M. Fredriksson - HET BOEK EVA

Heb je een mooi, interessant of indrukwekkend boek gelezen, deel het met ons!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eva Lilith
Posts in topic: 2
Berichten: 2242
Lid geworden op: 06 sep 2007, 19:33
Contacteer:

M. Fredriksson - HET BOEK EVA

Bericht door Eva Lilith » 20 mei 2008, 16:38

Mooi!
(al een tijd geleden gelezen...)

Een andere (vrouwelijke, magische) kijk op het leven van 'de eerste vrouw', Eva.

Afbeelding

HET BOEK EVA - Marianne Fredriksson

Nadat haar zoon Kaïn zijn jongere broer Abel heeft vermoord, trekt Eva de bergen in. Ze is geschokt door de gebeurtenis en ze wil nadenken. De herinnering aan haar moeder komt boven, een vrouw die ingewijd was in de mysteriën van het leven en veel respect afdwong. Met haar loopt Eva weer als kind over de velden en de akkers. Haar moeder vertelt over hun afkomst, de sterren, kruiden en planten, de eenheid tussen licht en donker, trots en schuld. Door die opnieuw beleefde ontmoetingen gaat Eva steeds beter begrijpen wie ze is en dat ze op haar gevoel moet vertrouwen. Gesterkt door dat inzicht gaat ze terug naar haar gezin en probeert ze het verlies van Abel, de reddeloosheid van Kaïn en het onbegrip van Adam een plaats te geven.
De volgende delen zijn "Het boek Kaïn" en "Norea, dochter van Eva".
(zijn ook als trilogie verkrijgbaar als "Kinderen van het paradijs")
"De afdrukken van de vinger Gods zijn niet altijd identiek." (Stanislaw Jerzy Lec)

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 2
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 29 mei 2009, 17:39

Schandeloze kick na meer dan een jaar.. Dit klinkt als een lekker boek met een interessante inhoud. Ik heb ergens nog een boekenbon liggen en vind het altijd wel leuk om me wat meer te verdiepen in de 'vrouw'. Dus ik ga even op zoek! :)

[EDIT]heb het boek meteen maar besteld :)
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Eva Lilith
Posts in topic: 2
Berichten: 2242
Lid geworden op: 06 sep 2007, 19:33
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 29 mei 2009, 21:26

Leuk Radja!!!

Ben benieuwd wat je ervan vindt.
:smt045
"De afdrukken van de vinger Gods zijn niet altijd identiek." (Stanislaw Jerzy Lec)

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 2
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 06 jun 2009, 13:23

Eva Lilith schreef:Leuk Radja!!!

Ben benieuwd wat je ervan vindt.
:smt045
Hij (of eigenlijk Zij) is binnen.. Ga er zo eens aan beginnen :)
Wist niet dat het triologie was.. als het me bevalt, zal ik de andere 2 ook gaan lezen :)
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten