De mens en de geest

Heb je een mooi, interessant of indrukwekkend boek gelezen, deel het met ons!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 5
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

De mens en de geest

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 13 jun 2012, 01:20

Hier is het toch wel allemaal zo'n beetje begonnen.. de zoektocht, de beginselen van het schrijverschap bekwaam worden..

Daarom vind ik het leuk dat ik mijn eigen boekwerk kan aanbieden hier op het filosofieforum!

Ik hoop dat er mensen zijn die het willen lezen en er ook nog iets over kwijt willen.. alles is welkom!


De mens en de geest
De mens en de geest

In dit verhaal wil ik de lezer een beeld geven van hoe ik de wereld zie. De ogenschijnlijke scheiding tussen mens en geest wil ik ontsluieren door in een aantal essays een verscheidenheid aan onderwerp te behandelen. De mens is een uniek wezen, alleen vergeten wij dit zelf vaak. Om de mensheid weer op het goede pad te brengen, zijn ingrijpende veranderingen in ons denken, doen en laten onontbeerlijk. Want niemand zit op een nieuwe wereldoorlog te wachten en de gevolgen zullen dit maal vele malen verwoestender zijn dan de eerdere oorlogen. We spelen nu met vuur. Branden wij ons of zullen wij leren omgaan met het vuur dat ons van leven voorziet en ook regenererend kan werken? Ik hoop met dit boek aan te kunnen tonen dat er genoeg redenen zijn om positief in het leven te staan en te genieten van de volheid van ons bijzondere bestaan. De essays en gedichten zijn stuk voor stuk ontstaan uit ervaringen, momenten en gedachten die ik de afgelopen jaren heb gehad. Inmiddels kan ik voor mezelf stellen, dat ik weer een stukje bewuster ben geworden van het prachtige universum waarin wij leven. Dit gevoel hoop ik te delen. Vanuit het hart heb ik proberen te schrijven, allereerst voor mijzelf. Maar nu na enkele jaren vordert de hoeveelheid stukken gestaag en leek het mij leuk om alles eens op een rij te zetten om te zien of er wellicht een lijn in te ontdekken valt. Ik hoop dat u, de lezer, met dit boek uw belevingswereld kunt uitbreiden en bovenal hoop ik dat ik mensen hier en daar wellicht kan inspireren.
Greetz
Pieter

ps. thnx voor alle jaren, alle gebruikers die allemaal hun eigen lessen met zich meebrachten en brengen!! :peace:
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 2
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 14 jun 2012, 15:00

Kepumal .. uit de voorverkoop ;)
"Eruditie is alleen weggelegd voor loosers".
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 5
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 14 jun 2012, 21:15

yopi schreef:Kepumal .. uit de voorverkoop ;)
deze is iets korter, aangepast en op 1 gedicht en wat quotes na, in het nederlands.. iets dunner :)

en verder.. geniet van de voorpremiere ;)
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 2
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 15 jun 2012, 11:57

.. en wat systematischer en mooi geillustreerd zo te zien op het eerste gezicht!
"Eruditie is alleen weggelegd voor loosers".
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)

Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 1
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 18 jun 2012, 23:22

eerste indruk (zonder inhoudelijk te lezen):

veel wit op de paginas; overzichtelijk, maar wel een hoop papier op die manier

verzoek: heb je ook een print versie voor boomliefhebbers?

;)
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 5
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 19 jun 2012, 09:06

Die zou ik wel kunnen maken ja, geef me even de tijd (vnv ofzo)... vond het voor het overzicht wel even goed alles apart op een pagina ;)

edit: wordt toch wel lastig.. ik denk dat je dan via de inhoudsopgave per keer een stukje moet lezen :)

http://www.4shared.com/office/-jlh6smy/ ... r_int.html

Kun je in 1 keer naar de inhoudsopgave Jeroen :)
Laatst gewijzigd door Intangible Radjanamadjo op 19 jun 2012, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Civilis
Posts in topic: 1
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jan 2010, 02:58
Contacteer:

Bericht door Civilis » 19 jun 2012, 15:09

Ik ga het zeker lezen binnenkort. Je hoort het wel
'Power to the one who doesn't want it!' Clawfinger

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 5
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 19 jun 2012, 19:34

Civilis schreef:Ik ga het zeker lezen binnenkort. Je hoort het wel
Prima.. veel leesplezier, ik ben benieuwd!
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 2
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 23 jun 2012, 14:14

1ste paar hoofdstukken/ paragrafen gelezen.
Dat droom-gedoe, vooralsnog spreekt mij dit weinig aan, misschien dat het verderop in het boek er andere dingen zijn die me wel aanspreken. Ik heb nog wel even te gaan iig :p
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 5
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 25 jun 2012, 00:32

Mtheman schreef:1ste paar hoofdstukken/ paragrafen gelezen.
Dat droom-gedoe, vooralsnog spreekt mij dit weinig aan, misschien dat het verderop in het boek er andere dingen zijn die me wel aanspreken. Ik heb nog wel even te gaan iig :p
hehe mooi zo

het droomgedeelte is voor mij heel belangrijk omdat het me in en uit een depressie heeft gehaald ;) Wie weet dat mensen die dat ook hebben ervaren, er iets meer in zullen herkennen ;)
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 2
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 25 jun 2012, 20:36

Tja ik heb het geluk dat ik nog nooit een depressie heb meegemaakt. Daar zal het dus misschien idd mee te maken hebben van het herkennen van dat gedeelte. Daar kan ik dus moeilijk over mee praten.
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten