20:07

Ik heb vrij veel last van slapeloosheid..
Tegenwoordig ga ik nog al eens naar het forum en...
Of heb ik nu iets verkeerds gezegd.... :|
"Eruditie is alleen weggelegd voor loosers".
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)

Gebruikersavatar
Eva Lilith
Posts in topic: 15
Berichten: 2242
Lid geworden op: 06 sep 2007, 19:33
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 12 sep 2007, 20:31

Misschien toch de dobberende kurk eens proberen?
Maar je kunt natuurlijk ook naar het forum gaan!
Heb je een te vol hoofd, dat je niet slapen kunt?
"De afdrukken van de vinger Gods zijn niet altijd identiek." (Stanislaw Jerzy Lec)

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 14
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 12 sep 2007, 20:41

Volledig onvoorspelbaar en onnaspeurbaar, behalve dat drank er iets mee te maken heeft.

Dat kurkje op je zonnevlecht..behoort een goede plek te zijn.
Maar je wilt niet weten wat ik dan allemaal kan bedenken om mezelf klaar wakker te maken..
"Eruditie is alleen weggelegd voor loosers".
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)

Gebruikersavatar
Eva Lilith
Posts in topic: 15
Berichten: 2242
Lid geworden op: 06 sep 2007, 19:33
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 12 sep 2007, 22:50

'k Heb net een heerlijk glaasje rode wijn gedronken en dat geeft wel een ontspannen gevoel.

Ga je van alcohol juist slapen, of wakker liggen?
En lig je dan Apollinisch of Dionysisch wakker?

Met die kurk: Kwestie van concentreren. Oefening baart kunst tenslotte.

Maar op zich ken ik die verschijnselen wel (denk ik).
"De afdrukken van de vinger Gods zijn niet altijd identiek." (Stanislaw Jerzy Lec)

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 14
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 13 sep 2007, 14:38

Dit wordt nog een lange thread voor mensen die niet kunnen slapen!
Kunnen we iedereen mee wakker houden..

Ik beloof dat ik et ga proberen, met die kurk.

Wat die alcohol betreft kan het 2 kanten opwerken. Dat schijnt met mensen die veel koffie drinken ook zo te zijn (ik bedoel dat ze niet kunnen slapen zonder nog een kop te drinken..)
En lig je dan Apollinisch of Dionysisch wakker?
Nou, ik kan met mijn handen achter mijn hoofd liggen denken (appolinisch) of ik wordt uit bed gedreven (dionysisch)

Oh, ja..en ik denk er nu aan, dat ik beste slaap als ik een moeilijk filosofisch hoofdstuk gelezen heb..(echt!)

Maar jij slaapt als een roos, als een reus (Hans Lodijzen(?)gedichtje(?))
"Eruditie is alleen weggelegd voor loosers".
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)

Gebruikersavatar
Eva Lilith
Posts in topic: 15
Berichten: 2242
Lid geworden op: 06 sep 2007, 19:33
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 14 sep 2007, 09:56

Meestal slaap ik inderdaad als een roosje/reusje!

Wat ik wel regelmatig heb, is dat ik halverwege de nacht wakker word, om een uur of half vier, en dan ook wel een uurtje of anderhalf wakker kan liggen. Denken, omdraaien, denken....etc. Ik ga er eigenlijk zelden uit 's nachts. Vaak lig ik eigenlijk best heel lekker, omsloten door de cocon van nacht en dekbed.

Ik moet voor het naar bed gaan niet "ingewikkeld" bezig zijn met mijn hoofd, dus voor mij geen filosofische hoofdstukken 's avonds laat. Dan begin ik echt te malen en kan niet slapen. Gewoon een beetje lekker CHILL de dag afbouwen...

Wij zijn benieuwd naar uw kurk-vorderingen! :-D
"De afdrukken van de vinger Gods zijn niet altijd identiek." (Stanislaw Jerzy Lec)

Gebruikersavatar
Paul
Posts in topic: 3
Berichten: 1617
Lid geworden op: 12 sep 2003, 20:40
Contacteer:

Bericht door Paul » 14 sep 2007, 17:33

Je kan jezelf wakker houden met al het gedenk. Wat ik dan doe is een soort mantra herhalen in mijn hoofd. Gewoon bij elke uitademing zeggen "lekker slapen" en als ik toch weer in gedachten verzeil, gelijk weer die mantra oppakken. Dan krijgen andere gedachten die je wakker houden zo min mogelijk de kans.
Consider it done, and it happens. 8-)

Neem ook eens een kijkje in mijn webwinkel www.soundsforsure.nl voor tweedehands vinyl LP's.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 14
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 14 sep 2007, 20:34

Paul
Dan krijgen andere gedachten die je wakker houden zo min mogelijk de kans
Ik
dat ik beste slaap als ik een moeilijk filosofisch hoofdstuk gelezen heb..(
Hoe verklaar je dat dan?
Om iets moeilijk filosofisch te zeggen, waarbij ik aan Levinas denk..:

Hij heeft geschreven over slapeloosheid:
ongeveer:
Het is het 'er is'(il y a) dat je wakker houdt. Juist door daar los van te raken door in jezelf terug te keren is slaap mogelijk. Dat hou ik mezelf als verklaring voor mijn eigen quote voor.

Maar goed eerst het kurkje, dan een mantra (had vroeger een lp met een langdurig um mani padme um van een tibetaans monnikenkoor :wenkbrauw:
"Eruditie is alleen weggelegd voor loosers".
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)

Gebruikersavatar
Eva Lilith
Posts in topic: 15
Berichten: 2242
Lid geworden op: 06 sep 2007, 19:33
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 14 sep 2007, 22:29

O ja, zo'n mantra is ook een goed idee inderdaad.
Dat helpt bij mij ook.
En nu je het zegt, weet je wat mijn gedachten ook heel stil maakt?
Zo'n mantra (ook heel simpel, zo van "lekker slapen" of een klein liedje van vroeger ofzo) in gedachten herhalen alsof ik de letters op het toetsenbord aantik (of na ga waar ze staan). Gevisualiseerd typen dus.

Trusten! :p
"De afdrukken van de vinger Gods zijn niet altijd identiek." (Stanislaw Jerzy Lec)

Gebruikersavatar
Paul
Posts in topic: 3
Berichten: 1617
Lid geworden op: 12 sep 2003, 20:40
Contacteer:

Bericht door Paul » 15 sep 2007, 03:06

yopi schreef:Paul
Dan krijgen andere gedachten die je wakker houden zo min mogelijk de kans
Ik
dat ik beste slaap als ik een moeilijk filosofisch hoofdstuk gelezen heb..(
Hoe verklaar je dat dan?
Omdat niet alle gedachten je wakker hoeven te houden. Voornamelijk de 'maalgedachten'. Je kan ook gewoon fijn aan iets denken en in slaap vallen; in jouw geval dus aan een filosofisch hoofdstuk dat je zojuist hebt gelezen.
Consider it done, and it happens. 8-)

Neem ook eens een kijkje in mijn webwinkel www.soundsforsure.nl voor tweedehands vinyl LP's.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 14
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 15 sep 2007, 09:35

@Paul
Ik snap het. Eens. Ik vindt filosofische gedachten gewoon 'fijn'..
(Blijft nog wel klein staartje over over Levinas' opvatting die ik noemde, nl: Fijne gedachten maken je ook los van het aanwezige nu/er-is/il-y-a)

Ik herinner me ook nog een gedachte van een vroegere vriending van mij: Om te kunnen slapen moet je door de poort van je eigen lichaam..
Kan iemand daar nog op associeren?

@Eva:
Mijn vrouw wikkelt zich ook in in zichzelf, ook qua houding.
Ik languit, dekens af, gespreidde armen..
Misschien weer een man/vrouw verschilletje?
"Eruditie is alleen weggelegd voor loosers".
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)

Gebruikersavatar
Eva Lilith
Posts in topic: 15
Berichten: 2242
Lid geworden op: 06 sep 2007, 19:33
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 15 sep 2007, 10:19

Yopi,
Ik lig ook meestal opgerold als een katje. Dekbed lekker tot aan mijn neus... Hmmm, heerlijk.
'k Weet niet of dat ook een man-vrouw verschilletje is...
Voor zover ik het heb kunnen beoordelen zijn mannen wel vaak van die breed-uit-slapers!

"Door de poort van je eigen lichaam"
Wel een mooi citaat.
In slaap vallen heeft ook met overgave te maken. Overgave aan de zwaartekracht bijv. En overgave aan een andere bewustzijnstoestand.
"De afdrukken van de vinger Gods zijn niet altijd identiek." (Stanislaw Jerzy Lec)

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 14
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 15 sep 2007, 10:53

Eva Lilith schreef:"Door de poort van je eigen lichaam"
In slaap vallen heeft ook met overgave te maken. Overgave aan de zwaartekracht bijv. En overgave aan een andere bewustzijnstoestand.
* Zwaartekracht heeft met je lichaam te maken. (denken + zintuigen is zweven)

* Andere bewustzijnstoestand wordt bereikt door door een poort te gaan. Volgens Doris (die vroegere vriendin) is je lichaam die poort

Slapeloosheid helpt om het proces van in slaap vallen meer bewust te maken. Als je 'Boem' in slaap valt wordt er weinig bewust.
In slaap vallen geeft ook al iets aan met betrekking tot wat jij overgave aan zwaartekracht noemt.
Wat ik me van die halfbewuste toestand voor het inslapen herinner is dat ik als het ware van de andere kant van de poort allerlei verleidende gedachten en beelden aangereikt krijg die aan me trekken. Overgave daaraan = slapen.
Dat het lichaam de poort is denk ik dus niet. Maar wel dat bewustworden van lichaam je uit het zweven van denken en zintuigen haalt en het lichaam in de andere modus zet. Die modus houdt het ik niet langer vast zodat het ik de gelegenheid krijgt door de poort te gaan.

Of zo..
"Eruditie is alleen weggelegd voor loosers".
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 14
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 15 sep 2007, 10:57

ps: Uittreding dus naar droomtoestand of toestand van diepe slaap
"Eruditie is alleen weggelegd voor loosers".
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)

Gebruikersavatar
Eva Lilith
Posts in topic: 15
Berichten: 2242
Lid geworden op: 06 sep 2007, 19:33
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 15 sep 2007, 12:20

Overgave aan de zwaartekracht (lichamelijk) gaat vaak vooraf aan de overgave van de geest, het raken in een andere bewustzijstoestand.
Voor mij heeft "overgave aan de zwaartekracht" niet zozeer te maken met "Boem, opeens in slaap vallen". (dat BOEM gebeurt bij mij ook bijna nooit). Je kunt je heel helder en bewust overgeven aan de zwaartekracht, bijvoorbeeld tijdens bepaalde yoga- of ontspanningsoefeningen. Veel mensen vinden juist die lichamelijke overgave (je laten dragen door de ondergrond waarop je ligt) heel moeilijk (en eng).

Dat sluimergebied tussen waken en slapen, zie ik zelf als "de poort" waar je doorheen gaat. Daar zit ergens een grens tussen wakker zijn en slapen. En inderdaad, er doen zich daar de wonderlijkste beelden/gedachten etc. voor!
"De afdrukken van de vinger Gods zijn niet altijd identiek." (Stanislaw Jerzy Lec)

Pim
Posts in topic: 1
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 okt 2007, 15:10
Contacteer:

Bericht door Pim » 05 okt 2007, 22:52

Over slapen gesproken... mijn ouderlijke macht is zojuist in zijn volle tweetalligheid op de bank in slaap gevallen en de mannelijke helft produceert een oorverdovend en onregelmatig gesnurk dat mijn denkpatroon tot vervelens toe verstoort, gelukkig heb ik als tegenwapen nog koptelefoon + muziek en de laptop die verplaatsbaar is :-D voordeel is wel dat ik nu ongestoord mijn tijd op dit forum kan doorbrengen...

Trouwens dat trucje met die kurk ga ik maar eens proberen want het is mij nog nooit gelukt om op m'n rug te slapen, kan ook liggen aan m'n armzalig dunne kussentje :p

En die mantra kan ook nog zeker wel eens van pas komen, soms heb ik opeens een filosofische inval die zo geniaal lijkt dat ik er wel over moet nadenken... drie keer raden hoe ik de volgende dag door het leven moet gaan: een filosofie rijker maar BRAK... :-D

Trouwens... is slapen eigenlijk geen soort van denken, je verwerkt gebeurtenissen en de rest van de zooi die nog in je hoofd zit van afgelopen dag.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 14
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 17 nov 2007, 04:10

Eva
Of stel je voor, terwijl je op je rug ligt, dat er ongeveer 20 cm. boven je navel een kurk op een kabbelend wateroppervlak dobbert!
Helemaal opgaan in de beweging van het kurkje.
Hier wordt ik dus echt gek en wakker van.
"Eruditie is alleen weggelegd voor loosers".
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)

Gebruikersavatar
Eva Lilith
Posts in topic: 15
Berichten: 2242
Lid geworden op: 06 sep 2007, 19:33
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 17 nov 2007, 10:02

Dan ben jij dus geen kurkjes-man Yopi...
Niet meer doen, zou ik zeggen... [-X
"De afdrukken van de vinger Gods zijn niet altijd identiek." (Stanislaw Jerzy Lec)

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 17 nov 2007, 10:23

Als je gedachten je uit je slaap houden en een eigen leven lijken te leiden, moet je die gedachten sturen. Dat kan door aan een kurk te denken en je gedachten en ademhaling op die kruk te focussen. Ik zou een kruk eerder lager dan mijn navel plaatsen; buikademhaling werkt rustgevender dan borstademhaling.

Een truc die ik toepas als ik erg gespannen ben, is om mijn lichaam rustig te praten (in mijzelf). Ik begin met aan een voet te denken. Bedenk dat deze warm, zwaar en ontspannen is. Vervolgens de andere voet, onderbenen, knieën, bovenbenen, heupen, onderbuik, en zo verder tot mijn hoofdhuid. Mijn hele lichaam voelt dan loom en zwaar en ook mijn hoofd en gedachten zijn dan meestal tot rust gekomen.

Een andere truc die ik wel eens toegepast heb, is door naast mijn bed te gaan staan en zo langzaam mogelijk voorover te buigen tot mijn handen de grond (bijna) raken. Daarna zo langzaam mogelijk weer terugbuigen tot ik recht sta. Klaar. Loom en slaperig. Als je iemand hebt die je wilt helpen, kan die achter je staan en een hand heel zacht op je rug leggen, terwijl je de oefening doet. Als je weer rechtopstaat kan hij of zij langs jouw lichaam strijken, alsof er druppels op je huid zitten. Werkt wonderbaarlijk goed.
Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 17 nov 2007, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
ziznl
Posts in topic: 2
Berichten: 2382
Lid geworden op: 11 okt 2007, 12:15
Contacteer:

Bericht door ziznl » 17 nov 2007, 11:34

Tip 1: geef je vrouw een hamer
Tip 2: temazepam 20 + dormicum 15 tegelijk + alcohol naar keuze :smt015 :smt015
NeoCartesiaan:
"Ik denk (mezelf), dus ik ben (een bedachte gedachte)."
"Ik spreek (tegen mijn begeerde geliefde), dus jij bent (een besproken sprookje)."
"Ik vecht (tegen mijn gevreesde vijand), dus jij bent (een omstreden strijd)."

Gebruikersavatar
Eva Lilith
Posts in topic: 15
Berichten: 2242
Lid geworden op: 06 sep 2007, 19:33
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 17 nov 2007, 21:46

Okke
Ik zou een kruk eerder lager dan mijn navel plaatsen; buikademhaling werkt rustgevender dan borstademhaling.
Bij mij zit m'n navel ergens op mijn buik..... 8-[
Een truc die ik toepas als ik erg gespannen ben, is om mijn lichaam rustig te praten (in mijzelf). Ik begin met aan een voet te denken. Bedenk dat deze warm, zwaar en ontspannen is. Vervolgens de andere voet, onderbenen, knieën, bovenbenen, heupen, onderbuik, en zo verder tot mijn hoofdhuid. Mijn hele lichaam voelt dan loom en zwaar en ook mijn hoofd en gedachten zijn dan meestal tot rust gekomen.
Ja, werkt ook prima (bij mij tenminste).
Autogene training-achtig.
Een andere truc die ik wel eens toegepast heb, is door naast mijn bed te gaan staan en zo langzaam mogelijk voorover te buigen tot mijn voeten de grond (bijna) raken. Daarna zo langzaam mogelijk weer terugbuigen tot ik recht sta. Klaar. Loom en slaperig. Als je iemand hebt die je wilt helpen, kan die achter je staan en een hand heel zacht op je rug leggen, terwijl je de oefening doet. Als je weer rechtopstaat kan hij of zij langs jouw lichaam strijken, alsof er druppels op je huid zitten. Werkt wonderbaarlijk goed.
Deze snap ik niet helemaal, maar klinkt wel aantrekkelijk.
Want als je naast je bed staat (en dus voorover buigt enzo) dan staan je voeten toch al op de grond?
"De afdrukken van de vinger Gods zijn niet altijd identiek." (Stanislaw Jerzy Lec)

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 17 nov 2007, 21:52

typfoutje: '... tot mijn voeten de grond (bijna) raken' gewijzigd in '... tot mijn handen de grond (bijna) raken'.

Gebruikersavatar
Eva Lilith
Posts in topic: 15
Berichten: 2242
Lid geworden op: 06 sep 2007, 19:33
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 18 nov 2007, 09:11

Owww, nou snap ik 'em!
(ik dacht al, wat een acrobatische toeren!) ;)
Ga ik proberen!
"De afdrukken van de vinger Gods zijn niet altijd identiek." (Stanislaw Jerzy Lec)

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 14
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 19 nov 2007, 19:44

Jullie krijgen het nog druk 's nachts.

Samen denken, zelf leven

Gebruikersavatar
Eva Lilith
Posts in topic: 15
Berichten: 2242
Lid geworden op: 06 sep 2007, 19:33
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 19 nov 2007, 19:49

Zo is 't!
Komt goed hoor Yopi...
(meestal ben ik veel te diep in slaap om die oefeningen te doen...) ;)
"De afdrukken van de vinger Gods zijn niet altijd identiek." (Stanislaw Jerzy Lec)

Gebruikersavatar
Paul
Posts in topic: 3
Berichten: 1617
Lid geworden op: 12 sep 2003, 20:40
Contacteer:

Bericht door Paul » 20 nov 2007, 19:33

ziznl schreef:Tip 1: geef je vrouw een hamer
Tip 2: temazepam 20 + dormicum 15 tegelijk + alcohol naar keuze :smt015 :smt015
Zal vast heel goed werken, net als wat ik vroeger deed: net zolang doorblowen tot ik mijn ogen niet meer open kon houden. Maar laten we het bij de wat gezondere methoden houden. ;)
Consider it done, and it happens. 8-)

Neem ook eens een kijkje in mijn webwinkel www.soundsforsure.nl voor tweedehands vinyl LP's.

Lightme
Posts in topic: 1
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 nov 2007, 21:53
Contacteer:

Bericht door Lightme » 21 nov 2007, 05:36

Als ik flauw zou mogen reageren:

"Er is bewezen dat je spinnen eet in je slaap."

Ik wens u nog een fijne nachtrust toe ;)
"Een feit beperkt je kijk op het leven, Fantasie verijkt deze kijk. Wat is
simpeler te denken of alles een feit is of te denken in fantasie?"
Johnny van der Laan (mezelf)

Gebruikersavatar
Bcldevries
Posts in topic: 1
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 mar 2007, 15:58
Contacteer:

Bericht door Bcldevries » 08 dec 2007, 14:17

Ik had ook altijd slaap problemen, en ik kan net als Pim onmogelijk op me rug in slaap vallen. Ik heb altijd vele maniere gehad om in slaap te vallen, maar ze werken altijd maar tijdelijk, net als kussens, ik moet regelmatig op een ander kussen slapen om goed te kunnen blijven slapen, heel raar. Een andere manier voor mij is om niet moeilijke gedachte van andere te lezen, of wat dan ook, maar je eigen gedachten op te schrijven, mijn gedachten gaan soms zo snel dat je ze zelf niet kan bij houden, als je ze gaat opschrijven dan moet je ze wat rustiger gaand denken waardoor het ook wat meer op orde komt, omdat je er ook echt naar kan luisteren. Ik heb ook nog nooit zo'n gedachten weer op nieuw gelezen, altijd weg gegooit of zo, gaat er alleen maar om dat je ze wat rustiger kan aan horen. Een andere voor mij effectiefe manier is om je teletubie land in te beelden, mooie groene heuveltjes (niet te veel bloemetjes) geen teletubies ook of zo. mooie blauwe lucht, zonder wolken of dergelijke en een visuele wandeling over die perfecte heuvels maken, de perfecte warmte, niet te koud niet te warm, niet rennen, maar gewoon heel rustig door het landschap lopen, kijken... en het enigste wat je ziet is een perfecte blauwe lucht en mooi gemaaide groene heuveltjes.

En dan nog iets over al die slaapmiddele, ik heb ze wegens bepaalde redenen ook moeten gebruiken, ze werken perfect al je al een week niet geslapen hebt, dan werkt het zo goed en fijn en fantasties middel. Maar als je het gebruikt om dagelijks in slaap te vallen, merk ik dat je slaapt zonder te rusten, je slaapt, maar je hebt geen tijds beleving, je slaapt en je bent weer wakker, zonder echt een tussen fase. Niet dat ik enig iede heb hoe lang ik geslapen heb als ik niet op de klok kijk, maar toch net als of je niet droomt enzo. Erg vervelend, je word dan nog moeierder wakker dan toen je ging slapen.

Blowen werkt inderdaad ook goed, zeker heze. Erg lekker
I'm troubled, I'm brilliant and miserable too
That's why I'm so funny

jim
Posts in topic: 1
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 dec 2007, 21:56
Contacteer:

Bericht door jim » 25 dec 2007, 20:06

ghehe ik heb zo'n electrisch watervalletje van de xsenos van budha gekocht,, zoo,, die verschillende kleurtjes geven,,
als ik daar ff naar kijk val ik zo in slaap:P

Gebruikersavatar
Lynn
Posts in topic: 1
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 dec 2007, 11:33
Contacteer:

Bericht door Lynn » 26 dec 2007, 12:03

Een slaappil, voor mij de beste oplossing!
We are beautifull, no matter what they say!

Gebruikersavatar
jeffreyl
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:46
Contacteer:

Bericht door jeffreyl » 12 jan 2008, 11:22

-Schrijf er op los
-Vermijd geestactief houdende middelen zoals: Caffeine, tv, computer en gewoon alles waarbij je veel moet nadenken en wakker gehouden word door het licht.
-Verwen je zelf met lekkere stofjes in je hersens zoals je die krijgt wanneer je gaat hardlopen of een orgasme krijgt:oops:
-Zet lekker een rustig muziekje op en lees een boek.
-Of lees gewoon alleen een boek :-k
-Gaba is een magistraal middel om de slaap te vatten Te koop bij fitness zaken, maar koop het wel in poedervorm ;)
Laatst gewijzigd door jeffreyl op 12 jan 2008, 11:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Eva Lilith
Posts in topic: 15
Berichten: 2242
Lid geworden op: 06 sep 2007, 19:33
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 12 jan 2008, 11:28

Oei Jeffreyl... Ik geloof dat je foto een beetje groot uitgevallen is... ;)
"De afdrukken van de vinger Gods zijn niet altijd identiek." (Stanislaw Jerzy Lec)

Gebruikersavatar
Eva Lilith
Posts in topic: 15
Berichten: 2242
Lid geworden op: 06 sep 2007, 19:33
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 12 jan 2008, 11:29

:oops: Niks gezegd...is al opgelost dus! :D
"De afdrukken van de vinger Gods zijn niet altijd identiek." (Stanislaw Jerzy Lec)

Gebruikersavatar
jeffreyl
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:46
Contacteer:

Bericht door jeffreyl » 12 jan 2008, 11:30

Het viel mij ook al op =P~

breekhoornpikveer
Posts in topic: 1
Berichten: 266
Lid geworden op: 17 mar 2008, 21:10
Contacteer:

Bericht door breekhoornpikveer » 30 mar 2008, 12:41

:cool:

Ik opinieer mezelf.

Het maakt niet uit hoe actief ik ben.

Alles wat er op dat moment speelt op laten pakken door de rest van het brein.

Van neocorticale bewustheid tot prefrontale reservoir waar in gezocht kan worden door andere brein deeltjes.

Dan ben ik wakker en heb ik weer een hele bende theorietjes.

Of ik moet naar de wc.
Disclaimer:

Pleasuredom,
Neologism,
pleasure through wisdom,
Portmanteau without the port.

Nidaros
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2009, 14:27
Contacteer:

Bericht door Nidaros » 17 mar 2009, 13:07

Ik gebruik nu zwitserse thee van de aldi. Je moet wel vast op je bed gaan zitten wanneer je dat drinkt.
Je moet echt niks te doen hebben zoals omkleden of tanden poetsen en zeker je wekker goed zetten VOOR je de thee drinkt anders heb je een probleem :P. Je word er heel erg suf van en bent zo weg.

Na twee weken hoop ik wel weer een redelijk slaapritme te hebben zonder de thee.

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 5
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 17 mar 2009, 14:02

Klinkt als een leuk experiment om ook eens te proberen, thnx voor de tip dus :) En natuurlijk ook veel succes straks zo zonder de thee!
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 17 mar 2009, 14:14

Hallo Nidaros. Welkom op dit forum. Wat voor slaapproblemen had je voordat je de Zwitserse thee ontdekte?

Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 3
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 17 mar 2009, 22:22

Kan je iets specifieker zijn, wat voor thee.
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 5
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 17 mar 2009, 22:43

Jeroen schreef:Kan je iets specifieker zijn, wat voor thee.
Nidaros schreef:zwitserse thee van de aldi
Het lijkt mij dat de Aldi niet een heel apart assortiment Zwitserse thee heeft, het leek mij iig specifiek genoeg..
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Eva Lilith
Posts in topic: 15
Berichten: 2242
Lid geworden op: 06 sep 2007, 19:33
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 18 mar 2009, 11:56

Afbeelding


ZZZZZZZZZZZZZZZZZZ...................

(photo by Eva Lilith)
"De afdrukken van de vinger Gods zijn niet altijd identiek." (Stanislaw Jerzy Lec)

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 5
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 18 mar 2009, 12:20

Eva Lilith schreef:Afbeelding


ZZZZZZZZZZZZZZZZZZ...................

(photo by Eva Lilith)
oeh! u heeft goede smaak! :klapperdeklap: :cool:
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Eva Lilith
Posts in topic: 15
Berichten: 2242
Lid geworden op: 06 sep 2007, 19:33
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 18 mar 2009, 15:37

LOL

Dank je Radja!

Die "smaak" is meer van degene die daarachter op z'n zij voor pampus ligt, vrees ik...
(ik lust dat spul niet)
"De afdrukken van de vinger Gods zijn niet altijd identiek." (Stanislaw Jerzy Lec)

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 5
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 18 mar 2009, 20:59

Eva Lilith schreef:LOL

Dank je Radja!

Die "smaak" is meer van degene die daarachter op z'n zij voor pampus ligt, vrees ik...
(ik lust dat spul niet)
Als slaapmiddel helpt het erg goed, weet ik uit ervaring

alleen werkt het ook heel goed als 'dronkenmaker' en heeft het tegelijkertijd ook vaak bij meer dan 1 glas in mijn geval zwarte gaten als gevolg.. 'lekker' niets meer weten :cool:
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 3
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 19 mar 2009, 16:00

Intangible Radjanamadjo schreef:
Jeroen schreef:Kan je iets specifieker zijn, wat voor thee.
Nidaros schreef:zwitserse thee van de aldi
Het lijkt mij dat de Aldi niet een heel apart assortiment Zwitserse thee heeft, het leek mij iig specifiek genoeg..
Naam, soort, merk, etc. Danku.
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 5
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 19 mar 2009, 17:50

Afbeelding
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Civilis
Posts in topic: 1
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jan 2010, 02:58
Contacteer:

Bericht door Civilis » 20 mar 2010, 01:24

Wat die alcohol betreft kan het 2 kanten opwerken. Dat schijnt met mensen die veel koffie drinken ook zo te zijn (ik bedoel dat ze niet kunnen slapen zonder nog een kop te drinken..)
Geldt ook voor wiet... Ik slaap eigenlijk beter als ik niet blow... Als ik tot rust weet te komen dan. :wall:

Een vriendin van me gebruikt traditionele Chinese slaapmiddelen. Werkt volgens mij voor de ene wel, en de ander niet. Voor haar werken Chinese kruiden ook beter dan de Ritalin die haar dokter voorschrijft...

Zelf raak ik zo gefrustreerd van het eindeloze wakkerliggen dat ik vaak niet eens naar bed ga. :-(
'Power to the one who doesn't want it!' Clawfinger

Gebruikersavatar
ziznl
Posts in topic: 2
Berichten: 2382
Lid geworden op: 11 okt 2007, 12:15
Contacteer:

Bericht door ziznl » 21 mar 2010, 12:44

Civilis schreef: Geldt ook voor wiet... Ik slaap eigenlijk beter als ik niet blow... Als ik tot rust weet te komen dan. :wall:
Als je je onrust kent door deze in te zien, ken je ook je rust...(wel gemakkelijk gezegd, maar niet minder waar daardoor)
Een vriendin van me gebruikt traditionele Chinese slaapmiddelen. Werkt volgens mij voor de ene wel, en de ander niet. Voor haar werken Chinese kruiden ook beter dan de Ritalin die haar dokter voorschrijft...
Voorschrijven is feitelijk adviseren. Als het voorgeschrevene niet werkt, dan volg je gewoon andere voorschrijvingen. Ik weet dat doktersvoorschriften nogal vaak dwingend overkomen, maar dat dwingende zit toch echt in de mensenhoofden van patienten en niet in de mensenhoofden van dokters.
Zelf raak ik zo gefrustreerd van het eindeloze wakkerliggen dat ik vaak niet eens naar bed ga.
Wakkerliggen is te beschouwen als intellectuele honger. Je wilt intellectueel voedsel op de juiste plaats hebben om het te kunnen verteren. Je moet datgene waar je honger naar hebt opvreten gewoon.
De pest is het als je honger hebt naar dingen die je niet kunt krijgen. Dat is een tantaluskwelling.

Maar ja. Honger is misschien een te negatieve benadering. Pissen is veel positiever. In plaats van dat je iets mist, voedsel in je maag, heb je ergens een teveel van. Dit teveel zorgt voor interne spanningen. Pissen lucht op. Maar je moet dan wel tijd en plaats vinden om te pissen. In je bed is niet de juiste plaats natuurlijk. Je moet naar de plee. Daar kun je pas echt ontspannen. En pissen is dan de ontspanning, die de inspanning van het uit je nest komen beloont. :greins:
NeoCartesiaan:
"Ik denk (mezelf), dus ik ben (een bedachte gedachte)."
"Ik spreek (tegen mijn begeerde geliefde), dus jij bent (een besproken sprookje)."
"Ik vecht (tegen mijn gevreesde vijand), dus jij bent (een omstreden strijd)."

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast