Smart-Phone

Deel je diepste gedachten en laat ons meedenken...
Gesloten
Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 6
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Smart-Phone

Bericht door yopi » 04 sep 2016, 16:22

Op mijn fietstochtje vandaag kwam ik een turkje tegen van - ik schat - een jaar of acht. Op zijn fietsje met iets aan zijn oor; op een voetpad waar ik ook vaak op fiets.
Ik dacht: "Is dat zo'n echt ding? Of is het zoals met die pistolen: Nep.
En: Wanneer ga ik zien dat kinderen op voetbalvelden ook met zo iets aan hun oor gaan voetballen?

Iig zijn mijn ervaringen met dat ding, wat ik min of meer gedwongen heb aangeschaft goed.

Wat zijn jullie ervaringen?

Leonardo
Posts in topic: 1
Berichten: 523
Lid geworden op: 19 apr 2014, 22:10
Contacteer:

Bericht door Leonardo » 04 sep 2016, 17:21

Dertig jaar computers geprogrammeerd. Nu mobieltje op pre-paid, om bereikbaar te zijn en om heel af en toe te bellen. Ook allerlei internet tierelantijnen, handig, maar nauwelijks gebruikt. Zal mijn leeftijd zijn. Of een praktische instelling. Of weinig geld. ;)

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 2
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 04 sep 2016, 19:49

Ik denk aan dat verhaal van toen de nep-mobieltjes nog in waren:
Bij een ongeluk werd iemand gevraagd om met zijn autotelefoon 06-11 (zo lang is het al geleden) te bellen.
Vol schaamte moest hij toegeven dat het geen echte was ...

Moderne schietijzers zijn vaak al van plastic, maar ik denk toch dat ik het na zou laten om te zeggen: "Schiet dan."
Je weet maar nooit.
:-k
Leonardo schreef: Zal mijn leeftijd zijn. Of een praktische instelling.
Ik repareer smartphones, computers, tablets, tv's en nog een heleboel andere dingen. Ook op moederbord niveau.
Daarom is dit is mijn telefoon:
Afbeelding
En dat eigenlijk alleen maar omdat deze:
Afbeelding
niet meer met de nieuwere simkaarten overweg kon.

Bellen en SMS, voldoet voor mij. Uit praktische overwegingen. (Wellicht is leeftijd ook een ding?)

Ik hoef niet zo'n modern, leading- of "bleeding"-edge technology, ding.
Geef mij maar vertrouwde en 'net-niet-obsolete' techniek.
Dat werkt tenminste altijd en kan nog tegen een stootje.

;)

Mocht jij wel fietsen op het voetpad, yopi?
En wat is de kans dat dat jongetje, om een nep-telefoon, overhoop gestoken wordt? Net zoals die jongen met die (echte) mp3-speler toen?
"Bleeding-edge", indeed.
(Wat is "beter" eigenlijk: Voor het nep-ding moeten dood gaan of voor het echte? Stel je had die keuze ...)

:-(
yopi schreef:Wat zijn jullie ervaringen?
Mijn ervaring is vooral dat de (meeste) mensen niet weten wat ze in handen hebben, dat daardoor het ding hun leven begint te beheersen, en ze daar vaak pas achter komen als het al (ruim) te laat is.
Met alle gevolgen van dien.

Maar misschien is dat wel een erg cynische kijk op mijn ervaringen.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 6
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 05 sep 2016, 16:17

Moderne schietijzers zijn vaak al van plastic, maar ik denk toch dat ik het na zou laten om te zeggen: "Schiet dan."
Je weet maar nooit.
Hmmm
Misschien oefenen voor 'suicide by cop'.
Ik denk aan de kindertjes buiten ons eiland, en aan de kindertjes binnen ons eiland in moeilijke wijken.
Vriend

Mocht jij wel fietsen op het voetpad, yopi?
Heb ik aan gedacht bij die ontmoeting.
Mijn ervaring is vooral dat de (meeste) mensen niet weten wat ze in handen hebben, dat daardoor het ding hun leven begint te beheersen, en ze daar vaak pas achter komen als het al (ruim) te laat is.
Met alle gevolgen van dien.
Mijn zus heeft mede haar best gedaan om mij er aan te helpen.
En voorspelde dat wat jij hierboven zegt.
Goede ervaringen van mij zijn:
- Wordfeud met mijn zus spelen.
- Alternatief voor Tom-tom.
- Je computer niet aan te hoeven zetten om mail te lezen.
Ik heb er nog niet echt zo over nagedacht. Laat het voorzichtig toe in mijn leven. Ook wel fijn om ervaringen na te leven van anderen. Dan krijg je er een gevoel voor ..
Niettemin krijg ik ook nog meer bezwaren binnen die ik niet zo fijn vindt aan die verovering van de wereld.
Ik denk daarbij: Die bezwaren liggen zo voor de hand dat je er eigenlijk niks over hoeft te zeggen. Met een praatje met mijn achternicht - een kleindochter van mijn zus - had ik door mijn ervaring er mee ook weer praatjes. Je wilt het niet zien eigenlijk. Aan de andere kant het onvermijdelijke er van.
"Eruditie is alleen weggelegd voor loosers".
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 2
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 08 sep 2016, 00:15

Het is jouw Duivel, doe ermee wat je wilt.

Vertel je wedervaderen, maar vraag niet meer om advies.

Je bent genoeg gewaarschuwd.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 6
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 09 sep 2016, 15:59

Misschien ga ik ook wel met die Duivel in zee, omdat ik altijd in nieuwe technologie geïnteresseerd ben.

Gebruikersavatar
tengeltje11
Posts in topic: 1
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 nov 2013, 19:07
Contacteer:

Bericht door tengeltje11 » 16 sep 2016, 22:11

ik kom gek van al dat smart-phone gedoe.

zelf nog behoorlijk jong(32) en mijn telefoon is deze voor het moment:
https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3 ... 758061.jpg

was de goedkoopste nokia(altijd al dat merk foon gehad,ben ik ook zeker dat ik ermee kan werken zonder maanden te sukkelen) die nog te krijgen was toen mijn vorige het begaf.

ik ben ook nooit bereikbaar(alle,ik heb mijn gsm nooit bij me,dus als iemand belt hoor ik het ook nooit) en vergeet te antwoorden op sms-en.

een vaste telefoon hebben we niet,en daarnaast wonen we zo goed als op de franse grens waardoor het bereik in grote delen van ons huis 0 is.

fantastisch toch!

maar frustraties en onbegrip door andere mensen.

als men tegenwoordig iets wil weten van je,moet je bereikbaar zijn en onmiddellijk kunnen antwoorden.
waarom? zonder reden,omdat het zo 'hoort' doordat iedereen onafscheidelijk is met zijn telefoon.

op een ander forum kwam ik een topic tegen: 'waterdichte telefoon verzopen?'
die persoon ging in de wildwaterbaan met haar telefoon,ging ermee douchen,hij was gerepareerd en nu bleek hij kapot nadat ze achter die reparatie hem in het zwambad gegooid had.

serieus?

wat moet je nu met een telefoon in de douche?of nog beter,in een wildwaterbaan?

daarnaast toch zonde.
mensen komen samen en 3/4 zit vooral op zijn telefoon te scrollen,te facebooken,te .......
hallo mensen?er zitten mensen naast en rond je???wat moet je in godsnaam met die telefoon?

en naar mijn idee komt dit alleen nog maar erger.
kinderen van 12j zijn tegenwoordig al verstokt aan hun smartphone,wat worden die dan als ze volwassen zijn?

dit brengt toch niet veel goeds teweeg?alles wordt op den duur virtueel.
There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a man

Gebruikersavatar
Chryso
Posts in topic: 1
Berichten: 76
Lid geworden op: 13 jul 2016, 17:47
Contacteer:

Bericht door Chryso » 18 sep 2016, 15:28

Men moet nooit voorbarig nieuwe technologische evoluties afwijzen. Nieuwe technologie wordt echter vrijwel nooit om filantropische redenen ontwikkeld, wel om commerciële redenen. En daar knelt het schoentje: men kan via zo’n ding heel wat kunstmatige behoeften creëren waarmee mensen hun leven niet verrijken, maar nodeloos complex maken.

Consumenten krijgen te maken met talloze nutteloze apps, exorbitante (roaming)tarieven, issues m.b.t. de veiligheid van het dataverkeer, stalking door reclame, inhoudsloze sms'jes, enz…

Bovendien werkt die technologie uitermate vervreemdend. Vervreemdend tegenover zichzelf: mensen worden slaaf van die nieuwe technologie en zijn zich soms onvoldoende bewust van het feit dat hun leven wordt bepaald door nieuwe technologieën die opduiken en waartegen ze geen nee kunnen zeggen.

Vervreemdend ook tegenover de medemens. Wat moet men anders denken van jonge mensen die naast elkaar op café stilzwijgend ieder op hun eigen smartphone zitten te turen? Op dat moment is technologie eerder een hinderpaal om nog echt menselijke contacten te hebben dan een hulpmiddel.

Terwijl echte spiritualiteit en filosofie in onze samenleving naar mijn gevoel steeds meer naar de achtergrond wordt verwezen, is er net veel meer filosofie en spiritualiteit nodig om een evenwichtige houding tegenover deze steeds meer vervreemdende evoluties een gezond standpunt in te nemen.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 6
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 18 sep 2016, 15:44

Mag ik laatste twee reacties conservatief noemen?

Ik weet het zelf niet. Ik zit op de wip met mijn gedachten hierover.

Gebruikersavatar
Paul
Posts in topic: 2
Berichten: 1617
Lid geworden op: 12 sep 2003, 20:40
Contacteer:

Bericht door Paul » 18 sep 2016, 15:52

Ik heb deze telefoon:
Afbeelding

Met een abonnement bellen/sms-en van € 6,50 p/mnd. :greins:

Zo hou ik het lekker rustig onderweg. Ik heb nooit een smartphone gehad.
Consider it done, and it happens. 8-)

Neem ook eens een kijkje in mijn webwinkel www.soundsforsure.nl voor tweedehands vinyl LP's.

Nancy
Posts in topic: 1
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 sep 2016, 22:42

Bericht door Nancy » 18 sep 2016, 16:56

Best wel intiem eigenlijk
om zo je mobiel te delen.

Ik ben in ieder geval geenszins van plan de mijne op het net te plaatsen.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 6
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 19 sep 2016, 15:42

Blin again?

Gebruikersavatar
Paul
Posts in topic: 2
Berichten: 1617
Lid geworden op: 12 sep 2003, 20:40
Contacteer:

Bericht door Paul » 19 sep 2016, 16:00

Klopt, yopi, in het voorstelgedeelte had ik dit al bekend gemaakt. Nancy = Blin, Judas etc. Vanaf nu dus Nancy (ip-ban heb ik opgeheven, andere accounts zijn non-actief gezet).
Consider it done, and it happens. 8-)

Neem ook eens een kijkje in mijn webwinkel www.soundsforsure.nl voor tweedehands vinyl LP's.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 6
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 20 sep 2016, 15:57

Ok.

Wel grappig dat je zo herkenbaar bent, ondanks dat je je naam wijzigt.
Al vaker hier in het verleden meegemaakt. En ook geconstateerd door anderen. ..

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten