Telekinese

Waar hebben we het eigenlijk over?
Gesloten
Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 3
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

Telekinese

Bericht door Jeroen » 25 okt 2008, 13:13

Ok voor je de video bekijkt, wil ik je eerst uitleggen, wat je te wachten staat. Jullie hebben vast wel eens gehoord van Tai Chi of Qi Gong (Qi spreek je ook uit als tsji). Chi of Qi is je levensenergie, oftewel de kracht die door jou heen stroomt, dat wat je in leven houdt, misschien wel dat wat we leven noemen. Deze kracht of energie stroomt door ons lichaam, net zoals ons bloed door ons lichaam stroomt, of de elektrische pulsen van ons zenuwstelsel en alhoewel dit voornamelijk onbewust gebeurd, kunnen we ons er ook van bewust maken. Dit doe je door tai chi of qi gong te oefenen. Door bepaalde bewegingen steeds maar weer te herhalen (het lijkt op een soort dans), ga je uiteindelijk die stroom in je lichaam voelen. Er zijn ook andere mogelijkheden, zoals door meditatie.

De volgende stap is dat je deze energie leert bundelen en sturen. Zo kunnen bijv Shaolin monniken bepaalde delen van hun lichaam 'hard' maken, zodat ze op het oog onmogelijke dingen kunnen doen, waaronder stokken op hun benen, armen en hoofd breken, of een speer op hun keel zetten en die speer dan krom buigen, of er zelfs een auto mee vooruit duwen. Ik kan de video die ik je eigenlijk wou laten zien effe niet vinden, maar hier zijn een paar voorbeelden van een vriend van mij:
http://nl.youtube.com/user/DitangQuan

Weer een volgende stap is om bijvoorbeeld een kaars uit te laten gaan door er met je vuist naar te stoten. Ik heb het wel 100 keer geprobeerd, maar mij lukte het niet 1 keer, terwijl er toch behoorlijk wat snelheid en strootkracht in mijn 'punches' ligt. Die vriend (van de filmpjes hierboven) deed het dus in 3 keer. Twee keer probeerde hij het puur met kracht en snelheid, om als het ware de kaars uit te blazen met de luchtverplaatsing die er ontstaat. (Dat lukte hem trouwens bijna) De 3e keer concentreerde hij zich en gebruikte daarna zijn chi. Zonder dat hij echt hard of snel sloeg, ging de kaars uit.

En nou is er dus één of andere chinese knakker die nog wat verder is gegaan met experimenteren en tot dit in staat is:

Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Gebruikersavatar
Eva Lilith
Posts in topic: 4
Berichten: 2242
Lid geworden op: 06 sep 2007, 19:33
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 25 okt 2008, 17:31

Deze krachten bestaan, heb ik mogen ondervinden.
Jaren geleden interviewde ik, voor een tijdschrift, een Chinese arts die zich in het zuiden van Nederland had gevestigd. Hij was zowel arts in de traditionele Chinese geneeskunde als in de westerse geneeskunde. (een boeiende combinatie, merkte ik overigens, tijdens het gesprek!). Hij sprak o.a. over Chi Gong en vertelde dat hij geleerd had zijn "Chi", zoals hij die energie ook noemde, kon bundelen en sturen, en kon aanwenden zonder het voorwerp of de patiënt daadwerkelijk aan te raken. Dat leek mij (toen) absurd zowel als fascinered, dus ik wilde daar wel eens meer van weten. "Moet ik het even voordoen?" vroeg de arts. Nou, graag dus!

Hij nam me mee naar een lange gang in zijn praktijk. Hij ging aan het begin van de gang staan en vroeg mij helemaal aan het eind te gaan staan, een meter of 8 verderop, met mijn rug naar hem toe. Een beetje schuchter vroeg ik nog: "Maarre... Wat gebeurt er dan?" Hij lachte en zei dat hij dat natuurlijk niet van tevoren zou vertellen, maar dat ik gewoon ontspannen moest gaan staan, met mijn rug naar hem toe. Dus daar stond ik. Enkele seconden gebeurde er niets. En toen voelde ik een enorme kracht aan mijn rug trekken. Niet zo'n beetje half, zo van; ja, dat is inbeelding ofzo... (want daarvan heb ik met mezelf talloze voorbeelden en ervaringen en dat is o.a. ook wat me vaak waakzaam en sceptisch en 'gezond kritisch' houdt, wat deze dingen betreft...). Nee, dit was een onweerstaanbare kracht, alsof er een onzichtbare, onvoelbare 'zuignap' aan mijn rug zat en aan me trok. Ik heb zoiets nog nooit gevoeld. Geen verzetten tegen. Ik moest al gauw een flinke stap naar achter zetten met een voet, om niet onverbiddelijk achterover te vallen. Ik schrok een klein beetje, draaide me snel om, en zag de arts nog steeds aan zijn kant van de gang staan met zijn handpalm op schouderhoogte naar mij toegericht. Hij begon te lachen vanwege mijn verbaasde gezicht. "Nou, dat is dus Chi Gong," zei hij.
Verbijsterend.
"De afdrukken van de vinger Gods zijn niet altijd identiek." (Stanislaw Jerzy Lec)

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 1
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 25 okt 2008, 18:29

Dit valt dus voor mij onder:
Ongezien niet geloven ..
Zoals Jeroen's onderschrift:
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
dus:
Niet geloven dan het niet zien ...

Gebruikersavatar
Eddy
Posts in topic: 1
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 nov 2005, 17:36
Contacteer:

Bericht door Eddy » 25 okt 2008, 20:20

Ik geloof hier eerlijk gezegd ook niet zo in... Komt op mij over als Uri Geller praktijken (en deze is laatst ook nog eens 'ontmaskerd', documentaire over gezien).

Maaaruh, ik moet zeggen dat ik Eva dan wel weer geloof / vertrouw, met haar ervaring met Chi Gong (neem tenminste aan dat je niet aan het liegen bent ;) )

Dus ja, er is meer tussen hemel en aarde?
"Is man one of God's blunders? Or is God one of man's blunders?"

Gebruikersavatar
Eva Lilith
Posts in topic: 4
Berichten: 2242
Lid geworden op: 06 sep 2007, 19:33
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 25 okt 2008, 20:49

@ Eddy,
Ik zit écht niet te liegen.... :pray: :D

Zulke video's zeggen mij ook niet zo heel veel omdat je gewoon niet weet of het 'echt' is op 'nep'.

Van mijn ervaring ben ik echter wel zeker.

Er zijn gewoon 'dingen tussen hemel en aarde' die er thuishoren maar die we (nog?) niet kunnen zien en meten.
En verder bestaat er ook een heleboel flauwekul.
"De afdrukken van de vinger Gods zijn niet altijd identiek." (Stanislaw Jerzy Lec)

Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 3
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 25 okt 2008, 21:48

Zet maar eens een bot mes op je keel en druk dan heel zachtjes.

En verklaar dan dit maar eens:



Ik was degene die filmde :greins:
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Gebruikersavatar
Eva Lilith
Posts in topic: 4
Berichten: 2242
Lid geworden op: 06 sep 2007, 19:33
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 25 okt 2008, 21:57

Intrigerend.
Ik hoef dat niet te verklaren hoor Jeroen.... :D
Ik zeg toch dat die krachten bestaan? Is mij wel duidelijk.
"De afdrukken van de vinger Gods zijn niet altijd identiek." (Stanislaw Jerzy Lec)

Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 3
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 25 okt 2008, 22:41

Had het niet tegen jou schat.

Wij zitten redelijk op één lijn, dit soort dingen betreft.
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Gebruikersavatar
Eva Lilith
Posts in topic: 4
Berichten: 2242
Lid geworden op: 06 sep 2007, 19:33
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 25 okt 2008, 22:49

O, oké... Ha ha.
(zit ik weer voor m'n beurt te lullen...) :shifty:
"De afdrukken van de vinger Gods zijn niet altijd identiek." (Stanislaw Jerzy Lec)

Gebruikersavatar
sniper
Posts in topic: 1
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 dec 2010, 00:33
Contacteer:

Bericht door sniper » 01 jan 2011, 16:08

@eva: Ik ken je verder niet maar kan het ook zijn dat je ongemerkt gehypnotiseerd bent door die Chinees?
Dat zou heel veel verklaren. Jij mist dat gedeelte natuurlijk dus herrineren doe je het niet.
Mijn dochter van 7:"Pappa, besta ik echt of word ik voorgelezen?"

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten