Verdrietig verdriet

Over intuitie en innerlijke kracht, depressie, bizarre gevoelens, en nog veel meer gevoelens enzo...
arkhétupos
Posts in topic: 36
Re: Verdrietig verdriet

Bericht door arkhétupos » 07 jun 2019, 01:02

Nou zeg!

Ik vind dat ik dat niet eens heel lelijk heb gezegd.

Dromenland wordt nu mijn deel.

Tot vaarwel!
De ware definitie schenkt elke definitie waarheid ongelogen, per definitie liegt die waarheid niet.
Indien dit niet aan U gericht is: dan gelieve het gelezene te beschouwen als zijnde zonder oorsprong.
[advertentie]https://www.superzaken.nl[/advertentia]
Humor is leuk, maar ergens stopt de humor.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 999 tekens: "Take that! @#twitter"

tengeltje11
Posts in topic: 23

Bericht door tengeltje11 » 07 jun 2019, 01:04

slaapzacht....
ik hoop dat je ook jezelf vindt of gevonden hebt dan....
There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a man

tengeltje11

Bericht door tengeltje11 » 07 jun 2019, 01:09

ook nog even uit een liedje geplukt:
You can get addicted to a certain kind of sadness
kan dit?
There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a man

tengeltje11

Bericht door tengeltje11 » 07 jun 2019, 01:14

In your head, in your head, they are fighting
In your head, in your head they are crying
en een beetje later
In your head, in your head, they are dying

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 07 jun 2019, 01:27

Het verdriet van de dichter:
Och als ik toch
maar eens rijmen kon!
Zonder een zombie
te gelijken
De ware definitie schenkt elke definitie waarheid ongelogen, per definitie liegt die waarheid niet.
Indien dit niet aan U gericht is: dan gelieve het gelezene te beschouwen als zijnde zonder oorsprong.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 999 tekens: "Take that! @#twitter"

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 07 jun 2019, 01:30

Uit de oude doos:

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 07 jun 2019, 01:40

Het is mooi verdrietig over verdriet te kunnen zijn, maar daarom hoeft verdriet nog niet verdrietig te zijn.

Elk vooroordeel is gelijk aan wantrouwen.
Maar als je dat van tevoren al weet, is het veel gemakkelijker om mensen te ontmoeten en met mensen om te gaan: "Zij denken toch het slechtste, dus laat ik ze ook maar eens aangenaam verassen")

Maar ja, dat kun je ook niet eeuwig volhouden, dat leidt maar tot een populatie die niet meer verrast kan worden, laat staan verast.

(Van elk vorm ervan zijn er teveel)

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 07 jun 2019, 01:43

Dat kan men droevig stemmen
als zijnde verdrietig verdriet welhaast

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 07 jun 2019, 01:46

memeticae schreef:Huilen om zijn naaste
Welke narcist zou dat in zijn hoofd kunnen halen?

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 07 jun 2019, 01:55

Maar goed ...

Men kan huilen om zichzelf, natuurlijk.
Indien men niet weet waar men aan toe is.

Het is verdrietig als men dat verdriet delen moet
en men is er niet

Dan zijn wij er nog, wij delen uw verdriet,
hoe verdrietig het ook moge zijn.

Daarom hoort men ook zo vaak tegen men zeggen: "Get a job, you hippie"
En is men dankbaar als men bij iemand die het voor zijn beroep doet uithuilen kan.

Dat is nog eens wat anders dan een Mamma!
Die doet het onbezoldigd, uit moederliefde.

Want die heeft/gaat met haar kinderen precies hetzelfde meegemaakt/meemaken.
Vandaar al die wijsheid.

tengeltje11

Bericht door tengeltje11 » 07 jun 2019, 10:24

waarom zou je niet huilen om een naaste? om bv intens verdriet van mensen die je al dan niet kent?

ik doe het heel vaak eerlijk gezegd.
het gevoel door een foto,artikel,boek,film,verhaal,.... kan zoveel intens verdriet overbrengen dat je toch gewoon huilt om die ander? je hoeft ze totaal niet te kennen.

het is vooral jammer dat veel mensen noodgedwongen enkel bij een prof iemand kunnen uithuilen....toont toch veel gebreken aan de maatschappij.

Babs
Posts in topic: 14

Bericht door Babs » 07 jun 2019, 14:23

Babs schreef:
06 jun 2019, 23:14
arkhétupos schreef:
06 jun 2019, 23:05
(Ik doe het dagelijks)
Ik ook eigenlijk nog veel vaker dan me lief is. Maar mijn ogen doen meteen letterlijk pijn en dat bijt zo dat ik er vanzelf meestal weer snel mee ophoudt. Een enkel keertje bijt het niet. Dan stroomt het door. Hoe het kan dat het dan even niet bijt, weet ik niet. Ogen zijn ook een soort huid. Weet ik, want dat is mij vroeger door de oogarts uitgelegd. Het heeft ook huidschubben.
Ik jokte (niet expres overigens, het was vertekend beeld). Ik huil bijna nooit meer. Maar soms weer even wel. En dan kort.

Het overemotionele heeft zijn grip op mij verloren en ook ben ik geen hsp meer. Dat is van binnenuit en van buitenaf vervangen door een Andere kracht. En daar ben ik zo blij om. O:)

tengeltje11

Bericht door tengeltje11 » 07 jun 2019, 19:48

waarom ben je daar blij om?

Babs

Bericht door Babs » 07 jun 2019, 22:04

tengeltje11 schreef:
07 jun 2019, 19:48
waarom ben je daar blij om?
Omdat het zoveel heerlijker is op een rots te staan dan op drijfzand. Zelfs met tranen in je ogen.

tengeltje11

Bericht door tengeltje11 » 07 jun 2019, 22:35

ik vergelijk hsp totaal niet met drijfzand, laat staan mensen zonder met stenen.

durf er behoorlijk mijn hand voor in het vuur te steken dat ik een stuk beter zal omgaan met diepe emoties dan menig (lees de meeste) mens zonder hsp.

het is maar hoe je er leert mee omgaan, jij ziet het als zwakte, ik zie het als sterkte.
tuurlijk heb ik enorm lang met mezelf in de knoop gezeten en het heeft heel letterlijk bloed, zweet en veeeeeel tranen gekost om het iets of wat onder controle te krijgen(in mijn hoofd dan), maar god(ik geloof niet in god,is puur een woordspeling), wat ben ik er ergens blij mee.
je leeft zoveel intenser, dieper en emotioneler. het leven heeft gewoon een extra dimensie.

persoonlijk doet het me altijd bijna pijn als mensen het als zoiets vreselijks ervaren....doodjammer, want de wereld zou er een stuk mooier uit zien als iedereen wat sensitiever was....

Babs

Bericht door Babs » 07 jun 2019, 22:47

tengeltje11 schreef:
07 jun 2019, 22:35
ik vergelijk hsp totaal niet met drijfzand, laat staan mensen zonder met stenen.

durf er behoorlijk mijn hand voor in het vuur te steken dat ik een stuk beter zal omgaan met diepe emoties dan menig (lees de meeste) mens zonder hsp.

het is maar hoe je er leert mee omgaan, jij ziet het als zwakte, ik zie het als sterkte.
tuurlijk heb ik enorm lang met mezelf in de knoop gezeten en het heeft heel letterlijk bloed, zweet en veeeeeel tranen gekost om het iets of wat onder controle te krijgen(in mijn hoofd dan), maar god(ik geloof niet in god,is puur een woordspeling), wat ben ik er ergens blij mee.
je leeft zoveel intenser, dieper en emotioneler. het leven heeft gewoon een extra dimensie.

persoonlijk doet het me altijd bijna pijn als mensen het als zoiets vreselijks ervaren....doodjammer, want de wereld zou er een stuk mooier uit zien als iedereen wat sensitiever was....

Als jij ervan geniet, is het je van harte gegund. Ik geniet ervan dat ik ervanaf ben. Ik ervaar nu juist een dimensie die ik toen niet ervoer. En die dimensie is God (ik geloof dus wel in God, en die heeft mij verlost van het emotionele gedoe). Individuatie. :grijns:

How I love Narcissus now. :smt055

Babs

Bericht door Babs » 08 jun 2019, 08:26

Er is wel iemand die ik zo verschrikkelijk mis, dat het vaak niet uit te houden is. Terwijl ik dit schrijf huil ik wel. Zonder bijtende ogen. Het glijdt er zo uit.

Misschien is het wel zo dat de hevigheid van dat gemis mij van de hsp heeft 'genezen'. Er bestaat er nog maar ėén. En om het leven zonder hem aan te kunnen moet die Kracht mij wel vullen. Zodanig dat er van hsp geen sprake meer kan zijn.

Zo hee. Dat is nog eens een filosofie.

Vroeger had ik hem liever dan het leven zelf. Maar dat is egoistisch en narcistisch. Nu is dat nog steeds zo, maar heeft het Leven mij in Zijn hand. Voor hsp is geen plek meer.

Babs

Bericht door Babs » 08 jun 2019, 08:44

arkhétupos schreef:
07 jun 2019, 01:00
Als ik huil, gebeurt dat onvrijwillig.
Gevoelvol, maar toonloos.

Het lucht mij op
en dat is de enige zin die ik eraan kan geven.

Andere tranen kan ik niet aanzien
die moeten direct gestelpt worden

Niemand heeft het immers ooit verdiend
zo ongelukkig als ik te zijn.

Aldus Narcissus, vlak voor hij zichzelf vond.

Iedereen kan doodvallen
ik verzuip me wel in hun tranen.
Waow, wat een ijzersterk dichtsel. Hoe waar.

tengeltje11

Bericht door tengeltje11 » 08 jun 2019, 13:58

maar god heeft er dan toch niets mee te maken?jij vond een kracht om het af te blokken.
die kracht vond je toevallig bij god,maar god nam niet de hoge gevoeligheid weg,dat deed jij.

Babs

Bericht door Babs » 08 jun 2019, 18:03

tengeltje11 schreef:
08 jun 2019, 13:58
maar god heeft er dan toch niets mee te maken?jij vond een kracht om het af te blokken.
die kracht vond je toevallig bij god,maar god nam niet de hoge gevoeligheid weg,dat deed jij.
Neen. Er is niets afgeblokt er is van binnenuit vervangen. Beterrrrrr.

tengeltje11

Bericht door tengeltje11 » 08 jun 2019, 18:42

ik kan zoiets echt moeilijk geloven....
of je moet gewoon door iets een periode heel gevoelig geweest zijn,dan kan zoiets overgaan of wegebben.

maar net als autisme of adhd of eender wat,je wordt daarmee geboren,dat gaan niet plots over.

Babs

Bericht door Babs » 08 jun 2019, 21:26

tengeltje11 schreef:
08 jun 2019, 18:42
ik kan zoiets echt moeilijk geloven....
Oh maar dat geeft niet, want perfectie kun je ruiken. Hmmmmmmm, Oh how I love that smell. :grijns: :idea:

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 08 jun 2019, 22:11

"Perfect sensitief"
Komt over als: "perfect catatonisch"

Men voelt enkel nog maar wat men wil en huilt daarom.
De zintuigen en de spieren zijn 1-op-1 gekoppeld, zonder de (lastige/verhinderende) tussenkomst van het "Moralistische Brein".

(Met die definitie kun je overigens weer alle kanten op: Zowel Trump als Putin zijn beiden catatonisch, de een beweegt teveel, de ander te weinig. Dat komt door de problemen die nu binnen de EU gelden. Heeft het VK toch weer lekker de boel op weten te fakkelen, want er gebeurt wel degelijk iets.)

Het is overigens geen psychische aandoening, zo waarschuwen alle psychiaters: het is een tegenwoordigheid van geest.

Ik kan wel janken.

De "perfecte mens"?
(oh, nee, die kan immers niet meer huilen; noch van verdriet, noch van pijn, noch van vreugde, noch van genot.)

Doden huilen niet meer.
Stervenden nog 1 keer.
Zij die nog leven hebben geen reden tot huilen.
Geen bittere, geen zoete, geen zoute, noch hartige tranen.

Ik kan mij een categorie mensen voorstellen die slechts huilt omdat het goed is voor de bevochtiging van de ogen en de doorstroming van de traanbuis.
(Het voorkomt verstoppingen, met alle gevolgen van dien, en houdt zo de ogen zuiver.)

Voor die mensen zijn huil-films uitgevonden, want dat scheelt weer in de ziektekosten.
(Of videogames, waarbij je zoveel mogelijk fictieve mensen moet vermoorden voor je zelf gaat huilen van de pijn in je RSI. Maar geen nood: "Mijn baas geeft mij geen ergonomische werkplek, daarom heb ik RSI.")

Het zijn de zure tranen die het hardst bijten, maar dan heb je meestal iets verloren dat je nooit meer terug krijgen kan.

Een verloren liefde, door identiteitsverwarring bijvoorbeeld.

Da's zuur!
Neen: Het is bitter.

Maar bitter is gezond, alle medicijnen smaken bitter.
(Tenzij in een suikerjasje gehuld, dan zijn ze even zoet ...)

Verdrietig verdriet valt derhalve als medicijn op te vatten.
Zonder een apotheek nodig te hebben.

Of een suikerjasje.

Plaats reactie