Reeksen

Deel je diepste gedachten en laat ons meedenken...
Gesloten
Leon

Reeksen

Bericht door Leon » 30 apr 2015, 08:06

Wie maakt de reeks af?

Afbeelding

Leon

Bericht door Leon » 30 apr 2015, 08:26

In mijn hoofd is een soort omgekeerd plaatje van kleine smartphone, of zelfs dopje in het oor naar phablets nog groter dan de koelkast.

Leon

Bericht door Leon » 30 apr 2015, 08:28

Afbeelding

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 16
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 30 apr 2015, 11:52

Wat dacht je van de ontwikkeling van de grootte van tv-schermen?
Ze zijn nu al gebogen, nog even en ze komen als bol waar je in kan zitten, totaal gezichtsbeeldomvattend. Is dat dan het einde van die reeks?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 30 apr 2015, 11:53

Ja, en dan zal er misschien weer een omgekeerde beweging plaatsvinden?

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 16
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 30 apr 2015, 11:54

Uit een zwart gat is toch geen ontsnappen mogelijk?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 30 apr 2015, 11:54

Ik voel ook wel wat voor een bol die ik in de hand kan houden

Leon

Bericht door Leon » 30 apr 2015, 11:56

als je nu netto naar de reeks kijkt lijkt vooral de diepte er werkelijk uit te gaan...

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 16
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 30 apr 2015, 11:59

Een kristallen bol?
:greins:

Natuurlijk, hoe dik is de laag materie op de eventhorizon immers.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 30 apr 2015, 12:34

holografisch universum toch?

Leon

Bericht door Leon » 30 apr 2015, 12:50

maar ik zit liever aan de buitenkant...of misschien kan dat alleen als je aan de binnenkant zit...pfff mindblowing

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 16
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 30 apr 2015, 13:30

Nou, als je aan de binnenkant zit, kun je je een voorstelling maken van de buitenkant. Andersom is wat lastiger, maar kan wel, met wat fantasie.

Een mooie visualisatie is die van iTunes. Speel een muziekje af (bijvoorbeeld Stonemilker van Björks album Vulnicura) en druk op ctrl-t.
Afbeelding

De zwarte bollen kun je zien als zwarte gaten, de "lichtstralen" die er naar toe gaan komen uit witte "punten", als je je nu voorstelt zelf in een zwarte bol te zitten, kun je die witte punten zien als waar de lichtstralen de zwarte bol binnenkomen, om dan weer door een ander zwarte bol opgeslokt te worden, waarbinnen die lichtstralen weer uit een wit punt lijken te komen die ...
Affijn, een oneindig lange reeks.

(De reden dat je op de zwarte bollen lichte puntjes ziet, is omdat de zwarte bol natuurlijk een perfecte spiegel is)

Of het holografisch is weet ik niet, wel vraag ik me af in welke bol zich nu eigenlijk de "ware tijd", de "ware lengte", of anders gezegd: de realiteit bevindt.

Mindblowing zeker, want onbeantwoordbaar. Misschien is dat wel de realtiteit?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 30 apr 2015, 14:48

behalve bij "Glitches" heb ik voor https://www.youtube.com/channel/UCS2F2C ... gNUMawagMg iTunes gebruikt, erg mooie visualisaties inderdaad.

zo mooi dat iemand ooit dacht dat het om de visualisaties ging in plaats van de muziek, ik ben meer van het geluid weet je...

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 16
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 30 apr 2015, 18:30

Virtuoos hoor, maar ligt het aan mijn computer of klopt het dat er zwart beeld bij zit?

Is dit een compositie van je, of speel je uit het blote hoofd, op gevoel, met de beelden in je hoofd? Dat doe ik ook wel eens, maar mis het lef dat in breed publiek te laten horen. Daarvoor ligt het voor mij te gevoelig.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 30 apr 2015, 18:36

Glitches heeft zwart beeld, inderdaad ongeoefende improvisatie, met interne beelden die ik dan als cadeautje ervaar. Als ik Blin hoor over haar interne beelden denk ik dat ze overstept wordt door cadeautjes, ik wil het graag incidenteel houden, voordat ik er echt een verhaal van maak.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 16
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 30 apr 2015, 18:51

Nou ja, dan heb je in ieder geval vaker gespeeld dan ik, op de piano dan.
Speel je ook op/met andere instrumenten?

(Ik heb mijn "geluidsverkrachtingen", zoals ik ze voor mezelf noem, ook op internet staan. Google weet ze zelfs te vinden, maar niet als je de zoekterm niet weet: "Take that, Big Data!")
;)

Laat jij je leiden door je muziek, of geven de beelden in je hoofd aan wat je vervolgens gaat spelen? Of overkomt het je "gewoon", als een soort van synergie?

Met andere woorden, bestond de reeks al, of vind je ze uit tijdens het spelen?
Kun je met die 88 toetsen oneindig veel melodieën spelen, of houdt het ergens op?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 30 apr 2015, 19:02

Ik speel zoekend, en herhaal dan wat ik vind en wat ik interessant vond. Als ik een cadeautje krijg zijn mijn ogen dicht en ontstaat de rest, ik speel ook wel blind verder dan, probeer het moment te vinden. Ik blijf verder wel veilig binnen wat ik weet. De piano is een slaginstrument en ik probeer niet alleen toon te luisteren maar juist het rimte, als een soort taal. Er zijn maar weinigen die het echt waarderen, omdat de stemming vaak mineur is, het leed van de wereld zeg maar.

Ik kan ook wat akkoordjes op de gitaar en een beetje leuk plukken, maar dat mag helemaal geen naam hebben.

Als het mag wil ik jouw klankexperimenten ook wel horen. Eventueel een link via de contactpagina van mijn webpage? Mag dat?

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 16
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 30 apr 2015, 19:55

Van mij mag alles, hooguit ben ik het niet met alles eens.

Wat mij zou strelen is als je na beluistering van al mijn, zoals je het zo mooi verwoord: klankexperimenten, inderdaad besluit ze wereldkundig te maken.
Dat zou namelijk betekenen dat je het iets waard vond. Een bevestiging, zo je wilt.

Ik ben namelijk niet bang mijn gedachten ter beoordeling te geven, wel mijn gevoelens.

Wat ik alleen echt niet meer weet, gooi het op dementie, is of ik je de uniform resource locator al eens gegeven heb, zodat je weet waar mijn geproduceerde data valt terug te halen.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 30 apr 2015, 20:06

ik heb geen url van je gehad dacht ik..., maar wees gewoon eerlijk naar jezelf toe, als je ze niet geeft kan ik er ook niet mee doen wat je niet zou willen. Ik ga niet zomaar rondstrooien, ook al vind ik het goed, waarom zou ik?

Ik vroeg eens iemand van filosofie.be naar teksten over taxonomie, deze werden mij geweigerd als zou ik ze willen stelen, ja misschien is dat een mogelijkheid...en de kunst afkijken sowieso, of taxonomisch indelen en zo...

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 16
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 30 apr 2015, 20:32

Nou ja als je gaat kijken naar de url die ik je per pm gestuurd heb staat er ergens:
When you like my music, tell others.

You may not like it. If so, I'm sorry my music doesn't appeal to you.
There is, however, no need for you to tell me that; sometimes even I
I think it's only enjoyable when one's in a certain mood.

To quote Steindór Andersen:
"[Our music] is nothing much, but we like it.
I listen to it when I'm drunk,
then it sounds amazing."
Niet geven van teksten ... scientology is daar ook heel goed in, tenzij je betaalt en veel.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 30 apr 2015, 20:43

Ach ja er is altijd die angst voor minder aangezien te worden, en mijn ervaring is toch wel dat anderen vol onbegrip kunnen zijn.

Daar heb ik het dan zelf naar gemaakt denk ik, en hou dan maar wat voor me.

Kan je muziek wel waarderen. Ga nog wat klikken.

Leon

Bericht door Leon » 30 apr 2015, 20:47

haha die spacecanaries, tjeezus...

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 16
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 30 apr 2015, 21:46

Leuk he?


Mijn angst is niet voor minder aangezien te worden, maar voor anders, dan ik denk dat ik ben.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 16
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 30 apr 2015, 21:47

Kutdesratess ook!
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 30 apr 2015, 21:49

memeticae schreef:Leuk he?


Mijn angst is niet voor minder aangezien te worden, maar voor anders, dan ik denk dat ik ben.

nee dat is mijn angst, maar wel dat onbegrip

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 16
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 30 apr 2015, 21:51

Kutdesctrartes ook! Teringlijjer is het .. echt waar!
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 30 apr 2015, 21:55

ah ik begreep het al niet,

wat ik vandaag nog bedacht is dat waargenomen worden en daardoor leven fundamenteler is dan waarnemen en daardoor leven. de consequentie is dat ik denk, dus ik ben (denken als waarnemen) slechts het halve en minder fundamentele verhaal is, fundamenteler is: ik wordt bedacht, dus ik ben

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 16
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 30 apr 2015, 22:12

Ja natuurlijk.

Dat is toch logisch?

"Ik denk dus ik ben", dan moet je jezelf toch de hele tijd zelf opnieuw verzinnen, met iedereen om je heen die dat dan ook vindt.

Een onhoudbare situatie, zeer vermoeiend.
Al die anderen die dat beamen zitten in je eigen hoofd.

Hoe is dat, als narcisme?

Daarom ben ik een betere narcist dan descrats, ik kan niet bestaan zonder jullie.
Anders besta ik niet, dualistisch gezien.
"Jullie denken, daarom denk ik dat ik besta, denk ik."

'Tuurlijk besta ik wel, je leest me toch?
Of is deze tekst ook maar een onderdeel van je gedachten?

Nou ja, ga je gang en zie of mij het wat kan schelen.
"Jullie is jodenvolk" staat ook heus wel ergens geschreven.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 16
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 30 apr 2015, 22:13

Die laatste opmerking snap ik eigenlijk ook niet.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 30 apr 2015, 22:15

ik zat al te peinzen wat dat kon betekenen, verdomd lastige materie dat anti-semitisme in omgekeerde tijd
Laatst gewijzigd door Leon op 30 apr 2015, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 16
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 30 apr 2015, 22:19

Zou het iets met racisme te maken kunnen hebben?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 30 apr 2015, 22:21

nu je het zegt, is best wel aannemelijk...Shakespeares Merchant of Vencie al eens gezien?

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 16
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 30 apr 2015, 22:27

Wel gelezen.

Maar mij was meer ingedachtig de discussie die ik met de handelijke vuisten had over "ras".

de magneuspunis (ik hoop dat hij me vergeeft dat ik z'n naam als een Wal Rus verkeerd blijf spellen) ziet geen onderscheid in onderscheid.

Dat benijd ik wel.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 30 apr 2015, 22:32

eerder vertaalde ik mp met wat anders maar goed.

tsja die stress om politiek correct te zijn is volgens mij een ernstig probleem, het gaat allemaal geniepig dan...

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 2
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 30 apr 2015, 22:44

Ik weet het al weer. Van die verloren boodschap.
Ik had dus hartenboer op tafel gelegd. Omdat ik geen alternatief zag om iets anders uit te komen. Op de boer, kwamen de vrouw, de heer en het aas in de dummy. De tien was dus hoog. Maar ik wist niet waar die zat.
Ik kwam aan slag, en speelde een harten na. Mijn zus was zo slim om nadat ze harten-tien geïncasseerd had om schoppen na te spelen. Wat ons een introever opleverde. Een dikke top!

Ja. Zo gaat dat in het leven.

Fijne middag vanmiddag.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 16
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 30 apr 2015, 22:52

Sorry, ik heb niet alles gelezen, begrijp dan jouw mp ook niet.

Gaat het niet om juist niet politiek correct te zijn?
Of gaat het erom juist niet politiek incorrect te zijn?

Het bovenstaande is gelul, door sommigen filosofie genoemd.
Wat jouw politiek mag zijn zal iedereen een worst wezen.

Realiteitsfilosofie. Dat lijkt me een mooie.

Helaas hebben we dan alle gereedschappen uit het verleden nodig, moeten ze toetsen op hun bruikbaarheid (een houten schroevendraaier op een ijzeren schroef? Logisch wat je moet gebruiken... toch? De praktijk (de mijne dan) laat zien dat je soms met een stuk hout veel verder komt.

Pythagoras, Archimedes ... in welk bijbel komen die eigenlijk voor?

Ptomealus ... waarom hebben die oude grieken allemaal een romeinse uitgang?

Wie waren de romeinen? En waarom is hun macht nu geconcentreerd in het vaticaan.

Ik ben eigenlijk al wantrouwig tegenover een blikje geconcentreerde tomaten.

Of ligt dat aan mij?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 2
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 01 mei 2015, 14:44

Wel een beetje Blinny .. Ik geef het toe.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten