Wat ben je aan het lezen?

Heb je een mooi, interessant of indrukwekkend boek gelezen, deel het met ons!
Hopper
Posts in topic: 3
Berichten: 79
Lid geworden op: 30 aug 2022, 09:44
Contacteer:

Re: Wat ben je aan het lezen?

Bericht door Hopper » 09 okt 2022, 18:55

Neon schreef:
09 okt 2022, 18:51
Hopper schreef:
09 okt 2022, 18:44
Neon schreef:
09 okt 2022, 15:02
gratis beschikbaar, dat is fijn:

https://www.arsfloreat.nl/documents/Bergrede.pdf
Goede lectuur, als ik het zo diagonaal bekijk.
Kwam bij “zalig zijn de armen der geest” weer eens met mijzelf in conflict
Iedereen wil leraar zijn, de leerlingen zijn dun gezaaid. Meister Eckhart heeft mooie preken over de 'armen van geest'.

Gebruikersavatar
Neon
Posts in topic: 19
Berichten: 312
Lid geworden op: 27 aug 2022, 09:27
Contacteer:

Bericht door Neon » 09 okt 2022, 19:51

Hopper schreef:
09 okt 2022, 18:55
Neon schreef:
09 okt 2022, 18:51
Hopper schreef:
09 okt 2022, 18:44


Goede lectuur, als ik het zo diagonaal bekijk.
Kwam bij “zalig zijn de armen der geest” weer eens met mijzelf in conflict
Iedereen wil leraar zijn, de leerlingen zijn dun gezaaid. Meister Eckhart heeft mooie preken over de 'armen van geest'.
Ik voel me een domme leerling

Hopper
Posts in topic: 3
Berichten: 79
Lid geworden op: 30 aug 2022, 09:44
Contacteer:

Bericht door Hopper » 09 okt 2022, 21:06

Neon schreef:
09 okt 2022, 19:51
Hopper schreef:
09 okt 2022, 18:55
Neon schreef:
09 okt 2022, 18:51


Kwam bij “zalig zijn de armen der geest” weer eens met mijzelf in conflict
Iedereen wil leraar zijn, de leerlingen zijn dun gezaaid. Meister Eckhart heeft mooie preken over de 'armen van geest'.
Ik voel me een domme leerling
Dat gaat dan de goede kant op. Het zijn op dit gebied de slimmeriken die maar blijven in wat je ziet. Het gaat om dát je ziet.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 25
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 09 okt 2022, 22:15

Petra schreef:
09 okt 2022, 07:41
Overigens zijn het ziektes die niet alleen het leven van de slachtoffers verwoesten maar ook dat van zichzelf. Het besef dat het verwoestende ziektes zijn, helpt mij om de dader niet te haten maar als een slachtoffer van zijn eigen ziekte te beschouwen. Misschien helpt het jou ook.
Ik haatte hem al niet maar jouw opmerking is wel nuttig omdat het 1 procent empathie voor hem terug in leven bracht met daarin 100 procent diepte inzicht. Bedankt. Ik heb moeten leren om mijn empathie ver te ontstijgen. Alhoewel dat geen actief leren is geweest maar eerder een resultaat van het verlossingsproces waaraan ik mij heb onderworpen. Het artikel was en is voor mij zeer heilzaam, omdat het een instrument is gebleken van begrip voor en vergeving van mijzelf voor mijzelf door mijzelf. Onze Lieve Heer heeft het artikel op mijn pad gebracht, dat is volkomen duidelijk.

Ik houd nu van mijzelf. Heel diep. Ik hou van mij. Waaaaooooow wat een diepe verlossende liefde is dat. Awesome.




Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 25
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 18 okt 2022, 15:45

Ik ben “In geest en waarheid” aan het lezen van Omraam Mikhaël Aïvanhov. Veel heb ik nog niet gelezen maar wat ik heb gelezen spreekt me wel aan. Er staat ook genoeg in waar ik niets mee heb, maar wat me aanspreekt vis ik eruit en de rest neem ik ter kennisgeving aan. Wat me aanspreekt is onder andere dat hij beschrijft hoe de eenheid in God niet per se samenvalt met lid zijn van een kerkgenootschap. Ik voel mij regelmatig in een spagaat zitten. Enerzijds het Bijbelse geloof dat ook het mijne is, anderzijds mijn zekerheid dat God mij reeds liefhad en tot Zich heeft gebracht voordat ik over een Bijbels geloof beschikte. Dat het gaat en is gegaan om liefde. Soms voel ik me daarin wel wat eenzaam staan en dan benijd ik voor korte tijd mensen die samen naar een kerk gaan. Maar wat en wie ik heb ontvangen ontstijgt dat. Ik zal me daarom enerzijds nooit kunnen schikken naar door kerken voor anderen verzonnen en opgelegde regels en wetten (want Gods wegen zoals hij die per individu met die individuen gaat zijn daadwerkelijk ondoorgrondelijk), anderzijds realiseer ik me dat en ben ik er dankbaar voor dat God mij innerlijk wel volgens die wetten en regels heeft herschapen.

Spagaat maar geen spaghetti. Of hoe heet dat ook alweer…. “Bijzonder neutraal”.
Hermetisch geschakeld

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten