We hebben kleurplaten

Over intuitie en innerlijke kracht, depressie, bizarre gevoelens, en nog veel meer gevoelens enzo...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 1
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

We hebben kleurplaten

Bericht door Bärbel » 13 okt 2021, 16:24

Daar zat hij. Moederziel alleen. Midden op een heel groot plein, een beetje aan de rand ervan, zodat de grote mensen hem wel zouden zien. Bij pakweg vijftien graden, op zijn knietjes op een dun kleedje dat hij op de koude grond had uitgespreid. Vijf jaar oud, hooguit, denk ik. Zwarte haartjes, roomkleurig gezichtje, halfbloedje met een zwart brilletje op zijn neusje. Omdat er mensen voor mij liepen had ik hem pas in de gaten toen ik hem al bijna voorbij was gelopen. Een van de dames die voor mij liepen zei “hoi” tegen hem op een manier waaruit bleek dat ze het jochie kende. “We hebben kleurplaten”, zei hij met bijzonder heldere bedeesde stem om erop te wijzen dat hij iets te koop aanbood.

Het sneed door mijn ziel (waarvan ik dacht dat ik die niet meer had). Achteraf gezien was ik het liefst teruggelopen en zijn kleurplaten van hem gekocht. Maar ook weer niet want dat raakt mij veel te veel. Daar kan ik helemaal niet tegen.

Waarom zat hij daar?

Waarom zat hij daar alleen?

Waar was zijn moeder?

Welke moeder laat een kleuter alleen op een plein zitten met een dun dekentje, kleurplaten en een kistje (waarschijnlijk de kassa)?

Hadden ze misschien honger in zijn gezin? (Hij zag er weliswaar goed verzorgd uit).

Dacht hij in zijn kinderlijke goede moed dat hij wel even centjes ging verdienen voor mamma en/of pappa?


Zucht. Waarom ben ik (weer) zo verrekte weekhartig?

Misschien was het gewoon wel alleen maar een kind dat winkeltje wilde spelen terwijl zijn leeftijdgenootjes thuis achter de computer hangen. Kan ook.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 1
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 14 okt 2021, 23:49

Zijn het kleurplaten met of zonder nummertjes?

Anders gezegd: "Mag ik zelf de kleuren bepalen?"
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast