Hit and run

Over intuitie en innerlijke kracht, depressie, bizarre gevoelens, en nog veel meer gevoelens enzo...
Gesloten
Leon

Hit and run

Bericht door Leon » 28 mei 2015, 16:09

Net van Wilco het bericht gekregen dat hij zijn account wil laten verwijderen. Ik heb hem naar Paul verwezen, maar zag dat hij zijn teksten al heeft weggehaald.

Het is alsof er in het algemeen behoefte is om iets bij iemand neer te leggen, en dan weer er vandoor te gaan. Ik weet dat ik generaliseer.

Dat mogelijke "neerleggen" daar gaat het om. Ook zou het "vissen" hebben kunnen zijn. Ik bijt soms wel in het aas, en ben zo eerlijk mogelijk, hoewel alles tegen mij gebruikt kan worden, wat ook wel gedaan is.

Alleen eerlijkheid heeft toekomst...

Alleen die toekomst komt niet denk ik....

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 4
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 28 mei 2015, 16:21

Errug lullig inderdaad. Na al je inspanningen ..

Was ík zo verrast door zijn 'eerlijkheid'. Ben ik ook in de maling genomen ..

Of niet?

Het blijft ook wel staan denk ik.

Weet ik veel.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 16
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 28 mei 2015, 16:25

Ik krijg het gevoel dat hij denkt dat hem het aas van de haak gegeten is, maar geen vissen heeft gevangen. Maar ja, dat is slechts een gevoel, geen oordeel.

En ik maar denken: "Het is goed vissen in troebel water."

Als broekvent ging ik ook wel eens vissen. Ik hield van vissen, maar niet van vissen vangen. Daarom had ik alleen een dobber en lood aan mijn lijntje, geen haak. Het mooiste moment was als de dobber toch bewoog, dan wist ik een vis aan het lijntje te hebben. Hem dan niet te vangen vond ik wel zo eerlijk.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 28 mei 2015, 16:26

Ik weet het niet, paranoide door dit soort dingen, dat "neerleggen" is denk ik toch waarschijnlijker dan "vissen". Ik hoopte elders zodanig gebeten te hebben dat ik met dat vissen-idee klaar was.

Maar net als die figuur met dat stukje over tijd, legt iets neer, en foetsie...

Leon

Bericht door Leon » 28 mei 2015, 16:29

ManeoPurgo, even actief, en foetsie, zijn dat nou soms "geesten" ?

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 16
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 28 mei 2015, 17:06

Manopungo had al aangegeven dat zijn aandachtsspanne hooguit een week was. Een soort van self-fulfilling prophecy?

Geesten? Ha ja, de geesten van Nostradamus dan.
Wat dacht je van al die mensen die enkel registreren om ook de afgesloten delen van het forum te kunnen lezen?

(En dan bedoel ik jou, meelezer! :smt039 Hehehe, vierde muur doorbroken)

Wilbrink zit gevangen in zijn eeuwige nu-moment, voor hem is de tijd gestopt.
Wilco beweerde dat hij op zoek was naar waarheden en niet naar psychologie, nou ja, ook goed. Overigens vraag ik me af of filosofie wel een tak van sport is die op zoek is naar waarheid, of meer een die probeert het begrip waarheid te ontrafelen.

Maar ja, dat "neerleggen" en "weglopen" zou je trollen kunnen noemen. Is dat erg? Ik denk het niet, ik hoop dat ze er plezier aan beleefd hebben, net zoals ik met plezier mijn reakties opschrijf.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 28 mei 2015, 17:15

Ja natuurlijk vrijheid blijheid. Jammer dat investeringen niet altijd wat opbrengen.

Ik trek me nog wel Wilco's opmerkng aan dat filosofie zonder het hart zou worden beoefend. Mogelijk geldt dat het hart rustig gehouden wordt met filosofie, of zoiets...

Waar het hart van vol is...dat laten we er buiten, zoiets...

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 4
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 28 mei 2015, 17:25

Het kan wel wat harder léon.

Leon

Bericht door Leon » 28 mei 2015, 17:30

Yopi, noem je me nu een mietje?

Ach dat was Socrates toch ook...

Leon

Bericht door Leon » 28 mei 2015, 17:39

wat uitleg: Symposion van Plato, de mooie jongen Aristophanes die lonkt naar Socrates in de rol van poot, maar Socrates die die rol afwijst...dus miet denk ik dan, wild guess misschien...

Leon

Bericht door Leon » 28 mei 2015, 17:47

.....want het waren allemaal homos die Oude Grieken, dat is toch de assumptie? Ja, sh*t, point taken...

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 4
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 28 mei 2015, 17:53

Ik wilde alleen maar zeggen dat je je primaire reactie wat meer voor het voetlicht moet brengen. Zonder dat het vervuilt is door gedachtes.

Zo iets.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 4
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 28 mei 2015, 17:56

(vervolg.

Mijn sluit/haakje doet het niet om een of andere reden, en het streepje ook niet.

Als ik weet hoe je primair reageert, zijn de secundaire gedachtes welkom.

Zo iets.

Leon

Bericht door Leon » 28 mei 2015, 17:59

mijn primaire reactie is feiten delen, zonder andere intentie dan de entropie een beetje te verdelen, daarna wordt het inderdaad een persoonlijke chaos

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 16
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 28 mei 2015, 18:15

Leon schreef:Ja natuurlijk vrijheid blijheid. Jammer dat investeringen niet altijd wat opbrengen.

Ik trek me nog wel Wilco's opmerkng aan dat filosofie zonder het hart zou worden beoefend. Mogelijk geldt dat het hart rustig gehouden wordt met filosofie, of zoiets...

Waar het hart van vol is...dat laten we er buiten, zoiets...
Dat heb ik me maar afgeleerd, het verwachten van rendement van mijn investeringen. Dat leidde tot niets en ik werd er ongelukkig van. Gelukkig ben ik niet gestopt met investeren, ik vind het veel te leuk, dat vissen zonder haak.

Waarschijnlijk ziet hij filosofie alleen als een hoofd-kwestie en niet als psychosomatisch: de zoveelste gevangene van D.

Hij trekt zijn berichten terug, dus waar het hart vol van was deed de mond overlopen, misschien schrok hij wel van zijn eigen gedachten? Te intiem misschien?

Of is dit nu roddelen.

Hoe dan ook, ik denk dat het wel nut heeft gehad. Voor wie, dat durf ik niet te zeggen.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 28 mei 2015, 18:19

mij heeft het laten zien wat mijn narcistische roots waren..

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 16
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 28 mei 2015, 18:26

Aha. Daar ben ik eigenlijk best wel benieuwd naar, de redenatie achter die conclusie.

En nu weer over tot de orde van de dag:
Was het nuttig en daarom leerzaam?
Was het leerzaam en daarom nuttig?

Of heb je maar gewoon het nuttige met het leerzame verenigd, in de (stille) hoop dat aangenaam ook nog meedoet?

;)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 28 mei 2015, 18:35

nuttig-leerzaam als non-dualistisch...

investeren is alijd nuttig

leerzaam is wat er gebeurt met de investering

in mijn hoofd: ik herkende de aandachtsdrang, het bijbehorende jezelf heel wat vinden, ik kon dat in perspectief plaatsen

ik heb het in perspectief geplaatst en kreeg hier positieve reacties op

ik ging door met in perspectief plaatsen, hetgeen resulteerde in afhaken

leermoment: hoewel ik toe ben aan perspectief, hoeft een ander dat niet te zijn

ik ga dus het perspectief niet herhalen...

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 16
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 28 mei 2015, 19:33

Want afhaken is slecht? Niet nuttig?
Was jij degene die afhaakte?
Of had je het in een ander perspectief willen plaatsen.

(Wiens perspectief wil je niet herhalen eigenlijk?)

Nou ja, gedane zaken nemen geen keer, hindsight is 20/20 maar gooi het kind niet alvast met het badwater weg.
hoewel ik toe ben aan perspectief, hoeft een ander dat niet te zijn
Dat is inderdaad wel heel narcisistisch gedacht.
ik ga dus het perspectief niet herhalen...
Vanuit egoïstische of altruïstische overwegingen?
"Mijn" Narcist, zou dat dus wel doen.

Misschien vond hij deze wolk van vogeltjes wel niet mooi, en probeert alle aanwezigheid te wissen, zodat we maar niet achter hem aan komen vliegen.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 28 mei 2015, 20:02

ik praat vanuit het belang van veel deelnemers aan het forum

vanuit een ander belang is dat weer anders inderdaad

als we alle belangen door elkaar gaan halen, dan weet ik het niet meer

misschien dat je nog iets van belang hebt aan de kwaliteit van een deelnemer, dat moet zich toch bewijzen? Of heb jij dat in twee tellen gezien?

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 16
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 29 mei 2015, 00:19

Ja, je kent me toch onderhand wel een beetje? Ik heb mijn vooroordeel klaar en ga dat vervolgens toetsen. Zo weet ik of mijn vooroordeel enigszins klopte, soms sta ik voor verrassingen, soms niet en achteraf weer wel. Dat hangt van de kwaliteit van de deelnemer(s) af.

(Nou moet ik zeggen dat ik met Wilco weinig interactie heb gehad, ik bedoel, iemand die als moniker "psyche" aanneemt doet mij teveel aan het algemene gebruik van psychedenken. En dan ook nog beweren er niet naar op zoek te zijn. Maar dat is mijn vooroordeel.)

Laten we dit forum niet tot een facebook ver ... eehhh ... worden alsjeblieft.
Daar wordt niemand wijzer van.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 29 mei 2015, 05:46

mooie methode, wat ruw misschien

ik kan maar geen rekening houden met het mogelijk vooroordeel dat ik altijd als eerste bovenop nieuwelingen spring om die mijn behandeling te geven...

maar goed ik ben ook bijna altijd beschikbaar tijdens nieuwe berichten (get a life!)

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 16
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 06 jun 2015, 19:39

Tsja, ruw. "Zachte heelmeesters ..." (Niet dat ik denk dat ik een heelmeester ben hoor.)
Ruw kun je polijsten. Een al gladde steen kun je niet gladder maken, wel verruwen.

Dat jij nieuwelingen je "speciale aanpak" geeft, geeft anderen weer stimulans om ook te reageren.

Hehe, I already have one, thank you.
;)

(Bijna altijd ja, totdat je er weer een maandje tussenuit knijpt)
:greins:
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 06 jun 2015, 20:18

er waren door mijn maand weg en naamsverandering wel weer twee oude rotten terug intangibleradjanogwat en mtheman, ben bang dat dat meer is dan correlatie. Toen ik vroeger op judo zat en altijd de sterkste, werd ik door de leraar, een vriend van mijn vader, bij een seniorengroep gezet, daar gooide ik iemand de eerste les een bloedneus en van schaamte ging ik terug naar de oude groep, dat was zo'n teleurstelling voor een jongen dat deze mij uit pure frustratie aanviel in de kleedkamers.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 16
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 06 jun 2015, 20:28

Judo is toch bedoeld als zelfverdediging? Niet als aanvallende techniek?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 06 jun 2015, 20:31

ja die jongen dacht waarschijnlijk anders.

ooit op de lagere school kon ik het pesten wat temperen door iemand demonstratief een schouderworp te geven, hij maakte een heel cirkeltje door delucht, maar ik ving hem wel gewoon op.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 16
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 06 jun 2015, 20:42

Haha, je had jezelf verdedigd zonder brokken te maken.

(Tussen haakjes. Toen ik je zag vermoedde ik al dat ik geen ruzie met je moest maken ... geen fysieke ruzie dan toch. Ik dacht: "Daar zit iemand die zichzelf weet te verdedigen, ondanks of dankzij zijn uiterlijk." Maar ik moet zeggen, het gaat je geestelijk ook wel goed af.)

(Ik geloof dat ik vandaag in een complimenteuze bui ben, beter maar gewoon gebruik van maken.)
:greins:

Je geeft jezelf naar mijn mening te veel eer als je denkt dat het enkel aan jou ligt dat oudgedienden tijdens jouw radiostilte weer reageerden. Ik weet niet of die correlatie wel klopt. Zie je? Complimenteus.

We kunnen het natuurlijk wel aan ze vragen ... bij deze.
(Ik denk overigens dat ik het antwoord wel weet.)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 06 jun 2015, 20:48

ik voel me als op die klok tussen zeven en acht uur, wil ruimte maken om het idee te hebben nodig te zijn...snap jij het nog?

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 16
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 06 jun 2015, 20:58

Misschien wel. Ik heb je al eens eerder gezegd dat je jezelf geen Jezuscomplex moet aanpraten, laat dat maar aan anderen over. Anders word je toch niet geloofd.

Neemt niet weg dat als je uit zuiver/puur/louter altruïstische overwegingen de klok tussen 7 en 8 uur wilt zien, en ermee weet te leven, daar volgens mij niks mis mee is. Op die chemische klok zit je tussen stikstof en zuurstof in, meer tegen 8 uur dan tegen 7 uur (ca. 80% zeven uur en 20% acht uur, net als de atmosfeer, heel natuurlijk dus eigenlijk wel, zo beschouwd.)
Laatst gewijzigd door memeticae op 06 jun 2015, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 06 jun 2015, 20:58

verdediging ja, als je daar goed in bent kan je er constant mee bezig zijn...

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 16
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 06 jun 2015, 21:05

Ja nou ja, correlatie wil dat je je dan constant aangevallen voelt, toch?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 06 jun 2015, 21:08

logica...

fantasie...

correlatie...

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 16
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 06 jun 2015, 21:12

wil ruimte maken om het idee te hebben nodig te zijn
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 06 jun 2015, 21:26

Ja sektes en radicale groeperen willen graag laten weten dat je uitverkoren bent, ik vind dat ik onverkoren ben, overbodig, niet nodig, soms zijn mensen ook heel goed in dat overbrenegen.

Naast een probleem met cortisol, is dat misschien ook wel volwassen te benaderen dat onverkoren zijn.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 16
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 06 jun 2015, 21:54

Het lijkt mij niet meer dan logisch.

Biologisch gezien zijn we allemaal "ongelukjes", of liever: "toevalligheden".

Om nou betekenis aan dat toeval te hechten, gaat mij te ver.
Zoals een hoop stelletjes die "gepland" een kind willen nemen en blijken er geen te kunnen krijgen zonder hulp van de wetenschap. Dat moet dan wel een uitverkoren kind zijn, dat later diep diep diep ongelukkig zal worden omdat het niet aan de verwachting van zijn ouders zal kunnen voldoen. Pas bij het overlijden van die twee, het zich vrij zal kunnen voelen, als het durft.
(Maar ja da's een vooroordeel natuurlijk, het vooroordeel dat eugenetica slecht zou zijn.)

Dat met dat cortisol begrijp ik niet.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 06 jun 2015, 22:04

bepaalde geestelijke problemen zijn terug te voeren of de aanmaak van het stress-remmende hormoon cortisol. Onder stress (jagen) kunnen wij met cortisol op 110% funtioneren, en met de moderne stress doen veel bijna niets anders meer, maar de hoge doses hebben als bijwerking geestelijke problemen van depressieve aard, jezelf minder waarderen bijvoorbeeld, niet meer trots zijn op prestaties, zodat (logica van het lichaam) je op zou kunnen houden met presteren. Helaas kan je dat ook juist weer opvatten als reden om nog meer te gaan presteren, wat sommigen ook echt lukt.

En de mensen die dat dan lukt vereren we dan als grootheden.

Leon

Bericht door Leon » 06 jun 2015, 22:18

memeticae schreef:Ja nou ja, correlatie wil dat je je dan constant aangevallen voelt, toch?
dat was de grap...

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 16
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 06 jun 2015, 22:20

Stresskippen.

Ik denk overigens dat die mensen die "wij" dan vereren stijf staan van de cocaïne. Maar ja: "Live fast, die young", is ook maar een filosofie natuurlijk. (Die Keith Richards maar niet schijnt te willen begrijpen)

Maar ik begrijp dat jij een probleem ermee hebt? Teveel of te weinig cortisol?
Cushing of Addison?

Of heb ik het verkeerd begrepen?

Oei, ik heb mezelf hier weleens "niets" genoemd. Correlerend zou ik dan stijf moeten staan van de stress. Zou het kunnen zijn dat een overdosis cortisol je juist heel rielekst maakt? Overzicht krijgt? Of moet je brein daar ook aan meewerken ...
Onder stress (jagen) kunnen wij met cortisol op 110% funtioneren, en met de moderne stress doen veel bijna niets anders meer
Het lijkt wel een apriori-algoritme.
Van 110% naar 120% naar 130% &c. totdat je lichaam niet meer kan.
Dan ga je sporten en de adrenaline-junk is geboren.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 16
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 06 jun 2015, 22:20

Leon schreef:
memeticae schreef:Ja nou ja, correlatie wil dat je je dan constant aangevallen voelt, toch?
dat was de grap...
Grapjas.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 06 jun 2015, 22:24

zo ernstig is het niet, maar ik denk teveel (dubbele bodem)

ja adrenaline junk is nog een bekend begrip, cortisol-junk niet...

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 16
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 06 jun 2015, 22:41

Volgens mij wel, bij ingewijden.

De AMA, enzo ... paroxetine, seroxat, seresta, engazonogmaarevendoor.
Symptoombestrijding, in plaats van de oorzaak weg te nemen, levert blijkbaar het meeste op.
Sterker nog, creëer meer stress en je hebt meer klanten.
Maar een wietje of een hashje mag niet! Ja kopen wel, zelf in je tuin zetten levert ze niks op. Het verbaast me eigenlijk dat al die zelfbouw wijn- en bierkitjes nog niet verboden zijn.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten