Hit and run
Hit and run
Net van Wilco het bericht gekregen dat hij zijn account wil laten verwijderen. Ik heb hem naar Paul verwezen, maar zag dat hij zijn teksten al heeft weggehaald.
Het is alsof er in het algemeen behoefte is om iets bij iemand neer te leggen, en dan weer er vandoor te gaan. Ik weet dat ik generaliseer.
Dat mogelijke "neerleggen" daar gaat het om. Ook zou het "vissen" hebben kunnen zijn. Ik bijt soms wel in het aas, en ben zo eerlijk mogelijk, hoewel alles tegen mij gebruikt kan worden, wat ook wel gedaan is.
Alleen eerlijkheid heeft toekomst...
Alleen die toekomst komt niet denk ik....
Het is alsof er in het algemeen behoefte is om iets bij iemand neer te leggen, en dan weer er vandoor te gaan. Ik weet dat ik generaliseer.
Dat mogelijke "neerleggen" daar gaat het om. Ook zou het "vissen" hebben kunnen zijn. Ik bijt soms wel in het aas, en ben zo eerlijk mogelijk, hoewel alles tegen mij gebruikt kan worden, wat ook wel gedaan is.
Alleen eerlijkheid heeft toekomst...
Alleen die toekomst komt niet denk ik....
Ik krijg het gevoel dat hij denkt dat hem het aas van de haak gegeten is, maar geen vissen heeft gevangen. Maar ja, dat is slechts een gevoel, geen oordeel.
En ik maar denken: "Het is goed vissen in troebel water."
Als broekvent ging ik ook wel eens vissen. Ik hield van vissen, maar niet van vissen vangen. Daarom had ik alleen een dobber en lood aan mijn lijntje, geen haak. Het mooiste moment was als de dobber toch bewoog, dan wist ik een vis aan het lijntje te hebben. Hem dan niet te vangen vond ik wel zo eerlijk.
En ik maar denken: "Het is goed vissen in troebel water."
Als broekvent ging ik ook wel eens vissen. Ik hield van vissen, maar niet van vissen vangen. Daarom had ik alleen een dobber en lood aan mijn lijntje, geen haak. Het mooiste moment was als de dobber toch bewoog, dan wist ik een vis aan het lijntje te hebben. Hem dan niet te vangen vond ik wel zo eerlijk.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Manopungo had al aangegeven dat zijn aandachtsspanne hooguit een week was. Een soort van self-fulfilling prophecy?
Geesten? Ha ja, de geesten van Nostradamus dan.
Wat dacht je van al die mensen die enkel registreren om ook de afgesloten delen van het forum te kunnen lezen?
(En dan bedoel ik jou, meelezer!
Hehehe, vierde muur doorbroken)
Wilbrink zit gevangen in zijn eeuwige nu-moment, voor hem is de tijd gestopt.
Wilco beweerde dat hij op zoek was naar waarheden en niet naar psychologie, nou ja, ook goed. Overigens vraag ik me af of filosofie wel een tak van sport is die op zoek is naar waarheid, of meer een die probeert het begrip waarheid te ontrafelen.
Maar ja, dat "neerleggen" en "weglopen" zou je trollen kunnen noemen. Is dat erg? Ik denk het niet, ik hoop dat ze er plezier aan beleefd hebben, net zoals ik met plezier mijn reakties opschrijf.
Geesten? Ha ja, de geesten van Nostradamus dan.
Wat dacht je van al die mensen die enkel registreren om ook de afgesloten delen van het forum te kunnen lezen?
(En dan bedoel ik jou, meelezer!

Wilbrink zit gevangen in zijn eeuwige nu-moment, voor hem is de tijd gestopt.
Wilco beweerde dat hij op zoek was naar waarheden en niet naar psychologie, nou ja, ook goed. Overigens vraag ik me af of filosofie wel een tak van sport is die op zoek is naar waarheid, of meer een die probeert het begrip waarheid te ontrafelen.
Maar ja, dat "neerleggen" en "weglopen" zou je trollen kunnen noemen. Is dat erg? Ik denk het niet, ik hoop dat ze er plezier aan beleefd hebben, net zoals ik met plezier mijn reakties opschrijf.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Ja natuurlijk vrijheid blijheid. Jammer dat investeringen niet altijd wat opbrengen.
Ik trek me nog wel Wilco's opmerkng aan dat filosofie zonder het hart zou worden beoefend. Mogelijk geldt dat het hart rustig gehouden wordt met filosofie, of zoiets...
Waar het hart van vol is...dat laten we er buiten, zoiets...
Ik trek me nog wel Wilco's opmerkng aan dat filosofie zonder het hart zou worden beoefend. Mogelijk geldt dat het hart rustig gehouden wordt met filosofie, of zoiets...
Dat heb ik me maar afgeleerd, het verwachten van rendement van mijn investeringen. Dat leidde tot niets en ik werd er ongelukkig van. Gelukkig ben ik niet gestopt met investeren, ik vind het veel te leuk, dat vissen zonder haak.Leon schreef:Ja natuurlijk vrijheid blijheid. Jammer dat investeringen niet altijd wat opbrengen.
Waarschijnlijk ziet hij filosofie alleen als een hoofd-kwestie en niet als psychosomatisch: de zoveelste gevangene van D.
Hij trekt zijn berichten terug, dus waar het hart vol van was deed de mond overlopen, misschien schrok hij wel van zijn eigen gedachten? Te intiem misschien?
Of is dit nu roddelen.
Hoe dan ook, ik denk dat het wel nut heeft gehad. Voor wie, dat durf ik niet te zeggen.
Aha. Daar ben ik eigenlijk best wel benieuwd naar, de redenatie achter die conclusie.
En nu weer over tot de orde van de dag:
Was het nuttig en daarom leerzaam?
Was het leerzaam en daarom nuttig?
Of heb je maar gewoon het nuttige met het leerzame verenigd, in de (stille) hoop dat aangenaam ook nog meedoet?

En nu weer over tot de orde van de dag:
Was het nuttig en daarom leerzaam?
Was het leerzaam en daarom nuttig?
Of heb je maar gewoon het nuttige met het leerzame verenigd, in de (stille) hoop dat aangenaam ook nog meedoet?

nuttig-leerzaam als non-dualistisch...
investeren is alijd nuttig
leerzaam is wat er gebeurt met de investering
in mijn hoofd: ik herkende de aandachtsdrang, het bijbehorende jezelf heel wat vinden, ik kon dat in perspectief plaatsen
ik heb het in perspectief geplaatst en kreeg hier positieve reacties op
ik ging door met in perspectief plaatsen, hetgeen resulteerde in afhaken
leermoment: hoewel ik toe ben aan perspectief, hoeft een ander dat niet te zijn
ik ga dus het perspectief niet herhalen...
investeren is alijd nuttig
leerzaam is wat er gebeurt met de investering
in mijn hoofd: ik herkende de aandachtsdrang, het bijbehorende jezelf heel wat vinden, ik kon dat in perspectief plaatsen
ik heb het in perspectief geplaatst en kreeg hier positieve reacties op
ik ging door met in perspectief plaatsen, hetgeen resulteerde in afhaken
leermoment: hoewel ik toe ben aan perspectief, hoeft een ander dat niet te zijn
ik ga dus het perspectief niet herhalen...
Want afhaken is slecht? Niet nuttig?
Was jij degene die afhaakte?
Of had je het in een ander perspectief willen plaatsen.
(Wiens perspectief wil je niet herhalen eigenlijk?)
Nou ja, gedane zaken nemen geen keer, hindsight is 20/20 maar gooi het kind niet alvast met het badwater weg.
"Mijn" Narcist, zou dat dus wel doen.
Misschien vond hij deze wolk van vogeltjes wel niet mooi, en probeert alle aanwezigheid te wissen, zodat we maar niet achter hem aan komen vliegen.
Was jij degene die afhaakte?
Of had je het in een ander perspectief willen plaatsen.
(Wiens perspectief wil je niet herhalen eigenlijk?)
Nou ja, gedane zaken nemen geen keer, hindsight is 20/20 maar gooi het kind niet alvast met het badwater weg.
Dat is inderdaad wel heel narcisistisch gedacht.hoewel ik toe ben aan perspectief, hoeft een ander dat niet te zijn
Vanuit egoïstische of altruïstische overwegingen?ik ga dus het perspectief niet herhalen...
"Mijn" Narcist, zou dat dus wel doen.
Misschien vond hij deze wolk van vogeltjes wel niet mooi, en probeert alle aanwezigheid te wissen, zodat we maar niet achter hem aan komen vliegen.
ik praat vanuit het belang van veel deelnemers aan het forum
vanuit een ander belang is dat weer anders inderdaad
als we alle belangen door elkaar gaan halen, dan weet ik het niet meer
misschien dat je nog iets van belang hebt aan de kwaliteit van een deelnemer, dat moet zich toch bewijzen? Of heb jij dat in twee tellen gezien?
vanuit een ander belang is dat weer anders inderdaad
als we alle belangen door elkaar gaan halen, dan weet ik het niet meer
misschien dat je nog iets van belang hebt aan de kwaliteit van een deelnemer, dat moet zich toch bewijzen? Of heb jij dat in twee tellen gezien?
Ja, je kent me toch onderhand wel een beetje? Ik heb mijn vooroordeel klaar en ga dat vervolgens toetsen. Zo weet ik of mijn vooroordeel enigszins klopte, soms sta ik voor verrassingen, soms niet en achteraf weer wel. Dat hangt van de kwaliteit van de deelnemer(s) af.
(Nou moet ik zeggen dat ik met Wilco weinig interactie heb gehad, ik bedoel, iemand die als moniker "psyche" aanneemt doet mij teveel aan het algemene gebruik van psychedenken. En dan ook nog beweren er niet naar op zoek te zijn. Maar dat is mijn vooroordeel.)
Laten we dit forum niet tot een facebook ver ... eehhh ... worden alsjeblieft.
Daar wordt niemand wijzer van.
(Nou moet ik zeggen dat ik met Wilco weinig interactie heb gehad, ik bedoel, iemand die als moniker "psyche" aanneemt doet mij teveel aan het algemene gebruik van psychedenken. En dan ook nog beweren er niet naar op zoek te zijn. Maar dat is mijn vooroordeel.)
Laten we dit forum niet tot een facebook ver ... eehhh ... worden alsjeblieft.
Daar wordt niemand wijzer van.
Tsja, ruw. "Zachte heelmeesters ..." (Niet dat ik denk dat ik een heelmeester ben hoor.)
Ruw kun je polijsten. Een al gladde steen kun je niet gladder maken, wel verruwen.
Dat jij nieuwelingen je "speciale aanpak" geeft, geeft anderen weer stimulans om ook te reageren.
Hehe, I already have one, thank you.

(Bijna altijd ja, totdat je er weer een maandje tussenuit knijpt)
:greins:
Ruw kun je polijsten. Een al gladde steen kun je niet gladder maken, wel verruwen.
Dat jij nieuwelingen je "speciale aanpak" geeft, geeft anderen weer stimulans om ook te reageren.
Hehe, I already have one, thank you.

(Bijna altijd ja, totdat je er weer een maandje tussenuit knijpt)
er waren door mijn maand weg en naamsverandering wel weer twee oude rotten terug intangibleradjanogwat en mtheman, ben bang dat dat meer is dan correlatie. Toen ik vroeger op judo zat en altijd de sterkste, werd ik door de leraar, een vriend van mijn vader, bij een seniorengroep gezet, daar gooide ik iemand de eerste les een bloedneus en van schaamte ging ik terug naar de oude groep, dat was zo'n teleurstelling voor een jongen dat deze mij uit pure frustratie aanviel in de kleedkamers.
Haha, je had jezelf verdedigd zonder brokken te maken.
(Tussen haakjes. Toen ik je zag vermoedde ik al dat ik geen ruzie met je moest maken ... geen fysieke ruzie dan toch. Ik dacht: "Daar zit iemand die zichzelf weet te verdedigen, ondanks of dankzij zijn uiterlijk." Maar ik moet zeggen, het gaat je geestelijk ook wel goed af.)
(Ik geloof dat ik vandaag in een complimenteuze bui ben, beter maar gewoon gebruik van maken.)
Je geeft jezelf naar mijn mening te veel eer als je denkt dat het enkel aan jou ligt dat oudgedienden tijdens jouw radiostilte weer reageerden. Ik weet niet of die correlatie wel klopt. Zie je? Complimenteus.
We kunnen het natuurlijk wel aan ze vragen ... bij deze.
(Ik denk overigens dat ik het antwoord wel weet.)
(Tussen haakjes. Toen ik je zag vermoedde ik al dat ik geen ruzie met je moest maken ... geen fysieke ruzie dan toch. Ik dacht: "Daar zit iemand die zichzelf weet te verdedigen, ondanks of dankzij zijn uiterlijk." Maar ik moet zeggen, het gaat je geestelijk ook wel goed af.)
(Ik geloof dat ik vandaag in een complimenteuze bui ben, beter maar gewoon gebruik van maken.)
Je geeft jezelf naar mijn mening te veel eer als je denkt dat het enkel aan jou ligt dat oudgedienden tijdens jouw radiostilte weer reageerden. Ik weet niet of die correlatie wel klopt. Zie je? Complimenteus.
We kunnen het natuurlijk wel aan ze vragen ... bij deze.
(Ik denk overigens dat ik het antwoord wel weet.)
Misschien wel. Ik heb je al eens eerder gezegd dat je jezelf geen Jezuscomplex moet aanpraten, laat dat maar aan anderen over. Anders word je toch niet geloofd.
Neemt niet weg dat als je uit zuiver/puur/louter altruïstische overwegingen de klok tussen 7 en 8 uur wilt zien, en ermee weet te leven, daar volgens mij niks mis mee is. Op die chemische klok zit je tussen stikstof en zuurstof in, meer tegen 8 uur dan tegen 7 uur (ca. 80% zeven uur en 20% acht uur, net als de atmosfeer, heel natuurlijk dus eigenlijk wel, zo beschouwd.)
Neemt niet weg dat als je uit zuiver/puur/louter altruïstische overwegingen de klok tussen 7 en 8 uur wilt zien, en ermee weet te leven, daar volgens mij niks mis mee is. Op die chemische klok zit je tussen stikstof en zuurstof in, meer tegen 8 uur dan tegen 7 uur (ca. 80% zeven uur en 20% acht uur, net als de atmosfeer, heel natuurlijk dus eigenlijk wel, zo beschouwd.)
Laatst gewijzigd door memeticae op 06 jun 2015, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Het lijkt mij niet meer dan logisch.
Biologisch gezien zijn we allemaal "ongelukjes", of liever: "toevalligheden".
Om nou betekenis aan dat toeval te hechten, gaat mij te ver.
Zoals een hoop stelletjes die "gepland" een kind willen nemen en blijken er geen te kunnen krijgen zonder hulp van de wetenschap. Dat moet dan wel een uitverkoren kind zijn, dat later diep diep diep ongelukkig zal worden omdat het niet aan de verwachting van zijn ouders zal kunnen voldoen. Pas bij het overlijden van die twee, het zich vrij zal kunnen voelen, als het durft.
(Maar ja da's een vooroordeel natuurlijk, het vooroordeel dat eugenetica slecht zou zijn.)
Dat met dat cortisol begrijp ik niet.
Biologisch gezien zijn we allemaal "ongelukjes", of liever: "toevalligheden".
Om nou betekenis aan dat toeval te hechten, gaat mij te ver.
Zoals een hoop stelletjes die "gepland" een kind willen nemen en blijken er geen te kunnen krijgen zonder hulp van de wetenschap. Dat moet dan wel een uitverkoren kind zijn, dat later diep diep diep ongelukkig zal worden omdat het niet aan de verwachting van zijn ouders zal kunnen voldoen. Pas bij het overlijden van die twee, het zich vrij zal kunnen voelen, als het durft.
(Maar ja da's een vooroordeel natuurlijk, het vooroordeel dat eugenetica slecht zou zijn.)
Dat met dat cortisol begrijp ik niet.
bepaalde geestelijke problemen zijn terug te voeren of de aanmaak van het stress-remmende hormoon cortisol. Onder stress (jagen) kunnen wij met cortisol op 110% funtioneren, en met de moderne stress doen veel bijna niets anders meer, maar de hoge doses hebben als bijwerking geestelijke problemen van depressieve aard, jezelf minder waarderen bijvoorbeeld, niet meer trots zijn op prestaties, zodat (logica van het lichaam) je op zou kunnen houden met presteren. Helaas kan je dat ook juist weer opvatten als reden om nog meer te gaan presteren, wat sommigen ook echt lukt.
En de mensen die dat dan lukt vereren we dan als grootheden.
En de mensen die dat dan lukt vereren we dan als grootheden.
Stresskippen.
Ik denk overigens dat die mensen die "wij" dan vereren stijf staan van de cocaïne. Maar ja: "Live fast, die young", is ook maar een filosofie natuurlijk. (Die Keith Richards maar niet schijnt te willen begrijpen)
Maar ik begrijp dat jij een probleem ermee hebt? Teveel of te weinig cortisol?
Cushing of Addison?
Of heb ik het verkeerd begrepen?
Oei, ik heb mezelf hier weleens "niets" genoemd. Correlerend zou ik dan stijf moeten staan van de stress. Zou het kunnen zijn dat een overdosis cortisol je juist heel rielekst maakt? Overzicht krijgt? Of moet je brein daar ook aan meewerken ...
Van 110% naar 120% naar 130% &c. totdat je lichaam niet meer kan.
Dan ga je sporten en de adrenaline-junk is geboren.
Ik denk overigens dat die mensen die "wij" dan vereren stijf staan van de cocaïne. Maar ja: "Live fast, die young", is ook maar een filosofie natuurlijk. (Die Keith Richards maar niet schijnt te willen begrijpen)
Maar ik begrijp dat jij een probleem ermee hebt? Teveel of te weinig cortisol?
Cushing of Addison?
Of heb ik het verkeerd begrepen?
Oei, ik heb mezelf hier weleens "niets" genoemd. Correlerend zou ik dan stijf moeten staan van de stress. Zou het kunnen zijn dat een overdosis cortisol je juist heel rielekst maakt? Overzicht krijgt? Of moet je brein daar ook aan meewerken ...
Het lijkt wel een apriori-algoritme.Onder stress (jagen) kunnen wij met cortisol op 110% funtioneren, en met de moderne stress doen veel bijna niets anders meer
Van 110% naar 120% naar 130% &c. totdat je lichaam niet meer kan.
Dan ga je sporten en de adrenaline-junk is geboren.
Grapjas.Leon schreef:dat was de grap...memeticae schreef:Ja nou ja, correlatie wil dat je je dan constant aangevallen voelt, toch?
Volgens mij wel, bij ingewijden.
De AMA, enzo ... paroxetine, seroxat, seresta, engazonogmaarevendoor.
Symptoombestrijding, in plaats van de oorzaak weg te nemen, levert blijkbaar het meeste op.
Sterker nog, creëer meer stress en je hebt meer klanten.
Maar een wietje of een hashje mag niet! Ja kopen wel, zelf in je tuin zetten levert ze niks op. Het verbaast me eigenlijk dat al die zelfbouw wijn- en bierkitjes nog niet verboden zijn.
De AMA, enzo ... paroxetine, seroxat, seresta, engazonogmaarevendoor.
Symptoombestrijding, in plaats van de oorzaak weg te nemen, levert blijkbaar het meeste op.
Sterker nog, creëer meer stress en je hebt meer klanten.
Maar een wietje of een hashje mag niet! Ja kopen wel, zelf in je tuin zetten levert ze niks op. Het verbaast me eigenlijk dat al die zelfbouw wijn- en bierkitjes nog niet verboden zijn.