depressiviteit

Over intuitie en innerlijke kracht, depressie, bizarre gevoelens, en nog veel meer gevoelens enzo...
Gesloten
jim
Posts in topic: 2
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 dec 2007, 21:56
Contacteer:

depressiviteit

Bericht door jim » 23 jan 2008, 22:10

hee,, mensen,, iemand tips tegen depressiviteit,, voel me de laatste tijd klote,, heb wat prive dingetjes mee gemaakt,, waardoor ik op eigen benen terecht ben gekomen,,
waar ik achter ben gekomen dat als ik zijnde alleen mezelf kan vertrouwen,, voel me laaste maand daardoor vet depressief,,

ben veel gaan denken,, naar het geluk in het leven,,

maar goed niet afdwalen op de vraag,,
hoe verhelp je het,, want weglopen doormiddel van werken ontspanning helpt niet,, medicijnen zijn voor mij geen optie,,


dan vraag 2;
wat is het ware geluk,, hoe vind je het hoe houd je het vast??

Gebruikersavatar
ziznl
Posts in topic: 1
Berichten: 2382
Lid geworden op: 11 okt 2007, 12:15
Contacteer:

Bericht door ziznl » 23 jan 2008, 22:24

Recht voor zijn raap vraag!

Recht voor zijn raap antwoord!

Je moet voor 50% gewoon WEL weglopen = dus afstand nemen door werk en ontspanning. Maar natuurlijk is dat niet genoeg.

Je moet voor 50% erinduiken = depressie diep in de ogen kijken. Diep voelen, niet HOE en niet WAAROM voel ik , maar "WAT" voel ik. Gewoon VOELEN zonder denken. Dan komen de gedachten vanzelf.

Belangrijkste tip: zoek mensen waar je mee kan 'praten' hierover. Gewoon praten. Niets bijzonders. Praten over koetjes en kalfjes EN over het GEVOEL.

Je kunt ook een soort dagboek of klaagboek hier op forum openen. Dan lullen wij wel tegen je aan. Geen probleem.
NeoCartesiaan:
"Ik denk (mezelf), dus ik ben (een bedachte gedachte)."
"Ik spreek (tegen mijn begeerde geliefde), dus jij bent (een besproken sprookje)."
"Ik vecht (tegen mijn gevreesde vijand), dus jij bent (een omstreden strijd)."

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 23 jan 2008, 22:55

Als je geen mensen kent om mee te praten hierover, kan je een pastoraal werker (kerk) zoeken of je door huisarts laten verwijzen naar een onafhankelijk luisterend oor.

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 1
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 24 jan 2008, 17:04

Ja ik deel de mening van ziznl en okke hier volledig er over praten is echt een heel goed 'medicijn', ff je hart luchten bij iemand die je vertrouwd, die je begrijpt, of i.i.g begrip voor jou kan opbrengen.

Maar goed de vragen over geluk in het leven/ levensgeluk.
Geniet van de kleine dingen, sta open om liefde en geluk te ontvangen.
Probeer positief te blijven, dat is constructief, wees blij met de dingen die wel goed zijn. Heb vertrouwen, houd vertrouwen. Uiteindelijk komt alles wel weer goed.

De pijn gaat niet vanzelf weg, schrijf er over (in een dagboek ofzo[Edit]ow ziznl had zon soort idee ook al, had ik nog niet gezien[/Edit]), praat erover, probeer de pijn te vergeten (maar dat gaat vanzelf), denk aan leuke herinneringen.

Naja veel steun van mij aan jou gewenst Jim
Kop op 'fighter' :smt065
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

VC
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 dec 2007, 15:41
Contacteer:

Bericht door VC » 28 jan 2008, 17:49

Hallo Jim,

Ik heb zelf ook wel eens last van depressieve gevoelens. Het is niet dat ik niet weet wat mij gelukkig kan maken : dat weet ik juist wel ! Maar dat geluk bereiken, dat is wat anders ......

Als ik niet meer weet wat gedaan met mezelf, en ik voel mij rusteloos, en als niets mij meer kan verstrooien, dan ga ik meestal een poosje joggen in het park. Dat levert mij verschillende voordelen op : ik word lichamelijk goed moe, zodat ik tenminste DIE nacht goed zal kunnen slapen (zonder te piekeren), en het maakt mijn hoofd leeg. Daarna zie ik
alles veel duidelijker, en ik heb ook meer moed om aan bepaalde dingen te beginnen.

Het maakt mij ook een beetje trots omwille van de sportieve prestatie zelf : ik ben tenslotte al 41, en niet iedereen kan op die leeftijd nog een uur rennen .....

Verder tracht ik objectieven en interesses te hebben in het leven. Ik reis graag, en leer graag andere talen. Dat zijn dingen die mij oprecht blij maken, los van mijn op dat moment goede of minder goede relaties mat andere mensen.

Ik denk dat jou dat ook zou kunnen helpen : tracht, los van de zinvraag van het leven, bij jezelf na te gaan wat je echt graag doet of wat je gelukkig maakt. Je moet dat een beetje egoïstisch bekijken : niemand heeft daar wat mee te maken !

Met iemand praten over je gevoelens helpt natuurlijk ook altijd. Dat klaart de lucht een beetje uit ....

Ik hoop dat deze tips je van dienst kunnen zijn. Ik wacht op je reactie !

Groetjes en sterkte !
Filosoferen is op zoek gaan naar de kern van alle dingen.

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 3
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 28 jan 2008, 17:52

Het beste, maar ook meteen het moeilijkste lijkt het mij als je zowel het gevoel van geluk als depressieve gevoelens bekijkt zoals ze zijn: gevoelens.

Wij willen ons nogal graag identificeren met het 'geluk-gevoel', maar de negatieve gevoelens willen we liever niet. En ontkennen we die dus liever dan ze te laten zijn voor wat het zijn. Probeer eens op dezelfde manier naar het gevoel van geluk als het gevoel van depressie te kijken.. misschien kun je dan overeenkomsten herkennen die je over de depressieve kant heen kunnen tillen..
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

jim
Posts in topic: 2
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 dec 2007, 21:56
Contacteer:

Bericht door jim » 28 jan 2008, 22:20

hee,, mensen,, ik ben er weer beetje aan het uit klimmen,,
heb het er van het weekend van genomen,, flink grote joint zitte smoken,,
en zitten filosoferen:) kwam er achter waar het punt lag,,
het lag ergens anders waar ik het niet in zocht en ben ook achter een paar punten,,,
zoals om je zelfverkerd te voelen,,,
moet je je eigen positie in nemen als; ik heb schijt aan de wereld,, echt iedereen,, ze nemen me maar zoals ik ben want ik kan mezelf niet verranderen en andere verranderen mij ook niet,,

punt twee,, over stress,, tijd heb je niet,, die maak je,, als je geen tijd hebt maak je die zelf;) ofwel je hebt alle tijd dus alles komt op tijd:) als alles op tijd komt komt het goed,,

punt drie,, is berusten in het lot,, ofwel iedereen gaat dood,, ooit vroeg of laat,, alles komt zoals het is,, dus je ontloopt het lot toch niet,, je kunt het ook niet beinvloeden,, dus laat je gaan,, let take over the big wave,, laat je gaan:P je leeft tenslotte maar een x:)

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 3
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 28 jan 2008, 22:42

Good to hear :klapperdeklap:
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Tarayana
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:04
Contacteer:

Bericht door Tarayana » 29 jan 2008, 10:19

Depressief, de wereld niet meer aankunnen, jezelf er niet toe kunnen brengen om wat dan ook te doen.

In de morgen sleep je je je bed uit om de dingen te doen die nu eenmaal MOETEN gebeuren.
Maar is dat ook zo? MOET dat? Of leg je jezelf dat moeten op?
Okay als er niet afgewassen wordt dan zit je met de vuile vaat. Daarom was je af. Maar daar KIES je dan voor want je HOEFT het niet.
Jouw keus is om de vaat schoon in de kast te hebben zodat je direkt iets kunt gebruiken als je het nodig hebt.

Probeer het MOETEN dus eens om te zetten naar KIESEN. In plaats van ik MOET dit omdat anders....Ik KIES ervoor omdat anders....

Depressiviteit herken je enkel als je ook niet depressief geweest bent. Blijheid ken je enkel als je teleurstelling ook kent. Gezondheid waardeer je meer als je ziek geweest bent.
Alles is om te draaien.

En ja hoor ook ik heb depressieve gevoelens zo nu en dan. Dan wentel ik mezelf even in zelfmedelijden, zet keihard een muziekje op. Gil tegen de muren en brul keihard in mijn kussen. Gordijnen toe en laat gaan dat gevoel. Ik vecht er niet meer tegen en weet je...het helpt!

Probeer maar eens.

Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 2
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 29 jan 2008, 16:04

Ik ben een jaar of 5 flink depressief geweest, heb er af en toe nog wel eens last van. Ook ik ben niet van de medicijnen, heb het dus allemaal zelf moeten opknappen, het helemaal zelf moeten ondergaan, en dat is eigenlijk het enige wat je kan doen denk ik. Onderga het, laat het zijn, accepteer het.

De volgende stap voor mij was het onderzoeken van waarom ik me zo voelde, hoe kwam het dat IK me zo voelde. Zo ontdekte ik dat ik zelf mn eigen valkuilen aan het graven was geweest, maar dat ik andere daar de schuld van gaf. Dus het werd tijd dat ik de verantwoordelijkheid ging nemen voor mijn eigen acties.

Dat viel niet mee. Wat mij op de been gehouden heeft, zijn de mensen waar ik van hou en die van mij houden. En dat hoeven echt niet alleen vrienden en familie te zijn. Dat kan ook een glimlach van een vreemde zijn, of een leuk, intiem, bijzonder gesprek met iemand die ik 'toevallig' tegenkwam ergens. De eerste 3 jaar van mn depressie sloot ik me helemaal af van de wereld. Ook dat had ik nodig, maar het werd tijd om me weer onder de mensen te gaan begeven, en daar heb ik de waarde van gedeelde smart ontdekt.

Ook lieten ze mij zien wat ik waard was; ik had destijds een behoorlijk laag zelfbeeld. Zij lieten zien wat mijn kracht was, en zo vond ik ook weer zin in het leven, een doel zelfs. Ineens begreep ik dat mijn doel niet anders was dan dat van een ieder ander: te zijn. We hoeven helemaal niet gelukkig te zijn of te worden, of succesvol, of rijk of gezond. We mogen zijn wie we willen zijn. En het enige wat we daar voor hoeven te doen is het te zijn.

Ik wens je alle sterkte en kracht toe op jouw ontdekkingsreis.
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 2
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 29 jan 2008, 16:09

jim schreef:hee,, mensen,, ik ben er weer beetje aan het uit klimmen,,
heb het er van het weekend van genomen,, flink grote joint zitte smoken,,
en zitten filosoferen:) kwam er achter waar het punt lag,,
het lag ergens anders waar ik het niet in zocht en ben ook achter een paar punten,,,
zoals om je zelfverkerd te voelen,,,
moet je je eigen positie in nemen als; ik heb schijt aan de wereld,, echt iedereen,, ze nemen me maar zoals ik ben want ik kan mezelf niet verranderen en andere verranderen mij ook niet,,

punt twee,, over stress,, tijd heb je niet,, die maak je,, als je geen tijd hebt maak je die zelf;) ofwel je hebt alle tijd dus alles komt op tijd:) als alles op tijd komt komt het goed,,

punt drie,, is berusten in het lot,, ofwel iedereen gaat dood,, ooit vroeg of laat,, alles komt zoals het is,, dus je ontloopt het lot toch niet,, je kunt het ook niet beinvloeden,, dus laat je gaan,, let take over the big wave,, laat je gaan:P je leeft tenslotte maar een x:)
Ik lees nu pas dit bericht. Een dikke joint is geen medicijn, het vertroebelt je kijk alleen maar. Schijt aan iedereen hebben zal ook niet gaan werken, omdat iedereen dat uiteindelijk ook schijt aan jou zal hebben. Mijn advies is dus om precies het omgekeerde te gaan doen: ga van iedereen houden, dan zullen ze ook van jou houden. En met iedereen bedoel ik ook je zelf, hou van je zelf. Enne, eerst geloven, en dan pas zien, jim. ;)
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Ivo
Posts in topic: 2
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 jul 2008, 18:27
Contacteer:

Bericht door Ivo » 01 jan 2009, 22:07

Ik maak het zelf ook mee. Met een ontzettende ambitie en verbetenheid ben ik nadat ik op de middelbare school bleef zitten doorgegaan en heb inmiddels bijna een bachelorstudie afgerond, maar al deze verbetenheid en al deze ambitie heeft mij tot nu toe enkel nog maar in de buurt gebracht van dat papiertje. Alle moeite die het gekost heeft voelt nog steeds waardeloos. Tijdens mijn studie heb ik vanwege een constante afwezigheid van bevrediging in wat ik leerde me telkens gefrustreerd en gezocht naar daadwerkelijke intellectuele bevrediging. In zekere zin ben ik een auto-didact en kan ik niet anders dan door innerlijke passie leren. De maatschappij interesseert het verder geen flikker wat ik allemaal erbij leer. Ze willen diploma's, referenties en een geschoren gezicht en ik heb lak aan alle 3.

Ik heb mijn dromen even afgeknald. Voorlopig geen masterstudie (waar ik al aan begonnen was) en werken, verhuizen naar een andere stad, groter wonen dan een studentenkamer. Structuur en een warme thuisplek zoeken.

Voor de rest ben ik het eens met Jeroen en dus denk ik niet dat schijt aan alles hebben werkt. Het is veel mooier om van alles te houden en zelfs de schoonheid van lelijkheid in te zien. En veranderen is moeilijk. Alles waar je je aan vastgeklampt hebt kost moeite om los te laten. Het loslaten veroorzaakt angst en twijfel (en hoofdpijn!). The big wave zoals jij die noemt is maar een onderdeel van het beeld. Je vergeet die 6 miljard surfers op die golf en warempel, soms overspoelt de golf er een. Een surfer is echter niet stuurloos en heeft een deel van zijn lot in zijn eigen handen, als ook dat van anderen.
Waarheid is ondergeschikt aan gedachte.

Ivo
Posts in topic: 2
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 jul 2008, 18:27
Contacteer:

Bericht door Ivo » 02 jan 2009, 00:11

Pluk de dag. Dat ken ik. Opeens was het: Pluk de dag. Rook een joint! Inderdaad destructief.
Waarheid is ondergeschikt aan gedachte.

Gebruikersavatar
rnull
Posts in topic: 1
Berichten: 160
Lid geworden op: 23 dec 2008, 09:53
Contacteer:

Bericht door rnull » 04 jan 2009, 15:29

Schrijven is een antwoord. Ik heb er ook mee rond gelopen. Ik ga er geen helaas op zeggen, omdat het mij dermate meer inzicht heeft gegeven in dingen dan dat ik in eerste instantie door heb.

En wat mensen hier ook al aangeven. Zoek een neutraal persoon op, en praat. Je zult geen antwoorden krijgen, maar eerder jezelf antwoorden geven (in mijn geval).

Succes!
Qua tractus sinus history refero

Gebruikersavatar
sniper
Posts in topic: 4
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 dec 2010, 00:33
Contacteer:

Bericht door sniper » 23 jan 2011, 02:12

K`heb zelf ook last van depressie`s, althans zo nu en dan. Dan heb ik tevens een serieuse hoeveelheid woede en haat jegens mijn omgeving. En dat straal ik dan ook weer uit naar mijn gezin helaas, wat thuis dan weer voor een hoop stress zorgt :?

Waar komt dat gevoel weg? Geen idee. Maar ik raak het helaas niet kwijt en het word voor mijn gevoel alleen maar erger. De hoeveelheid haat in mij is zo nu en dan echt zorgwekkend. Er hoeft, voor mijn gevoel, niet veel te gebeuren voodat ik ontplof.....en ik maak van mijn hart echt geen moordkuil, ik zeg zowat alles tegen iedereen wat me dwars zit of niet zint maar dat schijnt niet (meer) te helpen.

Therapie is niets voor mij. Ik zie in mijn directe omgeving wat dat aanricht bij mensen, vaak raken deze personen nog meer in een depressie dan voorheen.
Mijn vrouw is heel geduldig met mij, mede omdat ook zij veel herkent in mijn gevoelswereld. Maar ook dit eindigt een keertje, vrees ik.....
Wist ik maar waar al die woede vandaan komt....


Grtz Sniper
Mijn dochter van 7:"Pappa, besta ik echt of word ik voorgelezen?"

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 6
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 23 jan 2011, 14:04

Medicijnen? Je kunt die zo bij de huisarts op proef krijgen ..
(heb ik in ieder geval veel goeds over gehoord)

Zelf heb ik ook depressieve periode's (ben ik pas achter). Leeg ongevoelig en soms ook agressief. Heb ik vooral zelf last van.

Maar bij mij ligt het waarschijnlijk weer heel anders als bij jou, en deze weer heel anders als bij anderen.
Het is een containerbegrip voor van alles en nog wat denk ik.
Bijvoorbeeld: machteloosheid, zinloosheid, teleurstelling, verlies, eenzaamheden, stress, leegheid, prikkelbaarheid en ga zo maar door ..

Er valt van alles over te zeggen, maar het is me niet helemaal duidelijk waarom je dit bericht in dit topic geplaatst hebt. (?)
:|

Gebruikersavatar
sniper
Posts in topic: 4
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 dec 2010, 00:33
Contacteer:

Bericht door sniper » 23 jan 2011, 15:11

Omdat het gaat over depressie`s.

Iik heb hier trouwens onderzoek naar gedaan en ik ben achter wat interrestante zaken gekomen. Ik werk al 10 jaar in ploegendiensten en nu blijkt het dat mensen die dat langere tijd doen last kunnen krijgen van een gebrek aan serotonine. Dit om zijn beurt kan weer zorgen voor stemmingswisselingen, kwaadheid enz en in het meeste extrem geval tot EID, Intermittent Explosive Disorder. In de uitleg van deze aandoening herken ik echt heel veel. Google zelf even als je het interresant vind en je zult misschien enkele zaken herkennnen. Voor mij is het iegenlijk nu wel duidelijk Je kunt serontine bij de apotheek halen om het niveau weer aan te vullen.

Grtz Sniper
Mijn dochter van 7:"Pappa, besta ik echt of word ik voorgelezen?"

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 3
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 23 jan 2011, 20:12

sniper schreef:Omdat het gaat over depressie`s.

Iik heb hier trouwens onderzoek naar gedaan en ik ben achter wat interrestante zaken gekomen. Ik werk al 10 jaar in ploegendiensten en nu blijkt het dat mensen die dat langere tijd doen last kunnen krijgen van een gebrek aan serotonine. Dit om zijn beurt kan weer zorgen voor stemmingswisselingen, kwaadheid enz en in het meeste extrem geval tot EID, Intermittent Explosive Disorder. In de uitleg van deze aandoening herken ik echt heel veel. Google zelf even als je het interresant vind en je zult misschien enkele zaken herkennnen. Voor mij is het iegenlijk nu wel duidelijk Je kunt serontine bij de apotheek halen om het niveau weer aan te vullen.

Grtz Sniper
Ik had ooit al eens gehoord van dat ploegendiensten-verhaal..
Ik wist trouwens niet dat je serotonine ook zo kon begrijpen, ik ken het eigenlijk voornamelijk van het effect van paddo's O:)
Het lijkt wel enigzins op melatonine, dat je slaapgevoel opwekt in samenwerking met je biologische klok.

Sowieso lijkt het mij niet fijn om in ploegendiensten te werken, aangezien je hele ritme naar de knoppen gaat. Misschien none of my business, maar is er een mogelijkheid dat je ander werk met meer regelmaat zou kunnen vinden? Lijkt mij ook te kunnen bijdragen aan rust en regelmaat voor jezelf en je gezin. Maar nogmaals, dat is aan jou persoonlijk :)
Ik hoop dat de serotonine van de apotheek je iig kan helpen, maar als dit bij mij het geval zou zijn, zou ik ook op zoek gaan naar ander werk (wat natuurlijk lang niet altijd zo makkelijk is als het klinkt).
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Civilis
Posts in topic: 6
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jan 2010, 02:58
Contacteer:

Bericht door Civilis » 24 jan 2011, 17:24

Kijk hier ben ik de specialist, na twaalf jaar heftige depressie en therapie. :cool:

Als je open staat en bereid bent eerlijk tegen jezelf te zijn is therapie voor iedereen. Volgens mij zijn er bijna geen mensen meer op de wereld die het niet zouden kunnen gebruiken.
Omdat je in je gedachten en je verleden gaat graven is het heel normaal dat het eerst slechter gaat voordat het beter gaat. Je confronteert dingen die je altijd ontweken hebt, en nu moet je ineens alles tegelijk verwerken.

Een moderne therapeut praat je echt niets aan. Ze stellen alleen vragen. Toegegeven, die vragen zijn soms sturend, maar nooit op een dwingende manier.

De clou is altijd om jezelf te accepteren, en een plekje te vinden waar je iets kan betekenen (voor whatever je belangrijk vindt). Mijn magische medicijn is vrijwilligerswerk bij het dierenasiel.
Recente studies hebben (eindelijk) aangetoond dat depressie bijna altijd komt door gebrek aan richting en zingeving. Zodra je weet waar je voor leeft is het leven de moeite waard.
'Power to the one who doesn't want it!' Clawfinger

Gebruikersavatar
Civilis
Posts in topic: 6
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jan 2010, 02:58
Contacteer:

Bericht door Civilis » 24 jan 2011, 17:27

ps Als jij je serotine aanvult met pillen vertel je je lichaam dat hij het zelf niet meer aan hoeft te maken. Dit soort middelen zijn alleen geschikt om af en toe bij crisis te gebruiken. Op de lange termijn maakt het je proces alleen maar moeilijker.
'Power to the one who doesn't want it!' Clawfinger

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 6
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 25 jan 2011, 15:00

Hardlopen dan maar voor de endomorfines (?)

Gebruikersavatar
Civilis
Posts in topic: 6
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jan 2010, 02:58
Contacteer:

Bericht door Civilis » 25 jan 2011, 15:15

yopi schreef:Hardlopen dan maar voor de endomorfines (?)
Now you're thinking! ;)
Dat werkt erg goed.. Voor mensen die kunnen en willen rennen. Honden uitlaten werkt ook prima :greins:
'Power to the one who doesn't want it!' Clawfinger

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 6
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 25 jan 2011, 15:28

Ok .. Maar afkicken schijnt weer erg moeilijk te zijn ..
Ik weet niet hoe dat met jouw honden is ..
;)

Gebruikersavatar
Civilis
Posts in topic: 6
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jan 2010, 02:58
Contacteer:

Bericht door Civilis » 25 jan 2011, 15:35

Ik ben één van meerdere afkickenden en afgekickten die niet meer zonder kunnen. Afkicken is lastig, maar vergeleken een zware depressie is het een eitje :cool: Je weet ook dat alle verschijnselen tijdelijk zijn en niet schadelijk.
In de verslavingszorg stikt het van de jog-clubjes trouwens.
'Power to the one who doesn't want it!' Clawfinger

Gebruikersavatar
sniper
Posts in topic: 4
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 dec 2010, 00:33
Contacteer:

Bericht door sniper » 25 jan 2011, 15:53

Het lijkt wel enigzins op melatonine, dat je slaapgevoel opwekt in samenwerking met je biologische klok.
Nu kan het zijn dat ik hier de -tonises door de war haal... :?
Volgens mij is inderdaad melatonine te halen bij de apotheker. Betreffende serotonine ben ik niet meer zeker nu....beetje dom, beter opletten als iemand me iets verteld ;)
Voor de rest klopt mijn verhaal dan ook niet meer, in ploegendiensten werken verlaagt dan je melatonine niveau en niet je serotonine.
Wel zie ik veel overeenkomsten bij de verschijnselen van IED wat hoofdzakelijk veroorzaakt wordt door een gebrek aan serotonine.
Maar wellicht heeft het èèn niets te maken met het ander. Of misschien toch weer wel maar is hier nog geen onderzoek naar gedaan.

Grtz Sniper
Mijn dochter van 7:"Pappa, besta ik echt of word ik voorgelezen?"

Gebruikersavatar
Civilis
Posts in topic: 6
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jan 2010, 02:58
Contacteer:

Bericht door Civilis » 25 jan 2011, 16:09

Mbt drugs en afkicken kun je de -ines wel op één hoop gooien..

Antidepressiva bevatten of stimuleren seretonine. Ofterwijl ze stellen je probleem alleen uit, want ook dan maak je het niet meer zelf aan.

Wel opvallend dat je depressief kan worden van een gebeurtenis, maar depressief bent vanwege een serotonine-tekort. Holistisch..
'Power to the one who doesn't want it!' Clawfinger

Gebruikersavatar
sniper
Posts in topic: 4
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 dec 2010, 00:33
Contacteer:

Bericht door sniper » 26 jan 2011, 07:00

Recente studies hebben (eindelijk) aangetoond dat depressie bijna altijd komt door gebrek aan richting en zingeving. Zodra je weet waar je voor leeft is het leven de moeite waard.
Okay. Klinkt op zich aannemelijk. Maar is dit nu niet juist het grootste vraagstuk van allemaal, de ZIN van het leven ;)
Ik weet waar ik voor leef, namelijk voor de kinderen.
In ieder geval niet voor de wereld waarin we leven.
Mijn dochter van 7:"Pappa, besta ik echt of word ik voorgelezen?"

Gebruikersavatar
Civilis
Posts in topic: 6
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jan 2010, 02:58
Contacteer:

Bericht door Civilis » 26 jan 2011, 09:30

Ik ben nog een beetje zoekende.. Op het moment heb ik er vrede mee om te zoeken naar zelfacceptatie. Ik probeer er genoegen mee te nemen dat mijn eigen geluk nu mijn eerste doel is. Heeft jaren geduurt voordat ik zover was.

Mijn horoscoop in een krant vorige week:
Waar het echt om gaat in het leven is of je je gelukkig voelt met het leven dat jij leidt.
'Power to the one who doesn't want it!' Clawfinger

Leonardo
Posts in topic: 2
Berichten: 523
Lid geworden op: 19 apr 2014, 22:10
Contacteer:

Bericht door Leonardo » 15 jun 2014, 12:19

Civilis schreef:Recente studies hebben (eindelijk) aangetoond dat depressie bijna altijd komt door gebrek aan richting en zingeving. Zodra je weet waar je voor leeft is het leven de moeite waard.
Het lijkt me mooi als dat zo is! Heb je een bron?

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 6
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 15 jun 2014, 13:56

Even tussendoor: Het bericht waarop je reageer is van januari 2011. Dus al even geleden. Civilis heeft al een tijd niets van zich laten horen hier. Ik zeg het maar even.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 6
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 15 jun 2014, 13:58

vervolg.
Ik geloof trouwens niet dat het waar is wat Civilis toen schreef. Ik denk dat er vele oorzaken te bedenken zijn en ook min of meer vastgesteld door wetenschap.

Leonardo
Posts in topic: 2
Berichten: 523
Lid geworden op: 19 apr 2014, 22:10
Contacteer:

Bericht door Leonardo » 15 jun 2014, 21:29

yopi schreef:Even tussendoor: Het bericht waarop je reageer is van januari 2011. Dus al even geleden. Civilis heeft al een tijd niets van zich laten horen hier. Ik zeg het maar even.
Ow niet gezien haha. :greins: Maar is dat niet een beetje geen uitzondering op dit forum? :-$
De waarheid is dat er geen waarheid is.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 6
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 16 jun 2014, 02:07

hihi .. Het kan ook zijn dat Civilis gewoon een lange tijd nodig heeft om na te denken ..

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten