Tijdreizen

Waar hebben we het eigenlijk over?
Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 26 apr 2011, 11:03

Ik moet denken aan een klok die ik ooit zag, waarop de uren niet gelijk verdeeld zijn, maar waar de acht uren slaap gevoelsmatig vijf minuten duren en waar de vijf minuten wachten op de bus een uur lijkt.

djenci
Posts in topic: 12
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 mar 2011, 17:58
Contacteer:

Bericht door djenci » 29 apr 2011, 22:35

Sardonic schreef:
Civilis schreef:Ik geloof dat ik Djenci verjaagd heb. :greins:
Kwam op mij over als iemand die alleen ff zn gram kwam halen.

Als tijd afhankelijk is van beweging, waarom loopt een horloge dat op tafel ligt dan gewoon door?
Nee, jij bent gewoon dom! De aarde draait aan een bepaalde versnelling en in een bepaalde richting. Als je sneller dan de aarde kan en in omgekeerde richting ben je in theorie aan het tijdreizen!

Als je dit niet vat ben je een ezel!

Het is praktisch gewoon nog niet mogelijk!

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 30 apr 2011, 21:16

Je valt in herhaling en geeft geen andere onderbouwing. Verder hoef je niet denigrerend over ezels te gaan doen.

Gebruikersavatar
Mammon
Posts in topic: 2
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 mar 2014, 12:45
Contacteer:

Bericht door Mammon » 28 mar 2014, 12:48

Djenci, alleen maar omdat ze het in de Superman film hebben gedaan, betekend het nog niet dat het meteen wetenschappelijk onderbouwd is. Je gaat linea direct in tegen elke aanvaarde wet omtrent tijd met jou idee. Het is simpelweg niet mogelijk omdat zelfs het snelste deeltje in het heelal (licht) niet snel genoeg gaat om negatieve tijd te krijgen: terug in de tijd gaan. Zelfs licht gaat vooruit in de tijd, jou berekeningen met snelheid zijn dus ten zeerste incorrect.


Zelf heb ik een idee over tijd dat misschien wel zou kunnen:

Als men gaat kijken naar het universum zijn er drie elementaire delen die ons bekend zijn: Energie, materie en antimaterie. Materie en antimaterie zijn twee delen die samen energie vormen als ze in contact met elkaar komen, en worden beide gemaakt door energie te splitsen. Dit is nog wetenschappelijk onderbouwd en bewezen.

Door deze drie onderdelen van het universum wordt het universum gemaakt: het bestaan van materie en antimaterie zorgt voor expansie en dus ruimte (3 dimensies) in plaats van één punt van singulariteit(0 dimensies). Energie zorgt o.a. voor beweging en warmte. En warmte is gebaseerd op de snelheid waarop atomen bewegen en is dus eigenlijk ook beweging. Ook dit is nog allemaal wetenschappelijk geaccepteerd.

Laten we antimaterie even vergeten, gezien dit eigenlijk het compleet tegenovergestelde van materie is en dus tegenovergesteld hetzelfde.

We hebben materie (m): ruimte
en we hebben energie(E): beweging

Tijd kan teruggebracht worden tot beweging: het gaat continu vooruit alles wat gebeurd kan teruggebracht worden tot een beweging. Elke keer dat we iets doen, gebeurd dit omdat atomen bewegen, reageren en botsen.

Energie en tijd staan in tijdreizen ook direct in verbinding: Je hebt een bepaalde hoeveelheid energie nodig om een bepaalde snelheid te krijgen en deze snelheid (beweging) vervormt het tijdsverloop van het bewegende object tegenover de rest van de wereld. Hoe meer energie verbruikt wordt met energie armere stoffen als resultaat, hoe minder snel de tijd verloopt.


Op deze manier wordt tijd slechts een beweging van energie, en is tijd geen dimensie of lineaire lijn. Het is gewoon een onderdeel van existente elementen en handelingen, zonder dat de toekomst of het verleden bestaat. Terug gaan in het verleden gaat dus niet, omdat dit linea direct tegen het principe van tijd ingaat: Ik besta uit massa en energie en omdat energie altijd onderdeel van mijn lichaam moet blijven kan ik onmogelijk de tijd volledig stil zetten. Het omdraaien van tijd is nog onmogelijker: Hiervoor zou anti-energie nodig zijn, en dat is zover nog nooit aangetoond of zelfs maar wetenschappelijk gespeculeerd te bestaan.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 3
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 31 mar 2014, 14:35

Even tussendoor Mammon. Het topic waar je op reageert heeft als laatste post een bericht van Za Apr 30, 2011. Dus veel kans op antwoord heb je niet.

Belinda

Bericht door Belinda » 31 mar 2014, 22:08

Zondag zat Joke Hermsen bij Brands boeken met haar Kairos
http://www.bol.com/nl/p/kairos/9200000011324230/
terwijl ik haar zaterdag reeds kocht.

Het deed me denken aan de dood in isphaan


Gebruikersavatar
Mammon
Posts in topic: 2
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 mar 2014, 12:45
Contacteer:

Bericht door Mammon » 02 apr 2014, 10:36

Hm, het was een van de bovenste topics, dus ik dacht dat het wel enigzinds recent was. Moet ik in de toekomst maar wat beter op letten dan.

Belinda

Bericht door Belinda » 02 apr 2014, 13:34

Time flies
for those who flesh
the light
in time
of troubled waters

Gebruikersavatar
DisQ
Posts in topic: 2
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 aug 2014, 07:16
Contacteer:

Bericht door DisQ » 20 aug 2014, 00:09

Tijd is een illusie.
Of beter gezegd: tijd is een afspraak die wij met z'n allen gemaakt hebben om de ruimte tussen 2 gebeurtenissen te kunnen meten.

Aangezien tijd dus niet bestaat is tijdreizen ook niet mogelijk.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 3
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 21 aug 2014, 16:05

Ik kan me niet herinneren dat ik zo'n afspraak gemaakt heb ..

neus

Bericht door neus » 21 aug 2014, 17:22

Dat tijd niet zou bestaan dat is bekeken vanuit een buitenpositie. Deze buitenpositie kan men zich voorstellen, dat is wel raar, maar of dat wat bewijst weet ik niet. Ik verbeeld me wel vaker dingen...

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 2
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 23 aug 2014, 05:10

DisQ schreef:Tijd is een illusie.
Of beter gezegd: tijd is een afspraak die wij met z'n allen gemaakt hebben om de ruimte tussen 2 gebeurtenissen te kunnen meten.

Aangezien tijd dus niet bestaat is tijdreizen ook niet mogelijk.
Dus de illusie bestaat niet?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
DisQ
Posts in topic: 2
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 aug 2014, 07:16
Contacteer:

Bericht door DisQ » 23 aug 2014, 13:20

De illusie bestaat maar, zoals altijd met een illussie, dat waar het betrekking op heeft niet.
Dat is wat een illusie is.

@neus: leuk ;)

De beste illusies zijn de illusies waar je je niet van bewust bent.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 2
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 25 aug 2014, 00:48

DisQ schreef:De illusie bestaat maar, zoals altijd met een illussie, dat waar het betrekking op heeft niet
Zo! Jij hebt een singulariteit geschapen!

Knap. Meld je gelijk bij het CERN, daar zoeken ze naar die dingen namelijk.

De illusie die niet is. De illusie die betrekking heeft op zichzelf.
Bestaat die illusie dan wel?

En alles dat je ermee probeert te beweren?

;)

Maar goed je hebt het min of meer consequent over een illussie.
Dat woord ken ik niet, dus misschien is dat je eigen idee? Dat illussie niet bestaat?

Ja sorry hoor, ik grijp ook maar naar strohalmen!
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Utungu
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2015, 02:27
Contacteer:

Bericht door Utungu » 30 aug 2015, 23:23

djenci schreef:
okke schreef::?:
Elke km/h je sneller kan bewegen, tegen de richting van de omwenteling van de aarde is teruggaan in de tijd...

Dus als je 100km/h sneller kan gaan dan de aardversnelling...
Dan kan je

aardversnelling / 24 (want er zijn 24uren) ... Dan weet je hoe snel de aarde beweegt in een uur... stel 10km/h (het is veel meer natuurlijk)

Dan kan je in 1u reizen 9u terug in de tijd...
Nee dat is niet het geval. De tijd zoals wij die aangeven is eigenlijk alleen een maat die jou positie op aarde aangeeft ten aanzien van de zon. Het enige wat gebeurt is dat jij van lokatie veranderd, waardoor de belichting van de zon veranderd of verdwijnt. Dat heeft niets met tijdreizen te maken, gewoon met een verandering van je positie.

Tijd zoals wij die meten is eigenlijk een maat voor je relatieve positie op aarde ten opzichte van de zon, meer niet. Omdat die positie zeer regelmatig veranderd kan ik het gebruiken om de tijd te meten, het is dus in feite een indirecte meetmethode. Als ik met iemand uit Australie skype praat ik niet met iemand uit de toekomst of het verleden, als wij afspreken tegelijkertijd in onze handen te klappen gebeurt dat ook tegelijkertijd(vanuit ons referentiekader). Het enige is dat we ons op 2 verschillende kanten van de aarde bevinden en de een dus wel belicht wordt en de ander niet. Meer niet.

Een manier om wel legitiem 'sneller door de toekomst te reizen' is door gewoon in de buurt van de lichtsnelheid te reizen. De tijd gaat dan langzamer, waardoor je in principe jonger kan worden dan je jongere broertje. Dit volgt uit de speciale relativiteitstheorie.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten