creatie van de perfecte mens,,

Waar hebben we het eigenlijk over?
Gebruikersavatar
Bertus
Posts in topic: 13
Berichten: 306
Lid geworden op: 11 okt 2015, 13:34
Contacteer:

Bericht door Bertus » 07 jan 2016, 10:20

Ik zal je een hint geven: zijn virussen leven?
Nee? Hoe zijn ze dan tot stand gekomen?
Ja? Waarom zijn ze dan niet aloverheersend?

Wat is leven naar jouw definties dan?

En vanwaar komen je vragen, als je meent dat het zo eenvoudig is, dat schisma tussen leven en virus en dood?
Een virus is slechts een lichaam wat leven bevat.

Hoe ik het leven definieer, is dat leven iets zelfstandigs is.
Om het een vorm te geven noem ik het een element.

Waarom denk ik dat?
in esoterie wordt gesproken over leven na de dood.
Wanneer er leven na de dood is, wat kan dood dan betekenen?
Dood kan betekenen, de afwezigheid van leven.
Wanneer wij iemand zien sterven, zien wij slechts een lichaam wat geen leven meer bevat. Wat niet wil zeggen dat het leven niet meer is.
Wanneer het leven niet meer is, zou er geen leven na de dood kunnen zijn. Het kan daarom voor mij niet anders zijn dan dat leven een vorm heeft.
Waarom ik het leven een element noem, is omdat we de bouwstenen van dat wat is vormgeven in elementen, natuurkundig en scheikundig.

Wanneer je bijvoorbeeld naar het klonen kijkt, is de wetenschap in staat nieuwe lichamen te klonen, of delen van het lichaam.
Dit is echter alleen maar mogelijk, wanneer het element leven toegevoegd wordt.
Vanuit dood materiaal is het onmogelijk te klonen. Er is leven noodzakelijk om te kunnen klonen.
Binnen mijn begripsvermogen is het volgens mij dat leven geen reactie is, maar een elementair iets. Wanneer het niet uit materie bestaat, is het niet slijtagegevoelig, en kan het een eeuwig bestaan hebben en kan het buiten materie betaan.

Het lichaam van een virus beperkt alleen het element leven in de mogelijkheden, waarbij het lichaam van het virus slechts het doel heeft te functioneren om het leven te kunnen manifesteren, zonder dat er drang is naar overheersing.

Overheersing is slechts een begrip waarin wij mensen een manier vinden om te kunnen leven, een plek zekerstellen.
Jij bent een andere ik, ik ben een andere jij.
Onze verschillen zijn niet bedoeld om een waarde aan te geven, maar om elkaar te verrijken

Judas
Posts in topic: 1
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jan 2016, 00:41

Bericht door Judas » 19 jan 2016, 20:11

Een virus is zwart zaad, alleen kun je er niet op zitten.

Zwart omdat ze een negatieve betekenis heeft en zaad omdat ze woekert.

Gebruikersavatar
Ondersteboven
Posts in topic: 9
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jan 2016, 20:04
Contacteer:

Bericht door Ondersteboven » 20 apr 2016, 10:29

Oh maar Bertus, of een virus leven is is een discussie op zich hoor.
Virussen zijn stukken erfelijk materiaal dat een levende cel nodig heeft zich verder uit te zaaien.
In feite gijzelt de virus de cel, de cel schrijft dan niet maar jouw DNA/RNA code maar schrijft die van het virus, dat meekwam via het erfelijke materiaal.
Dat is een hele aparte evolutie op zich, die onlangs via animaties in kaart is gebracht.

Is een virus levend? Dat betwijfel ik, maar het is wel iets vernuft in design.
Indien een virus levend zou zijn, kan ik het leven niet anders omschrijven dan een intelligent design. Indien organellen zelfbewust zijn kampen wij met een intelligent design, toch?
We see what we are shown

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 11
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 20 apr 2016, 16:47

Ondersteboven schreef:toch?
Nee. Dat heet wilsdenken.
Dat je denkt wat je wilt en vervolgens aanneemt dat het automagisch zo is, waarna je met je vingers in je oren "LALALALALALALA", kunt gaan lopen blèren.
Helaas ben je niet de enige op deze wereld die meent zo te moeten denken.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Ondersteboven
Posts in topic: 9
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jan 2016, 20:04
Contacteer:

Bericht door Ondersteboven » 17 jul 2016, 07:57

Neen; dat is de intentie niet mem. Maar denk het eens door.

Het leven van vandaag is gebouwd op de dood van voorgangers.
Zij waren toch intelligent?
Het leven (zoals we dat vandaag kennen) is via een relatie van symbioses en een co evolutie tot stand gekomen.
Bekijk hoe schimmels op de wortels van bomen in werken, hoe de bomen bestuift worden door insecten, bomen die zuurstof omzetten, .. Het microbacterieel leven er rondom. Het bacteriëel leven in u om het voedsel te verteren? Dat is toch allemaal gestuurd door intelligentie?
We see what we are shown

Blin
Posts in topic: 4
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 17 jul 2016, 21:05

Ik sta in deze helemaal achter Judas. de perfecte mens.

Dat is zeker niet altijd zo geweest dat maakt hem des te betrouwbaarder.

Vernieuwd inzicht leidt tot souplesse van het denken.

Gebruikersavatar
Chryso
Posts in topic: 1
Berichten: 76
Lid geworden op: 13 jul 2016, 17:47
Contacteer:

Bericht door Chryso » 30 jul 2016, 21:44

jim schreef:iedereen wil een perfect mens zijn of de perfectie na streven,, maar zou het mogelijk zijn om een perfect mens te zijn hoe zie jij dat??
Stel je voor een wereld vol perfecte mensen. Hoe saai!!!! Iedereen lijkt op elkaar. Allemaal dezelfde mannen en vrouwen met perfecte maten, ideale looks, dubbele masters, uitermate handig op alle gebied, sociaal vaardig, empathisch, technisch handig, IT-nerts, meertalig, artistiek begaafd, sportief... Iedereen lijkt ook op elkaar! Want hoeveel perfecte types bestaan er? Hoe vreselijk saai! En hoe gevaarlijk ook, want stel dat jij alleen nu net een tikkeltje minder perfect bent? Ramp o ramp!

Het perfecte is pas perfect als het zich kan onderscheiden van het niet perfecte. Het lijkt me dus veel boeiender als we allemaal lekker niet perfect blijven. Dan mogen we lekker zijn zoals we zijn. ;)

Blin
Posts in topic: 4
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 01 aug 2016, 23:12

Stel nu dat ze er precies achter komen hoe leven ontstaat wat dan te doen met het bord bij mij in de wei: Wie in god gelooft heeft eeuwig leven.

Ja, ik weet het het zijn biblebeltborden maar als denkact zo gek nog niet. Je kunt je eeuwig leven voorstellen, sommige mensen zien het wel zitten en anderen weer helemaal niet, het is dus een zeer bepaalde levensvorm waar regel over gedacht kan worden maar waarvan het begin nooit te achterhalen valt, niet eens een beginnetje van een begin.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten