USA, de roodverschuiving wordt zichtbaar

Ooit gedaan? Gewoon beginnen met schrijven wat je nu denkt en je mee laten voeren op de golven van je gedachten en maar zien waar dat toeleidt. Neem de test en begin gewoon te schrijven...
Gesloten
multavidi
Posts in topic: 1
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 mei 2016, 16:12
Contacteer:

USA, de roodverschuiving wordt zichtbaar

Bericht door multavidi » 22 aug 2016, 16:15

Het begint zichtbaar te worden dat de traditionele verhouding tussen Demo's en Republiekeinen aan het veranderen is. Vanuit het Europese perspectief is de USA van huis uit een rechtse natie maar al een poos is er een zekere roodverschuiving gaande.. De zorgzame maatschappij is een ideologie ver weg van het bed van de doorsnee Amerikaanse burger ook van die uit het democratische kamp. De typische American dream heeft niets te maken met een droom maar alles met succes in je carriëre en vooral met veel geld, Dàt en ook de dream gaan op termijn veranderen; daar waar de Europese samenlevingen aan het verschuiven zijn van zorgzaam naar meer zelfredzaamheid zo gaat Amerika de andere kant uit. De krachten die de richting willen inslaan van een samenleving met meer sociale voorzieningen , met meer aandacht voor milieu en bescherming van datgene wat bescherming nodig zou hebben nemen toe. Amerika is niet alleen een samenleving van blanken met een klein laagje zwarten maar is voor 30 % niet meer klassiek blank. Latino's en zeer veel andere minderheden samengevoegd met de "linkse " democraten zullen zeker hun invloed doen gelden op de volgende verkiezingen. Misschien die van November nog niet duidelijk want het het geweld van Trump is zeer bijzonder en nog niet eerder vertoont. Maar een trendlijn loopt nooit recht. Aanzienlijke afwijkingen zijn altijd tijdelijk, de trend redressert zich na verloop van tijd en de evolutie dendert gewoon door. De Europese volken zijn ethisch het verst gevorderd en verwacht mag worden dat de noordamerikanen te zijner tijd in die voetsporen gaan treden, de volgende verkiezingen gaan stellig meer duidelijkheid brengen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 1
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 22 aug 2016, 19:57

Onderwerp: USA, de roodverschuiving wordt zichtbaar
Nu pas?
Volgens mij was de roodverschuiving al aan de gang toen het actieve vervolgen van "Commies" stopte.
Maar als je van ultra-blauw naar minder-ultra-blauw gaat, zie je ook een rood-verschuiving.

Meer groen overigens, in mijn ogen.

Maar je brengt het eloquent, dat geef ik je na, beter dan ik zou kunnen.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten