Het enige dat we hebben is een reeks denkexperimenten die ons een heel ander perspectief laten zien, met in het verlengde een overweldigend aanbod aan studiewerken waarom dat niet gerealiseerd kan worden. Laat ons dromen, binnenpretjes zijn gratis.

Het enige dat we hebben is een reeks denkexperimenten die ons een heel ander perspectief laten zien, met in het verlengde een overweldigend aanbod aan studiewerken waarom dat niet gerealiseerd kan worden. Laat ons dromen, binnenpretjes zijn gratis.
Studiemateriaal in de economie is vaak snel achterhaald.
Ja, we kunnen het voor onszelf misschien wel helder maken, hierna worden we getuige van iets dat minder aangenaam is. Er zit nochtans logica in, de kracht van eenvoud en kleine dingen.Neon schreef: ↑11 sep 2022, 12:45ik snap niet dat ik daaraan meedenk want ik heb nergens meer zin in, de hele dag lezen en schrijven kan je geen geld mee verdienen, beetje gepingel op de piano ook niet, en af en toe met een gesamtkunstwerk meedoen dekt alleen de kosten. De onmacht klinkt zo gek nog niet.
Ja co-creatieve samenwerking is 1 van de 4 opties waar ik voor zou gaan, dromen mag…
Ik accepteer het in gelatenheid, zelfs al zou ik een andere oplossing zien.
Dank jewel voor de interessante reis en aspecten daarvan te belichten. Wat de persoonlijke implicaties zijn voor anderen probeer ik in te voelen. Maar sommige fasen ben ik misschien al voorbij, anderen misschien nog niet. Ik denk een “theonlyone” met zijn 20 jaar nog aan het begin staat. Ik hoop dat zij de visies mee kunnnen lezen.
Het gaat om het onvermogen dat te verwezenlijken, waar de oorspronkelijke denkers op doelden.TTC schreef: ↑10 sep 2022, 07:32Minder makkelijk dan het lijkt, het contrast tussen wat is en wat zou kunnen zijn wordt hierdoor aanzienlijk groter, haast onwaarschijnlijk maar toch waar.arkhétupos schreef: ↑09 sep 2022, 21:18Daarom zijn de eerste stappen richting verlichting het loslaten van bezit en verlangen.
Ik heb er al eens iets over geschreven, wat toen niet gewaardeerd werd.TTC schreef: ↑10 sep 2022, 05:31Bedoel je dit?arkhétupos schreef: ↑09 sep 2022, 21:18Daarom zijn de eerste stappen richting verlichting het loslaten van bezit en verlangen. Siddhartha heeft dezelfde weg afgelegd als de held uit het boek genoemd in het beginbericht, en kwam tot dezelfde conclusie.
Boeddha onderwees dat elke van de Vier edele waarheden drie rotaties heeft, studie, praktijk en resultaat. In totaal geeft dit 12 toestanden van de Middenweg wanneer deze in termen van de Vier edele waarheden geanalyseerd wordt. De Boeddha zei dat toen zijn inzicht in deze 12 toestanden van de vier edele waarheden geperfectioneerd was, zijn verlichting perfect en compleet was.
Opmerkelijk genoeg kijkt het poppetje wat aan een (lucht)ballonnetje hangt het meest blij.
Logischerwijs gaat zij/hij/hen van een ballonnetje niet omhoog of omlaag.
Ik zag alsnog een soort keuze linksom of rechtsom omhoog vanaf de bodem. Maar goed wat moet je nu als “weldenkend mens” met de symboliek uit dit soort plaatjes?
Ehhhhhhhh..... nouououooououou.... als je het zo bekijkt... dan is het gras groener aan de rechterkant met mooie bloemetjes. Daar wil iedereen heen, maar oranje houdt iedereen tegen. Dus proberen ze erlangs te komen. Maar blauw weet niet hoe ie langs die haai moet komen. Die paarse kan volgens mij niet Jezus zijn want die had fijn over het water gelopen. Volgens mij is Jezus dan groen. Die staat op de uitkijk om te kijken wie er gered kan worden. Die witte is de held in het verhaal. Dat is natuurlijk een incognito meisje met een roze Zorrocape, die iedereen wiens luchtballonnetje knapt naar goeie kant haalt.Neon schreef: ↑17 sep 2022, 08:54Ik zag alsnog een soort keuze linksom of rechtsom omhoog vanaf de bodem. Maar goed wat moet je nu als “weldenkend mens” met de symboliek uit dit soort plaatjes?
Ik word een beetje paranoia als het gaat om subliminale boodschappen. Maar goed ik denk dus een soort Jezus-boodschap te ontdekken. Als je rechtsom gaat, dan kom je via de schat rechtsboven als paarse held. Jezus is volgens mij in symboliek de paarse (violette) held. Violet =->violence. Psychotisch wel…
ja precies!!!Petra schreef: ↑17 sep 2022, 10:29Ehhhhhhhh..... nouououooououou.... als je het zo bekijkt... dan is het gras groener aan de rechterkant met mooie bloemetjes. Daar wil iedereen heen, maar oranje houdt iedereen tegen. Dus proberen ze erlangs te komen. Maar blauw weet niet hoe ie langs die haai moet komen. Die paarse kan volgens mij niet Jezus zijn want die had fijn over het water gelopen. Volgens mij is Jezus dan groen. Die staat op de uitkijk om te kijken wie er gered kan worden. Die witte is de held in het verhaal. Dat is natuurlijk een incognito meisje met een roze Zorrocape, die iedereen wiens luchtballonnetje knapt naar goeie kant haalt.Neon schreef: ↑17 sep 2022, 08:54Ik zag alsnog een soort keuze linksom of rechtsom omhoog vanaf de bodem. Maar goed wat moet je nu als “weldenkend mens” met de symboliek uit dit soort plaatjes?
Ik word een beetje paranoia als het gaat om subliminale boodschappen. Maar goed ik denk dus een soort Jezus-boodschap te ontdekken. Als je rechtsom gaat, dan kom je via de schat rechtsboven als paarse held. Jezus is volgens mij in symboliek de paarse (violette) held. Violet =->violence. Psychotisch wel…
Het is vooral niet te ver gezocht. En dat geeft dan verlichting?arkhétupos schreef: ↑18 sep 2022, 00:04Marjanka to the rescue!
Goud!
https://www.marjanka.nl/Energie/kl-paars.html
Zelfs met uitleg snap ik het niet. Je hebt een hekel aan mensen die Bijbelse spreuken gebruiken om hun levenshouding te bepalen?arkhétupos schreef: ↑29 sep 2022, 21:31Waarmee het "bijbelslaan" feitelijk overbodig en zelfs als ongewenst kan worden ervaren voor hen die eeuwigheid ontkennen.
Het tegendeel.Neon schreef: ↑29 sep 2022, 21:42Zelfs met uitleg snap ik het niet. Je hebt een hekel aan mensen die Bijbelse spreuken gebruiken om hun levenshouding te bepalen?arkhétupos schreef: ↑29 sep 2022, 21:31Waarmee het "bijbelslaan" feitelijk overbodig en zelfs als ongewenst kan worden ervaren voor hen die eeuwigheid ontkennen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten