De Cirkel

Heb je een mooi, interessant of indrukwekkend boek gelezen, deel het met ons!
Plaats reactie
Tino
Posts in topic: 5
Berichten: 484
Lid geworden op: 14 okt 2015, 14:58
Contacteer:

De Cirkel

Bericht door Tino » 09 dec 2015, 16:56

http://www.decirkel.eu/

Het boek zojuist gelezen.

Zijn er meer mensen op deze site die het boek gelezen hebben?
Dit is volmaakt, Dat is volmaakt.

Leon

Bericht door Leon » 09 dec 2015, 17:20

Hallo Tino, weer terug? Hoe was het? Er zijn maar een zeer beperkt aantal mensen actief op deze site, dus de kans is erg gering dat mensen net dat boek gelezen hebben, maar als je wat kwijt wilt er over, ga gerust je gang.

Tino
Posts in topic: 5
Berichten: 484
Lid geworden op: 14 okt 2015, 14:58
Contacteer:

Bericht door Tino » 09 dec 2015, 17:30

Leon schreef:Hallo Tino, weer terug? Hoe was het? Er zijn maar een zeer beperkt aantal mensen actief op deze site, dus de kans is erg gering dat mensen net dat boek gelezen hebben, maar als je wat kwijt wilt er over, ga gerust je gang.
Ja, ik ben terug.
Het was een reis met vele hindernissen.
Maar uiteindelijk hebben wij veel genoten.

Heb je al op de link hierboven geklikt?

Tzt zal ik er over schrijven - tot dan.
Dit is volmaakt, Dat is volmaakt.

Leon

Bericht door Leon » 09 dec 2015, 18:11

Ja klikte op de link, vond het niet zo leuk wat ze deden/suggereerden te doen.

mvg Leon

Leon

Bericht door Leon » 09 dec 2015, 21:40

Ja genieten, als iedereen weet dat de ander alleen maar wil genieten, dan is privacy toch niet meer nodig?

Het zijn dan mensen die hun manier van genieten willen verbergen die een probleem zijn. Of mensen die genieten van hun verborgenheid, die zijn ook een probleem, want die hebben (dure) ruimte voor afzondering nodig.

De behoefte aan privacy is dan bij voorbaat verdacht of asociaal.

Ik denk dat langs die lijnen wel gedacht wordt...ik denk even mee.

Ja geef mij maar een openbare vorm van genieten, dan wissel ik mijn obscure vormen van genieten wel in.

Leon

Bericht door Leon » 09 dec 2015, 22:11

Echt? De waarheid?

We staat elkaar ten dienst, behalve de mensen die zich proberen daaraan te onttrekken, die mogen wat mij betreft van de trillende plaat vallen. Maar goed op een trillende plaat valt bijna alles er vroeger of later vanaf.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 1
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 10 dec 2015, 06:03

Tino schreef:http://www.decirkel.eu/

Het boek zojuist gelezen.

Zijn er meer mensen op deze site die het boek gelezen hebben?
Hmpf, jij moet Daemon eens lezen.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Tino
Posts in topic: 5
Berichten: 484
Lid geworden op: 14 okt 2015, 14:58
Contacteer:

Bericht door Tino » 10 dec 2015, 08:37

Leon schreef:Ja klikte op de link, vond het niet zo leuk wat ze deden/suggereerden te doen.

mvg Leon
Ik kan mij jouw schrik voorstellen, zeker als je het boek niet gelezen hebt. Ook ik schrok...

Nu, De Cirkel is Orwelliaans. Een organisatie die zich De Circkel noemt, pleit voor absolute transparantie, waarbij alles en iedereen met elkaar verbonden is en geen geheimen meer heeft. De Cirkel wordt geleid door een raad der wijzen, die de lijnen uitzet en medewerkers indoctrineert met hun ideeën over transparantie. Democratie wordt zo Doemocratie - iedereen doet actief mee. Uiteindelijk sluit de Cirkel zich en is de Doemacratie een totalitair systeem. Er zijn voor en tegenstanders, maar omdat de groep voorstanders enorm groot is, is er voor de tegenstanders geen houden meer aan en worden ook zij op welke manier dan ook slachtoffer. Het boek is een Eye-opener en herkenbaar wat betreft socialmedia, camera's die her en der hangen, persoonlijke gegevens die bij verschillende (overheids)instanties bekend zijn etc. Enfin zodra je ongemerkt in het web gevangen zit ben je uiteindelijk de klos. Een razend spannend boek, maar soms zo absurd dat je er ook om kan glimlachen of....
Dit is volmaakt, Dat is volmaakt.

Tino
Posts in topic: 5
Berichten: 484
Lid geworden op: 14 okt 2015, 14:58
Contacteer:

Bericht door Tino » 10 dec 2015, 08:43

RobW schreef:Welke service staat in dienst van wat en wie ?
Van een totalitair systeem, waarvan enkele de absolute macht hebben.

Ik bedenk mij nu, als werkelijk alles onder controle is, wat heeft die macht dan nog voor zin? Klapt dan uiteindelijk alles ook niet ineen.

En...Het verkrijgen van macht is uiteindelijk de volbrenging van een absoluut begeerte gevoel - wat is er meer te begeren...


Brrr
Dit is volmaakt, Dat is volmaakt.

Tino
Posts in topic: 5
Berichten: 484
Lid geworden op: 14 okt 2015, 14:58
Contacteer:

Bericht door Tino » 10 dec 2015, 08:46

memeticae schreef:
Tino schreef:http://www.decirkel.eu/

Het boek zojuist gelezen.

Zijn er meer mensen op deze site die het boek gelezen hebben?
Hmpf, jij moet Daemon eens lezen.
Deamon, demon, duivel.
Vaag komt mij de naam bekend voor.
Wat moet ik van hem lezen? Kun je meer over hem vertellen, of een link plaatsen. Kan zelf ook gaan zoeken natuurlijk ;)

Groet,

Tino

p.s. Heb jij het boek De Circkel ook gelezen?
Dit is volmaakt, Dat is volmaakt.

Leon

Bericht door Leon » 10 dec 2015, 17:19

Het boek heet Daemon en is van Daniel Suarez, en behandelt soortgelijke thematiek.

Leon

Bericht door Leon » 30 dec 2015, 11:37

Afbeelding

Zit je al ja, ja te knikken? Dit circuleert op linkedin

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten