Rotgevoel

Over intuitie en innerlijke kracht, depressie, bizarre gevoelens, en nog veel meer gevoelens enzo...
Gesloten
neus

Rotgevoel

Bericht door neus » 18 nov 2013, 19:36

Na wat heen en weer reageren met Fred heb ik een soort rotgevoel. Wat is jullie oordeel over hoe ik reageer? Ik denk zelf dat ik de grens van fatsoen wel bewaak, maar dat ik ook niet teveel mijn authenticiteit inlever. Ik weet dat ik nogal snel het idee kan hebben dat ik iets weet. Lastig hoor...

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 2
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 19 nov 2013, 14:34

Ik vind het goed dat je direct reageert. Iets wat je normaal naar mijn idee niet zo doet.

Ik zelf ken Fred dus van een ander forum. Ik heb het idee dat veel van wat hij publiceert (even buiten jou om Fred) 'kant en klaar' is. Dan krijg ik de neiging om het niet meer te lezen. Aan de andere kant kan Fred heel goed reageren op wat ik zelf inbreng. Maar ik ben een stuk langzamer als hij. Dus helemaal goed gaat dat niet.

Fred?

neus

Bericht door neus » 19 nov 2013, 15:09

Hallo Yopi, dank voor jouw reactie.

Raar dat mijn eigen perceptie is dat ik vaak te direct reageer, en dat juist zo min mogelijk zou moeten doen (om anderen niet te kwetsen), en nu geef jij aan dat dit juist wel prettig overkomt bij jou. Waarom is dat prettiger?

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 2
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 19 nov 2013, 15:16

Ik realiseer me dat dat vooral in dit geval is en niet in het algemeen.
Zelf laat ik mijn reacties vaak zitten ..

neus

Bericht door neus » 19 nov 2013, 15:44

Ja die neiging heb ik dus zelf ook. Ik denk altijd dat "sympathiek zijn" het meest belangrijk is van allemaal. Maar soms zal je natuurlijk ook wel sympathiek zijn als je iemand wat harder aanpakt. Leraren zullen misschien ook juist helemaal niet bang moeten zijn om niet sympathiek te zijn, als de boodschap maar overkomt. Wat dan voor anderen weer sympathiek is. Je kunt het toch nooit bij iedereen maken. Best wel lastig, gevoelsmatig, want we hebben geleerd om toch vooral één lijn te trekken en consequent te zijn. Alleen dan geldt je als betrouwbaar onderdeel van de samenleving. En wie zegt nou: "Schijt, dan ben ik maar onbetrouwbaar!"?

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 1
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 20 nov 2013, 02:58

een vraag die misschien verder helpt: Wie wil je wat bewijzen neus?
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

neus

Bericht door neus » 20 nov 2013, 08:55

Je hebt gelijk, teveel gericht op extrinsieke beloningen...

Fred
Posts in topic: 1
Berichten: 61
Lid geworden op: 17 nov 2013, 15:44
Contacteer:

Bericht door Fred » 20 nov 2013, 09:28

Hoi Yopi.
Wat dat "kant en klaar" betreft: ik heb inderdaad de laatste 15jaar al lezend en studerend en overwegend heel wat "opgeslagen", zowel letterlijk als figuurlijk.haha.
"Existence is not a problem to be solved, it is a mystery to be lived. And you should perfectly be aware what the difference is between a mystery and a problem.”
Osho.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten