Ian McEwan.

Heb je een mooi, interessant of indrukwekkend boek gelezen, deel het met ons!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 2
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Ian McEwan.

Bericht door yopi » 08 jun 2015, 16:54

Een schrijver die ik aan zou raden voor over-intellectuele geesten.
Beschrijving van de verwarring die mensen ervaren als ze volgepompt worden met intellectuele inhouden. En hoe dat uitwerkt op hun privé.

Een eenvoudig paranoïde schizofreen kan daar nog een puntje aan zuigen.

Blin
Posts in topic: 1
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 08 jun 2015, 20:49

Ik las van hem dat boek over die giftige planten die tot leven kwamen.
Aanvankelijk vond ik het allemaal wat vergezocht. Normaal is mijn stelregel met een nieuw boek, ik lees tot blz 50 en dan kijk ik of ik het wat vind, zo niet dan mag ik het pas wegleggen of door de papierversnipperaar duwen.
Maar bij dit boek kwam er juist rond dat kritische punt een pakkende passage. Er kwamen bolvormige stekelvormigen uit een soort ufo om zichzelf hier door te kweken op aarde. Opeen of andere manier greep de passage me aan. Ik zit de laatste tijd erg met ufo's in mijn maag en of er leven is buiten dee aarde. En toen was ik ineens op blz 65 aan beland en tja de regel wil dat ik dan doorlees tot het eind.
Het kon me niet echt boeien maar een paar weken later ging alles om me heen wat bloeit en groeit zodanig een eigen leven leiden dat ze het dier en de mens verdrongen. Mijn gedachten waren niet meer te stoppen, Zeker 's nachts werd ik overvallen door graaiende groene taaie bloemengels die mij tot zelfwurging aan zetten.
Al met al vind ik het een behoorlijk angstaanjagende schrijver, ik zou niemand maar dan ook niemand een boek van hem aanbevelen uit angst voor represailles.

Soyonne
Posts in topic: 3
Berichten: 39
Lid geworden op: 28 nov 2015, 02:50
Contacteer:

Bericht door Soyonne » 08 dec 2015, 00:30

Ik heb onlangs zijn boek "Black Dogs" gelezen, en ik heb daar erg van genoten. Hij weet heel goed een bepaald gevoel of een bepaalde sfeer op te roepen. Hij neemt je mee in zijn gedachtegang, Bepaalde passages vond ik echt perfect.
Ik had nooit eerder iets van hem gelezen maar kende zijn naam wel.
Dit boek kwam ik nota bene tegen in een airbnb, geruild voor het boek dat ik al uit had.

Door dit boek ben ik nieuwsgierig geworden naar zijn andere boeken. 'Atonement' schijnt hij bekend van de zijn. Ik ken alleen de film (die ik ook best goed vond).

Wat ik nog het meest knap vond was dat het onderwerp van dit boek ging over intermenselijke relaties. Een huwelijk van jaaren, waar ging het mis? Klinkt mega saai maar de schrijver weet het nog spannend te maken ook

Erg knap geschreven dus.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 2
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 08 dec 2015, 17:32

Jammer dat ik dat allemaal helemaal vergeten heb.

Ik heb helaas geen reactie.

Wel leuk om dit weer bovenaan te zien.

In ieder geval welkom. En ik hoop nog wat van jou te horen.

Soyonne
Posts in topic: 3
Berichten: 39
Lid geworden op: 28 nov 2015, 02:50
Contacteer:

Bericht door Soyonne » 11 dec 2015, 20:48

Was het al zo lang geleden dan?

Ik vraag me dan af waarom je dit onderwerp begonnen bent.
Wat heb je zelf van hem gelezen?

Ik moet alleen nog maar meer van hem lezen.
Mijn moeder bezweert me: De Kinderwet en Suikertand (in het Engels, The Children Act en Sweet Tooth). Zijn twee eerste boeken, naar het lijkt.

Over-intellectuele geest, wat bedoel je daar precies mee?

Ik zal toegeven dat zijn boeken niet voor iedereen zijn, maar het gaat erom, wat vind ik ervan? Toch? Ik vind dat hij een belofte inhoudt, want ik vind zijn stijl van schrijven erg mooi. Ik haal minstens zoveel uit de stijl van schrijven als uit het verhaal. De meeste verhalen zijn al zo vaak verteld. Nee, het gaat erom, HOE vertel je het?

Dus dat.

Soyonne
Posts in topic: 3
Berichten: 39
Lid geworden op: 28 nov 2015, 02:50
Contacteer:

Bericht door Soyonne » 11 dec 2015, 20:50

En als je wilt houd ik dit topic zo lang mogelijk bovenaan als mogelijk is.
Niet zo moeilijk ;-)

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 1
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 22 mar 2024, 22:58

Bump
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten