gebrek aan ernst

Waar hebben we het eigenlijk over?
Gesloten
Verwijderde gebruiker

gebrek aan ernst

Bericht door Verwijderde gebruiker » 04 mar 2018, 20:11

Gebrek aan ernst

Ik noemde het flapdrol mentaliteit
Om in het huidige tijdsgewricht
Als bon-vivant te leven

Ernstig ontwricht in angst en rationele overwegingen
Om mijn leven aan banden te leggen

En juist daar begrijpen wij elkaar niet

Waarom zou ik mijzelf kwellen, uit eventueel idee van goedheid
Terwijl ik als gekwelde mens zo onuitstaanbaar ben?

En moet ik blij zijn met hen
Die ernst aan mijn leven verlenen
Door mijn onuitstaanbaarheid te willen bedreigen?

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 04 mar 2018, 21:56

Hallo RobW, je uit je heel voorzichtig, dat toont volgens mij al wel aan dat je ook ernstig bent.

Zoals ik het zie moet de ernst je niet gaan verteren. Er is soms licht, soms duisternis. Zeer moeilijk om te vertrouwen.

Misschien is vertrouwen dat een positief onderscheid kan zijn. Ik hoop het verder wel.

Ernst voorkomt misschien dat ik het bestaande vertrouwen geef, terwijl ik dat wel wil.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 05 mar 2018, 06:33

Hallo RobW,

"temmen".

Ik hoop dat er hier voldoende inspiratie kan zijn voor lezers en schrijvers gelijk.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 05 mar 2018, 13:42

RobW schreef:
05 mar 2018, 08:01
"temmen"

Nu ik het zo zie staan als werkwoord :-)

Het gaat steeds meer vanzelf. Maar ik doe het ook soms als activiteit als ik dat nodig vind :-)
Als temmen een soort van vertraging/twijfel inbrengen is, is dat wat anders dan een ideaal nastreven/bevorderen.

cora
Posts in topic: 1
Berichten: 115
Lid geworden op: 22 feb 2018, 14:00
Contacteer:

Bericht door cora » 06 mar 2018, 17:41

RobW schreef:
04 mar 2018, 22:14
Zoals je weet ben ik gestopt met hier schrijven. Een van de redenen is dat ik mij stoor aan mezelf door de vorm van communicatie. Praten ervaar ik meer als samen en schrijven provoceert denk ik een gevoel van separatie. Kort en bondig en in oordelen. In plaats van niet weten en samen ontdekken.

Wat ik voor mijzelf ontdekt heb is dat het temmen van oordelen positief uitwerkt. In jouw antwoord gebruik je het woord vertrouwen. In mijn hoofd is dat een oordeel en als het oordeel geveld is, stopt het denken, in mijn hoofd.

Wat ik zo supermooi aan oosters denken vind is het idee om continue te observeren. Ik denk dat je wel begrijpt welke schoonheid ik bedoel.

Ik zie het leven als een continuïteit en het oordeel op t1 en t2 en t3 doet er voor mij niet zo toe omdat zijn alleen maar nu is. Deze gedachte heeft er zelfs toe geleid dat ik ‘mezelf’ niet eens meer serieus kan nemen(soms wel natuurlijk :-) ).
Hallo Rob,
“Ik zie het leven als een continuïteit”….als een continuïteit van wat?
Dit vraag ik omdat je oordelen plaatst op gemarkeerde tijdsstippen t1 en t2 en t3 , die er dan ook niet toe doen omdat zijn/realiteit altijd nu is.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 1
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 07 mar 2018, 22:05

Even tussendoor ...

Is er dan niemand die zich de waarde van de bewaarwording van de fantasie van "elkaar eens ontmoeten" afvraagt?

Of zit daar per definitie reeds een perverse gedachte achter?

::

Dat zou pas jammerlijk zijn, daar kan geen muur tegen.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten