Intense vriendschapsband... Iemand ervaring?

Over intuitie en innerlijke kracht, depressie, bizarre gevoelens, en nog veel meer gevoelens enzo...
Gesloten
Gebruikersavatar
Jupifer
Posts in topic: 3
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mar 2016, 12:14
Contacteer:

Intense vriendschapsband... Iemand ervaring?

Bericht door Jupifer » 19 mar 2016, 18:22

Zijn er hier nog leden die een vriend(in) hebben (van hetzelfde geslacht) van wie ze enorm veel houden?

Ik heb reeds 13 jaar een relatie met mijn vriendin maar sinds een paar jaar heb ik ook een makker die óók de hele wereld betekent voor mij. Mijn vrouw is de vrouw van mijn leven, maar mijn makker staat ook op nummer één.

Wat het extra "niet-kunnen" maakt is dat die dik 15 jaar jonger is.
Omdat ik zelf jeugdig van hart ben voel ik me perfect in zijn buurt. Het klikt gewoon supergoed!

Wat ik wel frappant vind, is dat ik altijd geweldig met hem meeleef en dat ik me slecht voel als ik weet dat hij in de shit zit, ik sta dan ook paraat om hem te helpen, zo fel heb ik dat met niemand gehad!

Ik omschrijf het als een liefdevolle vriendschap. Van mij uit dan, want ik weet niet hoe hij het beleeft.

Jammer dat ik het hem zelf waarschijnlijk nooit ga kunnen zeggen omdat dat een beetje raar is binnen een vriendschapsband. Maar de behoefte is er wel...
Ik kon geen verrassender onderschrift bedenken dan dit

Leon

Bericht door Leon » 19 mar 2016, 21:54

Nou mooi hoor, koester het maar.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 1
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 20 mar 2016, 16:13

Uit mijn verleden ken ik zulk soort vriendschappen en heb ze erg gekoesterd.

Dat is voorbij, helaas.

Nu heb ik iets nieuws: Een hernieuwing van de relatie met mijn iets oudere zus. Dus een broer-zus relatie.

Dat is iets nieuws voor mij. Tenminste nu. Want de relatie binnen het gezin hebben natuurlijk vroeger altijd al bestaan.

Met het incest-verbod in gedachten is dat ook wel bijzonder ..

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 1
Berichten: 6497
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 20 mar 2016, 20:53

Hallo Jupifer, welkom op dit forum.

Dergelijke vormen van vriendschap (her)ken ik wel, eveneens met uiteenlopende leeftijdsverschillen.
Ik zie zulke relaties als mentor-mentor relaties, beiden kunnen van elkaar iets leren. (Als de wil daar is.)
Jupifer schreef:Maar de behoefte is er wel...
Als de behoefte eenzijdig is, lijkt het mij het beste ze niet te uiten.
Het zou namelijk als een vorm van verkrachting over kunnen komen.

En waarom zou je het willen uiten? Voegt het iets toe aan de vriendschap?
Het gevaar bestaat dat de vriendschap eindigt, hetzelfde blijft, of heftiger wordt. En als je tevreden bent met de status-quo, waarom dan risico lopen?
1/3 kans op mislukking heb je alvast. Is dat je behoefte waard?

Verder lees ik tussen je regels door, dat je bang bent als homofiel aangewezen te worden. Dat kan ik kan mis hebben natuurlijk, dat is enkel maar mijn interpretatie.
Maar mag je tegenwoordig ook al niet meer "niet-praktiserend homofiel" zijn?
Onbegrijpelijk natuurlijk, want wat ben je dan wel: een "hater" zoals dat schijnt te heten?
Wat als dezelfde soort relatie tussen twee familieleden geldt? Is de relatie dan, volgens een of andere moraal, gelijk al incestueus, zonder dat er ooit sprake is geweest van incest?

Er zijn wel wat tekenen aan de wand, ben ik bang, ik probeer ze alleen niet te lezen, want het zou erop kunnen neerkomen dat je alleen van anderen die ongelijk aan je zelf zijn mag houden, als ware het een oorlog tegen Narcissus.

Dat vind ik maar raar hoor.

Gelukkig heb jij nog een vriendin, en is zij alles voor jou.
Heeft ze dat al eens geïtereerd? En ook gereflecteerd?
(Respectievelijk: "Ik ben alles voor jou" en "Jij bent ook alles voor mij")

Hou van jezelf en van je naaste, maar vergeet vooral niet om van jezelf te houden, anders ken je het begrip liefde niet en weet het ook niet (uit) te delen.

Zoiets dergelijks denk ik wel eens, mits ik in een goede bui ben.
(Hoe staat God, of de paus, eigenlijk tegenover geestelijke masturbatie? Ook een Zonde?)

Fijne avond nog,
memeticae.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Jupifer
Posts in topic: 3
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mar 2016, 12:14
Contacteer:

Bericht door Jupifer » 21 mar 2016, 10:15

Bedankt voor je antwoord memeticae!

Ik heb een heel goeie relatie met mijn vriendin, we hebben dagelijks minstens één stevig knuffelmoment. Ze weet ook wat mijn maat voor mij betekent en heeft er geen enkel probleem mee.

In de periode dat ik hem ontmoet heb, zat ik zeer slecht in mijn vel. Zwartgallig, gedeprimeerd, allesbehalve positief.
Ik was ook helemaal niet op zoek naar een jongere maat.
De ontmoeting is toevallig gebeurd.
Ik had bij de ontmoeting gewoon het idee dat ik moest kennismaken, en dat was voor mij ook voldoende, maar door een raar voorval heeft hij zonder het zelf te beseffen, die ellendige knop in mijn hoofd naar "positief" gedraaid. Er viel ter plekke een miljard kilo van mijn schouders af. Dat is de trigger geweest die hem die speciale plek heeft gegeven. Raar, ik weet het, maar zo is het gebeurd.

Ik heb hem al verteld dat hij me anders heeft leren denken, dat heeft hij positief opgevangen.
Daarnaast heb ik hem, toen hij zelf in een moeilijke periode zat, zijn hart eens laten luchten en toen heb ik ook gezegd dat ik niet "niks" kan doen als ik weet dat hij in de shit zit, en dat hij mijn belangrijkste maat is. Dat werd ook goed onthaald, hij zal wel verrast geweest zijn maar hij was zeker ook dankbaar.

Vroeg of laat zal er wel de juiste gelegenheid komen en hopelijk ook de juiste woorden :)
Ik kon geen verrassender onderschrift bedenken dan dit

Gebruikersavatar
tengeltje11
Posts in topic: 1
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 nov 2013, 19:07
Contacteer:

Bericht door tengeltje11 » 24 mar 2016, 15:13

ook ik herken het,alleen omgekeerd.

heb een man waar ik heel gelukkig mee ben,maar heb ook een hele goeie vriend,die ik al veel langer ken dan mijn man en die ook enorm hoog staat aangeschreven om het 'liggen-me-nauw-aan-het-hart-lijstje'.

in het begin kon mijn man(die toen mijn man nog niet was,maar waar ik wel een relatie mee had),het daar wat moeilijk mee hebben,snapte ik ook wel,het komt nu niet vaak voor dat je als man-vrouw,zo dicht bij elkaar staat,zonder dat er meer is.
ondertussen weet hij ook wel dat er echt niets meer achterzit,ook van zijn kant niet.

koester het!

we zijn een jaar of 5 terug verhuisd(3 kwartier rijden van onze vorige woonplaats),en daardoor is het contact wat verwaterd,totaal niet helemaal weg,maar eerder 'normaal' vriendschappelijk geworden en elkaar nu en dan eens horen of zien.

jammer,maar dat is nu ook eenmaal het leven....
There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a man

Gebruikersavatar
Jupifer
Posts in topic: 3
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mar 2016, 12:14
Contacteer:

Bericht door Jupifer » 24 mar 2016, 15:42

Dankjewel tengeltje11

Ik koester het zeer zeker!
Ik kon geen verrassender onderschrift bedenken dan dit

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast