Indentiteit

Heb je een mooi, interessant of indrukwekkend boek gelezen, deel het met ons!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
van Rossum
Posts in topic: 9
Berichten: 105
Lid geworden op: 31 jul 2008, 15:09
Contacteer:

Indentiteit

Bericht door van Rossum » 15 mei 2009, 12:55

Kan iets wulpser dan wulps zijn?

Gebruikersavatar
Hoya
Posts in topic: 3
Berichten: 180
Lid geworden op: 27 jul 2008, 11:43
Contacteer:

Bericht door Hoya » 15 mei 2009, 21:13

Mijn eerste gedachte ging uit naar Maarten van Roozendaal.

http://www.youtube.com/watch?v=rCepEN_oilc

Mijn tweede naar Arie Boomsma, daar bleef ik lekker hangen.

Gebruikersavatar
van Rossum
Posts in topic: 9
Berichten: 105
Lid geworden op: 31 jul 2008, 15:09
Contacteer:

Bericht door van Rossum » 15 mei 2009, 23:35

Ik kwam op het idee toen ik vanmiddag voor de spiegel stond om me voor de tweede keer te scheren. Mevrouw van Rossum stond net te douchen en zei, met haar hoofd wippend uit het douchegordijn, dat ze me zo vleselijk wulps vond. Zelf had ik dat van mijn eigen nooit zo gezien maar ja, wie ben ik om mevrouw van Rossum tegen te spreken :greins: :greins: :greins:

Gebruikersavatar
Hoya
Posts in topic: 3
Berichten: 180
Lid geworden op: 27 jul 2008, 11:43
Contacteer:

Bericht door Hoya » 16 mei 2009, 10:18

Ik zit nog steeds met mijn gedachten bij Arie Boomsma van de eo.
Namen verbazen mij altijd bizonder. Als je Boomsma heet ga je je zoon toch geen Arie noemen. Ik zou eerder denken richting Bomme of het meer neutrale Frits.

Gebruikersavatar
van Rossum
Posts in topic: 9
Berichten: 105
Lid geworden op: 31 jul 2008, 15:09
Contacteer:

Bericht door van Rossum » 16 mei 2009, 10:28

Kan het bemoeieriger dan bemoeirig

opzichtige ouderlingen lurken wellustig aan de geile meid

om te janken zo wulps

Gebruikersavatar
Hoya
Posts in topic: 3
Berichten: 180
Lid geworden op: 27 jul 2008, 11:43
Contacteer:

Bericht door Hoya » 16 mei 2009, 22:01

Zeg van Rossum, ik zie in ene dat we onder de kop "boeken" opereren, als ze daar achterkomen flikkeren ze ons er zo weer uit. Een beetje dwangmatig zijn die moderatoren hier wel, verder niets kwaads hoor, het zijn reuze aardige jongens en ze betalen alles uit hun eigen zak.
Omdat ik wel een lichte waardering voor je op ben gaan vatten doe ik op de valreep maar even een nummertje, we hebben het nu toch al verbruid.

http://www.youtube.com/watch?v=MyjHrYhSyRs

Gebruikersavatar
van Rossum
Posts in topic: 9
Berichten: 105
Lid geworden op: 31 jul 2008, 15:09
Contacteer:

Bericht door van Rossum » 17 mei 2009, 12:15

Hoya, omdat jij daar zo lekker zat te luieren en je totaal vergat naar boeken met Brands te kijken heb ik dat maar even voor je gedaan. Het ging nl over dijken en ik ken jouw liefde voor die dingen.

Het ging dus over onvermoeibaar fanatieke monniken die dijken bouwden, ook om ondergelopen polders te beschermen, aandoenlijk evengoed, hè? De grondgedachte zit in die religie, wie had dat nou weer gedacht, gewoon alsmaar dijken te blijven bouwen, het raakte me behoorlijk, ik zag die stakkers daar aan het werk, ingestorte dijken en die monniken gewoon weer het zaakje overeind zetten, ik vind et toch altijd al van die eenzame stakkers, zo zonder vrouw.

De waddeneilanden zaten eerst vast, wist je dat?

Elk jaar was er wel een flinke overstroming met veel doden natuurlijk, al die ellende alleen maar om wat grond terug te winnen want we hadden hier gewoon helemaal niet moeten zitten in dit kikkerland, als we niets gedaan hadden was het gewoon een lekkere zee.

Wist jij trouwens dat Leegwater helemaal niet zo heette maar dat hij die naam pas later kreeg? Achteraf logisch natuurlijk maar achteraf is alles logisch, wat jij? Achteraf kan je zelfs het weer voorspellen.

Die Leegwater die ging echt over diepe wateren van wel 3m diep, hij ontdekte dat je 1 molen per meter nodig had, dus dat een andere molen dan weer de volgende laag overnam. Ik ben niet van het waterloopkundig instituut maar ik waag dit toch te betwijfelen. 1 molen voor alle lagen lijkt mij veel prettiger, als je eenmaal aan zo'n molen gewend ben hoef je niet steeds weer het wiel uit te vinden, wat jij? Ja, van die emmertjes erbij, dat is altijd makkelijk natuurlijk, gewoon wat hulp voor erbij.

Ik ben niet klaar hoor, kom zo terug

Gebruikersavatar
van Rossum
Posts in topic: 9
Berichten: 105
Lid geworden op: 31 jul 2008, 15:09
Contacteer:

Bericht door van Rossum » 17 mei 2009, 12:27

Er was ook iets met ene Grietje Bosker, ofzo, dat is mij een beetje ontgaan, het ging over de afsluitdijk, dat was allemaal in het geheim gebeurd, waarom is mij een raadsel, en toen kwamen er allemaal heren in pakken voor de opening maar toen staptje Grietje naar voren, een keurige deftige dame, ze deed haar rokken omhoog, iedereen zag haar molton onderbroek en toen zette zij uiteindelijk de eerste stap aan de andere kant in het water. Dat moet je nog maar even googlen want waarom zou iemand aan de andere kant in het water stappen terwijl het toch uiteindelijk ging om die afsluitdijk. Het was nogal sensationeel destijds, zoek zelf maar lekker op.

Wat ook errug leuk was: geef ons heden ons dagelijks brood en af en toe een watersnood. Het werd wel twee keer gezegd. De eerste keer vond ik hem al niet bijster origineel maar goed die Brands van jou schijnt toch weer een heel banaal gevoel voor humor te hebben hoor. Een beetje een pudding en gisteren typje.

Nou en dan was er nog iets met walgeren, komt jp daar niet vandaan? na walgeren was er een maakbaarheidsgedachte, zo na woII dus eigenlijk.

Tja en dan het heden, hè, wat nu, nou dat ziet er niet bepaald rooskleurig uit, ik zal het zo vertellen (cliffhanger en reclame)

Gebruikersavatar
van Rossum
Posts in topic: 9
Berichten: 105
Lid geworden op: 31 jul 2008, 15:09
Contacteer:

Bericht door van Rossum » 17 mei 2009, 12:37

De stemming werd een beetje paniekerig die Brands van jou zei nog: ik wil niet paniekerig doen maaaaaaar... nou dan weet je het wel. Ik begrijp echt niet wat je in die man ziet. Wat vind je trouwens van mijn nieuwe foto?

De eerste paniekaanval begon, zoals altijd, met niet kloppende statistieken. Eerst gewoon ff lekker verwarren. 44 % van de waterkeringen is veilig. Een derde is onbekend. Onbekend wil zeggen: geen oordeel. En in de ogen van die Brands van jou staat geen oordeel, gelijk aan niet deugen. Een vierde was absoluut onveilig. Ik weet niet of die Brands van jou de lagere school met goed gevolg heeft afgesloten maar in mijn tijd moesten zulke berekeningen altijd samen honderd procent zijn en niet 126 % en nog wat.

Voor de tweede paniekaanval gebruik ik een tabula rasa

Gebruikersavatar
van Rossum
Posts in topic: 9
Berichten: 105
Lid geworden op: 31 jul 2008, 15:09
Contacteer:

Bericht door van Rossum » 17 mei 2009, 12:51

tweede paniekaanval:

Je zou denken dat onze waterschapsbelasting dus goed besteed kan worden aan het verhogen en versterken van de dijken, ik heb gehoord dat jij uit eigen portemonnee ook nog wat hebt bijgedragen. Vind jij ook niet dat die jongens van die site hier wel veel opscheppen over die bijdrage van hun, zoveel stelt dat toch eigenlijk ook niet voor, nee, wat jij deed, belangeloos een kleine bijdrage aan dijkverzwaring, heb ik je al verteld dat ik dat echt wel geweldig van je vindt Hoya.

Nee dus, dat geld gaat naar, houd je vast, DOORPRIKKEN VAN DE DIJKEN
Gewoon het water weer een faire kans geven en de bloemetjes buiten zetten en laten groeien. Onze prins pils schijnt de initiotor te zijn van deze grenzeloze verspilling. En niet alleen verspilling maar het volgende Walgeren ligt al op de loer, staat al in de startblokken. Het onvermijdelijke gaat gebeuren. Dank je wel, prin pils. Ik ga dat hele koninginnedagverhaal ook ineens in een heel ander perspectief zien.

Gebruikersavatar
van Rossum
Posts in topic: 9
Berichten: 105
Lid geworden op: 31 jul 2008, 15:09
Contacteer:

Bericht door van Rossum » 17 mei 2009, 12:56

Ik ben klaar hoor.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 2
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 17 mei 2009, 15:27

Achter die prins pils van het geulenpaleis zitten echte inginieurtjes hoor!
Dat as je rivieren ruimte geeft ze dan dicht zouden slippen is flauwe kul van conservatieve dijkgraven. Die hebben altijd al de pest gehad aan alles wat oranje was!

Dat plan bijvoorbeeld om dijken door te steken langs de westerschelde is door een echte inginieur bedacht. De geul maakt zichzelf dieper (net als in walgeren die geulen ontstonden en Noord Holland een eiland dreigde te worden.

Dat scheelt een hoop bagger, die we eruit moeten halen voor die opstandige belgen, die hun eigen koninkrijkje wilde hebben.

Met dat geld kunnen we dan weer de afsluitdijk doorsteken om de IJsel weer de mogelijkheid te geven zijn water van die moffen te lozen in de natuurlijke waddenzee!

Ik hoop dat je dat begrijpt van Rossum!

Gebruikersavatar
van Rossum
Posts in topic: 9
Berichten: 105
Lid geworden op: 31 jul 2008, 15:09
Contacteer:

Bericht door van Rossum » 17 mei 2009, 20:06

Ja stom, ik zie het nu ook ik tuinde zelf in de val van brands, tjee, dat gaat nog snel zeg zoiets.

We kunnen natuurlijk altijd even de poten onder de dijkstoel vandaan zagen.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 2
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 18 mei 2009, 00:45

Precies.
Waarom denk je anders dat ze de zeespiegel laten stijgen?

Ik denk dat ik maar es een ark ga bouwen en een lijstje ga maken wie er in mogen ..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten