Hoe gaan we dit uitleggen - Jelmer Mommers

Heb je een mooi, interessant of indrukwekkend boek gelezen, deel het met ons!
Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 40
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Re: Hoe gaan we dit uitleggen - Jelmer Mommers

Bericht door Bärbel » 23 jan 2022, 09:23

Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 40
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 24 jan 2022, 16:55

Gevallen engelen hebben geen ziel. En daarom kunnen ze niet terugkeren naar God de Vader. Als ze ervoor kiezen om als mens geboren te worden, dus hun vleugels af te leggen en in een sterfelijk lichaam geboren te worden als mensenkind, dan hebben ze een ziel. En dat is een deel van je “Coronatoegangsbewijs”, maar dan Corona met een hoofdletter: Kroon. Terug mogen keren naar je oorspronkelijke positie bij de Vader. Het hebben van een eigen ziel is alvast 1G. De Vader heeft je dan een ziel gegeven en doordat je een ziel hebt word je eigen baas. Geen slaaf meer van Satan maar een mens met een vrije wil die steeds zelf kan kiezen het goed of het kwade te doen en hoe hij of zij omgaat met de gebeurtenissen in het leven.

En je hebt als mens wel degelijk een vrije wil, maar de Allerhoogste gaat met je mee en helpt je om je te ontwikkelen richting het Ware Licht door je te inspireren met liefde en wijsheidskennis. God de Vader, JHWH, inspireert je dusdanig dat Hij je aan de voeten van Jezus Christus legt. Hij bewerkt je willen en je werken in positieve zin. En dat klinkt misschien voor een engel een beetje eng, maar het is écht geweldig. Zijn juk is licht. Je kunt steeds zelf kiezen voor goed of voor kwaad. En als je per ongeluk of omdat je het niet zo goed wist nog allemaal, kwaad hebt gekozen dan helpt Hij je toch steeds weer terug naar het goede pad. Hij laat je nooit in de steek. Hij stuurt Zijn leger van allerhoogste engelen met je mee. En als Hij je dan aan de voeten van de Zoon Jezus Christus legt, dan mag je je door de Heilige Geest helemaal laten vullen en dan WIL je niets anders meer dan Hem volgen en Goed doen. Er is niets vervullenders dan de Wil van de Vader laten vervullen in, door en met Christus Jezus. En zo heb je dan een Coronatoegangsbewijs 2G gekregen, namelijk de Vader én de Zoon. Want niemand komt tot de Vader dan door de Zoon. En in feite is dat dan 3G, want de Heilige Geest die Jezus stuurt maakt het mogelijk dat de Vader en de Zoon Woning in je maken, zodat je het Licht ontvangt.

Johannes 8:12 Wederom dan sprak Jezus tot hen en zeide: Ik ben het licht der wereld; wie Mij volgt, zal nimmer in de duisternis wandelen, maar hij zal het licht des levens hebben.

En als je als mens geboren wordt tijdens Jezus Zijn fysieke Koningschap op aarde, in het duizenjarig Koninkrijk, dan heb je ook nog eens de mazzel dat je een hele lange tijd hebt om je te ontwikkelen en je hebt allemaal hele fijne regeerders die je niet kwellen maar die alleen het beste met iedereen voor hebben.

Als je eenmaal gekozen hebt om mens te worden, dan weet je zeker dat je hoe dan ook in het Vaderhuis zúlt terugkeren. En je weet weer waar je oorspronkelijk vandaan komt en waar je naartoe gaat. Iets wat gevallen engelen geheel niet weten.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 70
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 04 feb 2022, 21:41

"Ik haat je" is niet gelijk aan "ik houd niet van je"

- "Ik haat je niet."

Hoe vaak moet ik dat nog zeggen?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 70
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 04 feb 2022, 21:43

Gevallen engelen bestaan alleen voor die engelen die vermoeden wat het is om te vallen.
Hebben het echter zelf nooit meegemaakt.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 70
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 04 feb 2022, 21:43

Twee "gevallen" engelen bij elkaar: "Weet je nog? Die tirannie van toen?"
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 40
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 05 feb 2022, 02:12

arkhétupos schreef:
04 feb 2022, 21:41
"Ik haat je" is niet gelijk aan "ik houd niet van je"

- "Ik haat je niet."

Hoe vaak moet ik dat nog zeggen?

Je hebt het er maar druk mee, met dat stijgende en dat dalende verkeer. ;) [40]
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 40
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 05 feb 2022, 02:20

arkhétupos schreef:
04 feb 2022, 21:43
Gevallen engelen bestaan alleen voor die engelen die vermoeden wat het is om te vallen.
Hebben het echter zelf nooit meegemaakt.
Zij denken dat de mensen de gevallen engelen zijn. Terwijl de mensen nou juist de keuze hebben gemaakt om mens te worden om in hun inwendige gerestaureerd worden. Dat zie je niet aan de buitenkant. Dat gebeurt van binnen, in het lichaam. Zoals een rups in een cocon een vlinder aan het worden is. De rups in de cocon ziet er niet appetijtelijk uit. Maar ondertussen…….. en dán ineens……..tadaaaaaaaa In the twinkling of an eye.

Wat eruitziet als dalend verkeer is eigenlijk het begin van stijgend verkeer. Het is als een parabool. Een doorlopende stijgende lijn. Iedere reis begint met de eerste stap. En mens worden betekent gegarandeerde redding uit de tirannie. Het Juk van Jezus Christus en Zijn Broers is Licht!! Halleluja!! En de liefde is binnenin voelbaar en ervaarbaar. Dat kan je niet geleerd worden, dan kan je alleen maar gevoeld laten worden. Dat is zo iets groots, dat is alle pijn en moeite WAARD!!! En die pijn en moeite is maar zó tijdelijk. Zeker vergeleken met die oneindige tirannie van Voldemort.

arkhétupos schreef:
04 feb 2022, 21:43
Twee "gevallen" engelen bij elkaar: "Weet je nog? Die tirannie van toen?"
Nou zeg dat wel. Halleluja!
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 70
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 24 feb 2022, 00:41

Bärbel schreef:
05 feb 2022, 02:20
Zij denken dat de mensen de gevallen engelen zijn. Terwijl de mensen nou juist de keuze hebben gemaakt om mens te worden om in hun inwendige gerestaureerd worden.
Mens!
Wat doe je ons aan?

A propos, ik ben tegenwoordig gewend aan een kamertemperatuur van 16 graden Celsius.
Ik zie geen noodzaak de kachel te stoken als ik door een trui aan te trekken mij net zo comfortabel kan voelen.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 40
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 24 feb 2022, 14:08

arkhétupos schreef:
24 feb 2022, 00:41
Bärbel schreef:
05 feb 2022, 02:20
Zij denken dat de mensen de gevallen engelen zijn. Terwijl de mensen nou juist de keuze hebben gemaakt om mens te worden om in hun inwendige gerestaureerd worden.
Mens!
Wat doe je ons aan?
Sorry. Misverstandje. Met zij bedoel ik juist niet U maar de gevallenen die nog rondfladderen. Niet U Cherubs. Mijn radio stond even naast de zender
arkhétupos schreef:
04 feb 2022, 21:43
Gevallen engelen bestaan alleen voor die engelen die vermoeden wat het is om te vallen.
Hebben het echter zelf nooit meegemaakt.
Ja gelukkig helpen die cq helpt U ons waar mogelijk. Bravo en Hallelujah!


Wij houden onze ogen gericht op de King of Kings. O:)
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 70
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 27 feb 2022, 21:31

Bärbel schreef:
24 feb 2022, 14:08

Wij houden onze ogen gericht op de King of Kings. O:)
Die ontmoet je alleen als je met een lens een spiegel gaat onderzoeken.

Andersom is leuker ...

Dan Spiegel je de lens, en zie je zowel links als rechts, als boven en onder omgekeerd, maar anders dan je verwachten zou.
"Onderdaan der onderdanen", krijg je dan.
Lijkt mij best een mooi vooruitzicht, want een vlakheid zoals: "iedereen is elkaars onderdaan", bereik je er maar mooi mee.

Had ik het al niet eens gehad over twee gescheiden populaties waar maar 1 wet gold?
En wat er gebeuren kon als je van elk er een in de ander liet vallen?

"Het gaat over leven"
versus
"Het gaat overleven"

bleken gelijk aan elkaar, en verschilden enkel in ethisch zicht van de moraliteit van hun beider besluiten over het voortbestaan van hun populatie.

Maar dat gaat heel ver hoor, ik weet niet of je dat wel aankan.

Stel je een vegane veganist voor: "Ik weiger Moeder Natuur aan te nemen, met al haar atomen en elektromagnetische velden" (Ja, onze vega-veganist is een geleerde.)

Waar leeft die dan van? Zijn aanhang? En die dan? Hun aanhang? En zij dan? Diens aanhang of Dessen aanhang?
Weigeren te bestaan kan niet meer, daar is het te laat voor.
Weigeren nog te bestaan kan niet meer, daar is het reeds te laat voor.

Preken beter dan God te zijn is net zo erg als preken dat God bestaat.

Is Sinterklaas beter omdat hij er eerder was dan de Kerstman?
Waarom wil de Kerstman altijd beter zijn dan Sinterklaas?

Is het niet gewoon zinloos en totale waanzin om je met dergelijke vraagstukken bezig te houden?

Ja.
Natuurlijk!

Daarom lees jij dit toch?

Wetenschapper des wetenschappers?
(Nog steeds zonder Nobel? Gelukkig maar, want dat betekent pensioen: weg baanbrekende wetenschap, terug naar wiskundig aquarellen.)

"Onnozele der Onnozellen "
paradoxale spelling
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 40
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 28 feb 2022, 20:29

arkhétupos schreef:
27 feb 2022, 21:31
Bärbel schreef:
24 feb 2022, 14:08

Wij houden onze ogen gericht op de King of Kings. O:)
Die ontmoet je alleen als je met een lens een spiegel gaat onderzoeken.

Andersom is leuker ...

Dan Spiegel je de lens, en zie je zowel links als rechts, als boven en onder omgekeerd, maar anders dan je verwachten zou.
"Onderdaan der onderdanen", krijg je dan.
Lijkt mij best een mooi vooruitzicht, want een vlakheid zoals: "iedereen is elkaars onderdaan", bereik je er maar mooi mee.

Had ik het al niet eens gehad over twee gescheiden populaties waar maar 1 wet gold?
En wat er gebeuren kon als je van elk er een in de ander liet vallen?

"Het gaat over leven"
versus
"Het gaat overleven"

bleken gelijk aan elkaar, en verschilden enkel in ethisch zicht van de moraliteit van hun beider besluiten over het voortbestaan van hun populatie.

Maar dat gaat heel ver hoor, ik weet niet of je dat wel aankan.

Stel je een vegane veganist voor: "Ik weiger Moeder Natuur aan te nemen, met al haar atomen en elektromagnetische velden" (Ja, onze vega-veganist is een geleerde.)

Waar leeft die dan van? Zijn aanhang? En die dan? Hun aanhang? En zij dan? Diens aanhang of Dessen aanhang?
Weigeren te bestaan kan niet meer, daar is het te laat voor.
Weigeren nog te bestaan kan niet meer, daar is het reeds te laat voor.

Preken beter dan God te zijn is net zo erg als preken dat God bestaat.

Is Sinterklaas beter omdat hij er eerder was dan de Kerstman?
Waarom wil de Kerstman altijd beter zijn dan Sinterklaas?

Is het niet gewoon zinloos en totale waanzin om je met dergelijke vraagstukken bezig te houden?

Ja.
Natuurlijk!

Daarom lees jij dit toch?

Wetenschapper des wetenschappers?
(Nog steeds zonder Nobel? Gelukkig maar, want dat betekent pensioen: weg baanbrekende wetenschap, terug naar wiskundig aquarellen.)

"Onnozele der Onnozellen "
paradoxale spelling




Ja man, je vertolking van Vegan revolution was weer indrukwekkend bereidwillig. Gaaf dat nooit iemand het zal kunnen bewijzen :cool: (God bestaat immers niet?) Jammer dat er niet netjes op ingegaan werd maar afgekapt. Ach ja, islamcritici zijn al jaren racisten, zegt men, en ongeschoold, onderontwikkeld dom volk. Maar als een “salonfähige” partij systematisch discrimineert op afkomst/huidskleur en af moet treden kan ie gewoon doorgaan en geen vegetariër of humanist die daarover valt. De wereld op zijn kop. Kritiek op een religie die haaks staat op christelijke en humanistische waarden is racisme. En echt racisme door salonfähigen is een schoonheidsfoutje. Maakt niet uit hoeveel gezinnen erdoor vernield zijn. De mug neergeslagen en de olifant doorgeslikt. Hoezo roze olifant in de kamer, ik zienut niet. Burrrrrrp. Wie lust er nog peultjes?
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 70
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 01 mar 2022, 21:29

Peultjes?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 70
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 01 mar 2022, 21:42

Als zelfs peultjes geen peultjes meer lusten, is het gedaan met de peultjes.

Wordt kernenergie opeens groen, en een atoomoorlog werkelijkheid.

Het is net of we (ik) opeens 53 jaar teruggegooid zijn in de tijd.
(Vandaag is mijn geboortedag, en Poetin heeft op 2 okt 2019 om 12:53 uur, de conceptie gepleegd.)

Verwijderde gebruiker schreef:
12 okt 2019, 12:53
Ondertitel ‘onze toekomst op een steeds warmere aarde’

Deel 3: wat kunnen we doen?

ik begrijp dat getracht wordt een groen verhaal te maken waarin ieder zich kan vinden, zoals ooit in het verhaal van rentmeesterschap.

Het gekmakende probleem van menselijke psychologie komt even aan de orde, maar wordt als overkoombaar beschouwd.
"Loser der Losers" worden, kan ook een uitgangspunt zijn, of tenminste een zeer nobel streven.,

In Amerikaanse ogen (racistisch bedoeld) kan dit alleen maar inhouden: "Wij zijn de King, lang leve de king."

::

Tss ...

Als je het op het andere manier bekijkt kan het ook (dood-)gewoon de Arthur-legende zijn:
- "Wie trekt (als eerste) het zwaard uit de steen en zorgt dat het land weer vruchtbaar wordt voor meer oorlogen?"
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 70
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 02 mar 2022, 00:01

Die Russische mop doet het eigenlijk best heel goed in deze context.

"Hitler komt Stalin tegen in de Hel.
Hitler staat tot aan zijn nek in het bloed.
Stalin maar tot zijn middel.

"Dat is niet eerlijk!": zegt Hitler, "Hij heeft veel meer doden op zijn geweten!'
Waarop de Duivel antwoord: "Stalin staat op de schouders van Lenin. En jij? Op wiens schouders sta jij? "

::

Als dit de gangbare Russische humor is: kan ik niets anders zijn dan pro-russisch.


Trumputin, herken je hem?

Trump gaat nu beweren dat dat onder zijn leidingsschap dit nooit gebeurd was, en daarom beweren kan dat hij de oplossing heeft.

(Welke? Dat is een verrassing voor ons allemaal, maar waarschijnlijk gaat hij Oekraïne gewoon kopen, en heeft amerika er lekker een amerikaanse staat bij, midden in Europa. En zeg nou zelf, als jij op dit moment, terwijl de bommen om je oren vliegen, je een amerikaans burgerschap wordt aangeboden ... Wat zou jij doen?)

Stel hij uit dit op zijn forum en CNN en FuckNews e.d. (Alzheimers Press, en wat heb je zo nog meer?) pakkenb dit op ...

Wat dan?

Donald is God?
Gaat over lijken?

Maar wat als Putin Judas blijkt?

Dertig zilverlingen aannam, om maar gas te kunnen blijven voorzien?

Op het weer hebben beiden niet gerekend, de gasinkomsten zijn nog nooit zo laag geweest.

Vandaar dat de prijs steeg ...

Of wist iemand ergens al wat?

Als je niet oppast zou je er paranoïde van kunnen worden ... dan heb je opeens elektronische muizen in je huis.

(Ik heb er nu reeds 5 gevangen genomen gehad, maar kan mij nog steeds niet tot vivisectie dwingen, hoe graag ik ze ook als robots wil zien, dus ik heb ze in de "dure buurt" vrijgelaten. "Daar valt veel meer te vreten dan bij mij", dacht ik er nog bij: "Houd die mensen maar aan het werk, en laat mij met rust, domme muis, bij mij valt alleen niets te halen.)

Douglas Adams had gelijk: "De wereld wordt geregeerd door muizen."
Zijn redenering was: "Muizen hebben voor elk probleem de oplossing geschapen: "Meer muizen".

(Dat hij vervolgens de muizen wetenschappers maakt van een grotere computer dan de Aarde, dat moet hij weten, dat is zijn fantasie.)

Haal 1 muis weg, en je krijgt er 1 terug.

haal 2 muizen weg en je krijgt er 3 (totaal vijf)

Ik stop met muizen vangen, dankzij mijn mooiste muizenval, die ik ontleend heb aan Dorus:


Ik leg gewoon geen voer meer neer.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 70
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 02 mar 2022, 00:30

En weg zijn ze ...

Niemand in de muizenval (lag toch geen voer in)

en geen muis meer die ons schrikken laat.
(Met plotselinge schijnbare aanwezigheid. Rotbeesten! Ga lekker in de Natuur dartelen, waar je thuishoort!)

Maar ja, wie verlangt er niet naar een leventje zonder al te veel stress? Geen muis zeker niet.
(Althans, die persoonlijke trek kon ik niet ontwaren, in die vijf die ik, toch nog toe, in gijzeling gehad heb.

Met een beetje pech vang ik nu dagelijks muizen, om ze weer elders los te laten.

Er komt een punt dat ik daarmee stop, natuurlijk.

(Ik hoop alleen niet dat ik de muizen nu heb wijsgemaakt dat het rond mij een soort van bermudadriehoek is.
"Waar is die familie ineens gebleven? Vroeger kwamen ze nog wel eens op bezoek."

Om dan van "verre neven" te horen dat ze ooit opgenomen zijn in het licht, en met een hoop gedonder lawaai en beweging in het paradijs werden gestort. (Na een autoritje van 3km en 12 minuten werd de gijzeling opgeheven en de gijzelaar vrijgelaten.)

Althans, misschien hoop ik dat ook stiekem wel.

Ach ja, sommige mensen met een hobby-kat kunnen mijn nieuwe hobby misschien wel op prijs stellen ... scheelt toch in kattenvoer.

Wat een geweten.

:grijns:
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 40
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 03 mar 2022, 16:56

arkhétupos schreef:
02 mar 2022, 00:30
En weg zijn ze ...

Niemand in de muizenval (lag toch geen voer in)

en geen muis meer die ons schrikken laat.
(Met plotselinge schijnbare aanwezigheid. Rotbeesten! Ga lekker in de Natuur dartelen, waar je thuishoort!)

Maar ja, wie verlangt er niet naar een leventje zonder al te veel stress? Geen muis zeker niet.
(Althans, die persoonlijke trek kon ik niet ontwaren, in die vijf die ik, toch nog toe, in gijzeling gehad heb.

Met een beetje pech vang ik nu dagelijks muizen, om ze weer elders los te laten.

Er komt een punt dat ik daarmee stop, natuurlijk.

(Ik hoop alleen niet dat ik de muizen nu heb wijsgemaakt dat het rond mij een soort van bermudadriehoek is.
"Waar is die familie ineens gebleven? Vroeger kwamen ze nog wel eens op bezoek."

Om dan van "verre neven" te horen dat ze ooit opgenomen zijn in het licht, en met een hoop gedonder lawaai en beweging in het paradijs werden gestort. (Na een autoritje van 3km en 12 minuten werd de gijzeling opgeheven en de gijzelaar vrijgelaten.)

Althans, misschien hoop ik dat ook stiekem wel.

Ach ja, sommige mensen met een hobby-kat kunnen mijn nieuwe hobby misschien wel op prijs stellen ... scheelt toch in kattenvoer.

Wat een geweten.

:grijns:
\:D/ :yeehaw:

Afbeelding
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 70
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 03 mar 2022, 22:12

Wat mij zo fantastisch leuk lijkt is dat de volgende muis die ik vang gewoon aan mij vraagt: "Gaan we nog een rondje?"

Wishful thinking?
Self-fulfilling?

Chi-Pi

(Een contrast van Chi-Ro, een schisma van archetype.)

::

Dat:

"Gaan we nog een rondje?", zal ik antwoorden met:
Op 1 voorwaarde: dat je zindelijk wordt.
Anders gaat de hele buis -waar jullie nu instaan- inclusief poep, pies en muizen, naar de verdoemenis.
Dus gedraag je nou maar, anders laat ik niemand los.
Waarop de muis antwoord:
Ben jij dom of zo? Ik sta hier toch al voor de tweede keer?
Nu mag jij bewijzen dat je betrouwbaar vervoer bent!
(Ik had die eerste muis een naam moeten geven, in plaats van een label, dan had ik tenminste iets van erkenning gehad. Nu ben ik maar een kaartjesuitgever, omdat ik ten eerste niet goed genoeg heb nagedacht.)

HM

Wacht eens even ...

Ik ben de Kaartjesuitgever!


Vanaf nu ga ik paspoorten uitgeven, zodat ik precies weet welke muis wel, en welke nog niet, betaald heeft, en mee mag in "de bus", op weg naar -watte verre neven omschreven als:- Het Paradijs. De bus vertrekt pas als iedereen betaald heeft.

Anders gaan de deuren weer open voor: de hobby-kat gemeenschap.

Ik ga hen vragen hun kat een RFID-bandje om te doen, zodat zij bij kunnen houden, nog voor de kat defeceert, met hoeveel van mijn hobby-muizen hun hobby-kat in aanraking is geweest. (Een maagpomp is dan niet nodig. De RFID-tags zijn milieuvriendelijk afbreekbaar, na ca. 1 maand zijn ze verworden tot biologische atomen, dwz: met een hoge entropie en minder informatie, ononderscheidbaar van achtergrondruis.)

Interessante toestand hoor, dat met die muizen ...
Dat niemand dat ooit eens eerder is opgevallen? Hoe goed wetenschap zich weet te meten met de natuur.

Ik hoop nog eens een muis te vangen, want eigenlijk zijn het best leuke huisdieren.
(Zodra ze zindelijk zijn geworden.)

Hun vakbond klaagt al over muizentoiletten, die van ons zijn niet namelijk niet bruikbaar.

Ik heb net Theo (mijn compagnon) aan het werk gezegd, een gecombineerd mensen-muizen toilet te ontwikkelen.
(Met een trappertje of zo, en een wervelkamer of iets dergelijks.)
Zodat bij elke "mens-spoeling", ook het muizentoilet en geleegd en gespoeld wordt.

Als muizen dat willen leren, zijn ze bij mij welkom.

En ik zal ze dan ook over de hobby-katten vertellen, en hoe je die -met een algoritme- te slim af kan zijn.
(het zijn hobby-katten immers, die krijgen thuis genoeg te vreten. Dus wat jij doet is ze helpen hun hersens te gebruiken, zodat zij niet hun godganse dag als een vetbuil in de vensterbank hoeven te slijten.

Tjsa.

"Gaan we nog een rondje?": vraagt een muis me ...

Erik is gemeen en belofte maakt schuld.

(Ik had een soort van ere-schuld aan Erik, vond hij, maar Erik is er niet meer: heeft zichzelf te pletter gereden omdat hij dacht te weten hoe een voertuig reageren kan, zelfs als je het niet juist besturen kan. Ik waardeer hem wel dat hij op deze manier mij van zijn schuld heeft gevrijwaard.)

En eigenlijk kan ik de humor van die muizen ook best waarderen. Hoewel ik de laatste muis die ik losliet waarschijnlijk niet meer tegen zal komen
(Ik liet hem los in de buurt van een hobby-kat, die sneller bleek.)

Wat ik wel heel dapper vond van de muis, en let wel: dit gebeurde nog binnen 1 seconde, is dat ze direct in de klauwen van de kat sprong.
(De kat stond er ook -een breukdeel van een seconde- een beetje verbouwereerd naar te kijken, alvorens trefzeker met de bek te grijpen.)

Misschien heb ik daarom geen "last" van muizen meer?

Is het Einsteins' "Spooky-force"?
Hoe dan ook, voorlopig weet tenminste de familie muizen die bij mij woont (of woonde) schijnbaar collectief waar ze aan toe zijn.

En zijn ze helemaal niet geïnteresseerd in wat ik voor hen als paradijs propageer.

Of, in een Douglas Adams' redenatie: "De muizen zijn op jou uitgestudeerd, bij jou valt niets meer te halen."

HM
Denkend aan de dood kan ik niet slapen,
En niet denkend slaap ik aan de dood voorbij.
-- Vrij naar J.C. Bloem

Ik ga maar weer voer strooien ... ik mis het muizenvangen best wel.
(En ik ben pas 1 dag zonder! Hoe verslavend!)

Hoewel ... de kroegen zijn weer open ... zal ik hetzelfde eens met mensen gaan proberen?

Ergens weghalen, ergens anders terugzetten, en ze dan weerzien voor herhaling.

Ik denk dat lekker maar 1 vinger lang is, en je aanmerkingen gaat geven op het tweede ritje.
(Op welke (a)sociale media die geilt op negatieve berichtgeving maar ook.)

Trouwens, voor het eerste ritje heb je niets betaald ... dus waarom kom je klagen?

Ik ben weliswaar filantroop, maar heb een eindig budget.
"Je wilde liever blijven waar je was": lieve schat, dat ging niet meer, dat werd voor iedereen een onhoudbare situatie.
(Het eten raakte op, er kwamen opeens hobby-katten die vogels vangen te lastig vonden, jullie maakten mij ongemakkelijk voelen.

Had je dat niet gedaan, konden wij samen in vrede leven.

Ik ben alleen, maar kook altijd voor twee.
"Dat wil de consument": volgde uit Unilevers eigen onderzoek.

Dus ik eet anderhalve dag hetzelfde, en maak me op voor dag 3.

Daar blijven restjes bij over.

Die waren blijkbaar voor de muizen.

Maar nu ik ze gezien heb, eet ik lekker zelf alles op, en hoef mijn massa niet te delen met muizen.


::

Waaaaaanzin!

De enige invloed die ik kan hebben op muizen, is om voer klaar te leggen of niet.
(Wist ik veel dat het overkooksel van een melkpannetje, dat in soda geweekt is, "hip" was, onder de huidige populatie?

Ik bedoel: er ligt wel vaker voer op mijn fornuis, maar nooit werd er zo enthousiast op gereageerd.
(En ik woon waar ik woon nu minimaal 22 jaar, met steeds hetzelfde fornuis.)
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 40
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 04 mar 2022, 00:28

Tot U sprak zojuist de Muizenvanger van Hemelen. Dan volgt nu een liedje. Praatje-liedje immers.

Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Hermelien
Posts in topic: 3
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 dec 2019, 00:15
Contacteer:

Bericht door Hermelien » 04 mar 2022, 00:51

Bärbel schreef:
04 mar 2022, 00:28
Tot U sprak zojuist de Muizenvanger van Hemelen. Dan volgt nu een liedje. Praatje-liedje immers.

Carnaval is net voorbij hoor.
Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?
~ Albus Dumbledore

Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
~ Hermione Granger

If you want to know what a man’s like, take a good look at how he treats his inferiors - not his equals.
~ Sirius Black

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 40
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 04 mar 2022, 00:57

Hermelien schreef:
04 mar 2022, 00:51

Carnaval is net voorbij hoor.
Tis tegenwoordig het hele jaar door carnaval.

Afbeelding
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 70
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 04 mar 2022, 01:39

Maak dat de muizen maar eens wijs.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 70
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 04 mar 2022, 01:43

(Maar ik ken hun antwoord nu al: "Yer preachin'to't'choir boj! Nunnuvus'aintgonnahelpya, in fact, here's more of us, is that going to help you?)
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 70
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 04 mar 2022, 02:00

Wordt tijd dat ik een hobby-kat neem, zo een met nog voortplantingsvermogen.

Dan gaan we ze leren! Die muizen!

Wat denken ze wel niet! Een beetje het aas dat ik neerleg opvreten!

Snappen ze dan niet dat het hele leven (of dood zijn) een sisyfuskwelling is? (Naast een Tantalusarbeid?)

Ach, wat hunker ik naar de tijden dat (voor mij althans) zulk denken nog niet bestond.

Daarom maak ik maar fantasie, een wereld waar al het kwade reeds bestond, maar nog niet herkend was.

::

PS

De laatste muis die ik losliet werd door een kat gegrepen.
De kat pleegde vivisectie.

Ik stond erbij
en keek ernaar

Ik kon geen (mij bekende vorm van) (mensgemaakte) elektronica ontdekken.

In ieder geval geen russische robotmuizen met chinese chips erin.

Gewoon, normaal, biologische oorlogsvoering: "waar teveel van 1 familie is, grijpt de andere familie in."

Democratisch gezien hebben muizen net zoveel recht bij mij in huis te wonen als dat ze het niet hebben.

Ik vind alles prima, als ze maar zindelijk zijn. (En daar valt niet over te kiezen.)

Tiran dat ik ben.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 40
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 04 mar 2022, 14:33

arkhétupos schreef:
04 mar 2022, 01:43
(Maar ik ken hun antwoord nu al: "Yer preachin'to't'choir boj! Nunnuvus'aintgonnahelpya, in fact, here's more of us, is that going to help you?)

Ye got thát right!

Afbeelding

Heb ooit nog een forum gehad met didl template LOL Niet dat ik daar ook maar enige heimwee naar heb :-p Een beetje aan de knopjes en de kleurtjes draaien en de boel inrichten vond ik (toen wel) het leukst. Gekeuvel ook wel maar het gezeik niet. Er was nooit gezeik noch moderatie totdat er twee mensen hun privé ruzie die niks met het forum te maken had op het forum gingen uitvechten en ik ze ervan af pl**rde. Toen alles weer rustig was begonnen de cyberaanvallen. Jaja, die had je 22 jaar geleden ook al. Een Wereldoorlog in het klein. Of er een verband was tussen de twee voorvallen weet ik niet. Ik denk eigenlijk van niet. Behalve dan het verband dat ik van mijn forum verlost werd doordat ik er geen zin meer in had en een Andere Weg insloeg, of beter gezegd daalde De Andere Weg in mij af. :grijns:
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 40
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 04 mar 2022, 23:30

arkhétupos schreef:
04 mar 2022, 02:00

Snappen ze dan niet dat het hele leven (of dood zijn) een sisyfuskwelling is? (Naast een Tantalusarbeid?)
Goeie benaming ja. Heb je net je zaakjes voor elkaar breekt er oorlog uit. Kwam net je pensioen in zicht verhogen ze de pensioenleeftijd (of roven de pensioenpot leeg, of werd je ziek), zat je er net warmpjes bij zette de Great Reset je in de kou. Of brak de inquisitie, de pest, of de cholera uit. Zat je net lekker op een warm eiland barstte de vulkaan uit. Had je net je huisje op het platteland opgeknapt klinkt de bodem eronder in omdat ze het gas hebben opgepompt, zit je met scheuren in je muren. Begin je net iets meer van het leven te begrijpen komt je uiterste houdbaarheidsdatum in zicht. Er is onder de hemel niets nieuws onder de zon. Es ist ja alles Eitelkeit.

Romeinen 8

18 Ik ben ervan overtuigd dat het lijden van deze tijd in geen verhouding staat tot de luister die ons in de toekomst zal worden geopenbaard. 19 De schepping ziet er reikhalzend naar uit dat de luister van Gods kinderen openbaar wordt. 20 Want de schepping is ten prooi aan zinloosheid, niet uit eigen wil, maar door Hem die haar daaraan heeft onderworpen. Maar er is hoop, 21 omdat ook de schepping zelf zal worden bevrijd uit de slavernij van de vergankelijkheid en zal delen in de vrijheid en luister die Gods kinderen geschonken wordt. 22 Wij weten dat de hele schepping nog altijd als in barensweeën zucht en lijdt. 23 En zij niet alleen, ook wijzelf, die als voorschot de Geest hebben ontvangen, ook wij zuchten in onszelf in afwachting van de openbaring dat we kinderen van God zijn: de verlossing van ons sterfelijk bestaan. 24 In deze hoop zijn we gered. Als we echter nu al zouden zien waarop we hopen, zou het geen hoop meer zijn. Wie hoopt er nog op wat hij al kan zien? 25Maar als wij hopen op wat we nog niet zien, blijven we in afwachting daarvan volharden. 26 En bovendien komt de Geest onze zwakheid te hulp; wij weten immers niet wat we in ons gebed tegen God moeten zeggen, maar de Geest zelf pleit voor ons met woordloze zuchten. 27 God, die ons hart doorgrondt, weet wat de Geest wil zeggen, want de Geest pleit voor de heiligen overeenkomstig Gods wil. 28 En wij weten dat voor wie God liefhebben, voor wie volgens zijn voornemen geroepen zijn, alles bijdraagt aan het goede. 29 Wie Hij van tevoren heeft uitgekozen, heeft Hij ook van tevoren bestemd om het evenbeeld te worden van zijn Zoon, die de eerstgeborene moest zijn van talloze broeders en zusters. 30 Wie Hij hiertoe heeft bestemd, heeft Hij ook geroepen; en wie Hij heeft geroepen, heeft Hij ook vrijgesproken; en wie Hij heeft vrijgesproken, heeft Hij ook laten delen in zijn luister.


arkhétupos schreef:
04 mar 2022, 02:00
Ach, wat hunker ik naar de tijden dat (voor mij althans) zulk denken nog niet bestond.

Daarom maak ik maar fantasie, een wereld waar al het kwade reeds bestond, maar nog niet herkend was.

::
Capice [gj]

Maar gelukkig is er hoop:

Jesaja 65

17 Zie, Ik schep een nieuwe hemel en een nieuwe aarde.
Wat er vroeger was raakt in vergetelheid,
het komt niemand ooit nog voor de geest.
18 Verheug je voor altijd en jubel om wat Ik schep.

Openbaring 21:1-8

Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij, en de zee is er niet meer. 2 Toen zag ik de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, uit de hemel neerdalen, bij God vandaan. Ze was als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man en hem opwacht. 3 Ik hoorde een luide stem vanaf de troon, die uitriep: ‘Gods woonplaats is onder de mensen, Hij zal bij hen wonen. Zij zullen zijn volken zijn en God zelf zal als hun God bij hen zijn. 4 Hij zal alle tranen uit hun ogen wissen. Er zal geen dood meer zijn, geen rouw, geen jammerklacht, geen pijn, want wat er eerst was is voorbij.’
5 Hij die op de troon zat zei: ‘Alles maak Ik nieuw!’ – Ik hoorde zeggen: ‘Schrijf het op, want wat hier wordt gezegd is betrouwbaar en waar.’ – 6 Toen zei Hij tegen mij: ‘Het is voltrokken! Ik ben de alfa en de omega, het begin en het einde. Wie dorst heeft geef Ik vrij te drinken uit de bron met water dat leven geeft. 7 Wie overwint vallen deze dingen toe. Ik zal zijn God zijn en hij zal mijn kind zijn. 8 Maar voor hen die laf en trouweloos zijn geweest, die zich hebben ingelaten met gruwelijke dingen, met moord, ontucht, toverij of afgodendienst, voor allen die de leugen hebben gediend: hun deel is de vuurpoel met brandende zwavel, dat is de tweede dood.’
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 40
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 05 mar 2022, 01:21

Bärbel schreef:
04 mar 2022, 23:30
arkhétupos schreef:
04 mar 2022, 02:00

Snappen ze dan niet dat het hele leven (of dood zijn) een sisyfuskwelling is? (Naast een Tantalusarbeid?)
Goeie benaming ja. Heb je net je zaakjes voor elkaar breekt er oorlog uit. Kwam net je pensioen in zicht verhogen ze de pensioenleeftijd (of roven de pensioenpot leeg, of werd je ziek), zat je er net warmpjes bij zette de Great Reset je in de kou. Of brak de inquisitie, de pest, of de cholera uit. Zat je net lekker op een warm eiland barstte de vulkaan uit. Had je net je huisje op het platteland opgeknapt klinkt de bodem eronder in omdat ze het gas hebben opgepompt, zit je met scheuren in je muren. Begin je net iets meer van het leven te begrijpen komt je uiterste houdbaarheidsdatum in zicht. Er is onder de hemel niets nieuws onder de zon. Es ist ja alles Eitelkeit.
Heb je net de Man van je leven gevonden blijkt Hij een Hemelbewoner te zijn en voor de Militia Christi te werken. Das dan weer géén Eitelkeit maar levert wel een romtragicom op op dit ondermaa(n)(t)se. :grijns:
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 40
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 05 mar 2022, 01:30

arkhétupos schreef:
02 mar 2022, 00:30
En weg zijn ze ...

Niemand in de muizenval (lag toch geen voer in)

en geen muis meer die ons schrikken laat.
(Met plotselinge schijnbare aanwezigheid. Rotbeesten! Ga lekker in de Natuur dartelen, waar je thuishoort!)

Maar ja, wie verlangt er niet naar een leventje zonder al te veel stress? Geen muis zeker niet.
(Althans, die persoonlijke trek kon ik niet ontwaren, in die vijf die ik, toch nog toe, in gijzeling gehad heb.

Met een beetje pech vang ik nu dagelijks muizen, om ze weer elders los te laten.

Er komt een punt dat ik daarmee stop, natuurlijk.

(Ik hoop alleen niet dat ik de muizen nu heb wijsgemaakt dat het rond mij een soort van bermudadriehoek is.
"Waar is die familie ineens gebleven? Vroeger kwamen ze nog wel eens op bezoek."

Om dan van "verre neven" te horen dat ze ooit opgenomen zijn in het licht, en met een hoop gedonder lawaai en beweging in het paradijs werden gestort. (Na een autoritje van 3km en 12 minuten werd de gijzeling opgeheven en de gijzelaar vrijgelaten.)

Althans, misschien hoop ik dat ook stiekem wel.

Ach ja, sommige mensen met een hobby-kat kunnen mijn nieuwe hobby misschien wel op prijs stellen ... scheelt toch in kattenvoer.

Wat een geweten.

:grijns:
Ik herinner mij nog een hele leuke muis die ongevraagd op het laatste moment nog met je mee wilde gaan naar de kroeg aan de overkant. Dat heb je ervan als je kaas aan je kont hebt hangen. LOL Je was net letterlijk nog geen tien seconden de deur uit en die mooie muis holde achter je aan. Ze vond je niet, je was al verdwenen in die bermudadriehoek. Wat mij natuurlijk niet verbaasde maar die mooie muis was helemaal van slag. “Wáár is-t-ie nóuwwww,hoe kán dat nouwwww, hùhhhhhh”. LOL
D’r bakkie koffie dat ze me gevraagd had voor haar in te schenken, vlak voordat ze halsoverkop achter je aanging omdat ze ineens vernam dat je naar de kroeg ging voor overleg met een vriend van je, stond nog warm op haar te wachten. Ik deed maar alsof mijn neus bloedde. “Jóh, meen je dat nou?” LOL

Komen en gaan met de wolken, gaaf. Jezus kon dat kunstje ook.

Lucas 4, 21-30 Hoe Jezus verdween uit Nazareth

4:21
Maar hij begint en zegt tot hen:
heden
is dit Schriftwoord in uw oren
in vervulling gegaan!

4:22
Allen hebben hem bijval betuigd,
en zijn verwonderd geweest
over die woorden vol genade
die zijn voortgekomen uit zijn mond;
en ook hebben ze gezegd:
hij is toch de zoon van Jozef,- niet?

4:23
Hij zegt tot hen:
alle kans dat gij tot mij
dit zinnebeeld zult zeggen
‘heelmeester, genees jezelf!’-
al wat we hebben gehoord
dat geschied is in Kafarnaoem,
doe dat ook hier, in je vaderstad!

4:24
Maar, zegt hij, amen, ik zeg u:
niet één profeet is welkom in zijn vaderstad!-

4:25
maar naar waarheid zeg ik u:
vele weduwen zijn er in de dagen van Elia
in Israël geweest,
toen de hemel gesloten werd
voor drie jaren en zes maanden,
zodat er een grote honger woedde
over heel het land,

4:26
en tot niet één van haar werd Elia gestuurd,
maar wel ‘naar Sarepta bij Sidon,
tot een weduwvrouw’ (1 Kon. 17,9);

4:27
en vele huidvraatlijders zijn er in Israël geweest
ten tijde van de profeet Elisa,
en niet één van hen werd gereinigd,
maar wel Naäman de Syriër!

4:28
Die in de samenkomst deze dingen horen
worden allen vervuld van woede;

4:29
ze staan op en werpen hem de stad uit;
ze leiden hem naar de rand van de berg
waarop hun stad gebouwd is,-
om hem in de afgrond te gooien.

4:30
Maar hij is
midden tussen hen door ontkomen
en vertrokken.


https://www.naardensebijbel.nl/tekstvan ... -nazareth/

Laatst gewijzigd door Bärbel op 05 mar 2022, 13:51, 3 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 40
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 05 mar 2022, 01:40

Alleen een schizofreen begrijpt dat maar die is toch al gek. LOL. Gezonde mensen snappen er helemaal niks van. Die weten nog niet dat ze De Dokter nodig hebben
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 40
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 05 mar 2022, 11:23

arkhétupos schreef:
01 mar 2022, 21:42
Verwijderde gebruiker schreef:
12 okt 2019, 12:53
Ondertitel ‘onze toekomst op een steeds warmere aarde’

Deel 3: wat kunnen we doen?

ik begrijp dat getracht wordt een groen verhaal te maken waarin ieder zich kan vinden, zoals ooit in het verhaal van rentmeesterschap.

Het gekmakende probleem van menselijke psychologie komt even aan de orde, maar wordt als overkoombaar beschouwd.
"Loser der Losers" worden, kan ook een uitgangspunt zijn, of tenminste een zeer nobel streven.,

In Amerikaanse ogen (racistisch bedoeld) kan dit alleen maar inhouden: "Wij zijn de King, lang leve de king."

::

Tss ...

Als je het op het andere manier bekijkt kan het ook (dood-)gewoon de Arthur-legende zijn:
- "Wie trekt (als eerste) het zwaard uit de steen en zorgt dat het land weer vruchtbaar wordt voor meer oorlogen?"
Mattheüs 10:32-42

32. Als je er tegen de mensen voor uit durft te komen dat je bij Mij hoort, zal Ik ook tegen mijn hemelse Vader zeggen dat je bij Mij hoort. 33. Maar als je tegen de mensen doet alsof je Mij niet kent, zal Ik ook tegen mijn hemelse Vader zeggen dat Ik je niet ken. 34. Jullie moeten niet denken dat Ik ben gekomen om vrede te brengen op de aarde. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar strijd. 35. Ik kom strijd brengen tussen vader en zoon, tussen moeder en dochter, en tussen een vrouw en haar schoonmoeder. 36. De mensen met wie je in één huis woont, zullen je vijanden zijn. 37. Als je meer van je vader of moeder houdt dan van Mij, ben je Mij niet waard. En als je meer van je zoon of dochter houdt dan van Mij, ben je Mij niet waard. 38. En als je het kruis niet opneemt en Mij volgt, ben je Mij niet waard. 39. Iedereen die zijn leven vindt, zal het verliezen. Maar iedereen die zijn leven verliest omdat hij van Mij houdt, zal juist leven krijgen. 40. Als mensen jullie ontvangen, ontvangen ze eigenlijk Mij. En mensen die Mij ontvangen, ontvangen eigenlijk Hem die Mij heeft gestuurd. 41. Als je een profeet ontvangt omdat hij een profeet is, zul je ook de beloning van een profeet ontvangen. Als je een goed mens ontvangt omdat hij een goed mens is, zul je ook de beloning van een goed mens ontvangen. 42. En luister goed! Ik zeg jullie dat als je aan één van deze eenvoudige mensen die door anderen niet belangrijk gevonden worden, ook maar een beker koud water te drinken geeft omdat hij een leerling van Mij is, dan zul je je beloning krijgen.

https://zijlacht.nl/vrede-maar-strijd-drie-lessen/
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 40
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 05 mar 2022, 11:56

arkhétupos schreef:
01 mar 2022, 21:42
Als zelfs peultjes geen peultjes meer lusten, is het gedaan met de peultjes.

Wordt kernenergie opeens groen, en een atoomoorlog werkelijkheid.

Het is net of we (ik) opeens 53 jaar teruggegooid zijn in de tijd.
(Vandaag is mijn geboortedag, en Poetin heeft op 2 okt 2019 om 12:53 uur, de conceptie gepleegd.)
Ik had vanmorgen weer een erg schizofrene ervaring. Elke dag gaat om half negen de wekker, dan bel ik mams omdat ze dan haar medicijnen moet innemen. En haar eigen wekker gaat ook maar (telefoon)wekkers hebben de neiging het soms niet te doen, en sindsdien bellen we. Enfin. Vandaag was weer zó raar, een deja vu zo sterk als ik nog niet eerder meemaakte. Ik werd wakker van de wekker en ik wist zeker dat ik dat deze dag al had gedaan. Dat wetende ging ik natuurlijk toch bellen en ze nam natuurlijk op en ik weet gewoon zeker dat ik deze dag al had meegemaakt. De hele manier waarop dat ging (er ging van alles mis met de speaker van de telefoon van mijn moeder) ook. Je hebt zo’n film waarin zo’n kerel tig keer dezelfde dag meemaakt. Hoe ik me voelde was zoals die kerel vanaf dag 10.

: :

Ik weet nog goed dat toen ik klein was, zo klein dat je nog op schoolzwemmen moest en met de klas per bus naar het zwembad werd vervoerd, dat ik in een gesprek tegen een ander kind zei dat we de derde Wereldoorlog gingen meemaken. Dat kind ging het door de hele bus schreeuwen, zoals terroristen nou eenmaal doen, en de gevolgen kan een mens zich indenken, inclusief de juf. Lachuh man, dat kind is gestoord. Zou de juf daar vandaag misschien aan terugdenken? Als ze nog geen Alzheimers heeft natuurlijk. Of misschien juist dan. :grijns:

: :

Ik wou nog iets schrijven maar nou weet ik het niet meer. :-( LOL

Oh ja, dit wou ik schrijven, maar het kan ook met een liedje

Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 40
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 05 mar 2022, 12:14

Bärbel schreef:
05 mar 2022, 11:56


: :

Ik weet nog goed dat toen ik klein was, zo klein dat je nog op schoolzwemmen moest en met de klas per bus naar het zwembad werd vervoerd, dat ik in een gesprek tegen een ander kind zei dat we de derde Wereldoorlog gingen meemaken. Dat kind ging het door de hele bus schreeuwen, zoals terroristen nou eenmaal doen, en de gevolgen kan een mens zich indenken, inclusief de juf. Lachuh man, dat kind is gestoord. Zou de juf daar vandaag misschien aan terugdenken? Als ze nog geen Alzheimers heeft natuurlijk. Of misschien juist dan. :grijns:

: :
Mijn hele jeugd was in zijn geheel in feite op een andere manier ook een soort time loop. Ik wist dat ik in een klas vol met terroristen zat. Ik wist dus ook dat ik in een bus met terroristen stapte. En dat alle juffen en meesters op school laffe meelopers zijn met terroristen. Dus je zou wel gek zijn als je zoiets zou zeggen tegen een terrorist. Maar elke dag had ik opnieuw de ijdele hoop dat het die dag anders zou zijn. Alsof je zeg maar met een vingerknip in een oogwenk in een veranderde realiteit kunt wandelen. Wat een droom. Maar het bleek iedere keer weer dezelfde “dag”. Wat een nacht. Geen merry nacht.

Toch blijkt die hoop wel te kloppen nu wij bij de Derde Dag zijn aanbeland. Schizofreen zijn is zo gek nog niet. :grijns:

Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 40
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 05 mar 2022, 13:57

arkhétupos schreef:
04 feb 2022, 21:41
"Ik haat je" is niet gelijk aan "ik houd niet van je"

- "Ik haat je niet."

Hoe vaak moet ik dat nog zeggen?
Ik haat je EXNOF Ik houd van Je = Ik houd van Mij in U EXNOF Ik houd van U in Mij = 4EVER EXNOF 4EVERANDEVER

Voilà mijn Wiskunstknobbel. :grijns:

* haten = op de tweede plek zetten, zodat Gij = Ik = U uiteindelijk in iedereen op de Eerste Plek (aan)komt. ;) :smt060
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 70
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 07 mar 2022, 00:53

Als je iedereen tevreden wilt stellen, kun je beter beginnen met niemand tevreden te stellen.
Dan heb je tenminste een houvast.

1 eiking:

"Was sich liebt, das neckt sich"
Bärbel schreef:
05 mar 2022, 12:14
Schizofreen zijn is zo gek nog niet. :grijns:
Zeer juist, ik merkte zulks reeds eerder op, maar toen waren er geen gegadigden.

viewtopic.php?f=6&t=2446&p=45157&hilit=paranoia#p45157
Bärbel schreef:
05 mar 2022, 13:57
haat EXNOF houd
* haten = op de tweede plek zetten,
"Houden van" staat dan bovenaan?

Of niet? Je geeft eigenlijk alleen telkens weer wat haten voor je inhoudt.

"Houden van" "haten" en "verliefdheid" zijn ook EXNOF.

"Ik ben verliefd op houden van haten"?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 70
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 07 mar 2022, 00:57

arkhétupos schreef:
07 mar 2022, 00:53

"Houden van" "haten" en "verliefdheid" zijn ook EXNOF.
Pas je dat niet toe, dan ontmoet je de Russelparadox.

(Ik houd ervan te haten)
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 70
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 07 mar 2022, 01:00

Ik geef het woord aan mijn voorganger:
memeticae schreef:
04 apr 2015, 05:43

De mooiste vorm is natuurlijk paranoia praecox:
Eeuwige achterdocht, zonder dat je weet, ooit tot een (anti)climax te komen.

::

Paranoia vs Forum

Sorry voor het lange verhaal.

Kan iemand me vertellen, of ik hier nu ideeën van anderen loop te mixen en itereren (als een Data uit Star Trek)?
Zo ja, verwacht ik een volledige bronvermelding.

Of zit er toch iets origineels in? Iets dat je nog niet wist?
't Zal wel niet.

Maar bovenal, is het filosofie?
Althans, wat jij eronder verstaat?

Krijgt de naam "filosofieforum.nl" toch ineens meer betekenis.

Zie je? Paranoia is zo gek nog niet.
paranoia praecox

Wat een geest!
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 70
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 07 mar 2022, 01:17

Afbeelding
"I'm not deaf, I'm just ignoring you."

Afbeelding

GZ32TV, da's een ander verhaal, da's een Alfa6.
(Bestaat ook nog steeds)

Aristocratie geeft niet zo graag hun liefdesperikelen weer ...
Laten we zeggen dat ik: "haar heb laten gaan".

Elderly love exnof Love for the old ... zoiets.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 70
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 07 mar 2022, 01:19

Ze schijnen gz32tv in 2-en gezaagd te hebben, en dat was geen tovertruuk.

JJXT93, leeft wel nog steeds voort, zij het in andere kleren.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 70
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 07 mar 2022, 01:21

Ach ja, nostalgie = "Hoe om te gaan met verlies"

Mooier maken dan het was, toch?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 70
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 07 mar 2022, 01:34

Maar geen nood! Nieuwe Liefde gloort aan de Horizon!

(Nu alleen er op letten dat ik zelf de pooier niet ga bellen: 1 keer interesse tonen is meer dan genoeg. En dan je geliefde afkraken: Dit mist, dat doet het niet, &c.)

Neen! Ik ga niets forceren, mijn lief wil mij, of ze mij wilt of niet, punt.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 70
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 07 mar 2022, 01:37

Bizar hè. hoe mensgemaakte natuurlijke zaken een dergelijke reactie weten teweeg te brengen.

Het zal wel met "mensgemaakte" en "underdog" te maken hebben.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 40
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 10 mar 2022, 01:02

Bärbel schreef:
05 mar 2022, 13:57
arkhétupos schreef:
04 feb 2022, 21:41
"Ik haat je" is niet gelijk aan "ik houd niet van je"

- "Ik haat je niet."

Hoe vaak moet ik dat nog zeggen?
Ik haat je EXNOF Ik houd van Je = Ik houd van Mij in U EXNOF Ik houd van U in Mij = 4EVER EXNOF 4EVERANDEVER

Voilà mijn Wiskunstknobbel. :grijns:

* haten = op de tweede plek zetten, zodat Gij = Ik = U uiteindelijk in iedereen op de Eerste Plek (aan)komt. ;) :smt060
Mijn wiskunstknobbel heet Japie. :shifty: :-$
Laatst gewijzigd door Bärbel op 10 mar 2022, 01:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 40
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 10 mar 2022, 01:04

arkhétupos schreef:
07 mar 2022, 01:17
Afbeelding
"I'm not deaf, I'm just ignoring you."

Afbeelding

GZ32TV, da's een ander verhaal, da's een Alfa6.
(Bestaat ook nog steeds)

Aristocratie geeft niet zo graag hun liefdesperikelen weer ...
Laten we zeggen dat ik: "haar heb laten gaan".

Elderly love exnof Love for the old ... zoiets.


Psies. En Gij waart reeds met uw initialen en uw fake cq transcendente cq quantumgecertificeerde geboortedatum besloten in het kenteken van mijn toenmalige koetsje. De foto’s ervan zijn helaas samen met de oude versleten laptop gesneuveld. Maar dat geeft niet, zo blijft het lekker aristocratisch. ;) En het adres Uwer werkplaats was in mijn geleefde leven ingegrift. Kom je er als donderslag bij heldere hemel achter dat je hele leven wiskundig exact precies volmaakt uitgestippeld ingegriffeld in steen gebeiteld stond. :grijns: :cool:



Geen slaap!
Nessun dorma!

Geen slaap!
Nessun dorma!

Jij ook, oh prinses
Tu pure, oh Principessa

In je koude kamer
Nella tua fredda stanza

Kijk naar de sterren die trillen van liefde
Guardi le stelle che tremano d'amore

en van hoop
E di speranza
Maar mijn mysterie is in mij gesloten
Ma il mio mistero è chiuso in me

Niemand zal mijn naam weten
Il nome mio nessun saprà

Nee, nee, ik zeg het op je mond
No, no, sulla tua bocca lo dirò

Als het licht schijnt
Quando la luce splenderà
En mijn kus zal de stilte verbreken
Ed il mio bacio scioglierà il silenzio

Dat maakt jou van mij
Che ti fa mia
Verdwijn, oh nacht
Dilegua, oh notte

Stel, sterren
Tramontate, stelle

Stel, sterren
Tramontate, stelle

Ik zal winnen bij zonsopgang
All'alba vincerò

ik zal winnen
Vincerò

ik zal winnen
Vincerò
Laatst gewijzigd door Bärbel op 10 mar 2022, 01:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 40
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 10 mar 2022, 01:14



l’amour est éternel
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 40
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 10 mar 2022, 20:14

WAOW……. 10-HB-RP leeft ook nog steeds voort \:D/ O:) Zienuk net bij rdw.

Na mij heeft hij nog drie eigenaren gehad. Het was dan ook een superfijn karretje en ik ben een hele nette rijder, dat zeiden de dealers altijd als ik een auto inruilde en ook bij grote beurten. Heb hem 13 jaar gehad en twee ton op gereden. Maar op het laatst, zeker na een aanrijding waar ik niks aan kon doen, werden de mankementen te duur en te gevaarlijk. Die heb ik nog wel laten verhelpen voor ik hem verkocht maar ik liep erop leeg. Wel gaaf dat ie dus (nog steeds) niet naar de schroothoop is gegaan. Kennelijk terechtgekomen bij een paar handige jongens :yeehaw:
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 70
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 12 mar 2022, 01:07

Bärbel schreef:
10 mar 2022, 20:14
WAOW……. 10-HB-RP leeft ook nog steeds voort \:D/ O:) Zienuk net bij rdw.

Na mij heeft hij nog drie eigenaren gehad. Het was dan ook een superfijn karretje en ik ben een hele nette rijder, dat zeiden de dealers altijd als ik een auto inruilde en ook bij grote beurten. Heb hem 13 jaar gehad en twee ton op gereden. Maar op het laatst, zeker na een aanrijding waar ik niks aan kon doen, werden de mankementen te duur en te gevaarlijk. Die heb ik nog wel laten verhelpen voor ik hem verkocht maar ik liep erop leeg. Wel gaaf dat ie dus (nog steeds) niet naar de schroothoop is gegaan. Kennelijk terechtgekomen bij een paar handige jongens :yeehaw:
Corsaatjes zijn hip, zeker als je er ander motortje in sleutelt, met een turbootje erop.

Corsa-cup.

Ik denk dat jouw opeltje het tegenwoordig tegen mijn alfaatje opneemt op het racecircuit in de algemene klasse.

Menig auto zou jaloers zijn, immers: "Alleen de besten zullen winnen"
(Hoewel dat coureurafhankelijk is.)

Maar die van ons strijden nog steeds!
- "Nog even geen autokerkhof, er valt nog veel meer uit het leven te halen."
Aldus de coureurs.


Stel je voor: als negentiger de cup van twintigers domineren.

Dan kun je pas gaan lauweren op de uitspraak: "Zien jullie nou wel? Vroeger was alles beter."

Oeh .. ik proef nu het ressentiment al ... "Ja maar, nieuw is toch altijd beter?"

::

Nessun Dorma, heerlijk...

Maar mag ik dat contrasteren met baba o'reily?


(Bij mij stopt het opeens op 2:59, druk ik weer op de "play" knop gaat het gewoon weer door, bizar.

"Baba O'Riley"

Out here in the fields
I farm for my meals
I get my back into my living
I don't need to fight
To prove I'm right
I don't need to be forgiven

Don't cry
Don't raise your eye
It's only teenage wasteland

Sally, take my hand
Travel south cross land
Put out the fire
Don't look past my shoulder
The exodus is here
The happy ones are near
Let's get together
Before we get much older

Teenage wasteland
It's only teenage wasteland
Teenage wasteland
Oh, oh
Teenage wasteland
They're all wasted!

Ik vermoed dat ze bedoelen dat "teenage" "wasted" is, want elke volwassene herkent het verloren gevoel van ooit teenager geweest te zijn zonder het te beseffen.

Maar dat maakt liefde nog steeds niet onconditioneel, integendeel.

Liefde moet je verdienen.
Maar heb je het eenmaal verdiend, dan is liefde net zo eeuwig als de zon zijn kan.

(Bedankt trouwens mijn materiële liefde op jouw manier weer te geven. Dan begrijp ik het zelf ook opeens.)

:smt056

PS

Hoeveel van die twee ton heb jij ermee afgelegd? En hoeveel koppelingen heb je verbruikt?
Er bestaan namelijk mensen die het normaal vinden binnen 100.000km een koppeling te verslijten, wat absurd is.

Ik durf te beweren dat de koppeling net zo lang mee kan gaan als de motor, als je geleerd wordt ermee om te gaan.
(Ik heb het ooit pas bij 1 alfa moeten doen, na 231000km met onzekere oorsprong. Het was gelijk ook de lastigste reparatie die ik ooit zelf heb uitgevoerd: de halve motor moest uitgebouwd worden, in plaats van alleen het koppelingshuis.

Achteraf gezien was het makkelijker geweest de hele motor uit te bouwen, de koppeling, het vliegwiel, de dynamo en gelijk de hydraulische motor van de stuurverkrachter tegelijk mee te vervangen. Naast de ditributie en de waterpomp.

Nu het ding er toch uit is kom je overal makkelijk bij, anders heb je vingers met 4 kootjes nodig.

::

Dat is trouwens tegenwoordig bij elk merk het geval.
De meest simpele storingen zijn het makkelijkst op te lossen als de hele motor eruit is.
Nu de hele motor eruit is, en we kunnen overal makkelijk bij ...

Zullen we dan gelijk x, y, en z mee vervangen? 1 keer duur nu, kan arbeidskosten besparen later.
(Of wilt U het risico lopen?)

Geen garagebedrijf dat dit aanbiedt natuurlijk.

Het is geheel tegen het principe van geld verdienen in.

In mijn garage verleen ik service ...
"Tot over 5 jaar, dan heb ik een leuk ander modelletje klaarstaan, of, mocht de liefde beklijven, doen we het hele circus nog een keer, en kunt U weer 5 jaar voort met Uw huidige automobiel. (Wel op tijd olie, koelwater en remolie verversen.)
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 70
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 12 mar 2022, 01:16

arkhétupos schreef:
12 mar 2022, 01:07
(Bij mij stopt het opeens op 2:59, druk ik weer op de "play" knop gaat het gewoon weer door, bizar.
Na de review loopt-ie opeens gewoon door ... ???

Ik snap er de bonen niet meer van.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 70
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 12 mar 2022, 01:29

"Youth is wasted on the young"
-- de bittere mens
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 70
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 12 mar 2022, 03:00

Die "Z" die je in Rusland ziet, is niets anders dan deze:
Afbeelding

1961

En nog mocht het niet op mijn boekenlijst, als zijnde: niet-geëngageerd.

Tss.

Was dit nu ontkennen van de koude oorlog? Of het besparen ervan voor de tere zieltjes?

Ik weet het niet. Ik heb het er uiteindelijk doorheen gedrukt, als zijnde literatuur.

Het heeft (natuurlijk) niets opgeleverd.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 40
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 12 mar 2022, 17:28

Die Z is een omvergeworpen N. De N van Nazis, omvergeworpen door de Russen. Ik snap niet dat niemand dat ziet. Ik zag het meteen. :grijns: :-$

Droevig genoeg, al die toestanden.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 40
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 12 mar 2022, 17:32

En dan lees je af en toe van die gekke Nederlanders dat ze vrezen voor een nieuwe koude oorlog. Absurd gewoon. Midden in een hete oorlog vrezen ze voor een koude oorlog. :shifty:
Hermetisch geschakeld

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten