Tijd en Tijdbeleving
De tijd van onderscheid komt vanzelf...RobW schreef:De psychologische tijd die ik voor ogen heb staat los van de gevoelstijd.
Ik maak bijvoorbeeld ruzie met iemand en wordt emotioneel en boos.
Dan zeg ik. Praat nu maar even niet met mij, straks zakt het en gaan we wel verder.
Dus ik weet al wat er gaat gebeuren.
Ik kan dan rationeel het een en ander nog verzinnen wat er met mij gebeurd. Maar ik heb echte tijd nodig om te veranderen.
Dus van a naar b lopen kost tijd en is noodzakelijk. Maar wat is tijd in dit geval.
Wat ook nog kan is dat tijd een scheidingsmechanisme is.
Als ik zeg dat ik boos was, dan ben ik het niet (meer).
Dus dan is tijd een middel voor een trucje ?
Ik roep ook maar van alles hoor. Ik weet het echt niet
Ik las een interessant artikel met een verklaring die men heeft voor het idee dat het leven veel jachtiger is dan vroeger. Uit onderzoek blijkt dat niet zo te zijn namelijk, maar heeft men een correlatie ontdekt tussen rijkdom en gevoel tijd te kort te komen. Hoe rijker, en hoe meer de tijd van jou dus waard zou zijn, hoe meer men het idee heeft tijd tekort te komen.
Dat is nog een overweging bij de carrière, ga je niet voor rijkdom dan hoef je niet het idee te hebben dat je weinig tijd hebt, anders heb je dat idee al gauw wel.
Dat is nog een overweging bij de carrière, ga je niet voor rijkdom dan hoef je niet het idee te hebben dat je weinig tijd hebt, anders heb je dat idee al gauw wel.
Hoe meer je hebt, hoe minder tijd om het allemaal bij elkaar te houden.
Je komt niet eens meer aan jezelf toe.
Alsof bezit de lengte van het tijdsmoment bepaalt.
Tsja, films en boeken lezen, kennis opdoen of ontspannen.
Hoe meer je weet, hoe minder je weet. Armoede door rijkdom. Dat is toch wel een bekend verschijnsel?
Gun jezelf tijd, zou ik kunnen zeggen, leef zodat je kan leven.
Maar nou begin ik weer profetische nonsens uit te kramen.
Ik wil die berg niet op.
Je komt niet eens meer aan jezelf toe.
Alsof bezit de lengte van het tijdsmoment bepaalt.
Tsja, films en boeken lezen, kennis opdoen of ontspannen.
Hoe meer je weet, hoe minder je weet. Armoede door rijkdom. Dat is toch wel een bekend verschijnsel?
Gun jezelf tijd, zou ik kunnen zeggen, leef zodat je kan leven.
Maar nou begin ik weer profetische nonsens uit te kramen.
Ik wil die berg niet op.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
-
- Posts in topic: 2
- Contacteer: