Tijdreizen

Waar hebben we het eigenlijk over?
Utungu
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2015, 02:27
Contacteer:

Bericht door Utungu » 30 aug 2015, 23:23

djenci schreef:
okke schreef::?:
Elke km/h je sneller kan bewegen, tegen de richting van de omwenteling van de aarde is teruggaan in de tijd...

Dus als je 100km/h sneller kan gaan dan de aardversnelling...
Dan kan je

aardversnelling / 24 (want er zijn 24uren) ... Dan weet je hoe snel de aarde beweegt in een uur... stel 10km/h (het is veel meer natuurlijk)

Dan kan je in 1u reizen 9u terug in de tijd...
Nee dat is niet het geval. De tijd zoals wij die aangeven is eigenlijk alleen een maat die jou positie op aarde aangeeft ten aanzien van de zon. Het enige wat gebeurt is dat jij van lokatie veranderd, waardoor de belichting van de zon veranderd of verdwijnt. Dat heeft niets met tijdreizen te maken, gewoon met een verandering van je positie.

Tijd zoals wij die meten is eigenlijk een maat voor je relatieve positie op aarde ten opzichte van de zon, meer niet. Omdat die positie zeer regelmatig veranderd kan ik het gebruiken om de tijd te meten, het is dus in feite een indirecte meetmethode. Als ik met iemand uit Australie skype praat ik niet met iemand uit de toekomst of het verleden, als wij afspreken tegelijkertijd in onze handen te klappen gebeurt dat ook tegelijkertijd(vanuit ons referentiekader). Het enige is dat we ons op 2 verschillende kanten van de aarde bevinden en de een dus wel belicht wordt en de ander niet. Meer niet.

Een manier om wel legitiem 'sneller door de toekomst te reizen' is door gewoon in de buurt van de lichtsnelheid te reizen. De tijd gaat dan langzamer, waardoor je in principe jonger kan worden dan je jongere broertje. Dit volgt uit de speciale relativiteitstheorie.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten