The Master

Over intuitie en innerlijke kracht, depressie, bizarre gevoelens, en nog veel meer gevoelens enzo...
Gesloten
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 5
Contacteer:

The Master

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 01 nov 2012, 20:25

The Master

Once upon a time, a master was talking to a crowd of people, and his message was so wonderful that everyone felt touched by his words of love. In the crowd there was a man who had listened to every word the Master said. This man was very humble, and he had a great heart. He was so touched by the Master's words that he felt the need to invite the Master to his home. When the Master finished speaking, the man walked through the crowd, looked into the eyes of the Master, and told him, "I know you are busy and everyone wants your attention. I know you hardly have time to even listen to my words. But my heart is so open and I feel so much love for you that I have the need to invite you to my home. I want to prepare the best meal for you. I don't expect you will accept, but I just had to let you know." The Master looked into the man's eyes, and with the most beautiful smile he said, "Prepare everything. I will be there." Then the Master walked away.

At these words, the joy in the man's heart was strong. He could hardly wait to serve the Master and to express his love for him. This would be the most important day of his life: The Master was going to be with him. He bought the best food and wine, and found the most beautiful clothes to offer as a gift to the Master. Then he ran home to prepare everything to receive the Master. He cleaned his entire house, prepared the most wonderful meal, and made the table look beautiful. His heart was full of joy because the Master would soon be there. The man was waiting anxiously when someone knocked at the door. Eagerly, he opened the door, but instead of the Master, he found an old woman. She looked into his eyes and said, "I am starving. Can you give me a piece of bread?" The man was a little disappointed because it was not the Master. He looked at the woman and said, "Please, come into my house." He sat her in the place he had prepared for the Master, and gave her the food he had made for the Master. But he was anxious and could hardly wait for her to finish eating. The old woman was touched by the generosity of this man. She thanked him and left.The man had barely finished preparing the table for the Master again when someone knocked at the door.

This time it was another stranger who had traveled across the desert. The stranger looked into the man's face and said, "I am thirsty. Can you give me something to drink?" The man was a little disappointed again because it was not the Master. He invited the stranger into his home, and sat him in the place he had prepared for the Master. He served the wine he had intended to give the Master. When the stranger left, the man again prepared everything for the Master. Someone knocked at the door again. When the man opened the door, there stood a child. The child looked up at the man and said, "I am freezing. Can you give me a blanket to cover my body?" The man was a little disappointed because it was not the Master, but he looked into the eyes of the child and felt love in his heart. Quickly he gathered the clothes he had intended to give the Master, and he covered the child with the clothes. The child thanked him and left. The man prepared everything again for the Master, and then he waited until it was very late. When he realized the Master was not coming, he was disappointed, but right away he forgave the Master. He said to himself, "I knew I could not expect the Master to come to this humble home. Although he said he would come, something more important must have taken him elsewhere. The Master did not come, but at least he told me he would, and that is enough for my heart to be happy."

Slowly he put the food away, he put the wine away, and he went to bed. That night he dreamed the Master came to his home. The man was happy to see him, but he didn't know that he was dreaming. "Master you came! You kept your word."
The Master replied, "Yes, I am here, but I was here before. I was hungry, and you fulfilled my need for food. I was thirsty, and you gave me the wine. I was cold, and you covered me with clothes. Whatever you do for others, you do for me."The man woke up, and his heart was filled with happiness, because he understood what the Master had taught him. The Master loved him so much that he had sent three people to give him the greatest lesson: The Master lives within everyone. When you give food to the one who is starving, when you give water to the one who is thirsty, when you cover the one who is cold, you give your love to the Master.

Introduction from Don Miguel Ruiz' book "The Mastery of Love"

Erg mooi verhaal vind ik zelf :)
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

yopi
Posts in topic: 3
Contacteer:

Bericht door yopi » 02 nov 2012, 13:50

Wat maar weer bewijst dat liefde blind is ... :-k

Intangible Radjanamadjo
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 03 nov 2012, 02:46

yopi schreef:Wat maar weer bewijst dat liefde blind is ... :-k
Als je geinteresseerd bent, heb ik wel een linkje naar de pdf van het boek Yopi..

Los daarvan ben ik wel erg benieuwd wat je hier mee wilt zeggen...

als liefde blind is, zoals jij zegt, dan verwijt je 'haar' eigenlijk dat ze onpersoonlijk is en geen onderscheid maakt. En dat is juist de kracht :)
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

yopi
Contacteer:

Bericht door yopi » 03 nov 2012, 11:58

Als je geinteresseerd bent, heb ik wel een linkje naar de pdf van het boek Yopi..
Ik ben bang van niet, maar kan het niet nalaten er naar te kijken. Dus stuur maar ..

als liefde blind is, zoals jij zegt, dan verwijt je 'haar' eigenlijk dat ze onpersoonlijk is en geen onderscheid maakt. En dat is juist de kracht.
Wat dat laatste betreft: Vrouwe Justitia blindheid is het 'zonder aanziens des persoons'. Bij ideale liefde denk ik aan 'onvoorwaardelijke liefde voor elk persoon apart'.

De meester zien in elke persoon vat ik op als een soort platoonse liefde voor de idee mens, die in elk individu er doorheen straalt.
Als het werkelijk de op aarde neergedaalde persoonlijke liefde is, die Jezus predikte en probeerde te laten zien en misschien uitoefende, dan zullen de schellen die van de ogen vallen van de mensen die zijn invloed ondergaan vooral juist de algemeenheden zijn, van familie, volk en andere identificaties.

In het verhaal valt me blindheid op, die dan wel in de droom opgeheven wordt, van verblinding door hoogachting, vervolgens verblinding door terugval in het gewone en de opheffing alleen door een droom.

Maar ik had ook gewoon in kunnen stemmen met wat jij zei:
"Erg mooi verhaal vind ik zelf :) "

Intangible Radjanamadjo
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 03 nov 2012, 12:20

yopi schreef:
Ik ben bang van niet, maar kan het niet nalaten er naar te kijken. Dus stuur maar ..
zal je een pb sturen!
yopi schreef:

als liefde blind is, zoals jij zegt, dan verwijt je 'haar' eigenlijk dat ze onpersoonlijk is en geen onderscheid maakt. En dat is juist de kracht.
Wat dat laatste betreft: Vrouwe Justitia blindheid is het 'zonder aanziens des persoons'. Bij ideale liefde denk ik aan 'onvoorwaardelijke liefde voor elk persoon apart'.
Dat komt later in het boek ook naar voren. Je hebt met iedereen een 1-op-1 relatie, en daarbinnen de mogelijkheid om van de ander te houden om wie hij/zij is. Dus wat dat betreft sluit jouw idee van ideale liefde perfect aan bij wat Don Miguel zegt.
yopi schreef:De meester zien in elke persoon vat ik op als een soort platoonse liefde voor de idee mens, die in elk individu er doorheen straalt.
Als het werkelijk de op aarde neergedaalde persoonlijke liefde is, die Jezus predikte en probeerde te laten zien en misschien uitoefende, dan zullen de schellen die van de ogen vallen van de mensen die zijn invloed ondergaan vooral juist de algemeenheden zijn, van familie, volk en andere identificaties.
Absoluut. Alle voorwaarden die we aan elkaar stellen zijn in principe onze projecties op de ander en waar de ander nooit aan kan voldoen. Dus wat dat betreft zijn dat de schellen voor onze ogen. Vanuit de opvoeding ed krijgen we allemaal mee hoe we moeten zijn, hoe we ons moeten gedragen en wat er van ons verwacht wordt. Terwijl de meester in de ander zien, juist het tegenovergestelde is, namelijk het besef dat iedereen van zichzelf al goed is. Het 'meester zijn' gaat in het boek dus niet over meester in de zin van dat je er van kunt leren, het gaat er om dat iedereen meester is in het zichzelf zijn. En als je dat kunt erkennen in de ander, kun je dat ook voor jezelf erkennen en kun je langzaam wat schellen los pellen.
yopi schreef:In het verhaal valt me blindheid op, die dan wel in de droom opgeheven wordt, van verblinding door hoogachting, vervolgens verblinding door terugval in het gewone en de opheffing alleen door een droom.
Is het niet zo dat de dingen die het meest wezenlijk en waar zijn en die we in ons hart koesteren, de dingen zijn die zich recht voor onze neus bevinden?
En ik denk dat je heel goed de punten aangeeft, waar het in essentie over gaat in dit verhaal. Waarom een Meester nodig hebben, als we het al overal om ons heen kunnen vinden?
yopi schreef:Maar ik had ook gewoon in kunnen stemmen met wat jij zei:
"Erg mooi verhaal vind ik zelf :) "
:) Dit vind ik erg mooi en eerlijk van je :peace:

yopi
Contacteer:

Bericht door yopi » 04 nov 2012, 12:42

Dank je Radja .. Nu wordt ik toch nieuwsgierig. Ik wacht op een e-mail voor bevestiging van mijn account en dan zal ik de pdf in ieder geval downloaden ..
"Eruditie is alleen weggelegd voor loosers".
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)

Intangible Radjanamadjo
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 04 nov 2012, 21:43

yopi schreef:Dank je Radja .. Nu wordt ik toch nieuwsgierig. Ik wacht op een e-mail voor bevestiging van mijn account en dan zal ik de pdf in ieder geval downloaden ..
Leuk :)

ps. Ik wist niet dat je bij 4shared tegenwoordig zelf ook een account dient te hebben.. maar goed, komt vanzelf goed hoor ik al wel!

nx
Posts in topic: 1
Contacteer:

Bericht door nx » 07 nov 2013, 14:33

Thema van dit verhaal komt in heel veel religies/ overtuigingen terug.

Intangible Radjanamadjo
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 09 nov 2013, 18:13

nx schreef:Thema van dit verhaal komt in heel veel religies/ overtuigingen terug.
Jep.. is dan ook niet iets van een bepaalde stroming, maar eerder iets universeels.. de liefde die we zoeken dragen we al ons hele leven bij ons, maar omdat conditionering ons heeft geleerd de liefde buiten onszelf te zoeken, verwarren we de 2 nogal eens..

Gesloten